Europese grondwet

Plaats reactie

Europese grondwet: voor of tegen

Peiling eindigde op 02-06-2005 13:37

Voor
22
21%
Tegen
83
79%
 
Totaal aantal stemmen: 105
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

31-05-2005 08:32

Marc Schrikkema,

Pure propaganda? Volgens mij sla je een beetje door in je emotionele betoog. Ik heb de NVVS simpelweg gevraagd of de grondwet positief danwel negatief voor de hengelsport zou uitpakken. Na deze bestudeerd te hebben zijn ze tot deze conclusie gekomen. GEEN STEMADVIES!!! Een licht voordeel voor de sportvisserij dus, verder is de NVVS er niet bij gebaat hoor. Je zou wat minder achterdochtig mogen zijn...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-05-2005 08:49

Ik stem voor Henk ter Maat, die met het stukje over professor Ramses Wessel van de hand van Jannie Benedictus een lichte verademing geeft in de door nodeloos tumult vertroebelde poel.

Ik heb inmiddels teveel onzin gehoord in de media en godbetert gelezen op dit karperboard, van zowel de enkele vóór als de talloze tegenstanders. Ermee doorgebombardeerd alsof dit de meest ingrijpende beslissing sinds jaren is. Terwijl waar het om gaat perfect aansluit bij de ontwikkelingen die na de 2e wereldoorlog al onomkeerbaar gaande zijn. Iets wat een weldenkend mens in zijn hart nooit zou willen keren.

Inmiddels was ik ook al tot de conclusie gekomen om morgen gewoon niet te gaan stemmen.

Ik doe niet meer mee met de opgeklopte heisa die er tegenwoordig kennelijk bij hoort.

Wat een onzin!

Groet, Kees
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

31-05-2005 10:52

Ik moet zeggen dat de discussie erg lastig is. Ik denk dat dit komt omdat er weinig tot geen goede argumeneten worden gebruikt om voor of tegen te stemmen. Ik heb er aardig wat stukken over gelezen maar gaan allemaal over hetzelfde. En de meeste argumenten gaan nergens over. We moeten wel tegen stierenvechten zijn maar willen ons drugsbeleid houden. Dan spoort er volgens mij iets niet. Ook al is het een andere kwestie, in prenciepe gaat het om hetzelfde, wel of niet je eigen cultuur behouden.

Betreffende referenda, ik ben absoluut voor. En als de politiek het volk er niet van kan overtuigen dat het goed is om voor te stemmen dan is er naar mijn inziens toch een probleem. Ik ben namelijk niet tegen een sterker europa. Ik denk dat hier zeker kansen liggen. Maar de politiek geeft aan dat het dezelfde regels zijn bijelkaar. Dan hoef ik dus ook geen ja te stemmen aangezien er niks veranderd.

En dan reeds eerder aangehaald, waarom regeles opstellen al niemend zich eraan gaat houden. DEnk aan de begrotingstekorten mbt de euro. Ondanks afspraken houdt alleen nl zich eraan.

Kortom, als iemand mij een goed, inhoudelijk argument kan geven om voor te stemmen dan ga ik overstag. Dus kom maar op.

mvg
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-05-2005 11:23

Bertil Wielink schreef:
Meteen afschaffen dat Referendum.. hoe kan je mensen over iets laten oordelen waar ze niks van snappen..


Zullen we dan maar een dictator benoemen Meneer Wielink?

Je zegt zelf niet alles te snappen maar je gaat wel stemmen,waarom veroordeel je de mensen dan die nee gaan stemmen en het ook niet snappen?

Verder snapt volgens mij heel de politiek het ook niet helemaal.
Afgelopen zondag vertelde Meneer Balkende namelijk ook het een en ander wat precies het tegenovergestelde in de Europese Grondwet staat beschreven.
Na commentaar kwam hij niet verder dan dat iedereen die regels verkeerd intrepeteerde en hij het goed had.

Staan goeie dingen in de Europese Grondwet,toch ga ik tegen stemmen,staan namelijk ook een hele hoop dingen in waar ik falikant tegen ben.
Verder staat er heel wat beschreven wat ik niet snap,waarom zou ik voor die dingen juist niet gaan stemmen of juist mijn menig te veranderen,zorgen ze maar eerst dat er wat meer duidelijkheid komt over de onderwerpen waar niemand iets van snapt.
Voor stemmen zonder precies te weten waarvoor je stemt is ook niet bijster intelligent.
Of tekenen jullie een contract met een derde partij zonder precies te weten wat het inhoud?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

31-05-2005 12:24

Stemadvies voor de Europse Grondwet

In heel Europa vragen burgers zich af of de EU op de goede weg is. Als we “nee“ stemmen blijven de huidige verdragen gewoon van kracht. Europa kan dus gewoon door. Zeker, Europa heeft bijgedragen aan een betere verstand-houding tussen Frankrijk en Duitsland. Ook hebben we zestig jaar geen oorlog gehad in het EU-gebied. Allemaal waar, maar dat hebben we samen al tot stand gebracht. Maar daarom zijn we de ambtenaren en politici van Europa nog geen “ja”- stem verschuldigd.

“Ja” stemmen voor de grondwet is niet een besluit dat je zomaar even neemt. Vóór stemmen is pas van toepassing als de regering je op een objectieve en uitgebreide wijze heeft voorgelicht. Zelfs in Spanje onthielden verstandige burgers zich van stemming, of stemden tegen omdat zij niet goed genoeg geïnformeerd waren. Van de Nederlandse regering hoef je geen objectiviteit te verwachten. Zij trekt liever drieëneenhalf miljoen euro uit voor Sovjetachtige propaganda om onze stem te “kopen”.

De EU-grondwet heeft als doel om meer macht te leggen bij de Europese instanties. Hierdoor zal Nederland haast geen veto-rechten meer hebben. Dit kan consequenties voor ons hebben die we nu nog niet kunnen overzien. De stem-verhoudingen die nodig zijn om beslissingen te nemen houden in dat als Duitsland, Frankrijk en Italië het op een akkoordje gooien alle andere landen ermee in moeten stemmen. In de praktijk houdt dit dus in dat mijn liefhebbende Nederland dan weinig tot niets meer in te brengen heeft! Als u denkt dat het zo'n vaart niet zal lopen, denk dan nog even aan het akkoord over de begrotingstekorten die niet meer dan 3% mochten bedragen. Zowel Frankrijk als Duitsland kwam dit akkoord niet na, en niemand kon er iets tegen doen. Dit wordt na invoering van de grondwet eerder regel dan uitzondering!

Ook de economische noodzaak van de EU is niet aangetoond. Zowel Noorwegen als Zwitserland zijn géén lid en hebben beiden een prima economie, met aanzienlijk hogere groeicijfers dan Nederland. Dat de Nederlandse economie schade zou oplopen als de grondwet niet wordt ingevoerd is dus duidelijk onzin.

Dat de EU-grondwet beter voor de dieren zal zijn is gewoon populisme van de hoogste soort. Zelfs de “partij voor de dieren” benadrukt dat Europa tot de grootste veroorzakers van dieren-leed behoort. De bio-industrie wordt sinds de jaren zestig stevig gesubsidieerd en daarmee wordt het grootschalige dierenleed in stand gehouden. Sterker nog, het is zeer de vraag of zonder de Brusselse subsidiestromen de bio-industrie ooit zo uit krachtig gegroeid zou zijn. Ook met de toetreding van de nieuwe landen die uitblinken qua conservatisme op het gebied van dierenrechten, valt geen enkele verbetering te verwachten. Al wel eens de toestanden daar gezien op de boerderijen? Doordat religieuze en culturele tradities gerespecteerd dienen te blijven en boven de rechten van het dier staan, zorgt de grondwet ervoor dat o.a. onverdoofd slachten, drijfjacht, eieren rapen van beschermde vogels, het vangen en schieten van trekvogels etc worden toege-staan, zolang het maar op basis van tradities en gewoonten gebeurt. Deze passage van de grondwet beschermt de dieren in het geheel niet, maar beschermt de tradities van mensen. Als de grondwet wordt aangenomen, is de mogelijkheid voor Europese erkenning van dierenrechten verder weg dan ooit!

Verder kunnen we toch ook goed overleggen en afspraken maken over alles waar we het in en buiten Europa over eens zijn, in plaats van onszelf op te knopen aan allemaal regels en wetten die we niet willen, en waar we later zeker spijt van krijgen (denk aan de euro; de invoering ervan was en is één van de grootste nationale rampen die Nederland op economisch gebied is overkomen) Waarom zouden wij instemmen met een afspraak die niet het landsbelang dient? Denemarken en Engeland zijn wat dat betreft verstandiger bezig. Ik bekijk alles, net als Denemarken en Engeland, vanuit het landsbelang. Ik vind een beetje nationalisme dan ook helemaal niet verkeerd. Overigens: een land dat niets meer te zeggen heeft over haar eigen grenzen of beleid is niet echt meer een land. Wat hebben we dan in hemelsnaam nog aan een volkslied? Wie kent het Europese volkslied? Nederland is van ons allemaal en laten we ons land niet verkwanselen door een 'paar' verlichte geesten uit Den Haag en Brussel. Ik vind het mooi om als Nederlander naar het buitenland te reizen. Maar Europeaan zal ik nooit worden. Laat mij dan maar een kaaskop zijn.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

31-05-2005 13:09

Beste meneer Jeurninck,

Wat heeft referendum afschaffen met ditators te maken? Vertel mij dat eens.. ? Ben zeer benieuwd? Misschien weten jullie in Limburg meer als wij hier in Utrecht?

Niemand kan in de toekomst kijken hoe JA en NEE zal uitpakken. Voor mij persoonlijk zie ik iets meer voor als nadelen aan de nieuwe Grondwet.. Een ander zal dat andersom vinden. Ik vond eht debat erover gisteren op Ned 2. opzich wel zeer verhelderend. De grondwet geeft meer handvatten voor burgers dan nu.
De nieuwe grondwet is NIET ideaal, maar op veel punten wel een verbetering ten opzichten van de regels die er nu al zijn... en ik ben voor die verbetering. Zoveel nieuws staat er niet in.. maar een aantal regels zijn zeker verbetert. En ik ben voor verbetering.

Wil, de zaken waar jij falikant tegen bent.. worden die opgelost bij een NEE door Nederland zelf? Of door de huidige regels?

Vr.Gr.,

Bertil







Wil Jeurninck schreef:
Bertil Wielink schreef:
Meteen afschaffen dat Referendum.. hoe kan je mensen over iets laten oordelen waar ze niks van snappen..


Zullen we dan maar een dictator benoemen Meneer Wielink?

Je zegt zelf niet alles te snappen maar je gaat wel stemmen,waarom veroordeel je de mensen dan die nee gaan stemmen en het ook niet snappen?

Verder snapt volgens mij heel de politiek het ook niet helemaal.
Afgelopen zondag vertelde Meneer Balkende namelijk ook het een en ander wat precies het tegenovergestelde in de Europese Grondwet staat beschreven.
Na commentaar kwam hij niet verder dan dat iedereen die regels verkeerd intrepeteerde en hij het goed had.

Staan goeie dingen in de Europese Grondwet,toch ga ik tegen stemmen,staan namelijk ook een hele hoop dingen in waar ik falikant tegen ben.
Verder staat er heel wat beschreven wat ik niet snap,waarom zou ik voor die dingen juist niet gaan stemmen of juist mijn menig te veranderen,zorgen ze maar eerst dat er wat meer duidelijkheid komt over de onderwerpen waar niemand iets van snapt.
Voor stemmen zonder precies te weten waarvoor je stemt is ook niet bijster intelligent.
Of tekenen jullie een contract met een derde partij zonder precies te weten wat het inhoud?
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-05-2005 13:41

Bertil als eerste heeft een dictator niets te maken met een referendum.
Waar ik op doelde is het afschaffen van het referendum(een dictator maakt de bevolking ook mond dood,het afschaffen van een referendum doet dit ook in dit geval,iedereen heeft de mondvol van democratie totdat er tegen iemands iedeen word gestemt),een regering kunnen we 1 keer in de vier jaar kiezen,hebben we fout gekozen krijgen we 4 jaar later de kans om opnieuw te stemmen.
Een grondwet is een dermate groot iets dat ik vind dat niet alleen de zittende regering daar iets over te vertellen heeft maar het hele volk(ongeacht welk land).
Je krijgt geen 2e kans om een grondwet terug te draaien,als ie er is is ie er en zal hij hooguit door de jaren heen worden aangepast.
En nee ook ik kan niet in de toekomst kijken,net zo min als de voorstanders,zij voorspellen alleen hel en verdoemenis als we tegen stemmen,hoe ze aan die wijsheid komen is me een raadsel.

Er zijn een aantal dingen waar ik tegen ben en die zullen niet oplossen door de nieuwe grondwet maar ook niet door de huidige situatie,wat dat betreft schiet het niet echt op.

We krijgen meer handvaten voor de burgers?
Zou dan maar eens opnieuw gaan lezen als ik jouw was,staat namelijk letterlijk dat mits er tegenstanders zijn van een nieuwe wet de tegenstanders 1 miljoen handtekeningen moeten verzamelen in 6 verschillende landen en deze aanbieden,deze zullen dan worden meegenomen in de te nemen beslissing.
Nergens staat dat je het dan tegenhoud,als eerste is het bijna onmogelijk om in 6 verschillende landen 1 miljoen handtekeningen te bemachtigen(denk alleen maar eens aan de kosten wat dit mee brengt en de organisatie van zo'n inzameling) en ten tweede en de belangrijkste vind ik,kan deze actie domweg gewoon aan de kant worden geschoven,hij is namelijk niet bindend maar adviserend.
In Nederland alleen doe je niks met 1 miljoen handtekeningen(is maar 1/16e deel) Europees zullen ze van 1 miljoen handtekeningen helemaal niet wakker liggen.
Zoveel handvaten hebben we als burger dus niet,het is meer een zoet houdertje.
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

31-05-2005 15:12

Wordt langzaam inhoudelijk.

Iemand een idee waar je een verkorte versie kan lezen van de grondwet. Niet dat stukkie tekst van de overheid, want dat is naar mijn inziens niet geheel objectief. Kost on nl 3,5 miljoen euro--> 0.22 ct per inwoner... Nu weet ik waar de belasting van mijn vakantie geld naartoe gaat.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

31-05-2005 15:18

Krijg jij maar zo weinig vakantiegeld? :wink:

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

31-05-2005 17:27

Ik stem zwaar tegen die klote grondwet.....en voor meneertje balkenende die mag van mij ook gelijk opzouten!!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

31-05-2005 17:55

Marc Schrikkema schreef:P.S. Ja die smurfen in Den Haag hebben wij gekozen, maar NIET met mijn stem hoor ...... dus ik hoef me niet te confermeren aan hun waanzin nu!


Tja, dat heb je met een democratie... Dan geldt de stem van de meerderheid, de rest van "het volk" heeft zich er maar aan te houden. Het alternatief is een dictatuur en/of communisme. Nee, dat zijn lekkere alternatieven :-?

Inmiddels begin ik ook te twijfelen aan het nut van referenda. Het overgrote deel van "het volk" heeft geen flauw benul waar het om gaat, wat de gevolgen zijn, enzovoorts. En dat geldt ook voor mij!

Toch ga ik morgen stemmen, en het wordt een JA...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-05-2005 19:19

Martijn Julien schreef:
Marc Schrikkema schreef:P.S. Ja die smurfen in Den Haag hebben wij gekozen, maar NIET met mijn stem hoor ...... dus ik hoef me niet te confermeren aan hun waanzin nu!


Tja, dat heb je met een democratie... Dan geldt de stem van de meerderheid, de rest van "het volk" heeft zich er maar aan te houden. Het alternatief is een dictatuur en/of communisme. Nee, dat zijn lekkere alternatieven :-?

Inmiddels begin ik ook te twijfelen aan het nut van referenda. Het overgrote deel van "het volk" heeft geen flauw benul waar het om gaat, wat de gevolgen zijn, enzovoorts. En dat geldt ook voor mij!

Toch ga ik morgen stemmen, en het wordt een JA...


Ik kan het hier niet geheel mee eens zijn, verbazingwekkend he?

maar laat ik beginnen met de andere alternatieven, Theocratie / Anarchie die meestal vergeten worden.

Dan nu mijn tegenwerpingen:

Democratie betkend de meeste stemmen gelden toch? Zijn we het hier nog eens? Zo ja dan vraag ik jullie hoeveel van de plannen zoals gemaakt waarop wij wilden stemmen er daadwerkelijk ook door gegeaan zijn? Wij leven helemaal niet in een democratie maar in een schijn democratie!

Ja ja concessies, voortschrijdend inzicht etc etc, maar opvallend genoeg zijn al die inzichten NA de verkiezingen opeens een stuk negatiever dan VOOR de stemming :cry:

Laat ik ook eerlijk bekennen dat ik het meest teleurgesteld ben in de partij die mijn voorkeur had en inmiddels verspeelt heeft.

Ik ben absoluut geen voorstander van bijvoorbeeld groenlinks of de SP maar ik denk dat die aardig wat minder consessies zouden doen dan de huidige partijen.

Partijen vormen een coalitie en verkwanselen daarmee hun programma, maar zijn niet mans genoeg om het kabinet dan maar te laten vallen. Of er een beter alternatief is maakt dan helemaal niets uit, we kunnen altijd weer een stemronde doen nietwaar?

Maar goed, politiek en liefde zal de gemoederen altijd wel beheersen en vervormen, gelukkig zeg ik dan maar, anders hadden we niets dan het weer om over te brallen met zijn allen.

M.

P.S. Bertil, denigrerend is mijn opmerking m.b.t. de smurfen echt niet hoor, althans niet meer dan mensen dom verklaren omdat ze tegen de grandwet zijn of het over het peroxide hoofdje hebben. De politiek is de laatste jaren alleen maar bezig zichzelf te ridiculiseren en ongeloofwaardig te maken. Dat kun je mij toch zeker niet kwalijk nemen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-05-2005 21:01

Democratie betekent zoveel als het volk regeert. Onze westerse democratie kent een gekozen volksvertegenwoordiging, terwijl het communisme wel degelijk ook democratie kent, maar geen gekozen volksvertegenwoordiging (dus heren, wel blijven opletten).

Bij de westerse democratie wint de machtigste groepering, maar wordt de macht verdeeld en beperkt door wetten waar minder machtige groeperingen bescherming bij vinden. Door voortdurende machtsverschuiving, en het feit dat mensen altijd deel uitmaken van meerdere groeperingen, zal een zeker evenwicht ontstaan, en wordt voorkomen dat één groepering overheerst.

Volgens mijn bescheiden mening werkt het bovenstaande principe nog steeds zo. Maar, "Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried." volgens Winston Churchill.

De relatie met Europese verdragen die nu gebundeld de Europese grondwet wordt genoemd en het al of niet ondersteunen van de invoering hiervan ontgaat mij echter in dit verband. Uitingen van onvrede, maar geen ratio. Eerlijk gezegd is de grote van de onvrede haast beschamend bij zoveel welvaart.

Kees
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-06-2005 00:20

TEGEN TEGEN HARRY POTTER EN ZIJN VRIENDEN :o

JAMMER DAT PIM ER NIET MEER IS :evil:

IEDER STEMT WAT HIJ WIL JA/NEE RESPECT TO ALL

LATERZZZ

:P [/b]
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

01-06-2005 10:32

@ mark,


Na aftrek van al die belastingen wel :o
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-06-2005 10:34

Ik heb net lekker tegen gestemd. Ik denk niet dat het iets uitmaakt, maar ik heb van me laten horen.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

01-06-2005 11:58

alle NEE's zijn mooi meegenomen :D
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

01-06-2005 12:06

Ik ga JA stemmen. de meeste NEE stemmers stemmen tegen Balkenende terwijl die het stukken beter doet dan zijn voorgangers Kok ed. die hadden de wind mee Balkenende niet! Als je nu zo'n sandalenridder had als minister president zou er niet eens bezuinigd worden.. denk daar maar eens over na? en Nederland is een doorvoerland, dan is de EU toch enorm belangrijk? Kijk Zwitserland heeft het van de toeristen en de grote banken. Het stemmen nu staat los van Turkije, los van de Euro, los van het kabinet!!!!!!!!

Daar gaat het allemaal totaal niet over!

Stem dus JA, stem voor vooruitgang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

01-06-2005 12:38

Elmer,
wat betreft het verhaal over Balkenende geef ik je helemaal gelijk. De beste stuurlui staan weer eens aan wal met een grote bek. Harry Potter heeft in ieder geval guts en smijt niet met geleend geld in moeilijke tijden.

Wat ik vanmiddag ga stemmen weet ik overigens nog steeds niet. Help!
Was een nee maar neig steeds meer naar ja. misschien dat ik voor 1 keertje maar eens thuis blijf. (stem normaal altijd)
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

01-06-2005 12:42

Ook ik snap het geklaag niet over balkie.

Het beleid is naar mijn inziens prima. En dat het een wat moeilijke tijd is is niet zijn schuld. Als ik hem gister bij 2 vandaag zag komt hij ook goed over. Hij kan er ook niks aan doen dat HP op hem lijkt :lol:
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

01-06-2005 12:44

Richard niet stemmen is nooit goed, dan liever NEE of JA wat ik je natuurlijk aan raad.

Kijk Nederland zal nooit erg veel macht krijgen in de EU. Waarom we zijn nou een maal niet zo groot als Duitsland ed. Stel we stemmen ja, dan kunnen we er altijd nog onderuit hoewel dit altijd gevolgen zou hebben. Stem je nee, heeft het directe gevolgen en heeft Nederland alleen nog het recht van advies, nou hier heb je wat aan! Nederland is een van de grondleggers van de EU. Je moet nu niet denken of je het eens of oneens bent met het cabinet, geloof niet teveel van Wilders want die lult veel over Turkije wat hier los van staat want Turkije komt al zoiezo bij de EU wat op lange termijn denk toch wel erg goed is hoewel ik het erg moeilijk vind een moslim land.. ben daar niet gek op om het netjes te zeggen.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

01-06-2005 13:06

Patrick van der Geest schreef:Ook ik snap het geklaag niet over balkie.

Het beleid is naar mijn inziens prima. En dat het een wat moeilijke tijd is is niet zijn schuld. Als ik hem gister bij 2 vandaag zag komt hij ook goed over. Hij kan er ook niks aan doen dat HP op hem lijkt :lol:


Die HP-look vind ik er wel vanaf. Hij begint echt steeds beter over te komen en verdomd wat weet die veel! Denk dat die momenteel de beste is. Wie zou je er anders willen hebben? Kijk als Wiegel nou terug komt doe dan he maar :lol:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-06-2005 13:54

We gaan er hoe dan ook op achteruit.
Balkenende is een sukkel, alleen heb ik niet daardoor TEGEN gestemd.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-06-2005 14:03

Elmer,

Kok de schuld geven is wel heel gemakkelijk! Zat CDA destijds ook niet in
het Paarse kabinet...? :wink: :roll:
Ik stem voor 100% tegen! Mijn reden hiervoor zijn: Dat ik weinig vertrouwen
heb in één Europese staat, kunnen de zwakkeren in de bevolking nog meer
gaan lijden...
Ze spiegelen het me ook veel te GLAD voor! Allemaal mooie praatjes, maar
ik geloof er geen snars van! Kun je nagaan hoeveel vertrouwen ik heb in dit
kabinet. :P

groetjes Benny
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

01-06-2005 14:56

Benny

zat CDA ook niet in het paarse kabinet.....

Nee Benny dat klopt ze zaten er niet in. :o

Richard