Paaien in de vijver

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

31-05-2005 19:07

Wij hadden al 4 jaar lang een ronde vijverbak. ongeveer 40 cm diep en een diameter van 110 cm. maar we wilden dit jaar een andere vijver op de plek van die oude vijver.
Dus we hadden een deel water uit de oude vijver gehaald en toen verplaatst ergens anders in de tuin. de vissen hebben we er gewoon in laten zitten. de volgende dag waren er 2 goudwindes uit :cry: . Maar we zijn dus begonnen met het maken van de nieuwe vijver en die is nu klaar. en we wilden dan binnenkort de vissen in de nieuwe vijver doen, maar nu blijkt dat ze aan het paaien zijn. ze zwemmen allemaal achter elkaar aan, slaan met hun staarten en zwemmen tussen de planten.
het zijn 4 goudvissen en 2 shubunkins.
maar nou wilde ik vragen of het wel verstandig is om de vissen over te zetten? hoe lang duurt die paai en wanneer leggen ze dan die eitjes? en als ik ze nu in de andere vijver zet gaan ze dan door met paaien? en hoe lang duurt het dan weer voordat die eitjes uitkomen? ik denk dat dit ongeveer allemaal hetzelfde is als bij de karper. en daarom vraag ik het ook hier.
ook wilde ik er een tak in leggen met heel veel kleine takjes eraan. met de bedoeling dat ze daar de eitjes opleggen. en dan die tak in de nieuwe vijver te leggen.
Wat kan ik het beste doen???

Met vriendelijke groet
Sjoerd
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

31-05-2005 21:39

Als ik jouw was, zou ik ze nog wel effe in de oude vijver laten zitten. Als ze al paaien in de vijver, doen ze het daar.
jacco noordermeer

31-05-2005 21:59

als ze klaar zijn met paaien moet je de vissen overzetten naar de nieuwe vijver zodat ze de eitjes niet op kunnen eten
zo kan je er van uitgaan dat de eitjes onder gunstige omstandigheden uitkomen
wel moet je de minie visjes gaan bij voeren met bv diepvries watervlooien
of mugge larven
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-06-2005 10:11

Ja precies, ik denk dat zoals Jacco zegtje de beste kans hebt dat ze et overleven en je de vissen op een goed moment overzet.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

02-06-2005 02:14

Idd de vissen na het paaien overzetten en als de eitjes uit zijn gekomen, dan meen ik dat ze 1 dag kunnen leven van een zak die ze bij zich hebben daarna voeren met het gele van een ei in poedervorm dus het gele laten drogen en dan verkruimelen in de bak met puppies :D
Verders zou ik het niet weten :wink:

Suc6 ermee en ik hoop dat je veel visjes krijgt :P :P
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Plaats reactie