De rust in het vissen missen....

Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

30-03-2005 20:26

Dit jaar verloopt voor mij tot nu toe echt raar. Zozeer als ik vorig jaar genoot van het vissen. Zo kut verloopt het me dit jaar.De hele tijd maar twijfels over het aas, de rigs, de aanpak, de stekken, de wateren, de momenten om te vissen.Gewoonweg om gek van te worden.Bij mij is de rust die ik de voorgaande jaren een van de fijnste dingen vond gewoonweg niet te vinden.
Wie heeft hier ook last van en wat doen jullie ertegen?

Zelf vind ik dat het maar eens ermee moet stoppen en ik heb mezelf dan ook beloofd het vanaf nu lekker makkelijk te houden met aas.Zo gauw de diepvries leeg is komt er weer wat kant en klaar voer (blik-produkten) in huis en ga ik voornamelijk na het eten een paar uurtjes actief op de meest rustige wateren aan de slag.Eens kijken of ik er weer echt van ga genieten.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

30-03-2005 20:31

dat heb ik ook een tijd gehad na het lezen van "de dunne lijn".
Daarna is het een tijdje goed gegaan maar ik merk dat er nu ook weer 1000 en 1 dingen door men kop spoken ( niet handig tijdens het studeren.)

gewoon chillen en probeer gewoon zo te vissen zoals vroeger , waar je toen wel vertrouwen in had
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-03-2005 08:08

bij mij spoken er ook veel dingen door me kop.
vorig jaar viste ik zoals ik dacht dat het goed was. maar afgelopen winter ben ik zoveel dingen te weten gekomen over aas en rigs etc. ik zie door de bomen het bos niet meer..

ik hou me nu vast aan mijn eigen tactieken en als de situatie het toelaat verander ik 1 ding per keer aan mijn vissen.

enige wat er tot nu toe veranderd is in mijn visserij dit jaar is:
- heb me vastgepind op 2 a 3 wateren (eerst viste ik overal en nergens)
- heb eens mijn eigen boilies gemaakt
- ben van loodsysteem veranderd..

dit zijn de veranderingen die ik tot nu toe heb gemaakt en me trouw aan blijf houden. rigs etc verander ik niet teveel aan.. wil eerst vertrouwen in mijn aas en mijn water hebben. als ik veel lossers krijg of bijna geen goede aanbeten dan wil ik minimale verandering wel toepassen. voor de rest zie ik wel waar dit jaar het schip strand.

hoop alleen dat er dit jaar een paar mooie vissen op de kant komen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-03-2005 10:58

Kevin, dat is nou precies wat ik bedoel met het "in de weg zitten van voortschrijdende kennis".
Je krijgt het gratis bij het lezen en mee-discuseren over dingen die eigenlijk niet in je eigen visserij te plaatsen zijn.
Zolang je geen onderscheid maakt in wat in jou visserij past en wat niet, blijf je twijfelen of je het wel goed doet.
Er is niks mis mee om die bagage mee te nemen maar wees kritisch in wat je nu wel wilt en wat niet.
Twijfelen terwijl je aan het vissen bent is dodelijk voor je hobby.

Het zit/zat mij soms ook behoorlijk in de weg.
Vorig jaar liep ik tegen een goede sessie aan en vond er helemaal geen plezier meer in.
Toen moest het roer om, veel samen met mijn maat lekker op roofvissen gejaagd en met veel succes.
Nu ben ik er weer plaar voor.
Niet achter de rodpod maar lekker met de pen en/of gewone waker zonder toeters en bellen het opnieuw "beleven".

Doordenk je visserij, neem anders even wat afstand.
Vind je statisch vissen leuk, doe dat dan, maar persoonlijk denk ik dat mijn idee over hoe ik het in de komende tijd wil beter voor jou is.
Geen gedonder met onderlijnen en aas, gewoon doen wat je deed toen je wel plezier vond.

Wat je nu extra weet is meegenomen maar heel veel kan weg gegooid worden want dat zit je dwars.
Veel succes en denk hier maar eens goed over na.
Ik hoor van je.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

31-03-2005 11:15

In ieder geval ben ik nu bezig met de vriezer te legen.

Voor mij de komende tijd geen gedoe meer met voersamenstellingen, campagnes en rig-genaai.Die laatste boilies zijn voor mijn broer.
Hopelijk gaat het morgen weer een beetje lukken met een kant en klare pop-up.Precies zoals ik het vorig jaar deed..... En precies zoals ik er vorig jaar van genoot...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-03-2005 11:54

Man man,je kunt je ook overal druk over maken heden ten dagen. :o
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

31-03-2005 12:31

Ik ben in het begin v/h seizoen altijd onrustig. Als de eerste 'grote'vis gevangen is dan zakt het meestal meteen af en kan ik er weer een tijdje tegen aan. Moeten jullie natuurlijk niet denken dat het me alleen om grotere vissen te doen is. Ik geniet ook van het vangen van de kleinere maar als je bv 30 vissen tot 15 pond heb gevangen dan begin ik wel te verlangen naar een echte big.
Kevin zolang je vis vangt op jou manier zou ik me niet zoveel zorgen maken.
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

31-03-2005 13:39

Kevin,
zie je ook rare bewegende kleurtjes? Zo ja, dan misschien andere pillen. :lol:
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

31-03-2005 13:44

Ik schrik hoogstens om de paar uur als ik op een bepaald board zit van zo'n vieze rode mond met een nog viezere tong... :P

Kaboutersssssssss... allemaal kabouters.....




Zal wat met je tip doen...


Boom.... boom.... takkuh.... boom... boomm
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
bart witteveen
Berichten: 25
Lid geworden op: 27-05-2004 16:16
Locatie: delden
Contacteer:

31-03-2005 13:47

heej je moet gewoon zorgen dat je bij de wateren die je in een jaar bevist er altijd 1 bij is waar je op terug kan vallen en altijd wel een leuk visje kan vangen, zonder gezeik van wat voor aas of wat dan ook gewoon lekker vissen en vangen!!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

31-03-2005 14:11

Mensen. Begrijp me niet verkeerd.Om de vangsten gaat het niet zozeer.Eerder om het hele gedoe eromheen. Het gevoel dat je je niet thuisvoelt op de plek waar je bezig bent maar dat je ook weer niet echt naar andere plekken wilt uitwijken.Het idee dat datgene waarmee je bezig bent vangt, maar iets anders nog wel beter zou kunnen zijn.Het suf-piekeren over allerlei kleine dingen....
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-03-2005 18:28

Mensen. Begrijp me niet verkeerd.Om de vangsten gaat het niet zozeer.Eerder om het hele gedoe eromheen. Het gevoel dat je je niet thuisvoelt op de plek waar je bezig bent maar dat je ook weer niet echt naar andere plekken wilt uitwijken.Het idee dat datgene waarmee je bezig bent vangt, maar iets anders nog wel beter zou kunnen zijn.Het suf-piekeren over allerlei kleine dingen....


dan ben je dus gewoon goed bezig Kevin........
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

31-03-2005 18:49

Kevin,

Zet dat piekeren nou eens om in daden aan de waterkant.
Wedden dat je geen tijd meer hebt om te piekeren :wink:

Ik heb precies hetzelfde doorgemaakt afgelopen seizoen.
Met als resultaat: Bijna een heel seizoen aan het zwerven geweest door heel Z-Holland.
Wat weer resulteerde in maaaaaanden blanks.
Check de OF site onder de Engelse flag.
Een artikel over mijn hele seizoen en! hoe ik mijn rust weer vond!

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

31-03-2005 20:27

Vanavond weer wat rust en gelukkig ook de 2e vis gevonden...

Na het eten besloot ik om snel wat spulletjes bij elkaar te rapen en 1,5 uur te vissen op een putje dat echt mooi weggescholen ligt.Waar ik eigenlijk een van de enige vissers ben en waar je echt lekker van de rust kan genieten.
Na een half uurtje al een run.Frommel alweer... Er zitten gewoon 2 papegaaitjes van een nabij liggend water (die dan door iemand moeten zijn uitgezet slimmerikken) en eentje daarvan weet ik gewoon elk seizoen een paar keer te vangen (terwijl ik er ook maar een paar sessies per jaar vis).

Morgenvroeg beter... Kijken of ik er een andere bekende kan vangen...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

01-04-2005 16:49

Kevin, kerel,

gewoon lekker gaan vissen. Het is en blijft een hobby!

Groetjes,
Stefan
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

01-04-2005 17:28

Ik heb ook een probleem dat ik de rust niet kan vinden..

Alleen zit het bij mij anders :evil:
Zit nu midden in een tentamenweek en wil graag vissen :evil:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-04-2005 17:37

Deze week lukt het ineens wel...

Heb mijn doel (eerst liefst de grotere vissen) omgegooid in gewoon huis, tuin en keuken-karpers van gemiddeld formaat.

Vanochtend eerst 2 uurtjes gezeten op het water van de koi en de volschub (ik ga lekker geen namen noemen).Maar daar werd ik helemaal gek van de ganzen die dachten dat ze op pinkpop mee aant blerren waren.Verkassen dus.

Daarna nog 2 uurtjes naar een soort parkvijvertje gegaan.Na effe goed gezocht te hebben vond ik daar een stel karpers in een klein ondiep hoekje waar ik het dus ging proberen.
Wat pellets voeren en de pop-up ertussen... Half uurtje later.... Zoef!!!!!!! De eerste run die resulteerde in een open haak. :-? Nieuwe rig eraan en maar weer proberen.Half uurtje later. Beng!Weer eentje gehaakt maar nu de onderlijn over (kut gespeld met dubbele o dus :( ).Een uurtje later weer een run.... en ja hoor.Binnen een minuut had ik een mooi schubje van 68 cm op de kant.Voelde echt weer eens goed.Effe voor de zelfontspanner (blijft lastig) en weer terug.Hengelte effetjes inleggen en ondertussen al wat opruimen.Vijf minuten later weer een run die zorge voor flink wat brasemslijm op de kant.

Het was gewoon echt weer genieten.Gewoon genieten van normale vissen... en niet sessies maken voor die ene grotere vis.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie