Mag ik even uithuilen......

Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-05-2005 12:33

Robert, laat je niet uit het veld slaan door geld.
Je hebt iets gekocht en dan wil je waar voor je geld, logisch.
Je moet telkens teruggaan naar die verkoper.
Desnoods elke dag en motiveer waarom ,en ga anders dreigen met een advocaat of bijv een tv programma (radar, or een ander consumenten programma).Vaak zijn ze daar gevoelig voor.
Heeft die verkoper er nog maling aan dan heb jij gedaan wat je kon doen.
Vertel jou verhaal aan alles en iedereen.
Maar laat je niet uit het veld slaan voor een paar honderd euri's.
Denk maar zo, het is een wijze levensles en dat het dan maar een paar honderd euri's kost,is jamer maar valt in de praktijk reuze mee.
Laat de boel repareren en je hebt jaren plezier man.

Nooit verkopen , want dan voel je je naar een paar dagen een echte verliezer.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

05-05-2005 13:21

Ha die Robert,

Vevelend wat er allemaal is gebeurt.
Zou het er ook zeker niet bij laten zitten aangezien jij in je recht staat!

Ook ik vaar erg vaak op ondiepe veenplassen met erg veel modder op de bodem maar je kunt mij niet vertellen dat van dat eventjes varen wat jij hebt gedaan de motor kapot gaat.
Dit kan wel maar pas na intensief,langere tijd door de modder te varen.

Ik vind het allemaal erg vervelend voor je en weet ook nog goed hoe blij ik was en welk gevoel van vrijheid ik kreeg toen ik een jaar of vijf geleden een eigen klein kajuitbootje kon kopen.
Heerlijk op de plassen vertoeven,niet meer gebonden zijn aan de stekken aan wal,nieuwe (stukken) wateren bevissen. You and the carps the only ones around!

Daarom begrijp ik goed hoe jij je nu moet voelen en wil je het volgende aanbieden: Ik heb nog een oud motortje staan wat het volgens mij nog goed moet doen(moet ik even testen) en wil je dat motortje wel lenen tot jezelf weer een motortje hebt.

Laat maar even weten als je interesse hebt, in the mean time, goodluck getting something arranged with the swindler.

Groet Robin
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

05-05-2005 14:32

De reacties zijn echt super mannen, bedankt!
Ik heb de link van Peter uitgeprint (bedankt Peter) en bij een brief bijgevoegd.
In deze brief vertel ik mijn ongenoegen en wijs hem op zijn plichten als verkoper en vertel hem wat ik van hem eis als koper (motor terugnemen en mij mijn volledige geldbedrag teruggeven).
Ook heb ik gedreigd om verdere stappen te ondernemen als hij niet reaeerd op mijn schrijven.
Ik doe het via een brief omdat ik geen zin heb in een confrontatie met iemand die mij zo schofterig behandeld over de telefoon.
Zeker met dit soort zaken moeten de gemoederen niet te hoog oplopen.
Morgen word die aangetekend verstuurd.

Robin
Dat is een fantanties aanbod die ik niet snel zal vergeten!
Had mijn vrouw niet aangeboden een nieuwe voor me te kopen als deze niet gemaakt kan worden, dan had ik er heel graag gebruik van gemaakt!
Onwijs bedankt voor de aanbod Robin, dat geeft weer vertrouwen in de medemens.

Zoals het er nu uitziet ben ik binnen 2 weken weer up and running.
Met ouwe of nieuwe motor en een flink blauwtje maar hopelijk zijn de karpergoden me goed gezind dit seizoen dan vallen deze dingen weer in het niets.

Inderdaad mannen, lesson learnd.
Hard lesson, but learnd all the same...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-05-2005 19:07

Robert,
tip: aangetekend verzenden met handtekening retour :wink:
verder veel succes en graag gedaan, hou ons in ieder geval op de hoogte van het behaalde resultaat.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-05-2005 08:10

Hoi Robert,

ontzettend balen dat dit je overkomt en heel veel succes met het terugkrijgen van je geld. Het lijkt me duidelijk dat je in je recht staat, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.... Misschien kun je nu alvast de naam van dat "watersportbedrijf" bekend maken om collega karpervissers die opzoek zijn naar een boot te waarschuwen?

Top van je vrouwtje trouwens dat ze je zo steunt!
En nu maar hopen dat je ellende en moeite door het water dubbel en dwars terugbetaald wordt! :D

Groetjes,

Paul
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-05-2005 08:38

Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe dit afloopt.

Paul
De naam hier neer zetten he, ik weet het niet, zelf hou ik daar niet zo van.
Als hij dit niet netjes oplost zal ik het openbaar maken.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

08-05-2005 12:06

hallo,

dat is echt wel een mindere actie van die verkoper, een beetje mensen gaan oplichten.

het is echter wel zo dat je met een oud motortje op veenplassen, of andere plassen met een soort modderachtige bodem last kunt krijgen van modder/opstoppingen in je koelingsschacht die rondom de motor loopt, waarna je motortje het niet lang meer zal doen. zelf heb ik ook een boot samen met mijn broer om gewoon voor de lol mee te varen en wij hebben het ook gehad, we waren in friesland op een groot meer wezen varen met idd een veenbodem en toen hadden we de motor thuis gezet in de garage en 2 weken daarna gingen we er weer mee varen, vastloper.
door die veentroep in het koelingskanaal... dus dat is niet bevorderlijk voor je motortje als je waterkoeling hebt, vooral oudere modellen van buitenboordmotoren schijnen daar last van te hebben.
dan kun je beter voor een yamaha die luchtgekoeld is kijken, heb je nooit problemen met je koeling.
dat is zo'n motortje:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 26js%253D1
deze zijn wel wat oud, maar een vriend van mij had er ook 1 en het zijn perfecte dingetjes, mits goed onderhouden natuurlijk je kunt er ook nog een hoop 2e hands onderdelen voor krijgen voor als er wat kapot gaat.
wat je eventueel ook kunt doen is na het varen je motor in een tank laten lopen met bleekmiddel erin (weet niet zeker of het bleekmiddel is maar het is een schoonmakersproduct, als je het echt wilt weten, moet je ff op internet zoeken) hierdoor verwijder je de troep uit het koelingskanaal van de motor waardoor de kans op vastlopers doordat de koeling niet werkt verkleind word.
was jouw motor trouwens een mercury blauwband? (diegene die vastliep)

Mvgr Richard
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

08-05-2005 13:48

hoi,
ik denk toch dat er een denkfout word gemaakt.
op het moment dat jij namelijk door iemand anders de motor laat nakijken hoop niet dat je het tegen de eerste verkoper hebt gezegt vervalt gewoon de garantie
groet Henk
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

11-05-2005 16:37

Hey Robert,

Al actie ondernomen?

Zoja, hoe is het afgelopen? :)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

11-05-2005 17:09

Kerel, pak het juridisch aan en eis je geld terug!!

Dat je voor de boot 1450 hebt betaald terwijl er 1250 op het kaartje staat is alleen nie so slim :-? Maar je bent kats opgelicht!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-05-2005 18:46

He Robert!

irritant man, ik zou GeK worden!

Ik kan je nergens mee helpen, maar bied je aan om van de zomer lekker met mij een sessie (of een paar) mee te gaan met mijn boot op de maas delta, je kan je vriendin als je wilt ook meenemen, die van mij gaat namelijk ook weleens mee.. er is ruimte genoeg!

spreek je later
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

13-05-2005 21:28

Ik heb je verhaal gelezen, en kan maar één ding zeggen.. En dat ga ik hier niet neertypen, je begrijpt vast waarom... Echt ziek wordt je van zulk volk.

Ik heb alle berichten niet gelezen, maar dit is gewoon oplichting enzo (wellicht is dit al een paar keer in andere berichten gezegd..). Dat is allemaal bij wet geregeld, zodat je het hem gewoon echt moeilijk kunt maken. Mocht je het bijvoorbeeld ook bekend maken bij bepaalde instanties (of hiermee dreigen), dan zal hij snel schikken want dan weet hij dat zijn zaakje snel kwijt zal zijn!

In ieder geval is dit een overdracht die uiteindelijk niet geldig tot stand gekomen zal zijn ipv bedrog (als ik het goed heb).. Maarja, het probleem is natuurlijk dat als je het zo ver wilt brengen tot ene rechtszaak, dit je altijd geld kost.. En ik denk een stuk meer dan dat je boot kostte. Het mooie hieraan is dat die botenman dat ook weet, en dan heb je weer een extra middel om hem tot schikken te dwingen.

Heel veel succes in ieder geval en je weet: je staat sterk en geheel in je gelijk, jij zult uiteindelijk dus winnen! Laat je dromen niet door zoiets om zeep helpen!
Gebruikersavatar
barry van baaren
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-06-2004 18:03
Locatie: spijkenisse

13-05-2005 21:41

ik zou even naam en adress van deze oplichter bekend maken op dit board zodat collega vissers niet ook eens genaaid worden en die vent dankzei deze positive publiciteit zijn (oplichters)zaakje wel kan sluite en robert succes verder en als ik ergens mee kan helpen kwa advies mijn vrouw werkt bij de rechtbank en kan misschien wat advies of raad inwinnen voor je.

succes barry
Gebruikersavatar
William Brouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: 09-03-2005 09:47
Locatie: veenendaal
Contacteer:

15-05-2005 12:26

Anders gaan we gewoon met het hele carpboard team jou centjes halen eens kijken of meneer dan nog zo flink is
:evil:
William Brouwer
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

22-05-2005 18:51

He Robert

vaar je alweer??
hoe is het afgelopen?


gr Sander
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-05-2005 12:21

Bedankt voor de steun mannen!

Lex, het moet er dit jaar nu toch wel een keer van komen, we hebben het er nu al zo lang over.
Binnenkort moeten we het concreet gaan afspreken!

Hoe is het afgelopen.
Iets wat jullie nog niet wisten is dat mijn vader vorige week naar NL kwam om te vissen een weekje.
Je begrijpt wel dat ik als een gek geprobeerd heb om mijn boot klaar te krijgen.
Het bedrijf waar ik hem ter reperatie heb gebracht heb ik flink achter de fodden gezeten.
Uiteindelijk wilde hij wel een maak poging doen maar dan gaf die garantie tot aan de voordeur.
Ik was natuurlijk helemaal over de rooie, geld weg en mijn vader zou komen (wat voor mij heel belangrijk is die ene sessie elk jaar).

De brief die ik had gemaakt had ik ook nog even vast gehouden tot ik meer wist van de motor.
Ik moet je eerlijk zeggen, hij ligt hier nog naast me.

Ik had mijn broer al opgebeld en wilde de beste man persoonlijk een bezoekje gaan brengen.
Mijn vrouw heeft het uit mijn hoofd gepraat en ik ben nu de gelukkige bezitter van een Mercury 4.0 4 tact.
Splinter nieuw dingetje waar ik de komende jaren veel plezier aan ga beleven.
Afgelopen week de hele week met mijn vader gevist vanuit de boot, na dit heb ik geen zin meer om me druk te maken over die eikel.
Ik neem het mee als een harde les.

Zijn naam ga ik hier niet bekend maken omdat ik zelf na dat telefoongesprek hem geen kans meer heb gegeven om het op te lossen (als die dat al had gedaan).
Maar de mensen die ik tegen kom zullen van mij allemaal horen wat die mij geflikt heeft.
Begrijp me niet verkeerd, ik voel me wel een beetje een looser omdat ik het erbij laat zitten.
Ik kan daar helemaal niet tegen, het blijft aan me vreten en maakt me boos.
Maar na een weekje met mijn vader vissen kan ik de dingen weer wat beter relativeren.
We hebben genoeg kunnen ouwehoeren want we hebben de hele week geblankt 8) Nog steeds king of blank :oops: 8)
Dus als je tips hebt Sander :D
Wel een paar record brasems gevangen en mijn vader verspeelde een flinke karper.
Die Engelsen denken echt dat ze overal uit de voeten kunnen met 3.5 ponders en 15lb hoofdlijn en onderlijn :lol:

Bedankt voor de reacties mannen!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

29-05-2005 20:25

He Robert

eindelijk weer varen!! :D :D

je heb een PB

gr Sander
jan van kranenburg

30-05-2005 01:16

Robert,

Fijn dat je uiteindelijk toch vaart.

Ik zou WEL naam etc. van dit bedrijf bekend hebben gemaakt!!

PS. Je krijgt een PB.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-06-2005 07:58

zoiets moet je bij mij niet flikken, ik had hem echt iets aangedaan. zoveel geld betaald, voor niks.
Michael Vorstenbosch
Berichten: 40
Lid geworden op: 19-05-2005 12:59
Locatie: Den Bosch

06-06-2005 10:46

ik had zeker die moter door de raam naar binnen gegooit
en hij door een ander raam naar buiten

ik laat me echt niet zo voor de gek houden

veel suc6 nog met je boot
Do you want that fish?

Yahhhh Starbaits jaaaaaaah
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

07-06-2005 11:21

Hallo Robert,
wil hierbij ook nog ff mn steun betuigen. Balen man! Ken dat gevoel. Heb je je zo lang op iets verheugd,veel geld voor betaald en dan loopt het uiteindelijk zo.
Heb een keer zoiets gehad toen ik een andere auto had gekocht,bleek achteraf ook dingen aan te mankeren. (auto afleveren met tank kurkdroog,radiator zo lek als een zeef en vervolgens beweren dat IK dat gedaan heb''tsja als er steentjes opspatten,kan ik er ook niets aan doen'',terwijl ik er geen meter mee gereden had) Oja er was ook iets met de luchtfilter waardoor het leek alsof ik in een rally auto reed,met een lekke uitlaat.''goh dat had ik helemaal niet gehoord''
Dit alles na lang sparen en ook nog bij een auto uit 2001
Dit is later gelukkig nog met een sisser afgelopen maar heb er wel van geleerd.

Helaas Robert, heb jij meer pech. Maar zoals in dit topic al eerder gezegd,leer van je fouten,geef deze zaak niet op want je staat in je recht! en laat je niet uit het veld slaan hoe moeilijk dat ook is. Super van je vrouw dat zij een nieuwe motor voor je geregeld heeft.
Heel verstandig dat je je niet inlaat met knokploegen,boot door zn huis rammen,hem de motor laten opeten e.d. Uiteindelijk ben je alleen maar verder van huis en vele kosten en rechtzaken rijker. Uiteraard is dit heel verleidelijk en zou het heel erg opluchten,maar met het oog op je vrouw en kind.. Verstandig
Mischien kunnen we zoals William al zei,met het hele board verhaal halen daar. Niets onwettigs aan, toch?

In ieder geval,veel succes nog
Water masseert de ziel
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-06-2005 17:32

Kut van je auto.
Daar ben ik ook wel een paar keer mee de mist in gegaan.

Over dit hele verhaal.... Ik ben weer flink aan de slag geweest (met m'n nieuwe motor).
Blank...blank...blank....39pond!!!!..blank..blank, vannacht weer....
Ik heb geen tijd voor die onzin, ik moet vissen vangen!

Maar serieus, ik heb nou zo veel schik, vind het best zo...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-06-2005 21:02

Zeg Campbell,

Blank...blank...blank....39pond!!!!..blank..blank

Ik durf het bijna niet te vragen, maar waar vis je in 's hemelsnaam mee?
Had je bij de 4e keer je vrouwtje soms mee?? :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-06-2005 11:19

Heel eerlijk gezegd Henk.
Voerplek, voerplek, voerplek, instant!!!!, voerplek voerplek...
Inmiddels kan ik er nog 2 voerplekken bijschrijven 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-06-2005 11:33

Ha Robert,

Nu lees ik ergens:((citaat)).
((Ik ben altijd iemand geweest die graag op voerplekken vist.
Puur omdat het mij vaak de gewenste resultaten opleverde.))

Wat doe je of wat is er nu "anders" dan voorheen?
Dit vraag ik, omdat nu over een langere periode "de gewenste resultaten" uitblijven..
Groet'n Henk..

still growing Old.