Boot die door je lijn heen vaart

Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-05-2005 23:04

Heb zojuist een kleine sessie gehad. Een aantal uurtjes wezen vissen.

En wat heb ik gevangen? Geen karper, maar een boot!

Die gozer ziet mij vanuit een afstand al vissen, blijft mij aankijken en vaart zo recht door mijn lijn heen.

Ik, die hier niet van gediend ben, heb toen gewoon mijn spoel opengegooid. Laat hem maar lekker lijn meenemen. Na 200 mtr leert hij zijn les wel.

En ja hoor, meneertje krijgt iets verderop een vastloper.

Maak jij ook zoiets mee?
killian de bruijne

18-05-2005 23:08

waar zat je te vissen dan? in amsterdam?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-05-2005 23:09

Hoe ver vist jij uit de kant ?
Kon de man in de boot bepalen waar jij zat te vissen of dat je op een bepaalde afstand zat te vissen. Een hoop mensen gaan namelijk uit dat de visser met zijn hengeltje met dobber lekker zit te vissen en dat ze hem/haar niet hinderen als ze gewoon hun weg vervolgen.

Dit soort zaken gebeuren mij ook wel eens, ik steek op dat moment mijn toppen compleet onder water of ik vis met een toplood in vooruit als ik weet dat er veel scheepvaart is.
MVG,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-05-2005 23:11

killian de bruijne schreef:waar zat je te vissen dan? in amsterdam?


Gewoon bij mij hierachter op een watertje. Amsterdam dus. Amsterdam Noord.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-05-2005 23:13

peter postema schreef:Hoe ver vist jij uit de kant ?
Kon de man in de boot bepalen waar jij zat te vissen of dat je op een bepaalde afstand zat te vissen. Een hoop mensen gaan namelijk uit dat de visser met zijn hengeltje met dobber lekker zit te vissen en dat ze hem/haar niet hinderen als ze gewoon hun weg vervolgen.

Dit soort zaken gebeuren mij ook wel eens, ik steek op dat moment mijn toppen compleet onder water of ik vis met een toplood in vooruit als ik weet dat er veel scheepvaart is.
MVG,
Peter


Nou, ja, ik viste ongeveer 20 meter vanuit de kant. En als ik sta te zwaaien en schreeuw dat ie eventjes iets verder moet varen, en hij staat me als een halve zool aan te kijken, dan lijkt het me stug dat hij denkt dat ik met een dobbertje langs de kant sta te vissen.

Maarja, wie niet horen/zien wil, moet maar voelen
killian de bruijne

18-05-2005 23:13

sorry, ken dat watertje niet, helaas. stond er niet toevallig enen naam op die boot
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-05-2005 23:26

Mourad,
daar kun jij je nog wel eens schromelijk in vergissen, er zijn mensen die dit echt niet door hebben. Volgende keer even de hengels zover als mogelijk de diepte in. Scheelt je een schorre stem en-of zere keel, ergenis en ook nog een nieuwe klos lijn. Al met al alleen maar voordelen. :wink:

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

18-05-2005 23:53

[quote="Mourad Aviara"]

Die gozer ziet mij vanuit een afstand al vissen, blijft mij aankijken en vaart zo recht door mijn lijn heen.
-------------------------------------------------------------------------------
Tijd zat gehad om het te kunnen voorkomen!!!!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

19-05-2005 01:13

Toploodje doet wonderen :D

fabell jij weer hier :P
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

19-05-2005 13:08

Mourad,
zal wel raar gekeken hebben toen die een vastloper kreeg.
Ik vind het wel leuk voor hem, moet hij het maar niet doen. Je gaat me niet vertellen dat hij niet wist dat hij je lijn zou meenenen. Is gewoon puur om te zieken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-05-2005 13:52

Hij een vastloper, 5 minuten peuteren en het is weer klaar, jij een volledige spoel lijn achterop, wie is beter af denk je?
In plaats van zwaaien en schreeuwen is het beter om je toppen onder water te steken.
Hij vaart toch al over je stek dus om te denken dat hij uit zal wijken kun je vaak vergeten, bovendien moet hij aan de juiste kant van het water varen.

Het overkomt ons ook wel eens dat je iemand niet ziet, zien wij het wel wijken wij wel uit.
Ook aan de andere kant van het water kun je lijnen oppakken de karpervisser van nu denkt dat het hele water van hem is lijkt het wel.

Piepers in de mist, ik ken een paar mensen die nu beginnen te lachten en tenminste 1 persoon niet :D :D :D :D .

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

19-05-2005 14:07

Ik geloof dat veel mensen denken dat je gewoon onder de top zit te vissen met een dobber of zo. Toplood doet dan idd wonderen...

Mvg Ivan
Carpe diem...
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

19-05-2005 14:33

Dit laat weer eens zien hoeveel onkunde er is onder de vissers. Op een water waar ook watersport is zorg je toch dat je lijnen goed afgezonken liggen. Nu kan er waarschijnlijk ook nog een karper zich haken aan een stuk lijn, waar het lood niet meer lossen kan omdat het in de knoop zal zitten.
Laten we hopen dat de volgende keer de vislijnsnijder bij de schroef wel goed werkt.

Jos.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-05-2005 14:36

Beste Ivan vrijwel alle varende watersporters zijn niet bekent met het fenomeen karpervissen.
Bovendien mogen zij de scheepvaart niet in gevaar brengen door maar kriskras door het water te varen.
Stel er is iemand die uitwijkt voor jou, hij veroorzaakt daardoor schade of hij krijgt een bekeuring betaal jij dan mee??
Ik weet uit ervaring dat je een visser vaak pas op het laatste moment ziet.
Dan maar hopen dat hij maatregelen heeft getroffen in de wetenschap dat hij op water zit waar gevaren wordt.
De verantwoording ligt bij de visser om zijn materiaal te beschermen.
Toplood mijne heren dat voorkomt al veel ergernis.

Doouwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

19-05-2005 17:55

ik las pas dat er een boot was (ik weet z'n naam niet meer) die expres door vislijnen vaarde! Die schoft was tegen vissen, en hij uitte het zo!
Binnen een aantal dagen had hij bij meerdere karpervissers door de lijnen gevaren. :cry:
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

19-05-2005 18:19

Ik heb ook wel eens staan schelden, sommige schippers doen ook geen moeite om ergens voor uit te kijken. Wel kies ik voor mezelf en steek mijn toppen onder water of draai snel mn spul binnen..
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

19-05-2005 21:53

Heb het ook wel is ja, ik erger me hier ook (te)veel aan. Probeer je ze er op te wijzen dat ze straks door je lijn gaan, of ze kijken je dan schaapachtig aan of ze denken dat ze worden uitgescholde en geven gas bij.
Mijn record is 6x een boot door me lijn in 8uur. waarvan ik 5x me lijn kwijt was, nouja daarna maar ik gepakt. Ik werd er niet echt vrolijker op.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

19-05-2005 22:11

Douwe,

Ik geloof dat je mij verkeerd begrijpt, ik bedoel dus dat je de schipper meestal niets kwalijk kan nemen, omdat hij dus denkt dat je maar een klein deel van het water gebruikt. De verantwoordelijkheid ligt dus bij de visser die
zijn aas zover van zich vandaan aanbiedt ipv bijv. onder de eigen kant. Want dan zou er niets aan de hand zijn...

Mvg Ivan
Carpe diem...
jacco noordermeer

19-05-2005 22:19

vis met toplood !!! ookal wordt er niet gevaren
ik zie alleen maar voordelen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-05-2005 13:21

Raymond waarom pas jij je visserij dan niet direct aan??
Dan kost het geen 5 lijnen en tig keer een boot drillen.
Kun je gewoon doorvissen zonder je steeds zorgen te hoeven maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

20-05-2005 13:23

Idd ik liet zeker geen 5x me lijn eraf varen :o nog niet eens 1 keer :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

20-05-2005 15:13

Ik kreeg eergister een run, komt er precies een speedboot aangevaren .. alles kwijt

Dan helpt toplood niks :wink:
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

20-05-2005 15:15

Danny Alderliesten schreef:Ik kreeg eergister een run, komt er precies een speedboot aangevaren .. alles kwijt

Dan helpt toplood niks :wink:


Je hebt altijd extreme situaties en als je op dat moment je top onder water steekt is de kans ook nog groot dat je hem binnendraait.
Overigens vind ik het wel heel toevallig dat jij een run hebt en er ook een speedboot aankomt :-? hoe groot is die kans nou eigenlijk :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

20-05-2005 15:18

Op het water waar ik vis komen regelmatig boten langs, vooral als het een beetje lekker weer is

Volgende keer inderdaad top onder water, dat bedacht ik me naderhand ook
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

20-05-2005 15:36

Ik raak ook wel eens lijnen kwijt.. Ik vis aan een kanaal waar veel grote boten varen, maar vis toch naar de overkant.. 's Nachts komen hier geen boten langs en vissen naar de overkant loont echt... Het stomme is dus, zo af en toe wordt ik 's morgen wakker door een gierende optonic en het ronkende geluid van een boot, jammer, lijnen kwijt... maargoed, het gaat ook vaak genoeg goed....