Weer alles gejat!!!!

Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

28-03-2005 16:51

Ja hoor het is weer is niet waar, vanochtend zijn er van een maat van mij zijn spullen gejat ( in Ridderkerk). Notabene aan een watertje achter zijn eigen huis.

Het gaat hier om

- 3x spro strategy experience carp 2 1/4 2 3/4 lbs
- 3x daiwa emcast plus 4500
- 3x knuckelhead kh2
- capture schepnet en onthaakmat
- fox stalker rodpod

Hierbij wil ik jullie dus vragen om mij te waarschuwen als jullie deze spullen ergens aangeboden krijgen via internet of via via. Stuur dan een e-mailtje naar marvinsmiers187@hotmail.com of reageer hier.

Wees in ieder geval op je hoede tijdens het vissen, zeker als je alleen bent. BIJ DE GAMMA (OF ZO'N ANDERE DOE HET ZELF ZAAK) ZIJN VOOR EEN PAAR EURO BEWAKINGS SYSTEEMPJES TE KOOP DIE GOED WERKEN.

In ieder geval alvast bedankt.

groeten Marvin
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-03-2005 17:14

Marvin, waar was je maat dan toen zijn spullen gejat werden?????????
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

28-03-2005 17:17

Ja, waar was je maat dan? Lag hij te maffen / zat hij thuis?

Maar ik zal wel een oogje in het zeil houden.
Steef van Dalen
Berichten: 34
Lid geworden op: 09-11-2004 15:20
Locatie: P'hoek
Contacteer:

28-03-2005 18:05

Ik hoor wel meerdere verhalen over ridderkerk met visspullen jatten.
Erg jammer allemaal.

Groeten,

Steef van Dalen
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

28-03-2005 18:14

dan lag die gast wel heel vast te slapen :-?
alles meegenomen zonder wat te merken wel vaag

wel kut voor m...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-03-2005 19:01

Mark v Jaarsveld schreef:dan lag die gast wel heel vast te slapen :-?
alles meegenomen zonder wat te merken wel vaag

wel kut voor m...


Ach een recht geaarde karpervisser slaap je toch nagenoeg overal doorheen, op je wekker en je piepers na dan. Mijn piepers kun je uitzetten zonder dat ze een piepje geven. Niet echt handig maar vooruit de rest van de pieper bevalt me prima.

Bedenk ook dat de diefjes weten dat jij er bent dus zullen ze extra voorzichtig zijn. Als je soms hoort dat de dieven zelfs bij iemand in de slaapkamer dingen hebben weggenomen zonder betrapt te zijn .... geeft wel te denken.

Nadeel voor het dievengilde is dat ik aan de waterkant maximaal een half uurtje achtereen slaap, dus ze hebben een vijr strakke window om hun zaken in te regelen.


Hoe dan ook ik vind het vreselijk K*T voor deze jongen en ik hoop dt je ze kunt traceren via internet. De vraag blijft dan alleen ....wat ga je doen als je weet wie het waren?

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Roy Koen

28-03-2005 19:15

Wat ik vaak doe is :

Zet heel me kamp op en om dat kamp zet ik 4 stokjes in een vierkant en op 30 cm van de grond doe ik wat vis draad wat aan een alarm vast zit zodra de dief komt aanlopen dat trek het visdraad de pin van het alarm eruit zodat er een lawaai onstaat ..... 10 euro bij de meeste bouwmarkten..

Let wel op niet leuk voor controleurs die je even komt controleren maar zeker de moeite waard het heeft mij 2 keer voorkomen dat alles gejat is ...

Hoop dat jullie hier wat aan hebben ..

Mvg,

Roy
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-03-2005 20:00

Roy....

Daar heb ik ook weleens aan zitten denken. Gewoon je lijntjes spannen en een beetje camoufleren. Misschien niet goed te praten wat ik nu zeg hoor maar een goeie buis of cobra stick kan soms ook wonderen doen. Kogels koppen kan ik ook niet, tja dan is er niks meer aan te doen. Maar meestal gaat het alleen om afschrikken.

Die gasten komen maar voor 1 ding en dat is jouw duur verdiende spulletjes jatten. Het is echt geen crime om je spullen te verdedigen. Moet dit hardhandig dan moet dit maar zo, liever niet hoor begrijp me niet verkeerd. maar onthoud één ding goed, ze willen jouw iets afnemen wat van jouw is.

Meestal ben ik wel in de omgeving van mede vissers dus dan zullen ze het niet zo snel durven.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-03-2005 20:04

Ik denk dat je je nu moet afvragen of hét nog wel de moeite waard is daar...
Heeft niks meer met vissen te maken

Zodra ik met lijntjes spannen etc moet vissen, dan is de lol er gauw af bij mij.

Vis nog steeds voor de lol.... en om nu als waakhond snachts wakker te blijven....

Biljarten is ook een leuke hobby!

Groet,
Frank

PS. Tip dus: Zoek een ander water :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-03-2005 20:08

Beste Frank...

Wij vissers hebben meestal een setje staan dat vele vele euro's gekost heeft.

Ik laat me niet weg jagen door wat tuig, maar je hebt gelijk hoor. Als dit heel vaak daar voorkomt dan zou je mij ook niet meer zien.

Er is heelas niks tegen te doen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

28-03-2005 23:38

wederom de zoveelste tip om het te voorkomen.

Tip 1: Vissen blijft vissen dus wanneer het type water het niet toelaat om te gaan slapen doe dit dan ook niet!!

Tip 2: Het is niet onverstandig om je met je oval zo dicht op je stokken te zitten dat het niet meer lonend is jouw als slachtoffer uit te kiezen!!

Tip 3: Volledig dichtgeriste tenten en of bivvy's. Laat het lekker open wanneer dit kan. Kan dit niet?? Zet je bivvy dan spreekwoordelijk op je hengels.

Tip 4: Laten we met z'n allen 220 volt om de bivvy spannen...alle ''karpervissende'' dieven het loodje laten leggen...ritueel naar de bodem van een of andere visloze put laten zinken en probleem op lossen.... :oops: :lol:

Tip 4 is dus wat wij stiekem allemaal willen....maar simpelweg niet kan, niet mag en geen reele optie is.

Wat ik wel geloof is dat het meerdere ''bende's'' zijn welke zich schuldig maken aan deze praktijken. Laten we dus allemaal eens de ogen letterlijk open houden tijdens deze nachtsessie's.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

29-03-2005 08:35

Het is niet leuk dat dit vaker en vaker voorkomt.

We zijn dus telkens aan het kijken hoe je je moet indekken daartegen.
Ik vis met me hond bij me als ik alleen vis.
Maar die wil ik ook weer niet kwijt.
Dus als ik een nachtje alleen maak zet ik om het uur het alarm in me telefoon.
Dan kom ik me bed uit ...loop rond me bivvy...en heb gelijk even beeld of er leven op het water is.

Doe gelijk een check ronde.
Zet vaak even een bakkie koffie of cup a soup.
Al met al je bent zo een 40 min op.

Dat geeft leven op je visplek en dat schrikt dieven af.
Als ik dan weer ga liggen dan zet ik me alarm weer over 1 uur.

Als ik 8 uur achter mekaar wil slapen doe ik dit wel thuis in bed.
Dus heb weinig moeite met telkens er uit gaan.
En het liefst tussen door nog een paar runs.
Dan ben ik dus echt heel de nacht wakker.

Het is vervelend dat het moet...maar voorkomen is beter dan kwijt zijn.

Groetjes Marcel .
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Vincent Davies
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-10-2004 15:21
Locatie: zuid holland

29-03-2005 09:20

Hoi Marvin.

Je hebt een PB.

Mvg Steve
Mickey Mousers are OK
arjan de groot

29-03-2005 13:10

Beste mensen,

Ik weet niet wat jullie hier van zeggen maar deze advertentie zet mij toch aan het denken?? (zit wellicht ook helemaal fout hoor)

http://www.speurders.nl/watersportenbot ... .1.99.html
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-03-2005 13:15

een beetje slimme boef wacht wel een half jaar tot een jaar denk ik

zo niet dan spelen ze met hun gezondheid ,want vissers zijn ook niet achtelijk!
arjan de groot

29-03-2005 13:21

wie zegt dat hij geen half jaar heeft gewacht??
Vincent Davies
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-10-2004 15:21
Locatie: zuid holland

29-03-2005 13:22

HEB EEN VAN JULLIE GEBELD ????

Mvg Steve
Mickey Mousers are OK
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-03-2005 13:35

Geplaatst: 28-03-2005 16:51 Onderwerp: Weer alles gejat!!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Ja hoor het is weer is niet waar, vanochtend zijn er van een maat van mij zijn spullen gejat ( in Ridderkerk). Notabene aan een watertje achter zijn eigen huis.



omdat het gisteren is gebeurt! :wink:
arjan de groot

29-03-2005 13:40

Ik doelde niet perse op die beroving maar gewoon op de iets wat vreemde advertentie die mij aan gestolen hengelsport producten deed denken.

Maar nogmaals het was een gevoel en zeker weten doe ik het niet.
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

29-03-2005 15:07

Nou komt het wel heel erg dichtbij :o
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

29-03-2005 18:39

arjan de groot schreef:Ik doelde niet perse op die beroving maar gewoon op de iets wat vreemde advertentie die mij aan gestolen hengelsport producten deed denken.

Maar nogmaals het was een gevoel en zeker weten doe ik het niet.


Kwam dat misschien ook nog eens door de naam 'Aziz', en de manier waarop hij de spullen aanbiedt? 'Goedkoop hengelsporten'.. Is er werkelijk één visser te vinden die zijn hobby niet vissen noemt, maar 'hengelsporten' !??
arjan de groot

29-03-2005 18:43

Het was het totale plaatje van de advertentie.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-03-2005 19:51

Ik weet wel één ding zeker. degene die het bij mij probeert legt de rest van zijn leven aan de kunstmatige beademing!!!

Wat betreft die advertentie, tja ik weet het niet hoor. Als normaal denkend mens zou ik zo ie zo niks bij zo'n koekebakker koper. Heb je niks aan joh...

Ps vergeet niet dat die lui altijd op een parkeerplek langs de rijksweg willen afspreken.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-03-2005 19:56

Jeroen Hof op't schreef:Ik weet wel één ding zeker. degene die het bij mij probeert legt de rest van zijn leven aan de kunstmatige beademing!!!


En jij zit de rest van je vruchtbare leven gefilterde lucht te ademen in het gevang te genieten van al die vistijd die je nu hebt omdat je niet hoeft te werken. Maar troost je, tegen de tijd dat jij weer los rond loopt hoef je ook niet meer te werken dus dan heb je alle tijd om te vissen.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)