Nieuw Wereldrecord Spiegelkarper?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

16-06-2005 00:04

Stel:
Jij vangt die vis op 58 pond. En het is jou thuiswater. Wedden dat je het stilhoud!
Als men weet dat die vis weer gevangen is wordt het er veel gigantisch druk, net zoals die tijd dat het record 2 keer gevangen is....

Nee, als jij met de harde bewijzen komt dat ie dood is of eraf is, dan geloof ik het pas.
Wat ik wel weet is dat die keer dat ie op 63 is gevangen, dat dat zeker niet de laatst keer was dat ie gevangen is!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

20-06-2005 22:15

Wanneer is dit nieuwe wereldrecord gevangen?
Hou ze strak he!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

21-06-2005 11:12

Jos,

Lees even dit topic door. Het stond ergens vermeld geloof ik.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

21-06-2005 15:35

Ok ik zie 't al: begin mei!
Bedankt!
Hou ze strak he!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

01-07-2005 21:48

Mitsz,

Ben vier weken in Frankrijk aan het spelen geweest :D vandaar deze laten reactie.
Voor een discussie gaat het om de inhoud hier helaas regelmatig om rand verschijnselen die niet ter zaken doen. :(

Menno,
Wat die putjes in België aangaat het volgende, in de put waar ik een jaar gevist heb mocht en werd door niemand gevoerd.
Van overbezetting was geen spraken. Er zwemmen trouwens op dat water ook nog een aantal brasems van 10 pond rond.
Het natuurlijke voedsel aanbod is er giga groot.
Er mogen niet meer dan 10 man in een jaar mochten vissen daar kan ik me goed in vinden.
In het verleden van een ander water karper is overgezet door een vorige beheerder daar kan ik niet om heen en is kritisch besproken met de huidige beheerders die hier ook niet blij mee waren.
Er is besmetten pootvis later uitgezet dat valt te betreuren.
Dat we hier niet praten over een betaalwater mag duidelijk zijn.
De ervaring die er ik opgedaan heb daar sta ik ten volle achter.
Krijg ik morgen weer een uitnodiging op een dergelijk water waar een degelijk beleid wordt gevoerd ga ik zeker weer vissen. Afgunst omdat toevallig iemand er in korte tijd de grootste vissen vangt kwam ik er niet tegen. Dat er vissers die er veel meer voordeden er niet in slaagde en korte tijd teleur gesteld waren kan ik goed begrijpen.

Wat dit alles met de vis waar we hier overpraten te maken heeft is mij onduidelijk.

In het verleden mocht ik een van de oudste en bekendste vissen van ons land vangen, de bloed doorlopen op perkamentpapier lijkende huid van deze statige vis is voor mij een veel mooiere vis dan de vissen waarbij het om een giga gewicht gaat waar de meeste van ons op geilen. Zal er alles aandoen wat in mijn vermogen ligt om vissen een gezegende leeftijd te geven wat ik van veel karpervissers niet kan zeggen.(Amen)

MVG,
Peter



Luc de Baets, schreef in zijn boek ‘De Dunne Lijn’
Ze kennen alle argumenten, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar de hebzucht wint het steeds van de rede: ‘Vangen of creperen, wat telt is wat ik kan fotograferen’.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

12-07-2005 21:06

Heren,

In de International Carper van juli staat een uitgebreid artikel over deze vis van 37,6 kilogrammetjes. Zoals al vermeldt gaat het om de Fish of two halves of ook wel scar fish uit het water van Luke Moffat, een gerenomeerd en gerespecteerd meerval-gids. De vis schijnt in haar jonge jaren eens ruzie te hebben gehad met een stuk prikkeldraad, vandaar het litteken. Op de DVD vertelt Luke wat over zijn water, dat hij dan een jaar of drie beheert. De kleinere vis is weggevangen en de vis werd volgens mij wel aangevoerd met pellets. De vis was zo zwaar omdat ze vol zat met kuit. Er staan ook nog twee andere opvallende artikellen in het blad:

1: Eerder in diezelfde week is er op het R...lake een vis gevangen van 82,5 lb, het record werd dus 2x in 1 week verbeterd
2: een stukje over (ik citeer en vertaal) "big-carp supremo Alijn Danau heeft een volgende 30 kg vis gevangen... Alijn is ook besmet geraakt met het Rainbow lake virus....." Maar eigenlijk wisten we dat al, dat onze Belgische vriend op betaalwateren vist, sla z'n boeken er maar eens op na.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-07-2005 23:57

Tja, de verzamelde grote vissen op het Sarulestimeer zijn er niet meer en daar er inmiddels 10 stuks 30+kg vissen op R Lake 'verzameld' zijn is dat inmiddels the place to be voor een aantal vissers die hoe dan ook hun boterham daarmee moeten of willen verdienen :evil:
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

13-07-2005 00:03

rainbow lake is toch een klein water met eilandjes,of niet? kan me herrinneren dat het een keer in 1 van de 2 grote karperbladen stond
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

13-07-2005 08:56

Tsja Aart,

Sommigen doen echt alles om een grote vis te vangen.... :-? :-?
Waar moet dat heen als deze "cracks"van het hedendaagse karpervissen zich blijkbaar niet meer afvragen waar al die karperkiloos vandaan komen. Maar ik blijf strijden al lijkt het af en toe tegen windmolens

Grtz Don Quichotte
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

13-07-2005 09:27

Die vis op die link van jou vind ik echt totaal niet mooi. Ik zou er eerlijk gezegd geen behoefte aan hebben zelfs om hem te vangen. Doe mij dan maar een mooie Nederlandse karper van meer dan 35 pond.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

13-07-2005 11:38

Remco,

Ik denk dat veel meer vissers dat zullen hebben....
Ik zelf hoef die vis ook echt niet te vangen hoor!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

13-07-2005 19:09

70 is ook meer dan 35 :P
Corne van Huigevoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 29-06-2004 12:30
Locatie: Tilburg

14-07-2005 11:18

Beste Lezer,

Het is inderdaad niet de mooiste. maar vouwen van 100 kilo ook niet.
het is in verhouding, en ben allen eerlijk dat het vangen van een WERELDRECORD ( wel of niet erkent) iedereen zou aanspreken.

Tevens is het zo dat de foto's niet de mooiste zijn, maar dat zal ook niet meevallen met zo'n gewicht.

Tevens wordt er op het forum veel gesproken over betaalwateren, ook ik heb mij wel een schuldig gemaakt om in de begintijd eens een uitstapje te doen ( al is het maar om de extra veiligheid en faciliteiten die je hebt op een beheerd terrein) ( dit is mij ook veel waard want reken maar een s uit voor hoeveel eurie je spullen bij hebt), en inderdaad het is met alles, overal zitten rotte appels, als wij allen op dit forum en erbuiten zo begaan zijn met dit soort praktijken, moeten wij alle merken die verbonden zijn met betaalwateren boycotten, maar dan blijven er niet veel merken meer over ben ik bang.

Ook is het zo dat de viscultuur zoals reeds eerder besproken in deze topic in Engeland anders is dan in Nederland.

Ik hoop hiermee eens altijd die donkere wolken boven zowat elk topic de kop in te drukken. eens een positief bericht is ook wel eens fijn of niet.

Groetjes Corné

Het is wel een super bak hoor van mij mag ie mijn boilie komen pakken.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

14-07-2005 12:51

Ik wil me graag bij Corne aansluiten. Niet alle btw's zijn slecht beheert of volgestopt met gejatte vis. Veel wateren bevatten ook vissen die bij kwekers worden gekocht of afkomstig zijn van vidanges. Uiteraard zijn veel wateren overbezet, maar dat geldt ook voor heel wateren in Nederland, terwijl er ook in Frankrijk voldoende openbare wateren zijn die worden volgestopt met vis voor enduro's. Ik heb zelf ook weleens met de gedachte gelopen om naar een BTW te gaan, maar werd toen vooral afgeschrikt door de vele en vaak absurde regels. Ik voelde mezelf daardoor teveel beperkt in de mogelijkheden. Maar als eerste keer naar Frankrijk kan het best een goede optie zijn, je bent in Nederland ook niet meteen op een dressuurwater gaan vissen. Ten slotte even voor de goede orde; ik ben keur wateren met gestolen vis af en ben ook een voorstander van goed waterbeheer.
Plaats reactie