adresgegevens

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-03-2005 10:35

Tamelijk theoretisch. Ik mag aannemen dat de KSN op gepaste wijze met mijn adres omgaat. Tot nu toe geen reden om aan te nemen dat dit niet zo is. Lijkt mij dat als er overwogen wordt de lijst aan derden te geven, het wettelijk kader hiervoor geraadpleegd wordt. Als ik het er niet mee eens ben, dan maak ik wel bezwaar. En wel bij de vereniging.

Wat is er nu precies aan de hand?

Er vielen bij mij geen knalbodes op de mat, maar 2 maal de Raven/Vlemmix 2005 catalogus. Beide geadresseerd aan mijn zoon. Zoals vanouds, want dit gebeurde al eerder met de Raven en Vlemmix folders voor de fusie en na de fusie. Nu zullen ze de lijsten wel bij elkaar gevoegd hebben.

Niets op mijn naam ontvangen. Zoals vanouds. Ik ben geen klant. Kwam incidenteel wel eens in de winkels, maar anoniem en nooit zo of via postorder mijn adres gegeven. Toch wel degelijk lid van de KSN, Karperwereld, verschillenden hengelsportverenigingen en de akte via de OVB. Ook vermeld op de ledenlijst van de KSN.

Risico van de ledenlijst is wel dat iemand hem eens kan inscannen.

Groet, Kees
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

25-03-2005 10:41

Beste Marc,

Wat ik niet begrijp dat je reageert op zaken die alleen leden van de KSN aangaan (kom je naam niet tegen op de leden lijst) Dat je daarbij ook nog aan het verkeerde adres je aanval plaatst ( de KSN is niet degene die het adressen bestand heeft verstrekt) en hier niet op terug komt valt me van je tegen.
Inhoudelijk had deze discussie voor zover het de KSN aangaat dus ook hier niet gevoerd hoeven te worden.

MVG,

Peter
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

25-03-2005 12:03

Peter Otte schreef:de KSN is niet degene die het adressen bestand heeft verstrekt


Dat geloof (als oud lid) meteen maar voorbeelden zoals bij Frank van Ameronge(N) duiden er toch duidelijk op dat derden dus zonder toestemming gebruik maken van de ledenlijst.
Dat vermoeden had ik al langer omdat ik al jaren in het mailing bestand van Vlemmix zit met inderdaad ook weer foutieve gegevens uit het (oude) adressenbestand van de KSN.

Dit soort bestanden zijn erg veel geld waard, geld wat de KSN nu misloopt. (Even afgezien of de KSN dit wettelijk gezien zou mogen verkopen dan.)

Groet, Bart
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-03-2005 12:21

Peter,

Ik ben geen lid dus ........ Man wat heb ik daar een hekel aan. Ik ben idd geen lid van de KSN, dus zal ik me voortaan onthouden van enige kritiek. Maar ga dan ook niet lopen zeiken over een onthaakmat e.d. tegen mij oke. De wetgever is ook geen lid trouwens, dus die mag zich er ook niet meer mee bemoeien?

Ik heb niet gestemd dus mag ik geen commentaar leveren op de politiek ..... dat er geen partij is die mijn standpunten vertegenwoordigd doet daar dan niet ter zake.

Nogmaals het gaat om de procedure, en ja ik krijg de gids ook maar omdat ikme aangemeld heb.

Zoals sommigen al aangegeven hebben, blijkt er uit de adressering dat het nagenoeg zeker is dat het bij de KSN vandaan komt. Maar ik mag me er niet mee bemoeien ......

Kees,

Idd allemaal erg theoretisch maar goed zo is dat nu eenmaal met wetten lijkt mij.

Mark,

Ik zit nog steeds op de stoel van de opt out regeling. Helaas moeten zaken soms aan meerdere wetten voldoen. Het feit dat het aan een wet voldoet zegt dan nog steeds niet dat het mag als het strijdig is met een andere.

Maar zoals gezegd ..... het gaat mij om de procedure en niet om de personen of zelfs maar het incident. Wat jullie als KSN doen zou mij in principe worst. Tot jullie zaken gaan roepen als we hebben dat geregeld in de ALV, terwijl dat met mijn beperkte kennis van de wetgeving niet kan. Dan wil ik wel eens een duit in het zakje doen.

Greets Marc

P.S. om verdere onrust te voorkomen, lijkt het me handig als ik me er idd niet meer mee bemoei.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-03-2005 12:51

Marc,

Je hebt gelijk voor wat betreft wetgeving. Ik begrijp alleen niet zo goed de verwijzing naar de KSN in verband met het verkopen van de ledenlijst en waarom het niet voldoende is om mede te delen dat dit niet gebeurd is. Daarmee doel ik helemaal niet op jouw reactie maar op de teneur van het topic. Die leid af van de andere optie. Mogelijke misbruik van de ledenlijst. Maar zou dat niet strafbaar zijn? Echter, bewijs het maar eens. Aangezien ik niet het slachtoffer ben, is het mogelijk een ledenlijst van wat jaartjes terug.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

25-03-2005 13:06

Marc,

Volgens mij heeft die opt out wet er helemaal niets mee te maken. In de Wet Bescherming Persoonsgegevens staat al volledig omschreven hoe iemand kan voorkomen dat zijn gegevens beschikbaar worden gesteld. Ieder verzoek daartoe moet simpelweg gehonoreerd worden. Waar ik op doelde, is dat als de leden in het geheel niet meer willen dat een lijst aan een sponsor beschikbaar wordt gesteld, dat opnieuw een besluit van de ALV zal moeten zijn.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-03-2005 13:10

Komt niet bij de ksn vandaan.

Mijn ene blad komt via de snoek uit Leerdam de andere van de Voorn uit alhier.


Ofwel de adreslijst van het Visblad.

Dan het volgende: nou en.

MVG

Klaas
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

25-03-2005 13:12

Mark Noorman schreef:Waar ik op doelde, is dat als de leden in het geheel niet meer willen dat een lijst aan een sponsor beschikbaar wordt gesteld, dat opnieuw een besluit van de ALV zal moeten zijn.


Daar zit hem nou precies het probleem. Wettelijk mag die lijst niet beschikbaar worden gesteld. De ALV kan daar niets aan veranderen, enkel schriftelijke toestemming van elk lid (jeugd <16 jaar andere regels)
kan daar iets aan veranderen!

Toevoeging: Klaas volgens mij waren we er al achter dat de adressen uit meerdere bestanden afkomstig zijn. In mijn geval kan het enkel en alleen de ledenlijst van de KSN zijn omdat ik geen lid ben van welke vereniging dan maar ook.

Groet, Bart
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

25-03-2005 13:25

Begint een treurige topic te worden,de verwijzingen naar de KSN zijn nergens op gestaafd(teveel mensen die lid zijn van de KSN hebben nog niets ontvangen en heel veel mensen die geen lid zijn hebben hem wel ontvangen)

Dus laten we deze "beschuldigingen"maar eens achterwege want ze zijn op geen enkel bewijs gestaafd.

Geen folders meer ontvangen??? Richt je op Raven en zeg daar dat je geen ongevraagde folders wilt ontvangen.

Marc je reageert nogal prikkelig op de reactie van Mark Noorman,wie kaatst moet de bal verwachten denk ik maar, en vind je reactie een beetje te... als je begrijpt wat ik bedoel(maar wie kaatst moet de bal verwachten dus er zal wel een reactie op volgen :lol: )

Verder gaat deze topic werkelijk nergens meer over,voor wie wil weten wie de adressenlijst heeft verstrekt neemt toch contact op met Raven en informeerd daar naar de verstrekker van de adressen.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

25-03-2005 13:33

Sorry mannen, maar ik gooi de handdoek in de ring. Veel sterkte verder.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-03-2005 15:05

Geprikkeld?

Nee joh, ik ben toch zeker geen cactus. Mijn antwoord op Mark was ook absoluut niet geprikkeld bedoeld, nogmaals ook niet als aanval.

De reactie op Peter bedoel ik precies zoals het er staat, en daarmee mag het van mij klaar zijn.

Of het wel of niet de KSN is geweest, tsja de tijd zal het leren maar relaas van Frank vind ik dan wel erg toevallig. Maar ik meng mij niet meer in zaken die des KSN zijn.

Mijn tent is weer schoon, de hengels zijn gepakt me goat vissuh!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jan van kranenburg

25-03-2005 15:12

N.a.v. de opmerking van Rene, moet ik mijn commentaar bijstellen.
Ben lid van 2 HSV's.

Dus de door mij veronderstelde link naar de KSN kan onterecht zijn.

mvg

Jan
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

25-03-2005 15:57

Om wat meer licht in deze duisternis te werpen: http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php


Ik sluit mij overigens bij Klaas aan...nou en.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-03-2005 16:10

Bart Bouwens (nog) geen KSN lid (meer)

Marc Schrikkema (nog) geen KSN lid (meer)

Rob van Halteren (nog) geen KSN lid (meer)

rest my case
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

25-03-2005 19:03

Nog steeds blij dat ik GEEN lid MEER ben!

Er wordt alleen aangegeven dat het (indien het toch zou gebeuren) wettelijk niet is toegestaan. Maar ach wat makkelijk ze zijn geen lid (meer) dus laten ze gewoon hun bek houden want de KSN bepaald zelf wel of de wet ze wel of niet uitkomt. Helemaal niet nadenken of de adviezen misschien wel goedbedoeld zijn en veel ellende kunnen voorkomen. Nee hoor, gewoon zo snel mogelijk de mond snoeren en de topic laten beeindigen. Proficiat ik sluit mij hierbij aan. Het is jullie gelukt, nou en... (de nonchalante houding van een bestuurslid, fantastisch!)

Groet, Bart
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

25-03-2005 21:58

Pfff... 3 pagina's geleuter, terwijl dat ding al 3 dagen lang bij het oud papier ligt. (Er ligt inmiddels een veelvoud aan ongewenst reclame drukwerk bovenop, al dan niet geadresseerd !)

Feit is en blijft dat adressen bestanden gewoon verhandelt worden, wet of niet.
Criteria voor aanbieders om op te filteren zijn er zat, inkomen (banken, BKR), mobiele en vaste telefoon providers, kenteken registratie, creditcard aankopen, (online, hotel en vlucht reserveringen, restaurants etc. etc.), ook de mogelijkheden om aan dergelijke persoonsgegevens te komen blijkt in de meeste gevallen niet zo heel moeilijk.
(nooit opgevallen dat als je 's avonds door een "telemarketeer" wordt gebelt er vaak nog 1 of 2 telefoontjes op volgen met andere "aanbiedingen"?)

Gewoon lekker bij de rest van de ongewenste rommel, morgen ligt er weer nieuw!

Mark
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

25-03-2005 23:02

Ik heb de betreffende catalogus ook gekregen. Én, ik ben dus van geen andere instantie lid, of geabonneerd op, dan de KSN. Trouwens, tevens ben ik in 2003 verhuist!
Gegevens móéten dus afkomstig zijn van van de KSN ledenlijst. Dat is voor mij een feit.

Maar, voor de rest zal het mij een worst wezen want het ding ligt al bij het oud papier!!! Voor mij niet echt belangrijk.

Gr.,

Ray
Laatst gewijzigd door Raymond Tilmans op 25-03-2005 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-03-2005 23:06

Hé Ray,

Dus geen HSV, NVVS of akte en je vist wel? :-?

Kees
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

25-03-2005 23:08

Ach ja Kees, sorry, inderdaad wel visakte en HSV...

Niet verder nagedacht... :oops:
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

25-03-2005 23:12

Maar toch... :-?
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-03-2005 23:24

Ik weet het Ray,

Krijg genoeg via de diverse bladen en heb geen bezwaar.

Niettemin ben ik ook benieuwd hoe Raven aan zijn adressen komt. :roll:

De KSN had er geld mee kunnen verdienen voor de vereniging. Maar kennelijk heeft Klaas geen boeking gezien. Wie dan wel?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

25-03-2005 23:47

Inderdaad... :roll: :-?
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-03-2005 01:23

Heren,
dit topic dwaalt wel heel erg af, er is bijvoorbeeld door Marc geen commentaar geleverd maar hij heeft gewezen op een procedurele fout die er was neer getypt. Qua wetgeving heeft Marc voor het grootste deel gelijk en ben ik dan ook van mening dat hij dit aan mag kaarten.

De uitlatingen worden op een vrij toegangkelijk forum geplaatst dus vind je uitlatingen iets te ver gaan men niet mag reageren als je geen lid bent.

Klaas --> nou en? is dit ook de wijze hoe je met de registratie omgaat? met one liners kan je niets het enige wat je bereikt is dat het verkeerd wordt geinterpreteerd.

Met vriendelijke groet,
Peter

Wetgeving lezen is niet iets makkelijk mar kan zeer lucratief zijn als je deze goed leest en hierdoor een aantal mazen in de wet vindt.
Qua :wink:
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-03-2005 06:36

Nee Peter het is toch nooit goed. Ook ik gooi de handdoek.

Ja de KSN heeft de adressen verkocht. 100 euro per stuk.

Mocht dat niet zo zijn, dan misschien de
HSV waar ik lid van ben. Nou en het mag gewoon:


Verstrekken aan personen of bedrijven buiten de vereniging
Verstrekken aan personen of bedrijven buiten de vereniging, zoals een sponsor, mag als de vereniging daarvoor aan zijn leden toestemming heeft gevraagd. De vereniging kan hiertoe ook wettelijke verplicht zijn. Zo kan de belastinginspecteur de vereniging op grond van artikel 47 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen vragen hem alle gegevens die van belang kunnen zijn voor de belastingheffing, te verstrekken.

Als het gaat om activiteiten die voor de vereniging gebruikelijk zijn of zijn goedgekeurd door de ledenvergadering, hoeft geen expliciete toestemming gevraagd te worden aan de leden.



Zelden zoveel kul en onterechte beschuldigingen op een hoop gezien.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-03-2005 09:07

Hoi Klaas,
blijkbaar vat jij mijn opmerkingen verkeerd op. Ik denk te weten dat jij op het gebied van de adresregistratie van de ksn en de daarbijbehorende werkzaamheden zeer goed werk doet en wat mij betreft ook chapo hiervoor.

Je hebt mij dan ook nergens horen zeggen dat ik je woord in twijfel trek op dit vlak, ook al zou je aan de hand van een bovengaande opmerking van mij dit zo kunnen interpreteren. De opmerking was dan ook geplaatst om het breder te trekken alleen had ik dit beter iets anders kunnen formuleren waardoor je de kans van verkeerd opvatten tot een minimum beperkt. Eigenlijk is de bovengaande zin nu precies wat ik bedoelde te zeggen in mijn vorige reply, als je sommige zaken van je leest interpreteerd je dit snel als nochelant terwijl je dat op dit gebied verre van bent.

Verder sluit ik me bij je aan en pas verder voor het ontaard in iets waar ik geen deel van uit wil maken.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.