meest gekke gebeurtenis tijdens een sessie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

15-05-2008 10:46

Ja, eigenlijk was het beter geweest als ik er wat van zou zeggen, alleen waren een stuk of 4/5 van die gasten bij elkaar allemaal van hetzelfde formaat, en ik was in mn eentje, Dus ik durfde er eigenlijk niet echt wat van te zeggen :oops: , al zou ik dat graag hebben gedaan, maar ja volgende keer als ik het weer ziet dan zeg ik er wel wat van denk ik, als ik dan wel de lef ervoor hebt gevonden. En anders bel ik sportvisserij Nederland of een andere instantie erover als dat mogelijk is, heb het idee dat die gasten ook vergunningen enzo niet in orde hebben.

Met vriendelijke groet,

Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Bram Schuddeboom
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-04-2008 08:24
Locatie: Den helder

15-05-2008 11:33

micheal snap jou reactie ook wel
bij mij was het op zo'n moment zwart voor me ogen geworden en had het pas weer ligt geworden als die gozer in het water had gelegen ... op zo'n moment kan ik gewoon niet meer helder na denken en had ik waarschijnlijk ook wel klappen gehad maar dat was dan weer voor latere zorg geweest
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

23-05-2008 08:39

meest gekke gebeurtenis uit mijn vissersleven:

tijdens een sessie van 3 dagen en 2 nachten in het rembrandtspark te amsterdam werden we in de 2e nacht wakker van luid geschreeuw van een verwarde/boze man.
deze man kwam met zijn pasgeborene aan de waterkant staan en wilde het kindje gaan verdrinken omdat hij van zijn blanke vrouw geen donker kindje had verwacht, gezien hij zelf ook gewoon blank was was zijn vrouw dus met een neger geweest.
er stonden omstanders omheen die achter de man aangelopen waren het park in en op hem inspraken, de man was ook nog eens gewapend met een vleesmes dus niemand kon er verder iets aan doen.
vervolgens liep het park vol met politie die uiteindelijk de man heeft aangehouden.
het kindje bleef gelukkig ongedeerd, ik had het niet willen meemaken dat hij het kindje zou gaan vermoorden voor mijn ogen.

vervolgens komen er 2 agenten onze kant op gelopen, ik was daar als gast aan het vissen met 2 kennissen van min tante. ik was dus de enige zonder een vergunning (ik was er niet op gewezen dat op dat water niet alleen met een vispas gevist mogt worden) maar omdat ik de dag erna op het politiebureau een getuigenverklaring zou gaan afleggen keken ze het door de vingers.

dit was echt een ervaring die ik nooit meer zal vergeten !!

heb die nacht nog 4 20ers gevangen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

23-05-2008 17:07

lachen 8)
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

23-05-2008 17:59

Ik heb vorig jaar toch ook een keer zoiets geks meegemaakt...
Ik was met nog iemand anders aan het vissen op een plas hier in de buurt.
Ik kwam wat later, hij had z'n hengels er al in liggen en hij wilde m'n lijnen wel even uitvaren met zijn bootje. Hij springt in de boot, hengel erbij, en varen maar... Ik ga rustig op een voertonnetje zitten en kijk ffe lekker rond. Opeens hoorde ik ; Ik liet je hengel vallen !!
Hij had perongeluk met z'n elleboog de hengel buitenboord gestoten...
Ik dacht echt even van.. *kuch* hoe gaan we dit oplossen ( het was al een redelijk eindje van de kant, het was er ong 8/10 mtr. diep en het bootje was al iets verder gedreven, dus de exacte plek waar de hengel op de bodem lag wisten we al niet meer. Eenmaal op de kant gekomen gingen we maar wat gooien met onze hengels in de buurt waar de boot voer toen de hengel viel, na een paar keer gooien zat m'n vismaat opeens vast.. Hij springt in de boot, vaart naar de plek toe waar ie vastzat, trekt,trekt, en daar was de hengel :D Ik was echt heel blij toen... de wonderen zijn de wereld niet uit 8)

Mvg,

PJ :wink:
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-05-2008 17:27

tijdens 1 van de vele nachten in het beruchte zuiderpark te den haag
werd ik snachts wakker van geluiden vlakbij mijn tent
toen ik rechtop wa sgaan zitten struikelde er iemand over mijn scheerlijn
ik schrok me de tering en ik met een steun de tent uit.
zag ik daar een vent die stond te schuimbekken, riep daarbij allemaal vage dingen en dat ik niet mocht zeggen dat ik hem daar had gezien enzo.
gelukkig kwam toen mijn buurjongen ineens langs en heb hem maar gevraagd om nog wat uurtjes te blijven.
smorgens kwam diezelfde schuimbekker vragen waar het ggd was :lol:
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-05-2008 17:28

het zuiderpark weet wat, ookal jaren geleden
zat ik met een maatje te vissen op onze vaste stek.
horen we rond middernacht ineens onwijs gegil en zien we op
een paar honder meter afstand iemand wegrennen.
maandag in de krant lezen dat in het park een vrouw van 91 is vermoord :-?
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-05-2008 17:32

met mijn neefie een weekend vissen in opnieuw het zuiderpark.
was tijdens een parkpop weekend, kregen we bezoek van een dronken spanjaard.
hoop slap geouwehoer maar geen kwaadaardige kerel verder.
op gegeven moment krijg ik een run en toen werd de beste kerel toch wat vervelend.
eenmaal de vis op de kant wilde hij hem aanraken enzo en ik een paar keer geroepen dat hij eraf moest blijven. maar toen ik me hengel aan de kant zette kwam hij toch bij de vis en op dat moment geeft die vis een klap en had die vent ineens een beste wond bij zijn pols en maar bloeden :D
daarna viel die ook nog over de hengels van mijn neefie toen hebben we hem wat minder vriendelijk verzocht op te zoute
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-05-2008 17:35

ook ik ben met vissen begonnen bij de voorntjes.
zo zat ik toen ik een jaar of 12 was te vissen in madesteyn in den haag
we hadden grootse plannen die dag en we waren al onwijs vroeg aan het water
wat later kwam er een stel in het gras liggen die ook van het mooie weer kwamen genieten.
wat later zagen we dat die kerel ook met de vaste stok was gaan 'hengelen'
zij zat bovenop paardje te rijden :lol:
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-05-2008 17:44

* na een dag witvissen brak mijn lijn 2 meter boven de dobber
ik wilde nog 1 visje vangen
en juist op dat moment kreeg ik een karper eraan
viste met 12/100e ofzo dus dat liep slecht af

* snachts na ik mijn lijn uitgevaren heb de kant op willen stappen
alleen op het moment van afzetten klapt de hele bodem eruit

* mijn neefie die vast zat in een tak en leuk probeerde te doen alsof hij beet had
zijn hengel iets te ver krom trok en die vervolgens ineens een 3-delige karperstok had :lol:

* na een matige sessie alles opruimen en altijd de hoop houden ( steunen opruimen hengels op de grond )
linker hengel binnen willen draaien en op dat moment de gaat de spoel lopen na 5 seconden schiet de vis los. hengel de foudraal in en wonderbaarlijk genoeg gaat inmiddels de middelste hengel ook en godverdomme weer los. Om het feest compleet te maken gebeurd bij de allerlaatste hengel gewoon hetzelfde. Echt onvoorstelbaar 3 lossers binnen enkele minuten

* na een leuk avondje vissen de visite garanderen dat je nog een vis vangt. echt alles al opgeruimt hebben op 1 hengel na. Dan em knijpen dat je de visite toch teleur moet gaan stellen en op het moment van binnen willen draaien je hengel gewoon kromtrekken op een karper :D

* in 13 jaar karpervissen nog nooit een 30er hebben weten te vangen :cry:
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

26-05-2008 22:50

ik zal nog eens een avontuur opschrijven wordt amper naar gekeken :P
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

27-05-2008 12:47

* [quote]in 13 jaar karpervissen nog nooit een 30er hebben weten te vangen :cry:[/quote][/quote

Zo relaxt, dus toch nog lotgenoten en ook nog eens uit Den Haag(mooiste stad in Nederland :D )

Maar eindelijk na plusminus 10 jaar vissen op het Nood Aa Zoetermeer, vang ik mijn visjes op de plas. Mijn record van 28 pond is ook een noord Aa vis maar niet van de plas.

Hier gebeurde zondag nacht toch voor mij een klein wonder :D Politie die bereid was te werken. Ik was op een schiereiland gaan zitten, waar de brandnetels anderhalf meter hoog staan en er geen normaal pad was om te komen. Ik dus conclusie getrokken, ga met de boot naar een kleine openplek op het eiland. Ik na veel moeite eindelijk zitten.
03.30 pieeeeeeepppppppppp moeie volluuhhh fluiter vis binnen plusminus 20 pond terug zetten schijnwerper in mijn gezicht. Waren er twee te enthousiaste politie figuren die mij kwamen vertellen dat ik niet mocht nachtvissen. Eén van deze helden was op haar plaat gegaan toen zij zich een weg door de brandnetels baande. Twee uur voorzonsopkomst mag je vissen, dus ik overtreden geen regels. Ze waren het niet helemaal met mij eens, maar vonden de opmerking scherp genoeg om mijn geen boete te geven. Vriendelijke GASTEN, ik heb ze vervolgens veel succes gewenst met de weg terug.

Dit was nog niet eens zo 'n bijzondere gebeurtenis, maar wel de meest recente. ik heb plusminus 11 jaar in Zoetermeer gewoond, maar daar was elke nacht wel wat. Van iemand die zat te vissen en zich zelf wilde beschermen met een oezi, tot een dodelijk ongeval naast mijn tent op het Noord Aa. Maar het blijft leuk mijn sport........

Gr,
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

27-05-2008 12:57

Wat LULLLLLLLL je ik heb alles gelezen :D :D :D :D Maar als dat alles is wat je over het zuiderpark kan vertellen, valt het mij tegen. Ik ken het park niet van het vissen, (ja de verhalen) maar in het verleden huisde daar een mooie voetbal club, genaamd FC Den Haag. Daarvan weet ik wel heel veel en de gebeurtenissen in het park. Maar even serieus Vissen in het zuiderpark??????
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

27-05-2008 15:41

in roosendaal op een mooie vijver aan het vissen komt er een oude man aangefietst, zet zijn fiets tegen de boom en begint een beetje bij het riet te kijken ( 25 ongeveer) van mij af.
opeens trekt hij zijn broek uit en begint zichzelf te rukken en komt naar mij toegelopen, hij gaat 3 m voor mij staan en kijkt me recht in me ogen zonder te lachen en gaat gewoon door :lol:
ik zit me werkelijk helemaal kapot te lachen maar dat maakt het helemaal niks uit schijnbaar ik pak me telefoon en ik bel naar mijn moeder en vertel lachend dat er een man voor me staat te rukken.. zij gelijk helemaal bang en politie gebeld. na ongeveer 10 min stond er politie en die man fietste heeel hard weg op zijn fietsje richting een dorp ernaast en daarna vroeg de politie nog '' hoe zagtie eruit'' :lol:
verder niks boeinds meegemaakt
groet'n
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

27-05-2008 18:29

Jawoooooor waren Dylan en Donovan er toen niet, die hadden jou wel geholpen hoor, wanneer was dat?
Wat een fucking mafkees man, ik had hem helemaal de tering geslagen dat weet ik wel.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

28-05-2008 01:40

net terug van een avondje vissen. van 7 tot half 12 gezeten. kreeg een run op 1 van mijn hengels. na ongeveer 5 min. drillen lost de vis zich. :-? ik teleurgesteld mijn hengel binnendraaien, zit er tot mijn verbazing een rig met leadclip e.d.(lood had hij wel gelost) , met de haak om de haak van mijn eigen rig gehaakt. ik heb geen flauw idee hoe dit kon gebeuren, maar vond het toch wel een raar verhaal. mijn lijn is ook niet over de bodem gegaan toen de vis zich loste.

gr.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

28-05-2008 20:26

Als dat jou meest gekke gebeurtenis is tijdens het vissen heb je een saai leven. :o
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

28-05-2008 21:14

Aan het vissen zijn en om 12 uur snachts mensen aan je tent hebben.Ik de tent uit en vragen wat er is.
Ow jah uh we wouden hier kamperen:-?

GR remco
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

28-05-2008 21:16

Door de wekker heen slapen.En rond 11 uur wakker gemaakt worden omdat je een boot naast je tent hoor.Ik naar buiten zie een politie voor me deur die vent stap op een oud verrot steigertje en flikkert tot zijn knieen in de plomp door de steiger heen.
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

28-05-2008 22:35

he rick,zat je niet gewoon met jezelf te spelen???
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-05-2008 22:48

Rick,

Was dat niet een kale,uit Gilze woonachtige Rotterdammer?

Whoehaaaaa

gr. Frank
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

29-05-2008 00:06

Twee jaar geleden hadden we een dagsessie bij de bekende brugstek in het voorjaar aan de sloterplas. Helaas gebeurde er weinig deze middag en wat actie was wel gewenst. Deze actie kwam dan ook maar in een wat andere vorm dan verwacht.
Aan de overkant loopt iemand met twee hondjes over de brug. echter 1 van de hondjes had blijkbaar een borrel te veel op want verstapte zich en donderde zo ineens van de hoge wand (meerdere meters) het water in. In eerste instantie leek het geen goede zwemmer want het beest leek te verdrinken. De liefde voor de hond kwam er echter direct uit en het baasje trok direct haar t-shirt uit (waarom weet ik ook niet) en dook achter het beest aan. Het beest bleek echter een snelle leerling en was ondertussen alweer bijna aan de kant. Het baasje kon echter niet zelfstandig weer op de kant komen. Twee glunderende marokanen kwamen haar echter snel te hulp en trokken haar aan handen en borsten niet wetende waar ze kijken moesten weer de kant op. Hond weer blij, baasje blij, Marokaantjes heel blij en wij ook weer blij. Wat wil een mens nog meer.
Laatst gewijzigd door Richard Klinkenberg op 29-05-2008 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

29-05-2008 10:02

noh jeroen.. het is was toevallig dat ik de middag voordat ik ging vissen dit topic las, en op die avond daarna gebeurde het. vond het wel een appart verhaal, zoiets heb ik nog nooit eerder gezien of meegemaakt.
maar echt apparte dingen heb ik ook nog niet echt gezien. was wel x met kameraad langs kanaal aan het rijden op scooter, beetje stekken kijken enz. staat er aan overkant een auto geparkeert, helemaal beschut vanaf de andere kant met minimaal 1 persoon in de auto. 500 meter verderop was homoparkeerplaats. dus dat zegt denk ik wel genoeg:P. en waren een x aan het vissen in een vijvertje met een groot bestand aan kleine karpertjes(zo rond de 50 cm) zitten er naast ons van die jochies met een vaste stok in de standaard, krijgt die beet, heeft het niet in de gaten omdat die met wat anders bezig was. karper trekt vaste stok uit standaard, weg hengel.

verder heb ik niet echt leuke dingen meegemaakt, maar gaat hopelijk nog komen:P

m.v.g.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

30-05-2008 20:51

Frank van Amerongen lelijke badmuts :evil:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Jimmy van Eijndhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-05-2008 21:35

30-05-2008 21:41

We zaten lekker te vissen de dag na dat we genacht hadden .(met zijn 4en).
We hadden in de nacht maar 1 karper gevangen. De dag ervoor 2. Deze dag 4.
Maar wij zitten daar en in eens komt er een vent aangerend. Hij gaat in het huisje zitten en gaat zo'n 15/20 minuten met zijn kop op en neer aan het draaien en headbangen en alles. Dus wij konnen niet zien wat voor vent het was. Dus we bellen de vader op die het dichts bij woont. Hij komt en gaat langs die vent in het huisje zitten.
Ze praten een beetje. Komt de vader naar ons . Blijkt het een man met nek en rug klachten te zijn en hartklachten die dat doet om zijn spieren los te maken :P .. Dus wij lachen ... Voor het zelfde geld was het een VEnt die aan de drugs zat...
Greetz
Jimmy