Ontwikkeling onthaakmat voor brasem

Plaats reactie
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

26-07-2002 22:30

Hoi,

Momenteel ben ik bezig een onthaakmat te ontwikkelen voor de brasem. Hier blijkt duidelijk behoefte aan te bestaan. Nu zie ik maar al te vaak de brasem belanden op de punt van de schoen van de weidelijke karpervisser... ja wat moet je anders de ultieme onthaakmat voor onze "vriend" ontbreekt. Dus een gat in de markt!
Natuurlijk is dit onderwerp als grap bedoelt.... maar in de kern?
Een hoop karpervissers hebben de muil vol met ( voor) oordelen.... en verheffen onze passie tot een HBO-niveau. Hebben uitgesproken meningen over betaalwateren.. over de juiste samenstelling van het voedsel voor hetgeen ons zo dierbaar is. Kopen onthaakmatten die met een verlengde VW-transporter nog niet te vervoeren zijn. Maar oh.. oh.. wat worden de principes overboord gezet als er toevallig een brasem de euvele moed heeft de gepresenteerde boilie tot zich te nemen! De slijmjurk alias de platte kan de kolere krijgen... hij wordt zover mogelijk van de voerplek weggezet d.m.v. een worp waarmee een Olympische medaille te verdienen zou zijn geweest.
Ken jij niet van die karpervissers????
Overigens hoe is het gesteld met je eigen gedrag?
Misschien toch maar een onthaakmatje... desnoods een natte zakdoek meenemen.. of alleen maar oog hebben voor hetgeen je passie is?
Groetjes
Rinus

Namens alle slijmjurken en koeten .. probeer een echte vriend te zijn.. ook voor de schepsels die de voedingswaarde en de welgekozen samenstelling van jouw boilie ook weten te waarderen.
Denk niet dat ik hier zit te jennen. Ik walg
behoorlijk van dit gedrag... en neem van mij aan.. dat het hier geen enkelingen betreft.
Martijn Schild

14-09-2002 11:54

Ik haal brasems altijd in het water van mijn haak af. Zo hoeft ie niet op mijn onthaakmat en zo word ik het minst vies van deze "viezerikken" (zoals wij ze noemen). Volgens mij ben ik zo toch erg visvriendelijk of niet?
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

14-09-2002 11:59

ik vis met met weerhaakloze haken dus als ik een brasem heb laat ik de lijn slap vallen en dan is ie er sow, als dat niet lukt onthaak ik em in het water.


de groeten...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-09-2002 12:48

Gewoon op de Cipro,

Een tuinslang doet wonderen namelijk...

groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

15-09-2002 22:47

Ik onthaak deze stekverstorende vissen altijd in het water, maar ik raak ze niet aan! even de haak in de haakbocht pakken en meestal zijn ze los. je moet ze echter niet optillen aan de haak want dan heb je kans dat je een onderlip van je haak mag gaan peuteren, even schudden dus en je kan weer verder vissen. Ik hoor heel veel mensen klagen over brasem maar ik wil graag weten wat er op mijn stek gebeurd. liever vang ik twee of drie brasems en dan zijn ze weg. Als je meerdere boilies op de hair zet heb je er minder last van maar dan word je plek leeggegeten en zit je voor *** te vissen. Na een paar brasems trekt zo'n school vaak weg en weet je precies wanneer je opnieuw kunt voeren.

groeten jeroen
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

15-09-2002 23:44

Waarom zou je een onthaakmat voor brasems moeten hebben? Ik heb zelf zo'n 15 jaar op witvis gevist. Een brasem heeft bij mij nog nooit op de grond hoeven liggen. Ik weet niet hoe ze tegenwoordig brasems onthaken maar voorheen gebeurde dit altijd vanuit het schepnet, en die lag op je schoot. Dus???

Bart
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

16-09-2002 00:47

daar heb je idd gelijk in rinus!
de brasem is altijd al een ongewilde bijvangst geweest voor de meeste karpervissers! maar ook deze vissen verdienen het om met respect behandeld te worden zoals we de karper behandelen!
dus zon brasem onthakingsmat is een goed idee! ik onthaak de brasems altijd op mn cipro mat! net als de karpers.
Just another carp fisher.......
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-09-2002 03:34

Beste Rinus,

Helaas zijn de reactie's weer een typisch voorbeeld van topics lezen, een mening geven, maar geen enkel benul hebben waar de topic over gaat.

Lezen heren en dames!

Lezende groet, MB
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

16-09-2002 14:53

Hoi Michael,
had je dan verwacht dat hier mensen zouden gaan vertellen hoeveel manieren er zijn om brasems om zeep te helpen? Natuurlijk moet je die beesten met respect behandelen maar helaas zijn er te veel voorbeelden van hoe het niet moet. als je een lijstje wilt:

-Rattenklemmen plaatsen voor meerkoeten
-Zeelten op de kant laten klapperen en vervolgens in het water schoppen
-brasems levend op de bbq

ik heb het allemaal gezien, maar ik zeg er dan meteen wat van langs de waterkant.
Niet dat ik heilig ben want ik heb regelmatig met levend aas gevist op snoek, ook met brasems ja.

met meer brasems dan karper vangende groet, Jeroen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

17-09-2002 09:06

Beste Michael,

Ook ik heb dat soort dingen wel eens gezien, en dat mag gewoonweg niet! Vis is vis, en gevangen vis gaat bij mij op de cipro, zo simpel is dat. Bij mij is geen sprake van 'visrascisme' :roll:

Met brasemvriendelijke groet,

Sjoerd
Plaats reactie