meest gekke gebeurtenis tijdens een sessie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-05-2010 00:09

Sommigen doen dit express wel, anderen weer niet, dat is ook weer verschillend, maar het maakt verder ook niet uit. ik denk wanneer een boer het liever niet heeft dat vissertjes in zijn weiland zitten er zeker wel even naar toe gaat om te zeggen dat ze zo vriendelijk willen zijn om op te rotten. persoonlijk dus zelf en ik sluit daar ook mee af vraag ik liever eerst toestemming aan de boer zelf.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

27-05-2010 17:29

ik ken de boer, en had toestemming,
maaar er konde wel koeien op komen had hij gezegt.
maarja niet meer opgelet, tot dat ze erineens stonde :D
morge nacht zit ik er gewoon weer, heb hem al gebeld
ze staan nu weer op het weiland er naast dus komt helemaal mooi uit.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-05-2010 18:37

Moderator schreef:Overbodige quotes uit deze reacties verwijderd!.


succes dan maar!!!!

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
Frank Weber
Berichten: 61
Lid geworden op: 28-09-2009 10:22
Locatie: Velsen

31-05-2010 14:07

michael Paardekam schreef:Je lijn uitvaren met een bootje en de volgende ochtend pas merken dat je haak, lood etc nog op de kant ligt........... Anders vis je voor je dropl*l...


Moet ik maar met de billen bloot...
Tijd van komen en een tijd van gaan en de tijd voor vissen is nu gekomen...
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

31-05-2010 22:15

Tijdens een late avondsessie een lichte vrachtwagen/bestelwagen het water in zien rijden... :lol: Bestuurder was in shock maar ongedeerd... bleek wel een bedrijfsvoertuig te zijn en hij liep even weg in paniek, een half uur later kwamen zijn bazen een kijkje nemen :lol: die is volgens mij ontslagen :lol:
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Sjack bruins
Berichten: 62
Lid geworden op: 19-05-2008 12:22
Locatie: Hoogeveen

30-07-2010 12:55

Nou ik had wat tijdens een wijdstrijd :oops:

Ik samen met mn ouwe pa een wedstrijd aan het vissen.
heel die vijver vol met 12 koppels genietend van de ondergaande zon
Zegt me pa ik pak ff mn lampje oke...
Hij de schuifdeur aan de zijkant van de bus open opzoek naar zn lampie
Plots PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!!!!!! krijgt die ouwe een run.
Dus ik PAAA!!!!.............PAAAA!!!!!!!!!!!!!!maar die ouwe hoorde natuurlijk weer is niks. :evil:
Dus ik in de benen neem een stap richting de hengels glij achterover op me rug naar beneden richting de rodpot van mn pa waar ook een stormlampje stond te branden. BENGG!!!!!!!!! rodPod in het water stormlampje dubbele salto ook in het water en ik tot me middel krijpend naar de kant om niet verder nat te worden met een hengel in de hand met daar aan een vis. groot gelach natuurlijk aan de overkant waar me maat zat die ook mee deed. ik al vloekend de kant op klauterend sta ik die vis te drillen. Komt die ouwe eindelijk met zn kop uit de bus.
Wat bej toch ant doen?????????platte zeker zegt die.....!! ik %$@#@@%#@#$@#@% :evil:
Erg lang aan moeten horen dit....
Maar vis wel geland trouwns.
PR Speigel: 40.3 pond
PR Schub : 32 pond
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

01-08-2010 21:29

Ik zat gisteren op een putje in belgie te vissen, was al in de middag begonnen rond 13.30, na anderhalf uur een run, maar helaas een losser.
Maar 2 uur daarna een hele lange dril, tijdens drillen gooien er 2 lieve belgen 5kg boilies waar ik zit te vissen!!!
De dril duurde ongeveer 20minuten, waarvan al 5 minuten vastzitten in een megatak, toen een mooie vis met een magisch gewicht mogen scheppen, nee geen 30pond...

Weer iets daarna besluiten diezelfde 2 gastjes langs me tent te gaan racen...

Uur hierna weer 5kg boilies op,naast en over me stek, weer een uur hierna hetzelfde tafereel!

Daarna komen er 2 "normale" belgen ff bijpraten, ik vertel over het voeren en ineens duiken er weer 2 belgen op die een emmer boilies voeren!!!
En maar klagen dat ze niks vangen en dat die stomme gele kentekenplaten wel vangen bla bla bla

Ik kan me voorstellen dat je baalt dat er een buitenlander op je water zit, echter als iemand zich netjes gedraagt dan doe je dit niet, ik heb tig blikjes bier en cola opgeruimd die middag --> belgische merken en nee niet van nederlanders deze keer...

Dus als je gaat vissen ruim je rotzooi op en respecteer andere vissers, en als jij het was die voerde dan wens ik je vele lossers :roll:
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

01-08-2010 23:38

ik ging vissen op een voor mij nieuw water,waar ik mn hengels op steunen in het water moest zetten(was voor mij zo goed als nieuw)en dan vervolgens vrij snel een volle fluiter krijgen,en naar je hengels sprinten en er dan net een paar seconden te laat achter komen dat je omdat het zo warm is je lieslaarzen naar beneden had geklapt.met als resultaat een volle laars.
de eerst volgende gelegenheid gelijk een waadpak aangeschaft.
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

16-08-2010 18:06

een aantal jaar geleden toen ik met de vaste stok viste kwam er op een gegeven moment aan de andere kant van de vijver een soort kleine wind/water hoos opzetten die ging die hele vijver rond en loste daarna in een keer weer op.

had wel mijn spul in de knoop zitten :-?
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

16-09-2010 17:24

niet echt gek maar wel lagge

ging ik met met mijn vaste vismaat ff een nachie pakken later had ik een vriend gebeld en hij kwam ook, toen ik later terug was, was iets halen zater er een paar gozers 3, een joint volgends mij en bier te drinken. dus wij dacht zolang we geen last van ze hebben vind ik het best, want het was 15-20meter verder op naast onze tent, na een uurtje beginnen ze ineens te lopen en een beetje apart te doen bij elkaar. toen gingen ze op een heuveltje staan en foto's maken van hun bloote reet, wel lagge toen
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

20-09-2010 13:45

Nou eigenlijks overkomt mij nooit wat, maar dit is wel 1 voor in de boeken.

Afgelopen zaterdag.
Mijn vismaat en ik gingen naar een nieuw water toe om te bevissen. Ons kamp zouden we opslaan op een eilandje, zo konden we mooi een groot gedeelte van het water bevissen plus je zit wat veiliger ivm controle. Boot inladen en varen met die handel. Alles ging voorspoeding en het kamp was snel opgebouwd.

Stek verkennen en lijnen uitvaren. Lijn 1 droppen, lijn 2 droppen en lijn 3 droppen. Ik dacht nog ik moet maar met een boogje terug, anders vaar ik door mijn lijn heen. En ja hoor door de lijn. Mijn vismaat had niks door dus ik had een aardig stuk lijn in de motor gekregen waardoor de motor stopte. Lijn losgemaakt en verder varen! Dus niet, motor deed helemaal niks meer en was totaal vastgelopen. Aangezien het water redelijk van formaat was en de wind ook aardig luwde, dreef ik dus heerlijk af naar de overkant. Aangezien de peddels nog in de auto lagen kon ik dus helemaal niks. Ik voorop de boot liggen en met beide armen proberen te peddelen. Ik kan je vertellen dat dat hard werken is en heb nu nog spierpijn in de armen. Uiteraard met die harde wind kwam ik geen meter vooruit en werd nog verder afgedreven. Uiteindelijk ben ik maar in de boot gaan zitten en wachten tot ik aan de overkant was.
Uiteraard las mijn shag nog in de tent en het kookpunt van humeur was bereikt. Tsjonge jonge was kun je dan boos worden op jezelf. Rustig blijven en wachten tot je aan de overkant bent, dan is er vast wel een oplossing.

Eindelijk aangekomen op de overkant dacht ik, kan nu mooi de boot uitstappen (had waadpak aan) en langs de kant terug lopen. Dus niet. Alles was begroeit met bossen en riet en de kant kon niet bereikt worden. Oeps nu heb ik wel een probleemje.
Overal op dat water kunt je langs de kant lopen en is de bodem hard. Natuurlijk was het daar te diep en een dikke drek bodem, kwam ik achter. Omdat ik uitgestapt was zakte ik snel ver weg en kon nog net de boot in klauteren met heel veel moeite. Zo wat kan je hart dan bonken in je keel zeg.
Omdat ik nog niet levensmoe was, ben ik maar weer in de boot gaan zitten. Gelukkig had mijn vismaat de schoenen uitgetrokken en was door het water aan de kant gekomen en was na een flinke wandeling bij mij aangekomen. Hij vertelde mij dat er waarschijnlijk kortsluiting (ik ben totaal geen techneut) was geweest en dat de polen van de accu waren geoxideerd.
Na wat schrapen met de klemmetjes over de pölen de motor opnieuw aangesloten. Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa contact.

Eindelijk terug op de kant en de hengel opnieuw inorde maken. Na 3 uren lag alles op zn plek. We waren vroeg gaan slapen aangezien we bekaf waren. Piep piep om 23.45, brasem. 02.15 piep piep. Ik mijn tent uit, hengel oppaken die in het water stond. Ik had mijn sloffen aan waar geen profiel onder zit dus die dingen zijn spekkie glad. Je raad het al, de kant was spekglad met mos en zoals je in een film ziet een paak keer met mijn voeten de lucht in, vol op mijn kanus. Godverde godverde en de rest zal ik maar niet herhalen.

Puntje bij paalde, veel brasem voor mij die nacht en geen karper. Volgende dag inpakken en mijn maat alvast naar de kant brengen en weer terug om de rest op te halen. Uiteraad op de terugweg begint het heerlijk te regenen. Kortom, zeike en zeike nat weer terug gevaren. Auto inpakken en wegwezen.

Deze sessie hoef ik dus nooit weer mee te maken.

Vismaatje bedankt trouwens!!!
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

20-09-2010 15:58

Dries Jacke schreef:*Mooi verhaal, maar te lang om te quoten*


Brilliant! Echt zon kan er nog meer mis gaan tijdens de sessie verhaal :lol:
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-09-2010 16:26

KK augustus jl
2 wielrenners houden een plaspauze in de bramenstruiken vlakbij mijn stek. Even later komt er een gezinnetje met kinderen voorbij.
Moeders: Kijk jongens, bramen!!
De rest kun je raden...

Te ranzig voor woorden, maar ik kwam echt niet meer bij. :lol:
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

20-09-2010 16:29

u had uw waadpak aan, dan kunt u toch met uw beenen beddelen?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

20-09-2010 19:22

Ik weet niet hoe je het bedoeld, maar als je achter de boot bedoeld, lijkt mij niet echt verstandig met een waadpak aan. ;) Al met al is het goed gekomen, kan er nu wel om lachen maar ik was gister woester dan woest. Dit weekend maar snel vergeten.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

21-09-2010 08:53

mooi verhaal dries, toevallig heb ik samen met mijn vismaat ook op een eiland afgelopen weekend gezeten.
dit ook zeker niet zonder verhaal.

ondanks dat er bij jou geen karpers uit zijn gekomen, was dit bij ons juist wel het geval. de karpers waren actief en zaten na kort voeren al op de stekken. in de nacht moet ik pissen, ga de tent uit en zie bij de droog zak vismeel boilies van me maat een redelijk van formaat beest staan en wist niet wat het was. ik pakte de hark die we gebruikten om planten bende te verwijderen of een stek vrij te maken wat het beest hoorde en draaide naar mij toe. toen zag ik wat het was. een enorme muskusrat en niet die kleine bruine muskusratten, maar zo,n enorm gevaarte, ik heb ooit eerder eens eentje gezien maar deze was dood. blijkbaar schrokken we van elkaar, want de rat schoot zo snel als die kon de plomp in. heb daarna de boilies toch maar even binnen neer gelegd.

verder was het die dag, gewoon in 1 woord VIES. alles nat, modderig, een grote bende.

ondanks dat er gevangen werd braken we zondag om 7 uur alles af omdat het op dat moment van 7 tot 8 even droog zou worden. omdat alles van het eilandje naar de auto gebracht moest worden, het bootje opgeruimd moest worden was dit een goede keus. want na 8 uur in de avond brak de regen weer opnieuw los.

mvg; jan
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

21-09-2010 15:49

ik bedoelde met de been. maar oke
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Plaats reactie