Nederlandse 30 ponder

Plaats reactie
raoul pelzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-10-2004 13:22

10-03-2005 14:15

ik vis ook voor de zwaarste van t water :D
op de wateren met een klein bestand ben ik wel meer blij met een kleinere vis omdat je daar soms maar een paar beten op een jaar krijgt.
je zit op die wateren met een klein bestand dan wel weer omdat er 1 of 2 topvissen zitten
je moet t altijd in de juiste context zien he
op een water van 5 hectare met 100 vissen tot 20 pond een gat in de lucht springen omdat je een 15 ponder vangt vind ik een beetje overdreven
maar een 15 ponder op een water van 5 hectare met een bestand van 10 vissen waaronder 1 topper tot zeg maar 35 pond(anders zou ik er niet zitten)vind ik dan wel weer reden tot juichen :P
(zijn zomaar wat cijfertjes he)
maar er is nog wel ook een andere reden waarom ik erg graag vis.
en dat is de vriendenkring die ik in de loop der jaren heb opgebouwd.
ik vind dat t meest belangrijke "randgebeuren"
raar eigenlijk dat niemand dit al eerder eens heeft gezegd
of is dit mss te veel offtopic(zoja excuus dan)
om maar effe af te sluiten met t antwoord op de topic vraag:
een aantal dertigers heb ik ,al heeft t 5 jaar geduurd voor ik de eerste had
greetzzzzzzzz Raoul
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

10-03-2005 14:18

heb alleen gesegt dat ik gehoord heb dat dat kon.....en als je een water hebt zonder obstakels en je vist met dynema zou het best kunnen. Niet dat ik ooit zo zou vissen heb het alleen als voorbeeld genoemd.En het zal me me reet roesten wat jij allemaal dan wel niet van mij vind er zijn genoeg mensen die het beter weten....en die 19 is niet met dubbelvangsten dan zit ik nog iets hoger. Ik ben gewoon iemand die verschrikkelijk veel uren draait mijn leven draait om vissen en dikke vissen.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

10-03-2005 14:26

Maar goed, zoals ze zeggen; geluk is met de beginners en de domme.

Dus jij wil beweren dat thijs een beginner is? of dat hij dom is? waar wil je heen?

wil jij tevens ook beweren dat als je 19 30+ vissen vangt het allemaal geluk is?? spoor je hem self wel helemaal dan?

hou voortaan je commentaar ff voor je als je niks zinnigs te zeggen hebt!

Bedankt..
Prutser
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-03-2005 14:47

Zelfde avator,zelfde schrijf fouten

Zelfde persoon?

Is maar een vraagje
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

10-03-2005 14:51

zelfde avator: Klopt
Zelfde Schrijffouten: Klopt
Zelfde persoon: Nee daar zit toch een klein leeftijd en gewichtsverschil in ;)

maar we zijn wel maatjes..als je dat geruststelt
Prutser
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-03-2005 15:06

Ik ben gerust gesteld Jasper :lol:

Viel gewoon op.
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

10-03-2005 16:37

Thijs en Jasper zeker ook de zelfde opleiding genoten.
Thijs er wordt gevraagd in dit onderwerp hoe lang iemand er over gedaan heeft om zijn eerste 30er te vangen,en jij begint op te scheppen over de grote hoeveelheid 30ers die je in je korte leven al gevangen hebt,terwijl je niet eens antwoord geeft op de gestelde vraag.
Wat wil je nu eigenlijk,dat ik je ga vertellen hoe een fantastische visser je wel niet bent.
Ja,dan vraag je om kritiek.
Gr Mark
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

10-03-2005 17:01

kan hieruit niets anders concluderen dan amen :-S

met gewichtige groet aan iedereen die zich niet alleen laat leiden door de macht van het getal
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

10-03-2005 17:46

ik ben gewoon een doodnormale visser en geef gewoon een antwoord op dese topic...Jij hoef helemaal niks van mij te vinden en daar vraag ik ook niet om....en als ik daar neer wil zetten dat ik al 19 30+ vissen heb gevangen omdat ik daar trots op ben dan doe ik dat...maar dat mag dus ook al niet meer....ik snap julie probleem echt niet.....iedereen probeerd maar mekaar af te bekken en te doen inplaats van mekaar te helpen...En degene die dat doen schreeuwen het hardst dat veel karpervissers asociaal zijn en veel dingen fout doen..kijk eerst eens naar jezelf julie maken het er hier echt niet gezelliger op.....!
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

10-03-2005 17:53

Thijs, jasper:

Vissers staan niet bekend om hun sociale vaardigheden.
Anders zat ik wel in de kroeg met m'n vrienden in plaats van aan de waterkant.

Geen dank..........

Niels 'ik spoor hem self helemaal niet' Hofman :lol:
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

10-03-2005 17:58

[quote]Thijs en Jasper zeker ook de zelfde opleiding genoten.
Thijs er wordt gevraagd in dit onderwerp hoe lang iemand er over gedaan heeft om zijn eerste 30er te vangen,en jij begint op te scheppen over de grote hoeveelheid 30ers die je in je korte leven al gevangen hebt,terwijl je niet eens antwoord geeft op de gestelde vraag.
Wat wil je nu eigenlijk,dat ik je ga vertellen hoe een fantastische visser je wel niet bent.
Ja,dan vraag je om kritiek.
Gr Mark[/quote]

Ik wil niet heel lullig doen hoor maar wil je voortaan eerst eens ff een bladzijde terugkijken voor je je grote bek lostrekt want thijs had al lang antwoord gegeven op de vraag van mourad.. en over die opleiding jah dat klopt wel wat wil je hiermee zeggen? ik doe Detailhandel ondernemend manager niveau 4.. is daar iets mis mee? moet je perse universitair hebben gestudeert om een bericht op het CB te mogen plaatsen? meer woorden ga ik hier op het moment niet aan viel maken.. ik vind het gewoonweg triest dat mensen overal commentaar op moeten geven..(en jah ik weet dat ik dit nu ook doe, maar alleen om hier iemand op zijn plaats te zetten!!)
Prutser
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

10-03-2005 18:02

en niels jij bent tevens zo iemand die het verziekt!
net of ik aan de waterkant niet sociaal zou kunnen zijn!! ik maak regelmatig een praatje aan de waterkant, en ook in de viswinkel is er altijd een gemoedelijke sfeer!! dat kan je van de kroeg en de discotheken nie meer zeggen tegenwoordig.. daar moet je je net zoals op dit CB altijd verdedigen.. alleen daar vaak lichamelijk..dan ga ik liever vissen..
Prutser
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

10-03-2005 18:35

Wie zegt nu weer dat jij niet sociaal bent? Volgens mij ben je best een ultra sociale jongen hoor.....

Niels 8)
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

10-03-2005 18:41

Tis weer gezellig :D :D
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

10-03-2005 19:06

Best Jasper
Ik had die reaktie al gezien en hier in stond alleen dat Thijs op zijn 14e zijn eerste 30er ving en niet hoe lang hij er over gedaan heeft om zijn eerste 30er te vangen,en dit was toch duidelijk de vraag.
Ik heb overigens geen grote bek maar een grote mond Jasper.
Een discussieboard is er toch ook voor om commentaar te kunnen leveren op elkaars reaktie.
Je opleiding zal me verder worst zijn maar gezien je reaktie is je niveau in denken niet al te hoog.
Uit de reaktie van Thijs op het onderwerp krijg ik de indruk dat Thijs alleen maar een reaktie geeft om te laten zien hoeveel grote vissen hij al gevangen heeft.
Gr Mark
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-03-2005 19:12

Zullen we het nu hebben over hoelang je er over gedaan hebt om een vijftig ponder te vangen.

Of schiet dat niet op?

:lol:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

10-03-2005 19:15

Dat doen we, Wil!

In mijn dromen vang ik mijn eerste 50-er over 2 jaar, maar mijn waarzeggersbol gaf 3 jaar aan, dus ik houd het op 2,5 jaar! :wink: :lol:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-03-2005 19:23

Wel even aan je waarzeggersbol vragen wat voor vis het word Bas,speigel of schup?
Of houd hij dat nog even geheim?
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-03-2005 19:31

Thijs,

Ten eerste proficiat met de afgelopen jaren dan, je zal er waarschijnlijk ook genoeg tijd en energie ingestoken hebben dat je die vissen ook daadwerkelijk verdient, eentje kan geluk zijn, 19 op een paar jaar niet meer, toch? Maar een tip, ga niet meteen in de verdediging, voel je zelf groter dan dat trieste figuur die je in twijfel trekt (in dit geval Niels), door afgunst of welke achterliggende rede dan ook hebben die figuren een onstopbare drang om een ander neer te sabelen in een topic, jammer, maar het hoort bij dit board, met als een gevolg weer bijna een pagina off topic gezever of iemand al dan niet 19 dertigers heeft gevangen :( . Kijk als iemand het de waarheid niet zou zeggen en zich voordoet als iemand die hij niet is, daarmee houdt deze toch alleen maar zichzelf voor de gek, dat komt er gauw genoeg uit, niet hier dan wel op de waterkant. Maar ik trek Thijs nog niet in twijfel, waarom zou ik dat doen? Zijn eerste antwoord geeft enkel en alleen maar weer aan dat wanneer je op de goede plaats investeert, dat je ze ook zal vangen, wat bijna onoverkomelijk is.

Dus Thijs, lees het antwoord van zo'n zullen we maar zeggen in beschaafd Nederlands "Heethoofd" en denk bij jezelf, ach laat ze maar lullen, uiteindelijk heb ik wel lekker mooi wat grote vissen mogen vangen, lekker toch :wink: . Kies niet meteen de volle verdediging, daarmee wakker je vaak het gezever alleen maar aan, want daar zijn die gasten op uit. Jouw proberen uit de tent te lokken in de hoop eens lekker in de handen te kunnen wrijven achter de PC en weer wat gal te spuwen.

Maar goed, Niels,

Aan jouw heb ik een vraagje: Waarom? Tel aub toch een keer tot 10 en lees toch een keer je antwoord na voordat je op verzenden drukt, dat maakt deze onnodige boardvulling overbodig!

Het enige wat Mourad uiteindelijk graag wilde weten is ofdat iemand die in Nederland een dertiger heeft gevangen er nu veel voor heeft moeten doen, of dat het een eitje is tegenwoordig om een dertiger te vangen in Nederland. Nou, uit de afgelopen pagina's blijkt wel weer dat het nog steeds geen eitje is, tuurlijk worden de vissen steeds groter elk jaar en daarmee is het unieke van een dertiger wel iets minder, omdat er gewoon meer zwemmen. Maar daarmee is het nog steeds een hele grote vis die iedereen heel graag zou willen vangen. En je ziet tegenwoordig nu eenmaal de grootste vissen in de boekjes, waarmee het lijkt alsof een dertiger niet eens meer speciaal is (ook ik schrijf stukjes en gebruik daarin mijn grootste/mooiste vissen, omdat ik hierop toch het meeste trots ben), nou dat is ie echt wel hoor! Want anders had iedereen al wel een dertiger gevangen, en dat is dus zeker niet het geval.

Maar waar het in de laatste pagina dan weer over gaat, en eerder trouwens ook, ben je een goede visser wanneer je dan die dertiger gevangen hebt (of 19 :wink: ). Daar kan niemand een zinnig woord over zeggen! Misschien heb ik gewoon een groot blik geluk in de kast staan en gaat daar elke keer een beetje uit wanneer je een grote vis weer vangt, maar ik kan absoluut niet vissen 8) . Wat is een goede visser? Diegene die die grootste (lees zwaarste) vis(sen) gevangen heeft? Of die visser die elke keer weer op welk water dan ook zijn vissen weet te vangen? In mijn ogen het laatste, want dat geeft aan dat je anticipeert (wat bij het vissen zo belangrijk is) en elke keer toch weer de juiste beslissingen weet te maken. Hier dus grootte van de vis geheel buiten beschouwing gelaten, want dit is irrelevant aan het feit dat de visser in elke situatie weer zijn vissen weet te vangen. Dan heb je ook nog vissers die op elk water weer bovengemiddeld presteren, waar ze ook zitten, dit zijn in mijn ogen de echte toppers. Of het hierbij dan gaat om grootte of aantallen maakt niet uit, deze vissers presteren altijd boven gemiddeld.

Dus is Thijs een goede visser omdat hij 19 dertigers heeft gevangen op 5 jaar tijd in Nederland? Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen omdat ik de bijbehorende informatie wat betreft alle daarvoor bepalende factoren niet heb, en dat kan ook niemand anders buiten hij zelf en de mensen die het fijne van zijn vangsten weten. Hou dus dan ook het commentaar hieromtrend a.u.b. voor je, omdat je er gewoon geen zinnig woord over kan zeggen. Zegt Thijs hier ergens dat hij een goede visser is, nee, enkel geeft hij aan dat je met hard werken op 5 jaar tijd die 19 dertigers in Nederland weet te vangen, als je op de goede wateren vist, waarbij het voor Mourad hopelijk nu duidelijk is dat wil je over het algemeen die grote vissen vangen je ook daarvoor concessies moet doen en heel belangrijk erin moet investeren.

En voor die paar "Heethoofden" onder ons, pak aub die hengels uit de schuur en ga aan het water even zielig zitten zijn, hopelijk wordt je dan weer even rustig. Elk jaar weer zie je de frustratie hier op het board tegen het einde van de winter weer toenemen en wordt er weer met vuur gespeeld over en weer. Inhoudelijke discussies worden er eigenlijk al lang niet meer gevoerd, puur omdat het hier eigenlijk niet meer mogelijk is. Het is meer een treffen van karpervissers die hun verhaal kwijt kunnen aan lotgenoten, dat is toch mooi! Voor interessante info moet je maar even door het archief bladeren, want die is er genoeg te vinden.

En die paar discussies die dan wel gedurfd over inhoudelijke zaken gaan, lever daar dan een bijdrage aan of volg deze gewoon. Maar personen die dan weer lopen slap te zeveren met opmerkingen tussendoor, waardoor een onderwerp dus voor de zoveelste keer naar de klote gaat, jammer, meer zal ik er niet van zeggen. Het zegt enkel iets van de kennis dan wel het vermogen tot nadenken van dit soort personen, wat in de meeste gevallen bedroevend laag is. Iedereen die hier op het board zit, gewoon beginnen met lezen, schrijf lekker wat je aan ervaring/vragen kwijt wil aan de rest, en reageer enkel op INHOUDELIJKE discussies wanneer dit een daadwerkelijke bijdrage levert en zowiezo enkel reageren in de context van een onderwerp. Wat zou het hier dan toch altijd gezellig, leuk en zelfs informatief zijn van tijd tot tijd. Wedden dat we dan naar de 200 gebruikers gaan op een moment! :o Moet alleen de server natuurlijk niet crashen :wink: .

Zo, nu heb ik mijn gal, wat voor de zoveelste keer off topic is, maar door alle reacties helaas on topic, weer eens kunnen spuwen. In de hoop dat het een keer iets uit zal maken, maar eigenlijk tegen beter weten in. Het enige wat je zelf kan doen is proberen het goede voorbeeld te geven, wat ik dus ook naar mijn vermogen probeer. En leuk vindt ik het nog steeds, anders keek ik niet elke dag en poste ik ook niet zo veel, maar het kan hier toch nog zo veel leuker worden. En iedereen heeft hier in groep 3 tot 10 leren tellen en leren lezen, dus wat dat betreft zouden beide vaardigheden voor iedereen hier niet nieuw moeten zijn, toch?

Genoeg geluld, of niet Mourad :wink: , het wordt ook voor mij echt tijd om eens te gaan vissen volgens mij, want als ik tijd heb om zulke lappen text te tikken, dan is dat een teken aan de wand!

Oh, nog een klein dingetje, Niels, voor mij hoef je niet te reageren, dit hierboven is enkel om aan te geven dat ik zelf van het soort reacties dat jij gaf in dit specifieke onderwerp niet echt gedient ben. Lezen volstaat dus en kijk maar wat je er zelf mee doet...
mvg

Bart van den Hurk
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

10-03-2005 19:57

Mannen,

Wordt tijd dat we weer lekker gaan vissen!

Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-03-2005 19:58

Nou nou zeg , 19 dertigers op 5 jaar pffffffffffffffffffff.


Ik ken gasten die vangen die in ........... , nee laat maar dat gelooft niemand als ze die van Thijs al niet geloven.

Kan niet iemand ff den sleutel pakken , dit word vervelend.

Toch raar dat mensen die GEEN dikkes vangen hier altijd heel veel last van onder vinden.

Ik zou zeggen ga ook eens echt VISSEN ipv hier wat kommentaar te geven.


Gr :wink:
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

11-03-2005 09:07

ik wou nog even ingaan op dat stukje van menno maar dat doe ik maar niet. ik leg me neer bij het mooie verhaal van Bart.

En ik zou dolgraag weer gaan vissen maar ik zit met school. dus ik kan 1 maximaal 2 nachten doordeweeks draaien. Nu zou ik vrijdags op zaterdag ook nog kunnen vissen maar dan zit ik weer met het feit dat ik af en toe ook nog een biertje wil drinken.

maarja ik zal nu stoppen met deze off-topic en hoop dat met het verhaal van bart sommige mensen een beetje gaan nadenken (waaronder ikzelf soms)

Laten we de vrede bewaren aan het begin (sommige zijn al lang begonnen) van het intensieve visseizoen (voor sommige niet, die gaan liever hele dagen bierdrinken en BBQen aan de waterkant)

met weer vriendelijke groet Jasper
Prutser
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

11-03-2005 20:57

Jammer , als niemand nergens meer op in gaat is t zo over hier :o
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-03-2005 21:00

Heb geen tijd om er op in te gaan,

ik moet dertigers vangen, :lol:

Doei
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-03-2005 21:24

O dan denk ik dat ik moet komen scheppen...

KOM ERAAN MICH!!!!
Als je er maar vertrouwen in hebt.