meest gekke gebeurtenis tijdens een sessie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-03-2008 10:47

Ik heb ook wel een dergelijk intermezzo met een uil gehad. Alleen geen boilies verkruimeld. Vraag is wat deze nachtjager met scherpe blik in het donker van de nacht nu precies aantrekkelijk vind aan het hoofd van karpervissers. Of is dat beest toch wat bijziend.

Meest gekke? Hmmm, zat jaren geleden te vissen aan het kanaal. Het was vroeg met weinig verkeer op de weg aan de overkant. Plotseling hevig motorgehuil en een auto die de weg af raasde en met veel gestoom in de sloot langs de weg belande. Die had vast en zeker veel te hard gereden en heel even de macht over het stuur verloren. Je voelt je wat onmachtig. Wat kun je doen? Naar de overkant is onmogelijk. Alleen een pontje kilometers verderop. Gelukkig rees al snel een druipend figuur op van de dijk die al snel een aankomende auto aanhield. Liep met een sisser af. Maar toch...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 18:32

Pas geleden 6 vuilniszakken wiet gevonden,gedumpt op een parkeerplaats,lag ook bloedspetters op de parkeerplaats )hoeft er niks mee te maken te hebben),heb alle wiet opgeraapt,in mn caddy gegooid en verstopt onder mn onthaakmat een parkeerplaats verderop,nachtje gevist ,blankie trouwens,s ochtends over de A16 met een volle wagen wiet gereden,
Hallo meneer
Hallo agent
Ik ruik wiet
IK heb net gerookt
owwwwww
geintje dit laatste,maar goed, ik naar huis,zat in geldnood,heel de zondag lopen knippen,totaal 3 ons afgewogen in zakjes
Aan een antiliaan verkocht een gedeelte,en de rest aan wat zwabbers, 900 euro in de pocket...........................
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 18:35

S nachts tijdens mn lijnen uitvaren, hoorde ik een zoemend geluid dat steeds dichterbij kwam.......
Ik in mn rubberbootje.... pikkedonker...
Op een haar na verrot gevaren door een speedboot!!!
Later hoorde ik dat er snacht een speedboot gestolen was
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 18:42

Zat onder de brug de noord te vissen,het stortregende die dag
Ik had t stervenskoud en besloot een kampvuur te bouwen
Ik liep t bos in en verzamelde wat takken,toen mijn oog op een grote kuil met een wit zeil viel
Ik dacht, dat is mooi, daar ligt vast droog hout onder,Ik sta gebogen boven de kuil met zeil en zie door t zeil een mensenlichaam
Ik gil t uit en ren zo hard ik ken door t donkere bos,helemaal in paniek ,ben direct naar rijkswaterstaat gerend,zat iets verderop,
een lijk! een lijk! riep ik,hun me gerustgesteld
Zijn ze met 2 man gaan kijken,was t een zwerver die lag te schuilen van de regen in de kuil onder t zeil :lol:
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 18:54

heb er nog wel 1
Vorig jaar gebeurd
Heel mn boot volgeladen met spullen,voor n nachtje
ik wil mn accu erin zetten,terwijl ik op de kant sta,breekt t handvat af,ik pleur voorover met accu op de rand van mn boot waardoor die kapseis,ik lig onder de boot met de accu half op me
resultaat , karpervisser die al zn spullen kwijt is incl telefoon en huissleutels,sta ik daar in the middle of nowhere,zeiknat ,kroos op mn kop,
uur gewacht tot er n boer voorbij kwam.
afijn,naar huis gebeld met boer zn mobiel,half uur later werd ik opgehaald,
thuis douchen en rest van de avond harken naar spullen,
resultaat splinternieuwe camera weg,nieuwste canon van 500 euro en de rest
Trouwens had mn slaapzak uitgeklapt in mn boot liggen en geprobeerd uit t water te tillen ,kan je vertellen dat zelfs hulk hogan dat niet lukt
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 18:55

voor de liefhebbers heb ik er nog 231 :lol:
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 19:08

Ik lig snachts lekker in mn tentje,wanneer ik een langzame run krijg, het is werkelijk pikdonker buiten
na een vreemde dril , zie ik een heel dun spiegeltje ,ik schep het dunne spiegel en leg hem op mn onthaakmat,ik zie nog niet echt wat en wil mn hoofdlamp pakken,opeens bedenk ik me en onthaak m zo wel,ik pak m beet en voel gelijk wat prikken
Blijk het een snoekbaars te zijn met mn maiskorrel perfect in zn onderlip!
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 19:16

Ik kom aanrijden op mn visstek,ik stap uit en laad mn spullen uit
ik leg mn kar en mn spullen achter de auto
Ik zie dat het 6 uur is en wil nog even t weerbericht in de auto luisteren,
ik vergeet dat mn auto niet in zn vrij sta en met mn voet druk ik t gas in,ben namelijk erg lang.
ik start de motor ,om radio te luisteren,en met een noodgang raas ik over mn spullen heen en kom verderop tot stilstand
oeps :cry:
mn viskar was geen viskar meer..............
de rest van mn spullen inclusief foedraal was ik over heen gereden,maar niet met de wielen,echt een wonder :)
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 19:23

Ik wou een dagje snoeken,dus ik met mn kunstaashengel op pad
op de 1 of andere manier staan er altijd punthekken waar ik graag vis :wink:
Ik klim dat hoge punthek over ,maar val voorover,een halve meter boven de grond blijf ik hangen,met mn broekspijp door een punt!!
godverdomme heb ik weer!, ik heb er nog een tijdje! gehangen voor hij losscheurde!
moet echt een bizar gezicht zijn geweest!, haha :D
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

29-03-2008 19:29

danny den buitelaar schreef:Ik kom aanrijden op mn visstek,ik stap uit en laad mn spullen uit
ik leg mn kar en mn spullen achter de auto
Ik zie dat het 6 uur is en wil nog even t weerbericht in de auto luisteren,
ik vergeet dat mn auto niet in zn vrij sta en met mn voet druk ik t gas in,ben namelijk erg lang.
ik start de motor ,om radio te luisteren,en met een noodgang raas ik over mn spullen heen en kom verderop tot stilstand
oeps :cry:
mn viskar was geen viskar meer..............
de rest van mn spullen inclusief foedraal was ik over heen gereden,maar niet met de wielen,echt een wonder :)




hahahahahhahaa, man met jou wil ik wel een keertjes vissen, iedergeval veel avontuur, hier in het Noorden is het erg rustig
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 19:49

inderdaad veel avontuur :D
ben een klungelsmurf :D
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

29-03-2008 20:47

Haha prachtig,
Alleen op zo'n moment niet :o :lol:
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

29-03-2008 20:49

Heb een keer enige jaren geleden een lijk gevangen.
Zat in een koffer.
Bleef voor m,n voeten drijven en heb toen de politie gebeld.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 20:54

nee idd op t moment kan je wel janken,maar alles went,heb altijd al een hoop onzin gehad en niet alleen met vissen
pas geleden bevoorbeeld was ik boodschappen aan t doen,en zat zo als gewoonlijk eens te dromen,gooide ik boodschappen in iemand zn kar en liep er mee weg,komt er een vrouw vragen of ze haar kar mee terug mocht :D
of diesel in plaats van benzine in je auto gooien,of tanke en dan wegrijden en er laten achter komen dat je niet betaald hebt hehe hou maar op :D
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 20:59

thuis mn molens in de winter schoongemaakt,vol met olie en vet gedaan
apetrots op mn klusje ging ik naar de plaatselijke hengelsportwinkel de snuffelhoek om nieuwe lijn op te spoelen op n opspoelapparaat, de eigenaresse spoelde 3 molens vol,en ik moest afrekenen,de vrouw die een witte bloes droeg was pikzwart en zat helemaal onder de olie...
ik ben er tussen uit geknepen.......... :roll:
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

29-03-2008 21:12

hier nog n paar: 1 Zat een twee daagse sessie op de 7 huizer plas,ik had een kilo kaas mee genomen,terwijl ik overdag een plak afsnij ,komt er een hond aan gerend en pakt die kilo in n fractie van n seconde van me af,ik er achteraan,laat hij t vallen,weleens n kilo kaas met een bonk slijm en n gebitsafdruk gezien?

2 Tijdens t snoeken een BH (cup D) gevangen

3 Tijdens t twisteren op de lek werd me kunstaas (waarschijnlijk door een meerval) gegrepen,spoel werd leeggetrokken!!

4 Eerste frankrijktrip met jeroen neef, wij op de terugweg,zagen we bordjes charlois,wij dachten we gaan goed,en we dachten al wat een lange rit naar nederland,komen we bordjes tegen ":welkom in france,waren we terug gereden, hehe
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

30-03-2008 11:55

Altijd lachen met ons he laap. :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-03-2008 13:25

Aaron Fresco schreef:Heb een keer enige jaren geleden een lijk gevangen.
Zat in een koffer.
Bleef voor m,n voeten drijven en heb toen de politie gebeld.
Mvgr.Aaron


Dat was toch niet een vismaat van je Aaron?

Begrijp ik nu waarom je maar niet aan een vismaat raakt. Die schijten allemaal 10 kleuren bagger :D

:wink:

Aaron the Ripper 8)

Maar wel bizar lijkt me dat pff. Je zal je zelf wel lam zijn geschrokken.

@ Danny;

Die Neef zoekt wel vismaten uit zeg :o :lol:
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

30-03-2008 13:38

Hoi Ruud,
Ze hebben van SBS6 er nog opname van gemaakt.
Er was al enige tijd een echtpaar vermist en ik vond er de helft van in een koffer.
Dwz. de vrouw is later ook gevonden in de gracht in Den Haag. Gelukkig wel op een andere plek.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-03-2008 13:45

Bah

Dan kan je beter een koffer vol met geld vinden!

Gr,
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

30-03-2008 13:53

Ja Ruud,
Daarom zoek ik ook een hele rijke vismaat. :wink:
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

30-03-2008 13:55

Zat ns in de polder te pennen, vroeg in de ochtend bij het 1e licht.
Hoor ik me daar 'n gezoem, het was 'n zwerm agressieve bijen :( . Durfde geen kant op, ze bleven maar heen en weer vliegen boven de rieten maar hadden mij gelukkig niet in de gaten. Daar zit je dan... Ik weet zeker dat als ik op mijn fiets was gesprongen en een vluchtpoging had ondernomen ik in het kanaal had moeten springen. Ik bleef dus zitten.
Na 'n uurtje komen ze -dacht ik- in de verte weer aan zoemen, het zoemen klinkt nu zo ontzettend bizar, zo mega door merg en been dat ik snel even opsta om te kijken hoe het zit zodat ik kan zien of ik niet alsnog in het kanaal dien te springen (dit alles gebeurt in luttele seconden), net als ik opsta zzzzuuuiist er net boven mijn kruin een sproeivliegtuig vanaf het weiland waar ik achter zit te vissen over mijn kop (als ik had opgesprongen had ik 'n enkeltje vliegveld Lelystad gehad). Mij voor de rest van mijn leven doof, kaal en doorgedraaid achterlatend. Stinkennnn die sproei-troep :x ! Ik heb geen bij meer gezien btw toen ik slingerend naar huis fietste. :o :-?

Groetjes Hak

meer bizarre karperverhalen; http://www.woordvanzwijgen.nl :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

30-03-2008 16:01

Hee Aaron, dus ik ben niet de enige lijkenpikker joh.

@ Da roet, mensen zoals als wij zoeken elkaar altijd op joh. Ik heb 6 jaar praktisch elk weekend met hem gevist man, mooie tijd jongen.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

14-05-2008 22:37

Heb veel meegemaakt aan de waterkant, maar 2 dingen zijn echt wel gekke gebeurtenissen.
De eerste is: Ik zat dit jaar aan mn 2de sessie op 4 mei gewoon een dagsessie, nachtvissen doe ik nog niet (wil ik misschien wel mee beginnen). We hadden alle lijnen ingeworpen enzo, en we waren bezig met een beetje te voeren. Toen begon de beetverklikker van mijn vader al 2 keer te piepen maar geen beet, even later begon die van mij ook 2 keer te piepen maar weer geen beet. Dus we dachten nou als het zo al begint ( we lagen net 10 minuten in denk ik) dan begint het goed. Toen begon mijn beetverklikker weer te piepen 2 keer maar nog geen beet, maar tegelijkertijd zie ik mijn lijn onder de lijn van mn andere zwemmen zonder beet :-?. Dus ik haal toch maar op voor de zekerheid blijkt de lijn van mn pa er ook aanhangen. Dus wij binnenhalen en toen zagen we ineens een rug van een karper, dus binnengedraait die bleek aan een 3de lijn van andere vissers die vlakbij zaten. Was echt zielig, hij zat er al heel lang aan, kwam bloed onder uit de kieuwen en maakte rare geluiden op de kant. Ik vind dat persoonlijk niet kunnen als je gaat zitten nachtvissen en dan de vis tot de volgende ochtend pas binnenhalen. Hun lijn is wel gesneuveld, ze hadden maar beter uit moeten kijken en de lijn niet zo ver uitvaren vind ik hoor,maar ja ze hadden ook de beetverklikker volgens mij ook niet aanstaan dus hij had er als wij er niet waren heel lang aan gezeten. Ik denk dat als hij nog iets langer aan de lijn had gehangen het niet lang had gehaald aangezien het bloed enzo uit zijn kieuwen. Mijn pa en ik hadden hem dus aan de beide lijnen van ons, dus hebben we besloten dat we deze schubkarper (was schubkarper) samen hebben gevangen, was voor ons beide de 1ste karper van het jaar 20 pond en 75 cm, mooi begin dus vind ik :D , later nog een run gehad maar misgeslagen helaas :(

2de gebeurtenis was niet tijdens een sessie maar toen ik langsliep en andere mensen stonden te vissen. Iemand had een vis gevangen, was blankvoorn zo te zien maar dat doet er effe niet toe, hij haalt hem binnen legt hem op de grond terwijl er een hond (een american stafford geloof ik, zo heet die volgens mij, leek op vechtershond) vlakbij lag, en tilde hem nog een keer op om hem ergens anders neer te leggen die voorn, hond er weer achteraan, maar goed kreeg hem niet te pakken, hij onthaakte hem. En toen gebeurde er toch iets, dat vond ik niet normaal :o Hij gooide die vis niet terug of legde hem voorzichtig terug, nee hij liet hem op de grond liggen en schopte hem het water in :o , maar ja ik dacht laat ik er maar niks van zeggen want ze zien er zo macho uit enzo, bij hun wist je het niet voor het geval zeg je iets verkeerds en krijg je klappen.

Met vriendelijke groet,

Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Bram Schuddeboom
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-04-2008 08:24
Locatie: Den helder

15-05-2008 09:59

2de gebeurtenis was niet tijdens een sessie maar toen ik langsliep en andere mensen stonden te vissen. Iemand had een vis gevangen, was blankvoorn zo te zien maar dat doet er effe niet toe, hij haalt hem binnen legt hem op de grond terwijl er een hond (een american stafford geloof ik, zo heet die volgens mij, leek op vechtershond) vlakbij lag, en tilde hem nog een keer op om hem ergens anders neer te leggen die voorn, hond er weer achteraan, maar goed kreeg hem niet te pakken, hij onthaakte hem. En toen gebeurde er toch iets, dat vond ik niet normaal :o Hij gooide die vis niet terug of legde hem voorzichtig terug, nee hij liet hem op de grond liggen en schopte hem het water in :o , maar ja ik dacht laat ik er maar niks van zeggen want ze zien er zo macho uit enzo, bij hun wist je het niet voor het geval zeg je iets verkeerds en krijg je klappen.

Met vriendelijke groet,

Michael Kramer[/quote]


maak me geen reet uit hoe groot die gasten zijn , maar als ik dat had gezien had ik die gozer er net zo hard achter aan geschopt .... dat is toch fockin' niet normaal ..... als ik zo iets alleen al lees beginnen me handen al te jeuken .....