voor en nadelen van de fox mkII swingers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

30-03-2005 13:57

hey mannen.
ik ben zelf al sinds lange tijd in bezit van de boven genoemde swingers en ben er uiterst te spreken over.
Nu ben ik me alleen af het vragen of er mensen bij zijn die dit helemaal geen goeie swinger vinden en waarom niet?

ik zelf vind het grote voordeel ervan dat ze heel erg goed uit te balanceren zijn om zo goed klicht te kunnen vissen of juist heel erg zwaar.
Ook de lijnclip vind ik 1 van de betere op de markt

Maar hebben ook mensen nadelen kunnen ontdekken aan deze swingers?

MVG TOM
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-03-2005 16:04

Tom als jij er tevreden over bent wat is het nut dan van het vragen naar nadelen die iemand anders ervan denkt te hebben :o

Jij bent er tenslotte toch tevreden mee.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

30-03-2005 18:00

Nooit problemen mee gehad hoor.
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

20-04-2005 23:06

zal ik het anders stellen,

wat zijn de voordelen van de euro's tegenover de MKII.
en vise versa..

ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe swinger maar ben er nog niet helemaal uit.
knollenvanger 1ste klas
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

21-04-2005 00:28

heh, grappig, - Never change a winning team :-?
Hatsikidee!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

21-04-2005 07:31

ik heb ook de mk2 swingers.. ben er heel tevreden over.

maar wat ik toch een klein nadeeltje vind (hebben volgens mij alle swingers):

ze hebben veel energie gestoken in de lijnclip. die kan alleen maar los als je de hengel omhoog haalt.. dus door wind etc zal die er nooit afvallen. maar ik vind de lijn er behoorlijk stroef langs gaan.. mooiste zou zijn geweest als dat ijzeren palletje kon draaien om zijn as. dus als er lijn word gegeven/genomen dat de swinger als het ware over de lijn heen rijd. zo kun je namelijk kleine tikjes ook makkelijker zien als je met nylon vist volgens mij..

maarja hier hebben alle swingers last van.. dus slaat niet alleen op de mk2 swingers.
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

22-04-2005 13:25

Remko Oude Elferink schreef:ik heb ook de mk2 swingers.. ben er heel tevreden over.

maar wat ik toch een klein nadeeltje vind (hebben volgens mij alle swingers):

ze hebben veel energie gestoken in de lijnclip. die kan alleen maar los als je de hengel omhoog haalt.. dus door wind etc zal die er nooit afvallen. maar ik vind de lijn er behoorlijk stroef langs gaan.. mooiste zou zijn geweest als dat ijzeren palletje kon draaien om zijn as. dus als er lijn word gegeven/genomen dat de swinger als het ware over de lijn heen rijd. zo kun je namelijk kleine tikjes ook makkelijker zien als je met nylon vist volgens mij..

maarja hier hebben alle swingers last van.. dus slaat niet alleen op de mk2 swingers.


maar als je zo'n ijzeren palletje eraan maakt dan is er dus bijna geen wrijving meer. en dan beweegt de swinger dus minder?
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

22-04-2005 13:39

nadeel aan de mk2's vind ik dat het kopje omvalt als je slappe lijnen vist, maar dat heb ik opgelost door er een stokje voor te steken, zodat het kopje niet meer kan vallen.

nu is hij perfekt.

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

22-04-2005 14:14

Nadeel van mk2 swingers is als je ze gebruikt met Delkim TXI (i.v.m. aan/uit knopje). Heb nu fox RX is stukken beter. Heb trouwens ook geen last meer van radiozenders en politieoproepen, die kreeg ik voorheen nog wel eens door de sounderbox te horen. Maar toch mis ik het geluid van die opholgeslagen kalkoen wel een beetje :cry:

groeten Wim
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

22-04-2005 15:58

Wim,

dat klopt......maar een extra plaatje lost alles op en is tevens handig tegen diefstal...

Nog iets aan de mk2 swingers....bij mij verschijnen nu roestplekjes... :(

Mvg Patrick
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

22-04-2005 22:12

hoe oud zijn die van jou dan? volgens mij is alles vervaardigd uit RVS.?
als het echt ernstig is zou je er denk ik nog wel mee terug kunnen gaan, mits ze niet al te oud zijn.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

23-04-2005 12:04

[quote="jeroen postma."]hoe oud zijn die van jou dan? volgens mij is alles vervaardigd uit RVS.?
als het echt ernstig is zou je er denk ik nog wel mee terug kunnen gaan, mits ze niet al te oud zijn.[/quote]

Als alles vervaardigt is uit Roest Vast Staal zou het niet mogen roesten, mits het goede kwaliteit is.
Het zou ook kunnen dat de plekken waar die is gaan roesten, zijn beschadigt door een materiaal wat wel kan roesten en dan zou die ook gaan kunnen roesten.

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

23-04-2005 12:59

Alle RVS kun je doen roesten , wrijf het enkele malen goed tegen een stalen staaf aan het zal niet lang duren ( of eens overheen wrijven met een staalborstel ! ) , enige manier om hem terug roestvrij te krijgen is beitsen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-04-2005 13:30

RVS wordt vaak verkeert vertaald, de vertaling die gegeven wordt door niet deskundigen is roest vrij staal, het zou dus niet mogen en kunnen roesten.
Ook deskundigen laten die benaming nog wel eens vallen, het is zo ingeburgerd dat het automatisch gaat.
De werkelijke technische benaming is Roest Vast Staal, hiemee geven ze aan dat het staal door de samenstelling in orginele staat goed beschermd is tegen roesten.
Roesten is oxideren en ook RVS kan onder bepaalde omstandigheden oxideren.
Bij het inwrijven, inslag van ijzer roest het RVS niet maar de ingewreven, ingeslagen metaaldeeltjes.
Beitsen zal het metaal niet doen verdwijnen, eigen ervaring toen iemand waar ik verantwoordelijk voor was richting een RVS opslagtank met een flex een stalen balk aan het bewerken was.
We konden proberen wat we wilden maar uitslijpen was de enige mogelijkheid, dat die bewerking niet mogelijk was is niet moeilijk te begrijpen.
Bij het destructief bewerken zoals lassen wordt het materiaal door beitsen en passiveren teruggebracht in de oorspronkelijk staat.
Wordt het materiaal niet gepassiveeert ( verwijderen van de beits ) gaat het oxideren gewoon door.
RVS laat geen bruine verkleuring zien, mocht je die wel zien zit er iets van ijzer in of doorheen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

23-04-2005 17:41

Dat bedoelde ik Hans 8)

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

24-04-2005 00:10

Ik vind het echt super chille swinger, NIETS aan op te merken van mijn kant..
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-04-2005 00:53

Joris Kroes schreef:Ik vind het echt super chille swinger, NIETS aan op te merken van mijn kant..


Joris,
en om welke redenen zijn het chille swingers?
Ik ben toen der tijd overgestapt van hangers op de mk 2, hierna op de euro`s in verband met de instelbare veerspanning. Zeer handig voor op grotere wateren en hieraan gecombineerd afstanden.

Ben nu weer terug bij af, rvs solar hangers met een x aantal gewichten die ik aan kan passen al naar gelang m`n visserij.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

24-04-2005 02:16

heb ook niks op de mk2 aan te merken maar de lijnclip van de euroswinger vind ik stukken beter,

vis zelf met hangers,
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

24-04-2005 11:36

peter postema schreef:
Joris Kroes schreef:Ik vind het echt super chille swinger, NIETS aan op te merken van mijn kant..


Joris,
en om welke redenen zijn het chille swingers?


Mijn lijn beschadigd naar mijn mening niet.... Ze zijn zowel heel licht als heel zwaar te vissen... Ze zijn sterk.... Ze zijn niet al te duur
Het belangrijkste vind ik de lijnclip, die is gewoon super fijn... De lijn heeft de vrije loop, dat gevoel heb ik bij sommige anders swingers niet..

En jah, heb eigenlijk nog geen nadelen gevonden zelf.. Kan ik wel meegaan met mensen hier op het board, maar die dingen heb ik zelf niet ondervonden!, dus ga ik ze ook niet dom na-ratelen
Plaats reactie