Nederlandse 30 ponder

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-03-2005 21:29

Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 12-03-2005 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

12-03-2005 00:24

Bart,
duidelijk verhaal, vind het tevens jammer dat deze topic zich weer verlaagd tot dit Niveau. Door een aantal van je reacties werd mij in ieder geval een aantal zaken duidelijk dcht misschien gaat de discussie nog even zo door zodat ook Mourad inzichtelijk zou krijgen wat een aantal onder ons er voor laten of er voor doen. Mag blijkbaar niet zo zijn jammer.

Begrijp ook niet waarom iemands uitspraak in twijfel moet worden getrokken, ik vind het prima voor Thijs dat hij deze visssen vangt ze zijn hem gegunt. Thijs ga zo door.


Niels Hofman:
Uit je reply`s komt bij mij sterk naar voren dat je Thijs in twijfel trekt, mag ik je vragen waarop dit is gebasseerd ? Mocht het nu eens zo zijn dat Thijs niet de waarheid zou spreken (zou niet weten waarom) dan houdt hij alleen zichzelf toch voor de maf, zal mij een biet wezen in ieder geval. Blijkbaar vind jij het wel belangrijk aan je reacties te zien.

Verder jammer dat een topic zo eindigt, Bart je krijgt nog wel een mail van me binnenkort.
Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-03-2005 09:21

Wil, die waarzeggersbol gaf aan: volschubspiegelschub!

Huh, ik denk dat ik hem toch eens moet na laten kijken... Of de OVB heeft een speciaal ras moeten kweken in het verleden.... :lol: 8)
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

12-03-2005 12:37

Bart,

Mooie wijze woorden en ik moet je dan ook volmondig gelijk geven; ik doe er inderdaad niets mee.

Peter,

Als een bepaald persoon een tijdje terug doodleuk aan iemand de tip geeft om op 800 meter te gaan vissen met nylon dan gaan de nekharen bij mij overeind. Als die iemand dan vervolgens verteld dat ie 19 dertigers in een paar jaar vangt dan denk ik; zou kunnen en schiet ik vervolgens in de lach..... Want van de factor geluk kan dan geen sprake meer zijn daarvoor zijn het er teveel. Dan komt de factor statistiek om de hoek kijken. Je zal dan verdomd veel vissen moeten vangen om die 30ers er uit te kunnen 'filteren'. Een vis is geen statussymbool en behandel ze ook niet zo. Ik weet het, kan af en toe zeer bot uit de hoek komen maar dat is de aard van het beestje. Niet erom heen draaien maar gewoon in your face!

Nou goede vangst allemaal,

Niels
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

12-03-2005 12:56

Beste Niels,

Nog even iets over jouw verhaal naar Peter, dat je "verdomd veel vissen moet vangen om die dertigers eruit te kunnen filteren". Dat hoeft dus echt niet, als je maar op de goede wateren vist. Vorig jaar had ik bevoorbeeld een 45 vissen, waarvan er 25 boven de 30 pond waren, dus zo veel filterwerk is daar niet aan te pas gekomen. Maar daar zijn de wateren dan ook naar. Daarom ligt het dus helemaal aan het water waar je vist en is die 19 in 5 jaar, al is iemand nog zo jong, zeker mogelijk en veel meer ook!

Maar blij om te lezen dat ik ook weer wat nutteloos heb zitten tikken :cry:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

12-03-2005 13:34

het begint nu een beetjuh eentonig te worden want ik moet me alweer bij het verhaal van bart aansluiten :oops:

ik bedoel ik vis op een water waar ik al meerdere graskarpers heb gevangen die tog heel dicht en mischien wel over de 30 pond grens waren.. heb ze alleen nooit gewogen en ik kan er niet wakker van liggen.
Prutser
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

12-03-2005 14:21

Nou nog één keertje dan.......

Jasper,

Waarom moeten jij en je maatje (om wie het werkelijk ging) toch altijd de nadruk leggen op het aantal 30ers dat je wel niet vangt. Wat wil je met het graskarperverhaal duidelijk maken? Gewicht van een vis zegt helemaal niets, aantallen des te meer......

Niels
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

12-03-2005 14:47

ehm jah... :-? gloof nie dat je me verhaal helemaal hebt begrepen.. als ik zo gewichtengeil zou zijn had ik ze toch wel gewogen?? dat heb ik dus niet omdat het mij weinig kan intreseren..
Prutser
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-03-2005 15:13

Niels waar maak je je druk over? Bij mij wordt vaak de indruk gewekt dat veel vissers (dus niet alleen persoonlijk naar jou bedoeld) een beetje met een jaloezie achtig toon iemand op die manier de grond in (proberen) te boren..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

12-03-2005 18:52

We zitten zitten alweer op 12 maart en het is nog aardig winter dit jaar, de eerste nederlandse dertiger van dit jaar zal nog wel even moeten wachten. Tot nu toe 4 keer een blank, terwijl ik eigenlijk al 2 a 3 dertigers begroot had, in m'n stoutste(natte) droom zelfs al een veertiger.

Helaas is dit niet het geval, en nu is mijn vraag. Mag ik nu ook gefrustreerd lekker mee-ouwehoeren over niks?

mvg,
Kees
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-03-2005 22:08

Eigenlijk was het niveau van dit topic zo erg weggezakt dat ik niet van plan was om te gaan reageren, maar het lijkt wel of het weer beter kan worden. Hoe dan ook, heb het gevoel dat ik net 5 pagina's met hetzelfde verhaal heb doorgelezen. Zal toch nog maar even op de vraag van dit topic terug komen. Heb zelf nog geen 30er gevangen, dus ook geen nederlandse, in de ongeveer 5 jaar dat ik nu serieus op karper vis. Ga dan ook voor het derde jaar op een rij zeggen: Hopelijk dit jaar.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-03-2005 09:21

mijn eerste Nederlands dertiger, nee, helaas heb er aan mogen ruiken maar tot nu toe alleen de Franse varianten mogen beethouden.......
Vis overigens al een jaar of 22 waarvan zo'n 16 jaar op karper.

En nog even over Thijz, deze jongen heedt er gewoon alles voor over, maakt heel veel uren op niet de gemakkelijkste wateren en vangt gewoon goed en kan in mijn ogen goed vissen. alle 19 vissen zijn dan ook dik verdient.
en nog ff wat recghtzetten aangezien ze er zelf geen zin meer in hebben, geloof ik.....:

Bart, er zitten weinig dubbels bij (geloof 2x de grote schub toch thijs?)

Niels, het wartel verhaal heeft hij van mij, dit werd voordat we de beschikking hadden over de dikke molens van tegenwoordig en ik kan je verzekeren dat 12 jaar terug heel wat du der vissen zijn geland op deze methode......( en het ging om max 600 meter, voor de details)

Wil: zijn niet hetzelfde persoon, Eefde is geen groot dorp maar heeft meer dan 1 inwoner die naar de Eagles gaan.....

En voor nu allemaal vangse!

Silvie ik kom eraan!!!


Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

14-03-2005 09:36

Beetje late reaktie mischien maar dan toch maar.
Nog een keer het onderwerp was hoe lang heeft iemand er over gedaan om zijn eerste 30er te vangen,als ik het antwoord van Thijs dan lees dan is dit duidelijk geen antwoord op de gestelde vraag en ga ik me afvragen waarom iemand zo een antwoord geeft.(Wie gaat er nu eigenlijk off topic)
Dat van die 19 30ers zal ik niet in twijfel trekken,het begint alleen te jeuken wanneer mensen zo met hun vangsten te koop moeten lopen.(Is natuurlijk puur persoonlijk)
Het zegt mij namelijk niet zo veel,wanneer iemand veel grote karpers gevangen heeft,mij ontbreekt het aan tijd,heb het geld er niet voor over,en heb nog steeds geen voersponsor zodat ik het gehele jaar mijn voerplek dagelijks van enorme hoeveelheden boillies kan voorzien.(Wanneer je maar genoeg voert wordt een 20er van zelf wel een 30er of een hoge 30er mischien wel een 50er)
Mijn eerste 30er ving ik pas na 15 jaar vissen,en denk nu niet metteen dat ik uit jaloezie reageer,wanneer ik nu al die tijd had gevist op bepaalde wateren waar grote hoeveelheden 30ers rond zwemmen had ik er waarschijnlijk een veelfout van gevangen(Sloterplas is 25 minuten van mijn huis vandaan)maar dit is nu eenmaal mijn visserij niet.
Wanneer ik een vis vang wil ik me er geen zorgen hoeven te maken of ik de goede kant van de vis wel op de foto zet omdat de bek er alleen van uit een vreemde positie nog een beetje normaal uit ziet.
Ik vis nu zo een 24 jr op karper en heb in die tijd al verschillende vissers zien afhaken in hun pondenrace,onder anderen omdat ze er op een gegeven moment achter kwamen dat er meer is dan vissen,voeren,en vissen alleen,en er geen sociaal leven meer op na hielden,en op een gegeven moment opgeblust waren,maar onder tussen zit ik me nog steeds weer opnieuw te verheugen op die ver vooruit geplande vissessies en fotografeer ook vissen onder de 20 pond,bijv omdat het een mooie vis is of een eerste vis van een nieuw water en wanneer ik die foto dan weer terug zie dan komen alle herinneringen over de dril en sessie weer naar boven.
Naast mijn werk heb ik ook nog eens de zorg van een gezin het onderhoud van eigen huis en hou ik er ook nog een rijkelijk sociaal leven op na.
Hierbij wil ik niemand veroordelen die een groot deel van zijn leven wijdt aan de jacht op grote vissen maar ik heb om mij heen gezien dat deze jacht vaak ten koste van (te)veel belangrijkere zaken gaat.
Mvg Mark
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-03-2005 12:37

Mark.

Inderdaad was het onderwerp het tijdsbestek voor je de eerste dertiger ving in Nederland. Ik vind wel dat hetgeen Thijs er aan toevoegt niet geheel off-topic is.... Ik vind het ook wel meerwaarde geven, hoewel sommige van ons er eerder een naar gevoel aan over houden (geloof dat dit jaloezie heet....)
Deze topic geeft voor veel vissers misschien een beetje een inzicht wat er mogelijk is qua vangsten van grote vissen. daar gaat de topic uiteindelijk een beetje over. Wees nou eerlijk, iedereen vangt graag een dikke vis en de 30 ponds grens heeft iets magisch, ook wanneer je er al veel gevangen hebt... je mag ook best trots zijn als je er al veel gevangen hebt en het van mij de hele wereld vertellen!

Groetjes,
Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

14-03-2005 13:06

Hoi Vinnie

Volgens mij had ik duidelijk vermeld dat ik niet jaloers was op Thijs zijn vangsten,mischien mijn reaktie toch nog een keer over lezen.
Als jij na het lezen van mijn reaktie nog steeds denkt dat ik jaloers ben heb je het waarschijnlijk niet goed begrepen.
Ik zal je een voorbeeld geven.Ik had vroeger een persoonlijk record van 25 pond staan,deze vis had ik gevangen op het alkmaardermeer,na de vangst van deze vis midden in de nacht mijn maat gebeld van blijdschap.
Een half jaar later vang ik in een putje bij mij in de buurt een nieuw persoonlijk record van 27 pond,denk nu echt niet dat ik blij was met deze vis,ik was eerder teleurgesteld,ik heb hier dan ook niet meer gevist alleen al om het feit dat ik de kans liep op een lelijke te vaak gevangen 30 ponder die oorspronkelijk uit een ander water afkomstig was.
Ik wou met mijn reaktie alleen aangeven dat ik mischien wel een heel andere soort van visserij ambieer.
Ohja reken maar dat ik gelukkig was dat ik mijn eerste 30er ving.(Deze kwam uit het Noordzee-kanaal)

Mvg Mark
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

14-03-2005 13:21

heeej vinnie ik had dat idiootuh gevis met 2 spoelen idd van jouw....dat doeje tog nie man..ghgeggeghe
ik wil nog een ding kwijt aan de mensen die seggen dat ik deels off topic reageerde daar hebben julie compleet gelijk in. Ik heb niet vermeld hoe lang ik er over gedaan heb. Ik ben op mijn 6e begonnen met vissen en op mijn 10e had ik mijn eerste karperhengel en toen begon het virus en mijn eerste 30er heb ik dus ong. 4 jaar over gedaan.
Hoop dat we bij deze weer alemaal tevreden zijn en we weer een boeiende topic er op hebben zitten.

En vinnie ouwuh salagou maat zie je weer an t kempisch ouwuh haagse silvie lovert
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-03-2005 13:26

Beste Mark,

Ik doel met jaloezie ook niet zozeer op jou, eerder in het algemeen.... als ik zo de topic doorlees ik hier en daar toch wel tekenen (ik ben overigens best jaloers :wink: )
Ben overigens ook wel jaloers op jou vis van het Alkm meer, daar is elke dikke vis er één voor mij.....

Thijs z'n vissen komen uit verschillende type wateren open en gesloten....

Ik hoor overigens te vaak Karpervissers praten over soorten visserij, oftewel het hokjes plaatsen. voor mij zijn er maar twee soorten Karpervissers en soorten (karper)visserij...de vissers en de feesters(denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel).
Ik vang ook liever een "wilde vis" dan eentje met een naam, toch is dit ook gewoon een karper. Ik heb jaren niet op dicht (grote vissen) wateren gevist maar alleen op een rivier, kanalen en grote meren. na 4 jaar in 't wild ben ik weer eens op een dicht water gaan vissen, met heel veel plezier, ik moet hier overigens m'n eerst karper nog vangen dus aan het vangstgemak licht 't niet. Iets anders is ook wel eens leuk.

Gr Vincent

PS, Ben ik jouw alfgelopen jaar niet tegengekomen op het Eilandje (alkm m)?
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-03-2005 13:31

Hé Thès.

Vertel silvie maar dat ik 'r kom halen hoor!!
Mijn eerste voor jouw 20e!

mazzels vin...
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

14-03-2005 13:44

ten eerste wil ik nog even kwijt dat mensen het woord off-topic wel heel ruim nemen.. ik wil het meer lichtelijk afdwalen (wat soms heel productief kan zijn) van het onderwerp noemen....

Ten tweede: ik snap jou verhaal niet helemaal mark res... Je hebt het over voersponsers...denk je dat wij die wel hebben? geloof me we moeten ook naast onze school hard werken voor onse voer.. en ten tweede heb je het over gestolen vissen E.D. is dat zo erg bij jullie in de buurt dan? want van die vissen die thijs allemaal heeft gevangen weet ik van allemaal bijna 100% zeker dat dit om vissen van orginele bezetting gaat..


Ten derde: vinnie krijgen we nog een nieuwsflash van je over de stand van saken voor de wedstrijden.. die jij met je swager an het regelen was? k heur het wel als der nieuws is.. en hopelijk sien we elkaar snel weer.. dan gaan we ff sylvie halen eh.. ik bedoel silver en ff wat bijkletsen over de eerste 40 + vis 8) ... ghehehehhe

Hamasols Jaspol onse superboer :wink:
Prutser
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-03-2005 15:51

Jaskemans, u hf pb!
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

15-03-2005 10:31

Beste Jasper

Je moet niet alles wat ik schrijf op jezelf betrekken,ik ken jou en je maatje namelijk helemaal niet,en was dus bedoeld in zijn algemeenheid.(Er waren reakties van meerdere personen)
Dat je van mijn verhaal niks snapt zegt genoeg over jou en had ik eigenlijk wel een beetje verwacht.Ik wou met dat verhaaltje over die gestolen vissen alleen maar duidelijk maken dat die vissen voor mij persoonlijk geen waarde hadden.


Gr Mark
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

15-03-2005 12:50

en ik zeg alweer dat jij mijn verhaal dus ook niet helemaal snapt.. want als je het goed had gelezen was het geen persoonlijke aanval maar gewoon een vraag... ik vraag alleen maar of er bij jullie in de buurt veel gestolen vis zit...en ik voeg daaraan toe dat dat hier niet het geval is dus ik zie geen probleem.. en dat jij geen waarde aan gestolen vis hecht geef ik je best gelijk in..
en ik weet niet wat je met dit soort opmerkingen bedoelt..(ik snap best wat er staat, maar niet hoe ik het moet opvatten..)
Dat je van mijn verhaal niks snapt zegt genoeg over jou en had ik eigenlijk wel een beetje verwacht.
maare dat vind ik een beetje jammer..
Prutser
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

15-03-2005 13:03

jasper,

gestolen vis: Alleen Kareltje :-) (zat vroeger op de Vispoort)



maar ben blij dat ik bij jullie in de buurt woon, baal er wel van dat ze altijd bij een ander in het net liggen... wil er ook wel eens 1 vangen ;-)
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

15-03-2005 13:07

ha mark,

kareltje is al dood dus dat maakt ook nie uit.. en dat is tevens 'Voor'mijn tijd 8)
maar om ze te vangen moet je er wel vissen he mark ;)
ik blijf voorlopig nog lekker vissen op de genoemde wateren in de PB van laatst en dan van het najaar als ik het spul wat beter voor mekaar heb denk ik nah de Vispoort..

tenzij ik nog steeds een paar vissen die ik wil vangen nog nie heb...

groeten Jasper
Prutser
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-03-2005 21:16

zow hej!

een weekje weggeweest en zie nu alweer dat mijn topic'je 5 pagina's heeft.

en Bart Jaap?

hoezo is het triest?

ik wil alleen weten hoe lang het heeft geduurd voordat men hun eerste 30 ponder heeft gevangen.

wat zijn al die vooroordelen? was je dronken toen je het schreef of niet?

wie zegt dat ik die kleine karpers niet waardeer? ik waardeer kleine karpers wel, maar ik ga voor de grote als ik vis.

niet alleen ik, maar 99% van alle karpervissers gaan voor de grote karpers. maar dat houdt niet in dat ze de kleinere niet waarderen!

jij zelf ook. ga me niet wijs maken dat je liever een kleintje hebt als een 30, 40, 50 ponder.

en mensen, bedankt voor het reageren.
Plaats reactie