en terrecht!!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2005 14:48

bron:telegraaf .nl

di 14 jun 2005, 12:00
Polen en Russen teisteren Maastricht
MAASTRICHT - Politie en gemeente zijn in Maastricht een grote actie begonnen om een einde te maken aan de overlast van illegale kampeerders en vissers in en rond de Limburgse hoofdstad. Vooral in Duitsland werkzame Polen en Russen recreëren in groten getale illegaal langs de oevers van Maas en Zuid-Willemsvaart, aldus een woordvoerder van de gemeente Maastricht dinsdag.


Zij veroorzaken geluidsoverlast in de nachtelijke uren, laten veel troep en rotzooi achter, kamperen op plekken waar dat niet mag, vernielen de oevers en stoken vuur. Omwonenden die daarover klagen, worden bij herhaling bedreigd.

Volgens de woordvoerder zijn de Polen en Russen naar Maastricht en Eijsden uitgeweken na de grote politiecontroles in Midden-Limburg. Daar streken ze al jaren illegaal neer om onder meer met grote netten de Maasplassen leeg te vissen. De buit werd vervolgens aan restaurants verkocht.

Gemeente, Visstandverbetering Maas, Wildbeheereenheid en politie willen via grootschalige handhavingsacties snel een einde maken aan de overlast om erger te voorkomen. "We gedogen niets, pakken alles direct aan", aldus de woordvoerder.

Afgelopen weekeinde slingerde de politie achttien illegale vissers op de bon en gaf zeven illegale kampeerders een waarschuwing. De politie gaat onaangekondigd nachtelijke acties uitvoeren tegen de illegale recreanten, in navolging van de politieacties in Midden-Limburg.

Rond de Maasplassen in Midden-Limburg schreef de politie sinds april al ongeveer 250 bekeuringen uit wegens onder meer illegaal kamperen, vuur stoken en illegaal wapenbezit. Nagenoeg alle verdachten zijn volgens de politie afkomstig uit het voormalige Oostblok en brengen een of twee nachten door in auto of tent langs de Maasoevers. Drie jaar geleden kwam de politie in actie toen bleek dat de Russen en Polen de Maasplassen leegvisten. Bij een van de acties werd ruim duizend kilo vis in beslag genomen.

Inmiddels is ook de politie in Noord-Limburg begonnen aan een campagne tegen illegaal vissen en kamperen. Ook daar gaat het om onaangekondigde acties.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-06-2005 14:51

tis wel weer olie op het vuur van de "bivvybanners".....toch jammer, wel terecht.....
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

14-06-2005 15:03

Ckrs terecht......alleen het verziekt wel in grote mate het plezier voor de bivvybonkers. Maar zoals algemeen bekend lijden de goede onder de kwade!

We kunnen alleen maar hopen dat het over een jaar of 5 weer wat rustiger is zodat een ieder (hiermee doel ik op de karpervissen en andere rustig recreerenden) weer rustig de draad op kan pakken

Limbo's (of is dit woord taboe :lol: ) ik leef met jullie mee! Veel sterkte gewenst in de toekomst...

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2005 15:04

hopelijk gooien ze niet alles gelijk over 1 kam nee, mar dat verwacht ik ook niet, want de mensen uit nederland , die keurig met hun vergunning zitten volgens de regels te vissen , die zouden toch niet weggestuurd worden of wel denk je ?

tja, nu je het zegt , het zou me niet eens verbazen .

ps,mitsz had je nou die PB van mij ontvangen vorige week of niet denk je ?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

14-06-2005 15:26

Oh nee??? Op bepaalde waters in Limburg waar voor het volledige kalenderjaar de nachtvisserij is toegelaten is het anders gewoon een heksenjacht. Ze schrijven alles en iedereen op terwijl iedereen een vereiste vergunning heeft. Je mag niks, alleen in kleermakerszit naast je hengels gaan zitten. Alhoewel ze misschien daar ook al voor schrijven...
Of je je nu sober opstelt of niet, dat kan de arm der wet geen kl.... schelen.

Met trieste groeten, Mark
Jason Rooijackers
Berichten: 140
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Geulle

14-06-2005 15:36

Mark,

Dat vindt ik wel meevallen. Als de arm der wet ziet dat je alles in orde hebt en geen problemen maakt laten ze je rustig vissen.
Eindelijk gaat het probleem eens hard aangepakt worden. Aan elk water hier in de buurt vindt je van die oostblokkers die alles meenemen wat ze vangen en met 6 hengels zitten te vissen met dreggen ipv enkele haken.
Het werden er ook steeds meer. (Dankzij deze acties hoop ik dat ze weer snel verdwijnen) dan kunnen wij tenminste weer van onze mooie hobby genieten.

Groeten,
Jason
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-06-2005 15:48

Laten we blij zijn dat er opgetreden wordt, het zal eventjes slikken zijn zodra je gecontroleerd wordt en je zit net in verboden tijd / gebied te vissen maar na verloop van tijd keert de rust vast weer terug.
Als alles weggevangen wordt dat keert niet weer terug.
Wel heb ik het idee dat de horeca in dat gebied ook iets op het hoofd heeft.
Laten ze daar ook maar eens flink de bezem doorhalen zodat het niet meer aantrekkelijk is om illegaal vis te kopen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Jason Rooijackers
Berichten: 140
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Geulle

14-06-2005 15:56

Douwe,

Ik denk dat je de horeca in Duitsland hierop zal moeten aapakken.
Daar kun je immers in veel restaurants karper, brasem en voorn eten.
Dus daar kan de Nederlandse wet zich toch niet mee bemoeien. (helaas)
Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat het na verloop van tijd wel allemaal goed zal komen.

Jason
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-06-2005 16:04

Jason Rooijackers schreef:Douwe,

Ik denk dat je de horeca in Duitsland hierop zal moeten aapakken.
Daar kun je immers in veel restaurants karper, brasem en voorn eten.
Dus daar kan de Nederlandse wet zich toch niet mee bemoeien. (helaas)
Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat het na verloop van tijd wel allemaal goed zal komen.

Jason


Met die europese wet had Nederland er misschien wel wat aan kunnen doen.

Gelukkig heb ik op de watertjes hier in de buurt nog geen last gehad van oost-europeaantjes. Misschien omdat je op vrijwel geen water mag nachtvissen en het op de andere gewoon te druk is..
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-06-2005 17:54

Ik dacht al,

wat is het rustig hier :lol: .

Groeten,
Stefan
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

14-06-2005 19:32

Hoedemakers Mark schreef:Oh nee??? Op bepaalde waters in Limburg waar voor het volledige kalenderjaar de nachtvisserij is toegelaten is het anders gewoon een heksenjacht. Ze schrijven alles en iedereen op terwijl iedereen een vereiste vergunning heeft. Je mag niks, alleen in kleermakerszit naast je hengels gaan zitten. Alhoewel ze misschien daar ook al voor schrijven...
Of je je nu sober opstelt of niet, dat kan de arm der wet geen kl.... schelen.

Met trieste groeten, Mark


Nu ga ik u toch even tegenspreken. Vorig weekend 7 polen overgeschreven aan de Maas. Vuilniszakken, bierblikken en illegaal vissen. En Mark, raad maar eens waar dat was :-?

Vanaf nu zal elk weekend controle zijn hier. Dit jaar loopt het echt de spuigaten uit met dat gespuis. :evil:
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

14-06-2005 21:00

Jamaar Piotr, die controle daar weet ik van... heb de flikken er nog naartoe gestuurd toen ik zat door maaseik liep... :D

Dat water wat ik bedoel daar visten t moment van controle enkel nederlanders en belgen, allemaal voorzien van de nodige documenten. En zonder BBQ en rotzooi...
Plaats reactie