drie keer karpervisssen bij vis-tv

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart willems
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-11-2003 01:00
Locatie: Emmeloord

12-03-2005 20:29

Ik las op de site van de NVVS dat ze drie afleveringen hebben die over karpervissen gaan van het jaar de datums zijn:
3 april met de pen
8 mei van uit de boot
5 juni in zuid engeland
BArt 8)
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-03-2005 10:59

Net ff de snoekbaarsers gezien.

En daar stap je het bed nu voor uit, mooie baarzen bovendien.

Goeie zaak dat vis tv
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

13-03-2005 11:07

Hallo karpervissers

Ja, en daar stap je je bed voor uit!!
Ik weet ook wel dat alle takken van de visserij aan bod komen in dit programma maar als je na een paar seizoenen kijken steeds weeer hetzelfde ziet( heel veel roofvis) dan denk ik daar het mijne van.
Het lijkt wel of het karpervissen niet aan bod mag komen.
Neen,je kunt beter gaan vissen dan naar vis-tv kijken,mischien moeten ze het hele programma maar eens omgooien het over een andere boeg doen.
Andere presentatoren,streekgerichtere programmas met lokale vissers die iets over het water kunnen vertellen enz.

Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-03-2005 11:27

Huub , ik ben het in zekere zin met je eens.
Hoewel ik de presentatoren wel heel goed vind, mogen ze wat mij betreft zeker aandacht aan regio's gaan besteden ism "lokalen".
Je zou dat kunnen doen door bijv. in de noordelijke provincies te beginnen en dan oost, midden, zuiden, westen en zeevissen en dan visreizen om maar wat te noemen...
Ook de bijdrage van de OVB in vis tv vind ik een welkome aanvulling zoniet een leerzame bijdrage.
Idd het programma lijkt teveel op voorgaande jaren dus misschien een idee om bij vis tv in te dienen...


gr Harnold
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

13-03-2005 11:31

Huub, je gaat me toch niet vertellen dat je dat programma serieus neemt?

Het is een leuk programma, en Marco en Ed zijn altijd heel goed bezig, maar qua karpervissen wil ik ze nog wel eens laten zien hoe het écht moet ;)

Zij richten zich mijns inziens meer op de reguliere stroming in de hengelsport, dus de allround-vissers, en inderdaad ook de roofvissers..

Zelfde als met Rex Hunt, die neem je toch ook niet serieus?
fishing rocks
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

13-03-2005 12:51

Of Ed en Marco nou nie of wel kunnen karperen, ik ga toch kijken :D
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
jacco noordermeer

13-03-2005 17:03

toon ik denk dat het eerder andersom is!!

marco / toon 1-0

:lol: :lol: :lol:
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

13-03-2005 18:29

Van horen zeggen is Ed Stoops niet zo'n fervent karpervissen...en dat is nog wat zacht uit gedrukt. Maar ja van horen zeggen he :wink:

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

13-03-2005 18:48

Jacco: ik durf die uitdaging best aan te gaan hoor :) en met jou ook ;)

Rene: van wat ik begrepen heb, is hij meer een strandvisser en witvisser. Aardige kerel wel, heb hem ontmoet bij een examendag bij onze vereniging.
fishing rocks
jacco noordermeer

13-03-2005 19:02

moet je ff aan marco zelf vragen
ik doe niet mee

wedstrijden en karper gaat bij mij niet samen
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-03-2005 21:56

Toon
Marco kan ik al uit de tijd dat de boilie net zijn intrede deed in ons kikkerlandje. Dat wil zeggen dat Marco (net als ik) al meer dan 25 jaar gericht op karper vist. Ik denkt dat jij Marco dus zwaar onderschat als Karpervisser.
En de aflevering over bootvissen op karper doe ik samen met Marco. Begin april zullen de opname's hiervoor beginnen. Ik weet zeker dat het een hele leuke aflevering gaat worden dus kijk allemaal.
Groetjes Piet Vogel
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-03-2005 22:59

Piet,

Word die aflevering ook verwerkt in een dvd of vhs?

groetjes Benny
jacco noordermeer

13-03-2005 23:15

toch weer jammer dat er mensen zijn die zich superieur voelen!!!

en dan niet eens goed beseffen over wie het gaat

fijn dat jullie mij bijstaan piet en benny
ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

13-03-2005 23:28

Jacco,

Helemaal mee eens.
3-0

Gegroet Ruud
jacco noordermeer

13-03-2005 23:33

ehhh foutje

bedankt piet!! benny had het ergens anders over
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-03-2005 01:14

Beste Huub, er zijn 1,8 miljoen mensen die in 2004 wel eens gevist hebben, daarvan zijn er 200.000 die in 2004 wel eens op karper hebben gevist. Zo'n 11% dus. Met 3 Vis TV uitzendingen over het karpervissen wordt het karpervissen dus ruimschoots bedeeld t.a.v. van het totale aantal Vis TV uitzendingen (bron bovenstaande cijfers: NIPO enquête).
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

14-03-2005 07:02

Jacco, hoe durf je mij er van te beschuldigen dat ik me superieur zou voelen?
fishing rocks
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

14-03-2005 07:25

Piet Vogel schreef:Toon
Marco kan ik al uit de tijd dat de boilie net zijn intrede deed in ons kikkerlandje. Dat wil zeggen dat Marco (net als ik) al meer dan 25 jaar gericht op karper vist. Ik denkt dat jij Marco dus zwaar onderschat als Karpervisser.
En de aflevering over bootvissen op karper doe ik samen met Marco. Begin april zullen de opname's hiervoor beginnen. Ik weet zeker dat het een hele leuke aflevering gaat worden dus kijk allemaal.
Groetjes Piet Vogel


Piet,

Ik onderschat helemaal niemand. Er staat duidelijk een knipoog bij. Kwestie van in de juiste context lezen.
Ik mis trouwens haast nooit een aflevering van Vis-TV, dit ondermeer omdat in mijn visie er meer is dan alleen karpervissen. De kennis die je met andere hengelsporten opdoet, zijn zeer vaak ook toepasbaar bij het karpervissen.
Met vriendelijke groet,
Toon
fishing rocks
Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

14-03-2005 11:12

Ik heb gisterochtend ook zitten kijken, blijf er niet speciaal voor thuis, maar vind het wel altijd leuk om te kijken, karper of niet.
Wat me gister echter opviel is dat de heren op open en diep water zonder reddingsvest zaten (of ze dragen hem onder hun jas -denk het niet-).
Kijk als je tips en trucs geeft, besteed dan ook aandacht aan veiligheid.
Vond dat een gemiste kans, kijk maar wat er afgelopen jaar helaas is gebeurt......inderdaad ja een aantal (karper) vissers zijn verdronken.
Dus Piet, misschien dat jij er in april aandacht kunt geven ?

greetz,
Luke
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-03-2005 11:33

Ik heb de aflevering ook gezien, ik moet zeggen tips en trucs??? vergeet het maar.
Er werd, wordt helemaal geen aandacht geschonken aan technieken.
Ik heb helemaal niemand iets horen zeggen over hoe de hengel vast te houden bij het vertikalen.
Hoe de bewegingen met de shad te maken, of er een onderlijntje wordt gebruikt en waarom.
Waarom het soms verstandig is om een soepeler hengel te gebruiken dan de hengels die gebruikt werden.

Omdat ik er erg veel belangstelling voor heb heb ik het wel gezien zeker bij Marco en de bootmaat, die waren echt bezig om vis te vangen.
In de boot met Ed werd er maar met de pet naar gegooid leek het wel, zeker Ed was niet goed bezig om vis te vangen.

Het niet aan hebben van een reddingsvest, tsja ook ik maak mij daar schuldig aan, de boot van mijn maat kan niet zinken dus je kunt je altijd vasthouden.
Onverstandig is het wel zeker als je de kans loopt op onderkoeling.
Toch maar eens voor een overlevingswarmtepak gaan sparen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-03-2005 12:07

Douwe, ik ben het helemaal met je eens!

gr Harnold
jacco noordermeer

14-03-2005 12:12

toon sorry dat het bij jou verkeerd overkwam
maar ik heb het niet zo op mensen die het altijd beter denken te weten
jij begon hier over uitdaging!! met marco of mij

ik moet er niet aan denken dat ik met iemand moest gaan vissen voor
een soort van competitie of wie beter is

er zijn legio mensen ook hier op het board die waarschijnlijk beter kunnen vissen dan ik
ik heb daar helemaal geen moeite mee
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

14-03-2005 23:27

Jacco, en wéér het beschuldigende vingertje. Nu maak je het zelfs nog erger door enerzijds te zeggen dat ik het verkeerd begrepen heb, en daarna te schreeuwen "ja maar jij begon".

Ik adviseer je om eerst de tekst in de goede context te plaatsen, en daarna met een weloverwogen, respecterend antwoord te komen.

En dus niet gaan janken over uitdagen. Ik zeg nergens over dat ik beter ben dan iemand anders of het beter weten. Ik heb alleen gezegd dat ik de spreekwoordelijke handschoen wel eens op zou willen pakken, in de sportieve zin, want karpervissen is, evenals alle andere specifieke soorten, een hengelSPORT. En hengelSPORT is een SPORTIEVE aangelegenheid.

Verder wil ik het hierbij laten, als je het niet erg vindt. Mocht je hierop alsnog door willen gaan (wat ik betwijfel) dan staat mijn PB-sectie wagenwijd open.

Met vriendelijke (ondanks dat dat waarschijnlijk niet wederzijds is) groet,
Toon Fokkema
fishing rocks
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-03-2005 23:37

Rene Berger schreef:Van horen zeggen is Ed Stoops niet zo'n fervent karpervissen...en dat is nog wat zacht uit gedrukt. Maar ja van horen zeggen he :wink:

Met vriendelijke groet,

Rene Berger


Klopt helemaal Rene

Ed is een allround sportvisser maar zijn hart gaat uit naar het wedstrijdvissen op witvis, hij kan over iedere dicipline meepraten, maar is niet in iedere dicipline net zo gehaaid als in het witvissen qua techniek ( nu zijn ook daar de meningen over verdeeld :wink: )

Ik ben 1 van de personen( er zijn er velen) die hem wel eens heeft gesproken en heb ook diverse wedstrijden gevist waar hij ook aan deel nam (veelal georganiseerd door zijn vader, ook een vervent witvisser)
en Ed is ook veel in een hengelsportzaak in Den Haag te vinden, waar hij nooit te beroerd is om je bepaalde dingen uit te leggen.

Maar dat er meer aandacht moet worden besteed aan de andere diciplines in VisTV ben ik geheel met de rest eens, inderdaad krijgt het Roofvissen in mijn ogen ook teveel aandacht.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Plaats reactie