Is de koek dan echt bijna op...............

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-04-2005 20:32

……........en is het echt triest gesteld met het hedendaagse populaire muziekaanbod, of ben ik gewoon een echte ouwe lul aan het worden?
- Deze vraag/stelling is in eerste instantie gericht aan de wat ‘oudere jongeren’ hier omdat deze zich meer toespitst op het veelvuldige ge(mis)bruik vandaag de dag van populaire samples en/of hele songs uit de 60, 70 en 80’er jaren, maar ieders mening, mits opbouwend wordt op prijs gesteld

- Zelf mag ik overdags op het werk of in de auto graag luisteren naar Radio 3 of 538 en thuis staat meestal TMF aan. M’n persoonlijke muzieksmaak is redelijk ruim te noemen en om een klein beeld hiervan te geven ga ik net zo makkelijk op klassiek, ouwe populaire shit maar ook op Anouk, Intwine, Spinvis, 50 Cent, NERD, Snoop, 2Pac, Ludacris, Tiesto, Sean Paul, Limp Bizkit, Skunk Anansie, Evanescence, J Lo, Black eyed peas, Rammstein etc. als op wat alternatiever werk,
- Niet echt ouwe lullenshit dacht ik zo! Des te opvallender is het voor mij te moeten aanhoren hoe de een na de andere ‘pop-klassieker’ tegenwoordig schijnt te moeten worden ‘verneukt’ om een hit te kunnen scoren.

- Alleen al de afgelopen weken passeerden m.i. de volgende miskramen de revue: Met stip op 1
- - Everlasting love’s Jamie Cullum, die het zelfs nodig vond een hele cd te moeten volplempen met covers en gelijk voor het gemak wijlen Hendrix meende een trap na te moeten geven door ‘The wind cryes Mary’ schaamteloos te ontmaagden.
- - Happy Together (Turtles) - DJ Kicken
- - Somebody to love (Jefferson Airplane) - Boogie Pimps.
- - Out of touch (Hall and Oates) ('San Francisco' - Scott mc Kenzie) 'Callifornia dreaming' - Mamma's and the Pappa's) - Uniting Nations. (met deze beat in m'n hoofd wordt ik de laatste nachten nogal eens zwetend wakker als ik zwaar getafeld heb)
- - Breakfast in America (Supertramp) – Whoever???
- - If i were a rich girl(man) (Roger Whittaker) - Gwen Steffani, die er i.i.g. nog energie in heeft gestopt om er iets moois van te maken.

Graag jullie mening, al ben ik al blij dat ik het even kwijt ben.
Groet,

John
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

04-04-2005 20:50

John, als jongere jongere ben ik het wel helemaal met je eens :wink:
het slaat nergens op om muziek zo te verkrachten, als die 'artiesten' dan denken dat ze een betere versie van dat nummer kunnen maken, laat het dan nog voor wat jij denkt dat het is en schrijf zelf een nieuwe!
Muziek schrijven is eigenlijk helemaal neit zo moeilijk als je kijkt waar ze op tv mee aan komen zetten. meer dan 5 akkoorden gebruiken ze vaak niet eens.
wat wil je dat ik er nog meer over zeg, ben het volledig met je eens...
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-04-2005 21:41

er is een verschil tussen covers en covers

ik heb persoonlijk een bloedhekel aan die populaire bandjes die een nummer pakken om een hit te scoren en dan hun eigen album proberen aan te prijzen waar niets nieuws op staat...

daarnaast ben ik fan van een band die niets anders maakt dan covers... "Me first and the gimme gimmes", maar die jongens pikken een nummer en maken er dan punk van... da's wel kikke :)

en daarnaast Weird al Yankovich die de spot drijft met alles en nummer helemaal aanpast met een lollige tekst enzo...

daar kan ik dan wel weer van genieten...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-04-2005 21:43

Woooohhw yeah,

when I was a youg boy,
at the age of five,
my mother sa'd to me,
you 'll be the greatest man alive.....

Muddy, verry verry Muddy

De artiesten werden zo geboren.
En nog niet gemaakt door allerlei enge figuren en managers!

Groet'n uut Grolloo 8)
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

04-04-2005 21:44

Sjah, muziek wordt gewoon gecoverd van covers van covers... Jammer, maar veel nummers zijn wel ergens van gecoverd... Om eerlijk te zijn zie ik nog maar weinig bands die eigen muziek maken.. Veelal zijn het Rock bandjes of HipHop(geen 50 cent zooi) groepen die nog echte eigen nummers maken
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-04-2005 22:03

dit is zo'n nummer wat ik bedoel van Weird al Yankovich

klik op de link

"Weird al Yankovich - Polka Party"
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

04-04-2005 22:11

Een de grootste verkracht song is ???

"You`ll never walk alone Gerry and the pacemakers= Lee Towers.

Mvg Steve.Ex inwoner van Liverpool.
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

04-04-2005 22:12

Beste John

Ik weet iets voor u (jou) :P altijd beleefd blijven he, dat hebbe ze me geleerd vroegah! maaruh weet je wat je eens mot downloaden als je echte goeie covers wil horen:
De Wc Experience
da zijn we covers die nergens op slaan gemaakt op liedjes van oa Queen etc

zoals Bv Queen - one vission en dan de wc experience versie: WAI GON VISSE
dat vind ik dan wel humor maar de hedendaagse covers vind ik niet alles dan hoor ik veel liever de muziek zoals hij orrigineel is

neem nou een paar weken geleden, Evers staat op, luister ik smorgens na zit die DO daar DOOS dus zit ze net te doen alsof het nummer Heaven van haar is maar dan ook echt: zat ze te vertellen: Ja leuk om te zien dat vorig jaar bij idols heel veel meisjes mijn nummer deden, echt schandalig ze doen netalsof ze het ooknog zelf hebben geschreven!

lang leven Bryan Adams!

Groet Rob
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

04-04-2005 22:14

Beste Steve

bedoel jij nu niet Rene Froger denk dat je een beetje in de war ben of zit ik er naast dat kan ook natuurlijk!!!!
dont kill me If i'm wrong

Rob
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-04-2005 22:26

Neen Rob,
Steve is niet in de war!!
Jannis Joplin was in de war..cry, cry babe!


Froger is die blatende kikker met,
een eigen huis, een plek onder de zon, een fijn kopje thee.. :oops:
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 04-04-2005 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

04-04-2005 22:27

Rob. ik heb alleen Lee Towers gehoord dit Ja (Zingen.)


Steve
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-04-2005 22:33

Frank,

Natuurlijk zijn er die zich op de e.o.a. manier onderscheiden van het ruk. En daar is Al er onmiskenbaar een van. Vandaar ook mijn voorbeeld van Gwen Steffani dat ook weer niet echt bijzonder is maar toch.
Er zijn artiesten die prachtige covers hebben gereäliseerd die wellicht nog mooier dan het origineel zijn.


Steve,

De mooiste vertolkers van 'You'll never walk alone' zijn de jongens van de North Site van FC Den Haag.

Rob,

Ach diDo.

Groet,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-04-2005 22:40

[quote="Henk ter Maat"]Neen Rob,
Steve is niet in de war!!
Jannis Joplin was in de war..cry, cry babe!


Lol Henk :lol:
Groet uit,

(t)Earringtown
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-04-2005 22:49

Met Magic Bus via Pink Floyd naar (t)Earringtown??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-04-2005 22:49

Ik luister alleen nog maar naar RTL FM, vooral Nederlandstalig, en vooral in de avond de "golden oldies". En het meest belangrijke nog, geen oeverloos gezwets ertussendoor, muziek willen we horen!

John, ik ga helemaal met je mee, en erger me er ook enorm aan!

Groeten,
Stefan

edit: wie kan er nou niet wegzwijmelen langs de waterkant bij oude klassiekers als nights in white satin, stairway to heaven en al die klassiekers die ik vergeet (en dan vooral een dikke knipoog naar de beegees en queen)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

04-04-2005 23:11

check dan dit:

download beatallica:

deze lui mixen liedjes van the Beatles en Metallica: dan komen er liedjes als lepper madonna, sgt. hetfields motorbreath pub band, hey dude etc etc

Geweldig! haha dikke lol zn stem lijkt zelfs op die van james hetfield :lol:

MVG André
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-04-2005 23:28

John,

Coveren is voor mij "not down"!
Ben je echt gek van een plaat, dan zal de originele artiest deze veel beter
uitvoeren over het algemeen! Je had destijds ook een cover van "I Was Made
For Loving You" van Kiss, maar Kiss voerd het nummer veel beter uit! Ik vind
dat je als artiest zelf je platen moet schrijven, maar in ieder geval NIET gaan
coveren!
Trouwens binnenkort de top 880 op radio Veronica! Met veele jaren 80 hits!

groetjes Benny
Rene de vries

04-04-2005 23:39

Maar ik ben het wel eens met het aantal niet te pruimen covers dat loopt de spuigaten uit.... gelukkig heb ik hier wat kids rondlopen die niet meehuppelen met de laatste "mode" en zo komt het dat ik daardoor nogwel eens tegen wat leuke muziek aanloop.... ja ja ook covers... zo heb ik inmiddels dat ben ik als öuwe Lul"eens met Avezaat een groot aantal cd's liggen van "me first and the ....... " topmuzak, maar jah ik ben dan ook met de jaren 80 punk groot geworden.....

En veel van mijn muziek haal ik http://3voor12.vpro.nl/3voor12/ hiervandaan.
De ware muziekliefhebber kan natuurlijk ook niet zonder: http://www.gracenote.com/music/
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

05-04-2005 00:08

de live concerten van lowlands zijn op de website van 3voor12 helemaal super Rene.

En idd... Me first trappen kont :P
Rene de vries

05-04-2005 00:45

Als je het hebt over leuke covers... de tip van de dag/nacht is:
Eläkeläiset een finse coverband..... ze doen alleen maar covers meer dan 400 stuks en in het fins..... het bijzondere is dat het allen in humpa uitvoering is...... (polka), tijdens opnames zuipen ze zich een slag in de ronte.... dus wie in is voor "i was made for loving you" in het Fins en in Polka uitvoering.....(je moet er zelf ook wel een beetje dronken voor zijn.

http://www.humppa.com/eng/indexeng.html

en wie wil luisteren..... limeWire en zoeken maar.


:P
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

05-04-2005 09:10

Wanneer je echte covers wil horen door iemand die er zijn ziel en zaligheid inlegt, dan op naar De Groene Weide op Terschelling. Hessel is echt de gekste. Daarnaast luister ik eigelijk alleen naar de originelen of waarvan ik denk dat het origineel is.

Dan nog naar Heer Pannekoek: de mooiste vertolkers van 'You'll never walk alone' zijn dus niet de jongens van de North Site van FC Den Haag. Dat is echt wel een barstensvolle Kuip met de Curva Nord als aanjager. Dat is kippenvel.

:wink:
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-04-2005 11:37

John,
Je vergeet er nog een paar, wat dacht je van:
I will rock you met computerbeat en heliumstemmetjes
ben ff vergeten welk nummer het was, maar was laatst ook zo'n vage dj die het nodig vond om een oud nummer van phil collins te verkrachten.

Leuke covers zijn er ook.
Maak maar eens een deathmetal song van schnappie :P
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

05-04-2005 12:35

Under the bridge van de chilli peppers konden ze ook al niet af blijven....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-04-2005 12:46

beter goed gejat dan slecht (g)v(z)erzo(n)n(g)en
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

05-04-2005 16:17

Wat te denken van Africa van toto met die lelijke beat eronder (gelukkig hebben ze de betere nummers van TOTO nog niet vern##kt, de nummers van die zweedse groep waar ik net even de naam van kwijt ben.
Er zijn zoveel nummer gecoverd. Die ene hit van al een tijdje geleden. Because the night belongs to lovers, enz enz enz Er zijn maar weinig goede covers. Ik moet zeggen dat beat it van Alien Antfarm best prima was, en die van Gwen Stefanni vind ik ook best prima. Maar de meeste worden nogal makkelijk gecoverd. Een van de ergste voorbeelden vind ik die van Britney I love rock and roll. Echt verschrikkelijk. Een goed voorbeeld van coveren vind ik American Woman van Lenny Kravitz. Daar zit iets eigen in, das prima.

Mvg ANton Eckhardt

Ps. Bij deze de oproep om niet meer zomaar meer een beat onder een gouwe ouwe te zetten en zo het nummer te verkrachten.