stek

Gebruikersavatar
frans roode
Berichten: 44
Lid geworden op: 15-03-2005 17:35
Locatie: grensgeval (frl,nop,ov)

18-03-2005 09:41

:(
Laatst gewijzigd door frans roode op 29-01-2011 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
FRANS
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-03-2005 09:48

[quote="frans roode"]wie kent het niet ,zit je net komt er iemand aan met de mededeling
DIT IS MIJN STEK!!! . wat doe je dan. verkassen ,of stoppen
vorig jaar zat ik op een water ,en gebeurde het ook als ze dan naar me toe komen en ze zeggen het fatsoenlijk, pak ik mijn spullen op en ga verkassen en hebben ze een grote bek nou jammer dan .
maar toen ben ik 200 meter verder op gaan zitten.
toen kwam die met de mededeling :ik trok hem de vis van de plek
nou jammer dus dat heeft hem een nat pak bezorgd.
is dat zinloos geweld ,dacht het niet
maar hoe denken jullie hier over


FRANS 8) :evil:[/quote]

nee, ik ken het niet, en ik laat me ook niet weg sturen , wel als er al iemand zit en ik heb gevoerd ,dan vraag ik niks, ik ga gewoon ergens anders zitten , en ik verkas voor niemand als ik eenmaal zit.

ik opzich wel slim om op 2 totaal verschillende stekken te voeren.mocht er al iemand zitten als je aankomt.

maar als je eenmaal zit , lekker blijven zitten.

opzouten met die gasten!!!!
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

18-03-2005 09:54

Als hij het op een vriendelijke manier vraagt en als ik toch instant zit te vissen schuif ik wel op.

Als ik gevoerd heb ga ik niet weg.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-03-2005 10:04

ik vis nooit echt instant , gaan altijd toch wel minstens 2 dagen voeren aan vooraf.

dus die gasten hebben dan pech , wel slim als hun ook op 2 plekken voeren.

( IEDEREEN IS VAN DE WERELD EN DE WERELD IS VAN IEDEREEN!!!! )

8)
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-03-2005 10:14

Danny Alderliesten schreef:Als hij het op een vriendelijke manier vraagt en als ik toch instant zit te vissen schuif ik wel op.

Als ik gevoerd heb ga ik niet weg.


Verstandig, er zijn gasten die claimen een stek omdat ze er zelf geen donder voor willen doen.
Hoogstwaarschijnlijk hebben ze ook NIET gevoerd , in de hoop dat jij dat wel hebt gedaan, kunnen ze mooi afromen!
Ze gaan uit van de gedachte : het is een sociale karpervisser(en ik ben dat niet) en die zalm mij de stek wel geven.

Dus wees gewaarschuwd.

gr Harnold
Laatst gewijzigd door Harnold Kikkert op 18-03-2005 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-03-2005 10:22

Als je weet dat iemand er heeft gevoert is het not done om er te gaan zitten, stekpezen noemen ze dat.
Weet je het absoluut niet gewoon blijven zitten, niemand kan iets claimen.
Zegt de persoon het gewoon, kun je altijd overwegen om te vertrekken, zeker als je er niet gevoert hebt.
Heb je er wel gevoert gelijke monniken gelijke kappen.

Ik lees dat de conclusie wordt getrokken dat hij twee plekken had aangevoert.
Nou ik lees het heel anders, de beste brave man was van mening dat Frans de vissen die op weg waren naar zijn stek zat op te wachten of de vis naar zijn stek aan het trekken was.
Het is aan Frans om hier opheldering te geven wie leest de zin het best.

Zinloos geweld? als je het zonder lichamelijke aanval van die persoon hebt gedaan vind ik het wel.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
frans roode
Berichten: 44
Lid geworden op: 15-03-2005 17:35
Locatie: grensgeval (frl,nop,ov)

18-03-2005 12:39

nou hij had niet op 2 stekken gevoerd ,maar ik ving wel vis en hij niet



FRANS
FRANS
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-03-2005 12:49

en zo hoort dat! :lol:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

18-03-2005 13:02

Ik lach ze meestal uit. En ik vraag gelijk waar dat geschreven staat dat het zijn stek is.

Afwachtend op zijn reactie natuurlijk.......
Vat hij het goed op dan kunnen er altijd afspraken gemaakt worden betreft het vissen en voeren op die stek.
Reageert hij boos of niet naar mijn zin dan kan tie "kakken" zoals ik dat zeg.

Zit ik te er al dan ga ik niet weg en vis ik m'n sessie uit. Helaas dan maar. :-?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

18-03-2005 14:06

als ik het zie als een serieuze karpervisser die het netjes brengt en ik ben instant aan het doen vertrek ik ook wel naar een ander stekje.
mits die kerel mij aanstaat anders blijf ik zitten.
dan maar hopen dat hij neit aggressief wordt.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

18-03-2005 14:11

ik laat me niet wegsturen, niemand die dat ook zegt als ik als 1 van de weinige op dat water vis :lol:
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

18-03-2005 14:15

toen ik nog bij de marine zat heb ik geleerd om je gebied te verdedigen.

kwam vorig jaar aarijden... dacht ik toch stekkenpezers te zien, eenmaal dichterbij bleek het de EOD te zijn. :wink:

dus iedereen die weet waar ik vis.... wees gewaarschuwd. :evil:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-03-2005 15:17

ik heb het ook wel eens mee gemaakt.. dan willen bepaalde mensen speciaal op die stek zitten omdat dat de bekende stek is van de put en je er altijd vis vangt..

meestal zijn het vissers die een grote bek hebben en proberen jou te kleineren.. ik sta zelf best wel sterk in de schoenen (ook al heb ik mijn spieromvang niet mee) ik voel dan best wel bang.. ik laat het niet merken en ik blijf gewoon zitten. maar ik zit er dan wel met een naar gevoel..

vorig jaar gebeurde mij dit ook en toen liepen die jongens door en gooiden even later een paar bakstenen op mijn stek.. ik heb ze nog nooit zo hard zien fietsen toen ik ze met een schepnet stok achterna kwam rennen. daarna maar de boel ingepakt en op een ander stuk gaan zitten.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-03-2005 15:52

Gebeurt mij ook wel eens, maar als ik al zit verkas ik niet zo maar. Als de visser in kwestie me aanstaat mag hij (als dat teminste op die stek kan natuurlijk) er trouwens best naast komen zitten.
Meestal merk je snel genoeg of de persoon echt gevoerd heeft.
Heb ook wel eens gehad dat iemand me zoiets kwam vertellen op een stek waar ik al een week elke dag zat, dan is het ook heelp simpel, ik heb je nog nooit zien voeren dus pech gehad.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
John Vink
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-08-2004 15:35
Locatie: Rotterdam-Zuid

01-04-2005 17:28

Iedere situatie is apart en als ik ergens zou zitten vissen en iemand meldt mij op een normale manier dat hij daar gevoerd heeft, maak ik geen problemen en respecteer de moeite die hij gedaan heeft.
Als iemand mij komt melden dat het zijn stek is alleen omdat hij er vaak of bijna altijd zit, dan heeft hij pech gehad.

Het kan ook andersom zijn, b.v. als je zelf ergens gevoerd hebt en een ander weet het en is er toch gaan zitten, wat zou je dan doen?
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

01-04-2005 17:34

Koen de Been schreef:Ik lach ze meestal uit. En ik vraag gelijk waar dat geschreven staat dat het zijn stek is.


Hier heb ik dus ook erg last van.. Ik ben nu 18 jaar en de mensen die daar dan willen zijn zijn 8 koppen groter en vooral ook breder, dus wat wil je beginnen? Want ruzie krijg je, dat is al eerder bewezen.... Ik zoek geen ruzie, maar het probleem is dat er bijna nergens nog een plek over is waar je WEL kunt zitten zonder mensen de voerstek leeg te vissen... Hoe moet je het dan doen?
Een deel van de mensen die hier vissen zijn wel relaxed (althans dat waren ze een jaar terug) en ik heb ook netjes niet op hun stek gevist en geen geouwehoer gehad..

Tis gewoon lastig, er vissen daar mensen van onze leeftijd die er een rotzooi van maken en het spul niet goed voor elkaar hebben (onthaakmat, verzorging vissen etc.etc.) Daar worden wij op aangekeken en het is erg moeilijk om het ze duidelijk te maken dat wij het niet zijn! Vanaf binnenkort wordt er op dit water gecontroleerd. Ik hoop op deze manier te kunnen laten zien dat ik WEL normaal vis en dat er op die manier later dingen mogelijk zijn

Koen de Been schreef:Ik lach ze meestal uit. En ik vraag gelijk waar dat geschreven staat dat het zijn stek is.


Bij ons hier staat het dus wel geschreven!!! Een bordje op de stijger: HIER WORDT GEVOERD! :x Alleen het is dat het bordje er al een jaar staat, maar volgens mij wordt er ondertussen al niet meer gevoerd..
Gebruikersavatar
frans roode
Berichten: 44
Lid geworden op: 15-03-2005 17:35
Locatie: grensgeval (frl,nop,ov)

01-04-2005 18:16

:)
Laatst gewijzigd door frans roode op 29-01-2011 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
FRANS
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-04-2005 15:54

Ken het probleem Joris, maar zolang het daar nog zo druk is zit ik wel ergens anders.
Dat bordje staat er idd al heeeeeel lang.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

02-04-2005 16:29

ik heb in februari een stek moeten afstaan, ookal was ik daar sinds november matig aan het voeren. Nujah, was oudere nederlander hier in belgenlandje, kon het moeilijk verkroppen, maarjah, andere stek uitgezocht, terug beginnen voeren, en nu zit er weer iemand anders op mijn geld te vissen. Word er eerlijk gezegt niet goed van, en als ik dan zeg dat het zowat ''mijn'' aangevoerde stek is, en ik krijg dan een antwoord van: waar staat dat geschreven, of nu en? ik gooi toch ook boilies, jah, dan gaat is het altijd op tanden bijten om alles onder controle te houden.
Je kan niet eens meer een fatsoenlijke stek opbouwen op het kanaal, echt klote!
mvg
jan huygens
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-02-2004 18:20
Locatie: limburg

02-04-2005 16:45

Er zijn ook mensen die rondrijden langs 't kanaal en alles goed in 't oog houden.Vang je er eentje of zien ze ne bewaarzak hangen dan zitten ze gegarandeerd op je stek, bv vlak nadat jij bent vertrokken.Ja 't is blijkbaar gemakkelijk vissen vangen op een gedekte tafel.Sommige mensen zoeken het wel een beetje, en vroeg of laat krijgen ze hun verdiende loon, en dan janken.
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

02-04-2005 22:27

het is gewoonweg zielig!!!

deze zomer nog meegemaakt. Door lange observaties, peilen, voeren en de hele boel was ik een interessante stek tegengekomen. Doordat het op een kleine put is met een breedte van 10m en takken en bomen in het water is 50cm hier het verschil tussen vangen en blanken. Als enige van de put ving ik een paar weken achter elkaar tijdens elke sessie een karper, soms zelfs een paar toppers van het water. Elke keer als ik een karper ving kwam er wel is een of andere visser kijken en helpen met de foto's waarbij ik de nodige felicitaties in ontvangst mocht nemen omdat ik als snotneus al die oude rotten kon overtreffen :P

Om familaire redenen kon ik in het weekend nooit gaan vissen maar omdat mijn vader nog eens wou vissen gingen we die zondag wel vissen. Je kan het natuurlijk al raden... Een vuile stekkenpezer die eens handig gebruik wou maken van mijn werk. Die kerel heb ik vriendelijk doch met aandrang gewoonweg de huid volgescholden en verzocht mij stek te verlaten. Wou die kerel toch wel niet weggaan... "Deze stek was voor iedereen" (waarin hij wel gelijk heeft, maar hij heeft mij er genoeg zien voeren en peilen en observeren en vangen)
Gelukkig kwamen nog andere vissers er zich mee bemoeien, die kerel is afgedropen als een hond met de staart tussen de benen en we hebben hem er nooit meer gezien.

(niet dat die kerel al iets gevangen had en daarbij... hij lag meer dan een meter van de juiste plaats :lol: maar PRINCIPE IS PRINCIPE)
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

02-04-2005 22:54

ik ga er altijd naast staan met me lange leren jas :lol:
mocht dat niet helpen doe ik me jas uit en sta ik in een duitsleger teneu en praat ik opeens duits 8)
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

03-04-2005 08:29

Aha Lars,

Was jij dat bij de koperwiek :o ?????

Ff zonder dolle..,

Het kan altijd gebeuren
T'is tenslotte openbaar water.., alleen de manier waarop men je erop aanspreekt is vaak wel bepalend voor het vervolg..

Aktie = Reaktie, en niet alleen in de natuurkunde!
live the life you love and
love the life you live ..
sam claus
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-06-2004 13:35

06-04-2005 12:37

dennis hellings Geplaatst: 02-04-2005 16:29 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb in februari een stek moeten afstaan, ookal was ik daar sinds november matig aan het voeren. Nujah, was oudere nederlander hier in belgenlandje, kon het moeilijk verkroppen, maarjah, andere stek uitgezocht, terug beginnen voeren, en nu zit er weer iemand anders op mijn geld te vissen. Word er eerlijk gezegt niet goed van, en als ik dan zeg dat het zowat ''mijn'' aangevoerde stek is, en ik krijg dan een antwoord van: waar staat dat geschreven, of nu en? ik gooi toch ook boilies, jah, dan gaat is het altijd op tanden bijten om alles onder controle te houden.
Je kan niet eens meer een fatsoenlijke stek opbouwen op het kanaal, echt klote!
mvg



troost op een vijver is het nog veel erger
wou deze morgend ook is gaan vissen heel de vijver zat vol, ook waar ik had gevoerd maarja tgebeurt wel dikwijlder
groeten sam
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

06-04-2005 14:38

Gelukkig is het bij mij nog rustig. Dat krijg je met die kleine vissen 8)
Begt