Vervoer Dutch Carp Open

Plaats reactie
sjors heldens
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-05-2004 17:08
Locatie: Sevenum

08-05-2005 16:59

Dag karpervissers,
Rob en ik hadden ons opgegeven voor de Dutch Carp Open, leek ons wel leuk om 'n keer met zo'n wedtrijd mee te doen voor de sfeer en natuurlijk hopelijk ook voor de karpers :wink:

Nu is er alleen 1 probleem; de ouders van Rob zouden ons brengen en mijn ouders ons halen maar nu kunnen we alleen nog maar gebracht of gehaald worden... :( :(

Nu wouden wij vragen of wij misschien met iemand anders mee heen of terug konden rijden die ook naar deze wedstrijd gaat. Uiteraard tegen vergoeding. Zou echt super fijn zijn want een andere mogelijkheid om daar te komen of terug te komen hebben we niet...

Ik hoop wat van jullie te horen,
groetjes Rob en Sjors
angelo bessems
Berichten: 60
Lid geworden op: 24-04-2005 18:49
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

08-05-2005 21:48

gaan jullie naar de tweede voorronde toe ???
mischiens is er dan een mogelijkheid dat ik jullie kan meenemen.
sevenum ligt toch in limburg niet ???

grtz angelo
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

09-05-2005 23:59

Zijn er mensen die ervaring hebben met de dutch carp open?

Mvg Alexander
Johan Claerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2004 08:39
Contacteer:

29-05-2005 21:13

Ja, net terug van de Dutch Carp Open.

Met schitterend weer, een zuidwesten wind kon er niks verkeerd gaan doch de vis bleef wat afzijdig.

De organisatie was stukken beter dan vorig jaar(een pluim aan de organisatie!!!)

Er werd gevist in twee sectoren en in totaal waren er 50 koppels(een paar afwezigen daar gelaten)

In totaal werden er "slechts" 9 karpers gevangen waaronder wijzelf 1 vis (9.8kg)konden verschalken wat meteen de toegang verschafte tot deelname aan de finale eind juni.

:) Volgende week is er nog een selectiewedstrijd en aangezien er nog enkele vrij plaatsen zijn.....Kijk daarvoor op http://www.eurocarpgroup.nl

Mvg

Johan
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

29-05-2005 21:40

:P
Laatst gewijzigd door Pim Dijkgraaf op 29-05-2006 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Voer en vang!!!

I love BTW
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

30-05-2005 11:55

Heren,

Kan iemand mij uitleggen wat jullie zo leuk vinden hieraan?

Afwegen aan elkaar? Onder het motto "ik ben lekker beter als jij" of gewoon voor de lol?

Zou best eens horen wat hier nu zo "speciaal" aan is.

Met eenzame vissende groet,
Frank

PS. En ja, ik weet het, het is offtopic.... :)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

05-06-2005 12:23

Frank van Amerongen schreef:Heren,

Kan iemand mij uitleggen wat jullie zo leuk vinden hieraan?

Afwegen aan elkaar? Onder het motto "ik ben lekker beter als jij" of gewoon voor de lol?

Zou best eens horen wat hier nu zo "speciaal" aan is.

Met eenzame vissende groet,
Frank

PS. En ja, ik weet het, het is offtopic.... :)


Frank, het is niet alleen off-topic, maar ook nog eens een gebed zonder einde. Net zoals discussies over wel of geen weerhaak, KSN of geen KSN, wedstrijd of recreatie, alleen vissen of met meerdere personen, noem maar op.
fishing rocks
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-06-2005 12:43

Toon, is niet waar.

Ik vis wedstrijden omdat...
Ik ben KSN lid want...
Ik vis wel/niet een btw want...

Nix mis mee toch?

Ik ben ook wel benieuwd wat karpervissen een wedstrijdsport maakt. Ik denk alleen de commercie.

MVG

Klaas
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

05-06-2005 12:59

Klaas, sorry maar ik ben het weer eens niet met je eens..

Na "omdat" komen bij jou redenen die puur op jouw persoonlijke en specifieke omstandigheden gebaseerd zijn. Die kunnen (maar zijn dat meestal niet) toepasbaar zijn op andere situaties. Maar hoeven dat natuurlijk niet. In de meeste gevallen zelfs niet.

In mijn visie mbt weerhaken bijvoorbeeld, vissen mensen die niet met gevoel kunnen onthaken, met weerhaakloze haken. Bovendien zitten weerhaakloze haken absoluut niet zo vast in een vissebek als haken met weerhaak, het wrikken levert grotere wonden op dan het vissen met haken met weerhaak. Dat is mijn mening, die kan ik ook onderbouwen met mijn ervaringen.
LET OP: ik wil hiermee allesbehalve een discussie uitlokken, gelieve dan ook niet inhoudelijk te reageren op mijn weerhakenverhaal :)

Gaat erom dat iedereen een mening heeft, en die baseert op zijn/haar ervaringen. En vooral bij de "voor&tegen kampen" krijg je al gauw een patstelling. Net als bij Windows versus Linux.

Voor wat betreft dat wedstrijdelement, misschien is dat inderdaad wel een kwestie van commercie. Misschien eventueel zelfs in combinatie met de verjonging van de cultuur? Meer jongeren, meer merkgericht gedrag, commercie komt om de hoek kijken?

Hartelijke groet,
Toon
fishing rocks
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2005 15:52

Toon en Klaas,

Hier komt voor een groot deel “wat de boer niet kent, dat vreet hij niet” bij kijken.

Iemand die bij voorkeur met weerhaak vist zal altijd betogen dat dit beter is want…

De objectiviteit is te betwijfelen. Omdat hij nou eenmaal een voorkeur heeft voor vissen met een weerhaak, zal hij maar zeer beperkte ervaringen hebben met het vissen zonder. Zo is jouw stelling dat iemand weerhaakloos vist omdat hij geen gevoel heeft voor onthaken nogal vooringenomen.

Ik heb niks tegen karperviswedstrijden, hoewel ikzelf nooit een deelnemer zal zijn. Maar ik heb gekeken hoeveel plezier mijn zoon bijvoorbeeld heeft gehad met het WK classic. Als je het fatsoenlijk doet en met de juiste teamgeest kan het gewoon leuk zijn. Zo niet, dan wordt het een drama en kan ik de kritiek begrijpen.

Back on topic maar weer.

Groet, Kees
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

05-06-2005 16:13

Vis wedstrijden heb je op allerlei fronten.
Bij de ene wedstrijd is het wat minder dan de andere...maar als de hsv er een organiseert doen ze dit om er baad bij te hebben.
Dit hoeft niet financieel te zijn .
Al is het maar om bekendheid ..of in contakt komen met.

Ik ben al helemaal geen wedstrijd visser.
Maar had wel een karperwedstrijd in de pen staan door mij georganiseert.
Prijsen nihil.
Achter af BBQ in mijn tuin.
Wist voor de hsv financieel ...0%
Maar....
Kennis maken met visser op karper uit de hsv.
Deze laten weten dat er nu een karper visser in het bestuur zit.
betogen onder de BBQ dat ik ze graag allemaal terug zie op de ALV.
Al is het maar voor de ondersteuning van de karper visserij.

Met dat oogpunt vond ik de wedstrijd ineens veel belangrijker worden.
Dus je hebt ook nog een wedstrijden en wedstrijden.

groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-06-2005 17:38

vraag niet wat beter is. Wil alleen weten wat iemand beweegt.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-06-2005 17:40

Marcel.

Dat bedoel ik. Of het een "wedstrijd is?" ala.



MVG

Klaas
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

05-06-2005 19:38

Met als gevolg een beslissing over de wedstrijd door witvissers.
Wedstrijd was okey.
Maar uitvaren mocht niet.
Het water waar dit gehouden zou worden is uitvaren een pree.
Ook met kantplekken waar we teveel mensen opmekaar hadden gezet om een beetje deelnemers te krijgen...wel 28... moest je wel naar buiten uitvaren.

Het is dus de kop ingedrukt omwille van veiligheid.
Dit terwijl er ook 2 boten lagen klaar voor eventuele calamiteiten op het water...met de vis of met de vissers.

Toch kwam ik er in me eentje niet door heen.

heel triest...weer een voorbeeld WE HEBBEN MEER KARPERVISSERS IN DE BESTUREN NODIG!!!!

helaas geprobeert maar weer de kiem gesmoort.

met een hele trieste groet Marcel Mos
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2005 21:54

Klaas,

Zonder twijfel is jouw vraag oprecht. Maar zoals hij een aantal berichten eerder ingeleid werd verwacht ik niet dat er een bevredigend antwoord mogelijk zal zijn.

Is teamgeest, uitdaging en gewoon samen dikke lol hebben ook goed?

Groet, Kees

Nou weet ik niks van een Dutch Open, dus dat terzijde. :roll:
Plaats reactie