voetbal

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-05-2005 09:18

nou reinder,

dan maak je dingen mee die jouw visie op het voetbal aanpassen misschien.
Reinder van Lune

09-05-2005 09:20

Dus omdat Ajax niet goed draait (Europees) gun je een andere club geen succes.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-05-2005 09:21

nee, als ajax goed draait gunt geen enkele andere club ajax iets, dus veel ajacieden gunnen hun geen moer,ik ook niet.

ben ik nu een nsb er ?
Reinder van Lune

09-05-2005 09:25

Je ziet het wel een beetje zwart wit, maar goed dat moet je zelf weten.
Het is goed voor het Nederlands voetbal dat Az en Psv het zo goed gedaan hebben . . en daar heeft Ajax ook belang bij !!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-05-2005 09:32

ik weet het,nog steeds gun ik ze niks, AZ daarentegen gunde ik begin dit seizoen een heleboel.uefa cup.2de plaats (achter ajax natuurlijk)helaas niet gelukt.ik gunde het co adriaaanse ook wel , juist omdat hij weggepest was uit amsterdam,. en omdat ik het een goede trainer vind, daarom gunde ik het hem wel.

maar zoals jack zegt , gaan die gasten zingen "helemaal niets in amsterdam" prima,helemaal niets in alkmaar!
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

09-05-2005 11:54

weer een ajaxfan die aangeeft dat ze een ander eigenlijk niks gunnen ;)

az mag best 2e worden als ajax 1e zou staan :roll:
ik zou zo denken van de club die de meeste punten heb wordt kampioen en die met wat minder wordt 2e enz. ;)
gelukkig gaat het ook zo
persoonlijk vind ik dat ajax erg gelukkig is geweest door veel punten te halen vlak voor tijd vind ik extra jammer omdat ajax bepaald me favoriet niet is ;)
maar goed die jongens daar hebben uiteindelijk ook dr best ervoor gedaan en verdienen er dus een 2e plek mee
wel zo eerlijk
je mag best een bepaalde voorkeur hebben
maar een hoop zoals jij t voorbeeld geeft eigenlijk is t ajax ajax ajax en de rest kan stikken
gek dan dat de rest van nederland er niet om kan rouwen als ajax door auxerre 2 minuten voor tijd de europacup wordt uitgegooid ;)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-05-2005 12:21

voor mij is het niet ajax ajax en de rest kan stikken, zoals ik eerder zei, had ik az de uefa cup gegund, en de 2e plek.na ajax ja!

waarom? omdat ik voor ajax ben natuurlijk en het liefst zie ik hun alles winnen ja.hebben we feest hier, beters toch ?

aangezien niemand ajax iets gunt, sinds ik me kan herrineren.gun ik ook niemand iets.is dat nou zo raar?

als ik jou niets zou gunnen , waarom zou jij mij wel iets gunnen ?

dat is het zelfde principe.
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

09-05-2005 15:05

ajax is in jou ogen echt het grote slachttoffer he ;)
hehe
ik hoorde koeman nog zo hard roepen dat ajax voor het kampioenschap gingen een hoop gezeik eromheen
en nu het seizoen op stront is uitgelopen moeten we ajax opeens zielig vinden :o
neuh :D
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

09-05-2005 15:32

Ik kan de reactie van Michel en Jack wel begrijpen, want het is echt zo dat heel NL een hekel heeft aan Ajax, maar dat hoeft toch niet altijd maar te betekenen dat je daarin meegaat en daarom maar een hekel hebt aan alle clubs in NL. En voor diegenen die Ajax arrogant vinden het is dus wel zo dat Ajax mede door die arrogantie de grootste club van NL is geworden en zoveel prijzen heeft gepakt..., want we zijn natuurlijk uiteindelijk wel de beste club van NL. 8) 8) 8)

Mvg Ivan
Carpe diem...
Reinder van Lune

09-05-2005 15:37

‘Helemaal niets in Amsterdam’ zong de aanhang van PSV zaterdag onophoudelijk. Er zat veel frustratie in de volksgezangen.
Enkele weken terug heeft uw Vrije Man al vastgesteld dat PSV over de laatste twintig jaar met 11 titels de beste club van Nederland is. Dat Ajax met 7 kampioensschalen bescheiden tweede staat en Feyenoord met twee luttele titels nauwelijks meetelt. Die harde constatering vond men niet leuk in Amsterdam en Rotterdam. Vandaag is het tijd om de antipathie tegenover Ajax van kanttekeningen te voorzien.

Historie telt. Prestaties uit het verleden geven weliswaar geen garanties voor de toekomst, maar maken een vereniging wél tot instituut, tot ‘club van naam’, gekend over de hele wereld.

Ajax werd sinds de eredivisie in zijn huidige vorm in 1957 van start ging 29 keer kampioen van Nederland. In 1971, 1972, 1973 en 1995 werd de Europa Cup gewonnen. In 1987 de UEFA Cup. In 1972, 1973 en 1995 de Europese Supercup en de Wereldbeker in 1972 en 1995.

Dat kun je moeilijk ‘helemaal niets’ noemen.

Ter vergelijk:
PSV werd 15 keer landskampioen in die periode en Feyenoord maar 9 keer. PSV en Feyenoord wonnen ieder 1 keer de Europacup en 1 keer de UEFA Cup. Dat is zeker niet ‘helemaal niets’, maar het lijkt zinnig om dit historisch perspectief aan te brengen.

Het is ook van belang aan te geven hoe Ajax zijn prestaties geboekt heeft. Want op een zelf geschilderd schilderij mag je trotser zijn dan op een gekocht exemplaar. De Amsterdammers komt de eer toe qua opleiding de kurk van het Nederlandse voetbal te zijn. Cruijff, Van Basten, Rijkaard, Krol, Kluivert, Seedorf, Davids, De Boer (2x), Kieft, Keizer, Neeskens en nog veel andere goede voetballers genoten hun opleiding bij Ajax.

Waar nog de stijl van voetballen aan toegevoegd kan worden. Aanvallend, op techniek gebaseerd, meestal niet vervelend om naar te kijken, al blijft dat een kwestie van smaak.

Punt is dat Ajax zijn prestaties nooit in nederigheid gevierd heeft. Men vond te uitbundig dat voetballen in Amsterdam was uitgevonden. Dat maakt ‘helemaal niets in Amsterdam’ weer begrijpelijk.

Mode
Maar de afgelopen decennia zijn in voetbal zelf opleiden en aanvallen uit de mode geraakt. Meer en meer zijn clubs handelshuizen geworden. En in dat opzicht komt PSV eer toe. Financieel geruggensteund door Philips zijn mannen als Van Raaij, Ploegsma en Hiddink in staat geweest om PSV qua organisatie (financiën en scouting) smoel te geven. Zo zijn de contacten in Zuid-Amerika goed, mede door de inbreng van scout Piet de Visser.

Vergelijk dat eens met de scouting van Ajax! Zet Romario eens tegenover Machlas, of Ronaldo tegenover Sonck.

Waarbij ook het woord ‘fatsoenlijk’ moet vallen. PSV heeft zijn spelers altijd correct behandeld. Slechts een enkeling vertrok met ruzie. Vergelijk dat eens met Ajax. Hoeveel ‘eigen bloed’ is niet onelegant de tent uitgewerkt!

Feyenoord heeft het noch als opleidingsinstituut, noch als handelshuis goed gedaan, terwijl het alle kansen binnen bereik had.

Tot zover de kanttekeningen bij alle leedvermaak richting Ajax. Kern: ook supporters moeten het verleden een beetje kennen. Maar daarin leven is onzinnig. En in het heden is PSV de terechte kampioen.

De prestaties van Hiddink en zijn mannen krijgen dit seizoen terecht respect van iedereen. Hooguit zou het zelfrespect in Eindhoven soms groter mogen zijn.
Laatst gewijzigd door Reinder van Lune op 09-05-2005 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reinder van Lune

09-05-2005 15:37

Wanneer PSV vandaag of misschien wel een week later kampioen van Nederland wordt, boekt de Eindhovense club een historische record. Met elf van de laatste twintig landstitels heeft PSV een absolute meerderheid die respect zou afdwingen. Het feit alleen al is een lawine aan krantenkoppen waard in de media in elk beschaafd voetballand. We mogen dus alleen daarop te rekenen, wanneer Nederland als een serieus voetballand wil overkomen in den vreemde. PSV is gewoon de beste club van Nederland in de laatste twintig jaar, en eigenlijk in de laatste dertig jaar. Journalisten die het nog altijd hebben over het Ajax-Feyenoord-tijdperk is het wellicht ontgaan dat dertig jaar geleden een dictatuur werd afgebroken door toedoen van, inderdaad, PSV. In 1975 wierp de ploeg van Rijvers met voorbeeldige spelers als Van Beveren, Van Kraay, Lubse en Van der Kuylen het juk van de westerse dominantie af van de eredivisie.
Het is voor veel mensen, die geindoctrineerd zijn door bepaalde media (waarvan er enkelen gewoon fout in de Tweede Wereldoorlog waren, laat staan tegenwoordig gezond over het nationale voetbal kunnen berichten), moeilijk te accepteren, maar Ajax is in de laatste kwart eeuw nooit meer dan een goede tweede in het hedendaagse nationale voetbal geweest. PSV was de nummer een. Het is dat ze in Eindhoven te bescheiden zijn om deze positie uit te dragen, maar elf landstitels op twintig (plus de Europa Cup voor
landskamopioenen) kunnen door niemand in twijfel worden gebracht. Objectieve fouten kunnen helaas nooit worden weerlegd door subjectieve uitgangspunten.
Het is een mooi record, waarop clubs als Real Madrid, Manchester United en Bayern Munchen maar al te trots zouden zijn. En dus verdient PSV een ovatie van iedereen in Nederland die het voetbal een goed hart toedraagt. Een club, die in deze periode het mondiale voetbal sterspelers als Gullit, Koeman, Romario, Ronaldo, Van Nistelrooij en Robben heeft geschonken, is er een waar een heel land trots op mag zijn. Daarbij haalde een Nederlands elftal met een meerderheid aan PSV’ers de verlenging van een WK-finale en won een andere generatie Oranje met PSV-helden de Europese titel. Er is in Nederland echt geen betere geweest sinds 1975 en dus verdient deze club alle respect voor de prestaties in de afgelopen dertig jaar. Nederland heeft weer een voetbalclub om trots op te zijn.
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

09-05-2005 16:00

Haha, kan ik wel waarderen zoveel inzet...
Nou vooruit ik doe een consessie, ik VIND Ajax de beste club van NL, met het mooiste voetbal, al is dit seizoen daar niet bepaald een voorbeeld van. Maar goed zoals gezegd wij volgend jaar weer. :lol: :lol: :lol:

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

09-05-2005 16:17

Waarom ben je niet voor FC Haarlem? Dan heb je nooit een probleem met andere clubs niets gunnen :-).
Maar goed, ik ben ook een ajax-fan maar tis tog fucking cool dat er weer iets in Europa gebeurt wat met Nederland te maken heeft?
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

09-05-2005 16:24

Hmm, Rotterdam staat er toch bij je woonplaats? :wink:
Ik woon pas sinds feb. in Haarlem, dus ik heb niet zoveel met de plaatselijke
f.c. ...

Mvg Ivan
Carpe diem...
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

09-05-2005 21:45

Reinder,

Als ik weer eens in Giethoorn ben kom ik je kussen !!!!!

:P
nick koppers
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-10-2003 01:00

09-05-2005 22:02

Kijk maar uit Reinder!!! daar blijft het meestal niet bij met Jan...
Het begint met kussen............


Jan: cu woensdag?
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

09-05-2005 22:06

:cry:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-05-2005 22:23

Na alles zo'n beetje gelezen te hebben zit ik toch nog met één vraagie;

Weten al die voetballers dan nog steeds niet dat de prijzen op de streep verdeeld worden, net als bij het wielrennen!? :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Reinder van Lune

10-05-2005 08:45

Jan van Glabbeek schreef:Reinder,

Als ik weer eens in Giethoorn ben kom ik je kussen !!!!!

:P


Hahahaha

Giethoorn ligt inderdaad aardig dicht bij Emmeloord.
Was van het weekend een leuk feest in Eindhoven !!
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

10-05-2005 09:18

De regionale moeders zijn wat verwaarloosd, maar ja...je word ook niet elk jaar kampioen !!! :D
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

10-05-2005 09:24

ado20 gaat volgend jaar amstel cup spelen :lol:
Maarja, Richard witsche trainde ook :P :wink:
Reinder van Lune

10-05-2005 09:57

Jan van Glabbeek schreef:De regionale moeders zijn wat verwaarloosd, maar ja...je word ook niet elk jaar kampioen !!! :D


De afgelopen 20 jaar 11 maal, dus dat is mooi verdeeld !
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

10-05-2005 11:52

Een paar kanttekeningen. Jammer van het trieste gezeur over bepaalde clubs. Ik ben zelf ruim 50 jaar Feyenoorder en in al die tijd niet echt verwend. Maar ik blijf Feyenoorder. Ik ben het ook niet geworden, ik ben zo geboren. Ieder telt de zegeningen van zijn club. Zo blijf ik erbij dat wij de eerste Europese beker hebben gehaald in het vorige millenium, ook de eerste in dit millenium en dat het dus nog minimaal 2000 jaar duurt voordat een club ons dat kan nazeggen en het nog 3000 jaar duurt voordat een club ons kan verbeteren.
Dan over AZ en PSV. Zo verschrikkelijk jammer dat ze er op zo'n manier moeten uitvliegen. Maar ja, het is in de eerste wedstrijden al fout gegaan. AZ te makkelijk de 2-1 in Portugal weggegeven. Het enige foutje van Vlaar die daar voor de rest een fantastische wedstrijd speelde. Je kunt het hem ook niet kwalijk nemen, maar het is alleen maar sneu dat zo'n foutje meteen eent treffer betekent. PSV gaf het ook in de laatste seconden in Milaan weg. Beide clubs sneuvelen dan definitief thuis in de returns.
Ik vind het overigens wel een teken aan de wand dat we in Nederland blijkbaar niet in staat zijn om een bepaald resultaat over de eindstreep te trekken. Het heeft dus echt met verdedigen te maken. Zolang we in verdedigers zoeken naar aanvallende kwaliteiten en in aanvallers naar verdedigende kwaliteiten, zullen we altijd tegen deze lastminutes aanlopen. De prijs voor het aanvallende systeem? Hoeveel aanvallende kwaliteiten had Van Tiggelen? Dit soort mensen mis je nu in het hedendaagse Nederlandse voetbal. Leuk hoor, dat aanvallende systeem met vleugelaanvallers, maar je bent echt het lachertje van Europa. En PSV speelt echt niet een 4-3-3 systeem, maar een 4-4-2-systeem wat bij een aanval misschien op een 4-3-3- lijkt.

Overigens, de meest verguisde speler van Nederland gaat zien 4e CL winnen bij een topclub waar hij de patron is. Toeval? Voor de vreemdeling in Jeruzalem: ik heb het over Clarence Seedorf.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

10-05-2005 12:38

Die mag van mij wel zo snel mogelijk naar Jeruzalem ;-).

Hopelijk gaat Gerard er net zo eentje inschieten als vorig weekend.

p.s. voor de Haarlemmers, ook al ben ik voor Ajax, Rotterdam blijft tog de mooiste stad van Nederland
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N