info fileleed gevraagd Belgie en Metz (mei 2005)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-05-2005 18:12

Heren,
Vrijdagochtend vetrek ik om 9.00 uur richting Frankrijk.
1 e reisdoel is Dyon
Nu zie ik op de ANWB site dat het 1 grote ellende is op de wegen in Belgie en Luxemburg.
Concreet zijn er een drietal route mogelijkheden:

Route 1 = via Antwerpen> Luxemburg> Metz >Dyon
Vraag hoe erg is de drukte en ellende bij de ringweg van Antwerpen en de afslagen op het stuk Namen>Luxemburg?...is het te doen of niet?

Route 2=Venlo>Luik>Luxemburg (Ardennenroute)>Metz..op dit stuk veel wegwerkzaamheden op het stuk Luik>Luxemburg..is het te doen of niet?

Route 3 = Venlo> Monchen gladbach>Koblenz>Luxemburg>Metz, op deze route zouden er geen wegwerkzaamheden moeten zijn, echter dit is zeker 200 km omrijden ten opzichte van route 1 en route 2

(Ik weet dat er tevens wegwerkzaamheden bij Metz zijn maar dit is blijkbaar enkel in de richting van Metz >Luxemburg en niet andersom..dus voor de terugweg)

Nu zijn er al een flink aantal wezen vissen in Frankrijk die ongetwijfeld ook over 1 van deze routes zijn gereden....dus gaarne jullie impressie's en suggesties...en een beetje snel als het kan :roll:
by the way..s'nachts rijden is geen optie. :wink:
alvast bedankt voor jullie input
mvg
Hans Brinkel
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

25-05-2005 19:04

Route venlo-luik-luxemburg-metz-nancy heenweg verkeershinder stukjes 70km p/u door wegversmalling omdat ze idd met de weg bezig zijn tussen luik en luxemburg. Vertraging 10-20minuten. Venlo-maastricht is ook klote stuk met die napoleonsweg ertussen 80km weg met dorpjes.

Stuk van thionville naar luxumburg is afgesloten op de terugweg, vertragging door omrijden circa 20-30minuten.

Andere stukken durf ik verder niks over te zeggen!

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

25-05-2005 19:11

hoi hans,

heb vorige week ook de route...luik-luxemburg-metz gereden...
is goed te doen...een paar km waar het maar 1 baans is...
maar geen file gehad..
gr roy
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-05-2005 00:28

Dank U heren,...wordt denk ik vrijwel zeker route 2
a bientot...of was het nou au revoir ? :D
HB
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-05-2005 18:17

Hallo Hans,
allereerst een prettige (vis)vakantie toegewenst !

Persoonlijk zou ik in eerste instantie voor route 1 gaan, maar wel eerst de ochtend voor vertrek even internet afspeuren om te kijken of het ergens al gigantisch misgaat !

Over een paar weken vertrek ik ook min of meer in die richting, laat je nog even weten hoe de reis (en de vangst !) is verlopen ? 8)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-05-2005 19:49

Hallo Marco
Bedankt!...zojuist alles ingepakt...helaas moet de aanhanger ook mee...een mens sleept wat mee met z'n tweeen :oops: en mijn vismaat lust wel wat hahaha
Kortom..met een aanhanger ben je al helemaal niet welkom op de ringweg van Antwerpen, al met al scheelt het ook niet zo gek veel in kilometers tussen route 1 en 2 (Geloof max 50 km verschil)..enkel het rijdt wat minder vlot door bij de grensovergang bij Maastricht zoals 1 hierboven reeds had beschreven.
Ik laat het je weten als ik terug ben hoe de route is bevallen, we vertrekken i.i.g. toch maar midden in de nacht om de ochtenspits voor te zijn
gr
Hans
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-05-2005 20:11

:oops: Ik rij met caravan........:oops:


Bon voyage !
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

26-05-2005 20:22

Marco Mensing schreef::oops: Ik rij met caravan........:oops:


Bon voyage !


Heb je een trekhaak achter je motor gemonteerd?

De route via Luik en Metz (E25) is prima te doen buiten de spitsuren. Ook terug geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-05-2005 20:35

Nee Bas,
ik ga niet met de motor...

Van de week wel voor het eerst eens met de motor een "file in gereden" , wel heel erg leuk om dan overal tussendoor te schieten !

Moeders de vrouw en de kinderen mogen ook mee naar Frankrijk, we pakken dus maar de auto aangezien ik geen zijspan heb.
Heb naast de motor ook nog ander rollend vervoer!
jan van kranenburg

27-05-2005 02:03

Hans,

Fijne vakantie!

R.2 was vroeger de beste oplossing.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

27-05-2005 08:44

Hans is inmiddels onderweg maar toch nog een tip voor de overige mensen. Een goed alternatief is over Duitsland rijden.

Een paar jaar terug zijn wij op (zomer)vakantie naar het zuiden van France geweest. Om de drukte (wij reden op zwarte zaterdag), de tolwegen en de werkzaamheden in België te omzeilen zijn we via Duitsland gereden naar Basel. Van Basel naar Geneve en zo door via Route de Napoleon naar het zuiden. Qua kilometers was het voor ons nauwelijks meer. De Route de Napoleon is erg mooi en ook Zwitserland is prachtig om te rijden.

Je hebt wel een autobaanvignet voor Zwitserland nodig.

Pascal
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

27-05-2005 09:08

Toch is Maastricht-Luik-Luxemburg-Metz-Nancy zeer goed te doen. Wel een paar stukken met 70km.. maar verder geen enkel probleem.. hooguit een 20 minuten meer tijd kwijt als normaal.. op een reistijd van een uur of 6-7 is dat toch nog wel acceptabel?
In iedergeval paar weken terug.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

27-05-2005 09:53

Tussen luik en luxemburg zijn maar 2 (of 3??) 70 km stukken.... verder reed het aardig door hoor. En inderdaad de terugweg bij thionville moet je omrijden. Goed letten op de borden, dat scheelt veel. Wij hebben die borden gemist en zijn toen via longwi gereden. Kost nog eens een half uur extra.... ach, what the fuck, maakt niet uit, het is/was vakantie!

Martin
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

27-05-2005 12:48

Is zeker goed te doen ik woon zelf in maastricht en ben ook nog paar weken geleden geweest maar geen problemen gehad. En bertil is zeker goed te doen vooral de Mac bij maastricht :wink:

Groet Josse
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-06-2005 22:37

Ben ik weer :wink: ....routte 2 is zeker goed te doen...maar je moet niet de pech krijgen dat er een auto voor je panne krijgt :roll:
Wat betreft de terugreis.....De ANWB beveelt aan om om te rijden bij Metz (Richemont) via Longwy (=20/30 km omrijden) echter als je de omleidingsroute volgt (staat slecht aangegeven!) wat in ons geval heel snel nadat je de snelweg verlaat afslag 1 was...kom je vrijwel direct even verderop de snelweg weer op...dit biedt als voordeel op dat je gewoon in Luxemburg goedkoop kunt tanken :roll: .
Rijd je echter liever via Longwy....houd er dan rekening mee dat je tank redelijk wat benzine bevat...want je komt dan binnen via Belgie en de eerste 100 km? is er zeker geen benzinestation (zia ook ANWB site)
Tevens was en ruim voor Metz nog een tweede omleidingsroute op de terugweg waar geen melding van was gemaakt op de anwb site(gewoon Luxemburg aanhouden!)...kortom...de situatie verschilt blijkbaar nogal per periode.
Wat betreft onze vistrip....mijn vismaat Ewout heeft er een in mijn ogen een mooi verhaal van geschreven op de volgende site:
http://www.thefishcommunity.com/index.p ... topic=3504

Gr
Hans
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

06-06-2005 23:47

Hey Hans,

Welkom terug in Holland.

Ik heb het hele verhaal gelezen. Je kunt nu weer lekker uitrusten van al dat werken.

Wat kan die Ewout goed schrijven zeg!

Ik weet nog wel een plas in Frankrijk waar het allemaal wat relaxter is. We schrijven wel :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-06-2005 06:56

De tank tip van Hans zou degene moeten zijn waar iedereen over nadenkt, tankstations lijken in Belgie wel verboden langs de snelwegen!

Ook wij denderden gewoon de snelweg van Belgie op en alleen bij Luik was er nog een tankstation daarna tot way in France niets noppes nada!!

Nu is Belgie niet zo heel erg groot maar als je lampje brand terwijl je de tank bij Luik negeert kon je nog wel eens voor vreemde verrassingen komen te staan!

De wegwerkzaamheden valleb moenteel niet echt mee, zeker niet als er iemand een platte krijgt bijvoorbeeld .... uitwijkmogelijkheden = 0. Waardoor je in de rij staat te wachten tot het probleem opgelost is.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-06-2005 23:23

Bas Breetveld schreef:Hey Hans,

Welkom terug in Holland.

Ik heb het hele verhaal gelezen. Je kunt nu weer lekker uitrusten van al dat werken.

Wat kan die Ewout goed schrijven zeg!

Ik weet nog wel een plas in Frankrijk waar het allemaal wat relaxter is. We schrijven wel :wink:

Hallo Bas,
Ben benieuwd naar je tip, Wat Ewout betreft...die kan zeker hele mooie verhalen schrijven, hij heeft al het e.e.a geschreven. Zeker als je bedenkt dat deze jongeman pas 23 jaar jong is....een groot talent dus
gr
Hans
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-07-2005 22:40

Ben inmiddels ook weer terug :D
Heb route 1 genomen, is voor hier vandaan de meest snelle route. Ik ben op de Zaterdagochtend om 4:30 gaan rijden, geen enkel probleem !

Op de terugweg echter was geheel Luxemburg afgesloten, de omleiding was heel goed aangegeven... :o

Tip 2 ; controleer of je navigatiesysteem alleen Benelux is ; tot aan Metz gaat het goed, daarna niet meer. Ook de wegomleiding ( welke ?) komt het gehele stuk Frankrijk niet voor op een Benelux CD'tje !

Tip 1 was al van Marc ; gelukkig heb ik een actieradius van ong 1000 KM ( zonder scheurhut dan ).
CarpeR Diem
Plaats reactie