Nederlandse 30 ponder

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-03-2005 08:59

Peter, ik snap helemaal waar je heen wil, het is eigenlijk net zoals Wil het al aangeeft wat betreft beleving en natuur. Waar mijn stukje meer op doelde zijn de vissers die beweren dat het in de natuur zitten om er te zijn voor hun voldoende is en dat het vangen van een karper van ondergeschikt belang is. Vooral dit ondergeschikte stoor ik me aan, want dan ben je in mijn ogen dus zo'n figuur die bewust stekken bezet aan het houden is. Buiten de "prestatie" van het vangen van een karper zijn er binnen de visserij natuurlijk meer aspecten die ervoor zorgen dat we steeds weer terugkeren naar de waterkant en het zo'n leuke maar tegelijkertijd ook zo'n verslavende hobby maken. Waarbij rust en het een worden met de natuur natuurlijk belangrijk zijn. Ook ik geniet van het zijn aan de waterkant (het zou eruit zien als ik er zat omdat het verplichte kost was :wink: ), en net zoals Wil het aangeeft, geniet nog meer na een vangst. Tegelijkertijd baal ik ook als het niks geworden is achteraf, tijdens het vissen genieten van natuur en omgeving, na het vissen dus blij na een vangst en balen van een blank. Dit is een beetje zoals ik mijn visserij beleef, maar beleving is zoals je zelf ook al zegt echt iets persoonlijks.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-03-2005 11:13

Als je van de natuur wilt genieten kun je beter lid worden van Natuurmonumenten, of ga lekker wandelen met een plaatselijke natuurwandelclub.

Natuurlijk is het genieten van de dingen die Wil beschrijft een onderdeel van je beleving, ook ik vis het liefst in een omgeving waar ik niemand tegenkom en waar de natuur nog mooi is.
Die omgeving moet alleen aan 1 ding voldoen; er moet karper zitten en boven de dertig pond, liever nog zwaarder.

Wat is er mis mee om die te willen vangen? in mijn vissersleventje heb ik al meer dan genoeg vissen gevangen boven de twintig en net onder de dertig.
Moet ik dan omdat een type als Bart-Jaap dit pondenneuken vindt het maar verzwijgen?

Waar blijven de mannen die hij noemt vraagt hij zich af, volgens mij heel simpel, ze zijn het niet met hem eens ook zij vangen graag karper en het liefst zo zwaar mogelijk.

Ik geniet van de natuur maar als ik ergens blank denk ik echt niet aan al die mooie natuurmomenten maar mijn geest bemoeid zich maar met 1 ding; hoe kan ik dat de volgende keer vermijden!!

Wel kan ik begrip opbrengen voor Bart-Jaap gedachten maar niet voor de agressie die hij ermee ten toon stelt.
Ieder zijn mening maar respecteer dan ook de mening van een ander.

Pondenneuker vind ik iemand die zijn kwaliteiten aan de gewichten van de door hem gevangen vis verbindt en anderen die anders denken dan hij stumpers noemt.

Dit jaar gaan wij veel meer penvissen, ik weet dat het niet de beste manier is om de grote vis te bereiken maar ik wil weer gewoon basic genieten.
Maar dit vindt wel plaats op water waar de grotere vis wel zwemt je kunt maar nooit weten.

Geniet ze heren, ik ga het ook doen, Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-03-2005 11:58

Heren,


Ik zal eerlijk toegeven dat ik dit jaar wel voor de dikke vissen ga. :D
Althans, op 2 wateren. Op het kanaal wil ik lekker blijven vissen, als er een dikke vooorbij komt dan is dat zo. Hoe dikker hoe beter toch?
Aan de rivier wil ik dit jaar ook lekker genieten van m'n visserij, de kans op een 30er of meer is zeker aanwezig als streef ik er niet naar.
De natuur en heel de heisa rond het karpervissen(dus ook de voorbereiding) op de rivier is een machtig gevoel om te beleven.Ook op de rivier ga ik niet voor een dikke vis dit jaar. Ik heb nog maar weinig ervaring op de rivier dus ik wil nog niet op m'n bek gaan, genieten is mijn standaard uitgangspunt! :wink:
Wél heb ik 2 "dressuur" wateren op het oog waar 30 pond en zwaarder rondzwemt, hier ga ik dus wel voor de Big-Fish he. Ik wil mezelf dit jaar op de proef stellen op visgebied, eens kijken hoe dat uitpakt.
Pakt het niet zo uit zoals ik het had gewild dan heb ik pech. Een teleurstelling heb ik dan niet hoor. Die vissen komen dan wat later, ik heb er geen haast bij!
Meer spanning zoek ik niet, spanning genoeg, zelfs op m'n kanaal waar ik al zo'n 5 jaar vis. Ik zoek iets waar ik een andere visie wil krijgen op m'n visserij, de kennis uitbreiden, zo kan je het ook noemen.
Ik wil afwisseling in m'n visserij, het blijven streven naar een bepaald doel. Ik denk dat dat komt omdat ik nog niet zo heel lang bezig ben met het karpervissen(dit is m'n 6e seizoen). Het graag willen ervaren wat anderen al hebben meegemaakt in hun langere vis-carriere.
Ik vindt zelf dat ik misschien teveel hooi op m'n vork neem, is dat zo dan ben ik daar in december achter.
Ik ga vissen voor de vis, niet om de natuur te zien want dan kan ik beter m'n hengels thuislaten, dat scheelt me een hoop gesjouw.
En die 30ers.....Tja, ze zwemmen wel weg maar verder als de afgelsoten oevers kunnen ze niet. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

08-03-2005 12:10

Zoooooooooooo:


Er zaten weer n paar mooie antwoorden bij ( Wil en Bart v d H )


FF over mij zelf : Ik geniet zelfs al mn maat n dikkes heb gevangen , of we dan samen vissen of alleen dat maakt dan nog geen bal uit.

Jah , sommige zullen me nu wel n eikel vinden. ( vaak ben ik dat ook )


Maar ik zou niet weten waarom ik moet balen als mn maat n 20 kg vangt en ik n knol.

Gr :wink:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-03-2005 12:37

Beste Bart,
duidelijk, uit je reactie merk ik toch dat randgebeuren misschien een verkeerde woordkeuze was? Het is namelijk een essentieel onderdeel van je visserij zoals Wil mooi aangaf. Dat je hiernaast ook nog graag dikke vissen wilt vangen en dat dit voor de 1 belangrijkers is dan voor de ander daar is niets mis mee. Heb je mij gelukkig ook niet horen zeggen pas wel op :wink:

Qua stekken bezet houden, ik ben in de gelukkig omstandigheid dat dit hier weinig voorkomt en mocht het voorkomen dan zijn dit voor over het algemeen de wateren die ik zal mijden :wink: Vaak zijn dit wel de wateren waarvan men weet dat er een keer een dertig plusser is gevangen. Ik vraag mij wel wat af, als ik je goed heb begrepen stel jij jezelf een target voor ogen en deze wil je vangen. Zou je dan een compleet seizoen op dit water blijven zitten ? Hier zou ik als persoon namelijk geheel gestoord van worden daar voor mij de diversiteit verdwijnt uit mijn visserij.

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 08-03-2005 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-03-2005 12:48

Douwe,
paar kleine reacties:

[/quote] Als je van de natuur wilt genieten kun je beter lid worden van Natuurmonumenten, of ga lekker wandelen met een plaatselijke natuurwandelclub.

Douwe ben lid van natuurmonumenten :lol:
Wandelen langs het waterkant geeft je een zeer goede kijk op het water waar je wilt vissen Douwe ook wel observatie genoemd. Ik geniet dan ook van de vogels en de natuur om me heen, laat de wandelclub nog wel even achterwege das me te inspannend :wink:

[/quote] Wat is er mis mee om die te willen vangen? in mijn vissersleventje heb ik al meer dan genoeg vissen gevangen boven de twintig en net onder de dertig. Moet ik dan omdat een type als Bart-Jaap dit pondenneuken vindt het maar verzwijgen?

Nope als jij dit graag wilt delen met anderen altijd doen, het is jou beleving. In mijn beleving is gewicht in sommige gevallen van ondergeschikt belang ook al hoop je zeker op die dikke. Ik vis liever op een water die ik niet ken waar ik alles nog moet uitvinden maar goed een ieder heeft zijn eigen visserij.


[/quote] Wel kan ik begrip opbrengen voor Bart-Jaap gedachten maar niet voor de agressie die hij ermee ten toon stelt. Ieder zijn mening maar respecteer dan ook de mening van een ander.

Mee eens maar vind wel dat de jezelf ook een beetje bot uit de hoek komt aan het begin van je statement ?

[/quote]Dit jaar gaan wij veel meer penvissen, ik weet dat het niet de beste manier is om de grote vis te bereiken maar ik wil weer gewoon basic genieten. Maar dit vindt wel plaats op water waar de grotere vis wel zwemt je kunt maar nooit weten.

Geniet ze heren, ik ga het ook doen, Douwe[/quote]

Toevallig Douwe ben ook weer meer van plan te gaan pennen hier in de poldersloten en genieten dat lukt wel.

Veel succes dit jaar en groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

08-03-2005 13:07

Het verbreken van mijn eigen records is een onderdeel van mijn visserij. Als ik het gevoel heb dat ik geen persoonlijk record kan breken (omdat zulke vissen niet op een water zwemmen), dan mist er gewoon iets... Maar dat betekent niet dat ik niet kan genieten van een 'knolletje'. Soms vind ik het echt heerlijk om gewoon veel en klein (of minder groot?) te vangen. Maar meestal vang ik liever 1 dikke twintiger, dan 5 vissen van onder de 20 pond.

Maar ik weiger me dus te schamen voor mijn drang naar grote vis, net als dat ik me niet ga schamen voor mijn (té) dure uitrusting.

Typisch Nederlands gezeik allemaal ;)
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-03-2005 13:48

Heren, heb totaal geen moeite op de wijze zoals een ieder zijn karpervisserij beoefend en beleeft. Als de belangen van de onmondige karper hierbij maar niet in het gedrang komt. :evil:
Dat ik zelf ook mijn voorkeur heb is een ding wat zeker is, ga er jullie maar niet me lastigvallen. Ook al staat het hier onder Koffiepraat, (wil er wel Borrelpraat van maken). :P
Kan het toch niet laten, ga Bart zijn Penhengel uit proberen, een aparte ponden race voor de penhengel lijkt me wel leuk. Overweeg ook nog om elk jaar gewoon opnieuw aan de haringrace te beginnen, kan ik nog wat records breken. :lol:

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

08-03-2005 15:10

ja leuk.
lol :lol:
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-03-2005 16:21

Peter als je al mijn postings eens beschouwd kom je tot de ontdekking dat ik helemaal niet wil delen en te koop lopen met vangsten.
Ook in mijn beleving is gewicht van ondergeschikt belang, laat onverlet dat ik graag zo zwaar mogelijk wil vangen, in ieder geval de kans wil hebben om dat mogelijk te maken.
Ook ik vis natuurlijk graag op onbekent water waar je alles nog moet ontdekken maar wil wel zeker zijn dat er karper voorkomt en ook die kans op grotere karper moet aanwezig zijn, anders ga ik wel brasemvissen.

Bot uit de hoek komen, wie ik???? 8) 8) 8)

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

08-03-2005 16:38

peter van berkel schreef:waarom denk je dat iedereen op je reageerd?
omdat je zelf ook altijd comentaar levert, dan kun je dat een keer verwachten.


Comentaar ? dit is zeker niet het goede woord, zie het meer als een aanvullig, indien ik onterecht 'comentaal' geef in welke situatie dan ook, dan zie ik dat ook altijd in en geef daar dan op dat moment ook zeker mijn excuus voor, er zijn (denk ik) geen mensen die dat kunnen ontkennen !!!

Douwe Bijlsma schreef:Wat is er mis mee om die te willen vangen? in mijn vissersleventje heb ik al meer dan genoeg vissen gevangen boven de twintig en net onder de dertig.
Moet ik dan omdat een type als Bart-Jaap dit pondenneuken vindt het maar verzwijgen?


Nee verzwijgen niet, absoluut niet, ik zeg ook niet dat ik het geen wat jij hier berschrijft, 'pondenneuken' vind, juist niet, maar een topic zols deze begon dat vind ik 'misselijkmakend', maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :wink:


In dit geval heb ik mischien te agresief mijn visie gegeven, dit was niet helemaal de bedoeling, maar dat is gewoon wat er in mij opkomt bij het begin van dit soort topic's !!

Mijn gekozen zin van of ik wat vang of niet ..... is niet goed geweest, dit heb ik ook zeker niet zo bedoeld, het was meer bedoeld op een manier van, als je daar op dat moment lekker zit, en je ziet alles gebeuren en je beleefd alles intens, dan is het wel of niet vangen van een karper voor mij van veel minder groot belang

Die heren die ik opnoemde om als voorbeeld te geven --> zullen die het Oneens zijn met mijn posting ? verwacht het niet !!!
Staan net zo tegen over een 'pondenrace' als mij

:wink:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-03-2005 17:03

Douwe, heb eens brasems van in de 70 cm gevangen met een gewicht van 10 pond klasse, vond het een belevenis van de eerste orde zeker te vergelijken met mijn zwaarste karper. Dus niet zo min reageren als je het over een brasem hebt. :wink: Wat me trouwens opviel dat het geen slijmjurken meer zijn, mag er daar niet meer vissen ging anders zeker nog een keer.

Groet,
Peter
P.S. zet die zonnebril eens af. :o
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-03-2005 17:20

Hoi.
ff mijn bijdrage in dit topic.
ik heb nog nooit een 30 ponder gevangen..
top is iets van 24,5 pond.

bij mij gaat het wel een beetje om het gewicht van de vis..
hiermee wil ik niet zeggen dat ik liever een 20 ponder van dan een 8 ponder.. ik ben reuze blij met elke vis.. een vis is toch een beloning voor het geleverde werk die je er hebt ingestoken..
ik zou in mijn leven best een 30 of 40 ponder willen vangen.. zelfs wel een 50er!! maar het is bij lange na niet mijn primaire doel! als ik aan een moeilijk water zit en ik vang als eerste vis een 12 ponder ben ik er net zo blij mee als met een 20er op hetzelfde water.. mij primaire doel is van het onbekende het bekende maken..

dit jaar start ik ook aan een water waar ik vroeger heel enkel heb gevist.. ik weet dat er redelijke tot grote vissen zit. maar mij gaat het erom dat ik er weet hoe te vissen.. als ik dat allemaal weet dan komen de grote vissen ooit ook er wel vanaf..

ik ken iemand die gaat smorgens ergens zitten en hij weet alleen dat er een 30 of een 40 ponder zwemt.. verdiept zich niet in het water en vist op goed geluk.. ik weet dat als hij een 13 ponder op dat water vangt totaal niet blij is.. hij wil gelijk de topvis hebben..

als je zo aan het vissen bent kun je volgens mij beter gelijk stoppen..

als ik perse dit jaar een 40er wil vangen ga ik wel naar een knollentuin (lees betaalwater) in frankrijk die volgestouwt zit met 40ers om daar eens flink wat kilos te vangen..
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-03-2005 17:25

Peter,

Het hele jaar me toeleggen op 1 vis en 1 water, dit heb ik tot vorig jaar gedaan, maar dan raak je inderdaad eerder opgebrand in je visserij omdat er eerder een sleur in je visserij komt wanneer het niet wil lukken. Vanaf vorig jaar vis ik op 2 of 3 verschillende stekken, vaak op verschillende wateren, in de hoop zo mijn kansen te spreiden. Natuurlijk heb ik hier op dit moment nog de tijd voor, in de toekomst zal deze manier van vissen wellicht anders moeten. Op een water als dat van Oranje Parels bijvoorbeeld vindt ik het anders vissen, omdat je praat over een schitterend water waar het een genot is om er veel te zijn en er een bestand zit van meerdere grote vissen, hier kon ik het wel veel beter opbrengen om puur mijn tijd te investeren, al heb ik dit dus afgelopen jaar niet meer gedaan, en dit is me nog vele malen beter bevallen! Ook nu heb ik weer 2 wateren in de planning staan, waar vanaf eind mei een derde bijkomt, ook weer om tijd te spreiden en hopelijk de vangsten te vergroten, ben benieuwd. Vandaag was iig het ijs al voor de helft weg, dit weekend lekker beginnen, EINDELIJK!

Randgebeuren, verkeerd gekozen benaming, weet ik niet direct, in mijn optiek iig niet, want het vangen van die vis blijft toch uiteindelijk het belangrijkste in mijn visserij. Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die voor zichzelf een mindere prestatiedrang (maar dat er een zekere prestatiedrang in je visserij zit, dat staat buiten kijf, anders wordt je geen visser, toch?) hebben, heel goed zelfs, als ze allemaal met hetzelfde fanatisme zouden vissen (qua investering en opoffering praat ik dan), dan zou het wel erg druk en moeilijk worden op de Hollandse wateren...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-03-2005 17:45

Bart,
dank je wel voor dit duidelijke verhaal, het wordt mij een stuk duidelijker hoe jij je visserij ziet en met welke insteek je reageert.

Die sleurfactor komt me bekend voor trouwens uit het verleden waarin ik mijn zinnen op 1 water zette per seizoen. Dit fanatisme en de opoffering die jij aangeeft heb ik zelf ook gehad maar heb hier geen zin meer in. Ik vis tegenwoordig liever korte uren waarin ik probeer mijn vissen te vangen. De nachten die ik tegenwoordig nog draai in Nederland zijn op 2 handen te tellen :D. In frankrijk of ander land is dit natuurlijk weer een ander verhaal ook al vis ik ook hier op wateren waar men s`nachts niet mag vissen. Deze wateren zijn lekker rustig.

Maar goed dit bevalt me op het ogenblik prima, kan ik meer tijd met m`n zoontje doorbrengen misschien wordt dit fanatisme straks wel weer aangewakkert door een aankomend vissertje :wink:

dat wat naast een gebeurtenis of verschijnsel plaatsvindt wordt gezien in de Nederlandse taal als ranggebeuren cq randverschijnsel. Voor mij is iets meer wat alleen maar naast mijn visserij plaatsvindt het is een essentieel onderdeel in mijn visserij. Dus voor mij een verkeerde woordkeuze maar dat geeft niet het is me duidelijk in welk kader je dit bedoelde. Prestatiedrang --> mee eens :wink:

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-03-2005 17:47

Beste Douwe,
duidelijk verhaal ook al moet ik zeggen dat ik ook met plezier op brasem en ander witvissoorten heb gevist :wink:

Schijnt de zon alweer in het Friese land :D
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-03-2005 19:08

30-er? nee
25-er? nee

Sodeju,. slechts 22,5 pond.Ja sorry dat ik eerlijk weeg en er steeds net onder zit.Zal ik maar zeggen dat ik dat geknikte boterbloempje aan het bewonderen was en toen ineens een 30-er miste?Tering heej... was was dat bloempje de moeite waard.Maar ik heb wel weer wat goeds gedaan.De bloem heb ik gespalkt en misschien wel gered en die vis heeft tenminste geen trauma.Happy me!
Tja, lekker genieten van die buitenlucht is natuurlijk super.Maar welke momenten blijven je bij?Die van de zoveelste prachtige schub van 8 pond of van de grootste vis die je in je leven hebt gevangen?Vaak toch de grotere vissen.Ikzelf vang ook liever zo groot mogelijk.Alleen al het feit dat een vis van toch wel boven de 16 pond al wat mooier is op een foto zorgt ervoor dat ik die liever vang dan een 8 ponder.Maar 30 pond gaat me weer tever.Als je die op je mat hebt plet je al het gras dat er onder ligt hoor! :lol:

Het valt me trouwens wel vaak op bj mijn eigen visserij dat ik niet voor de beste weg van succes (betreffende veel en groot vangen) ga en altijd voor een wat moeilijkere weg kies.Hierbij kan je dan denken aan het gebruik van aas dat zich nog moet bewijzen terwijl ik al weet dat er een ander, misschien wel goedkoper aas is dat het op dat water gewoonweg geweldig doet.Of ik ga weer zonodig vissen op een water waar ik niet eens weet of er wel een 20-er zit omdat de vissen er zo mooi zijn en je er geen last van anderen hebt.Of ik ga er vissen omdat je de vissen er zo mooi kan observeren, er veel kan leren en het als extra bagage naar andere wateren kan meenemen.Of ik ga er vissen omdat ik een vet betaalde dikke zeug wil vangen. Op naar La Horre!Polonaise ernaartoe! Wij willen biggen zien! willen biggen zien! willen biggen zien!!!!!

Meer wegen leiden naar Rome (=Plezier)!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

09-03-2005 10:40

mijn 1e 30er had ik op mijn 14e een schub van precies 30 pond en nu 5 jaar later heb ik er in ned. 19...als je maar de juiste wateren bevist en je echt bezig houd met je vissen en veel n88 draait komt dat vanzelf. En vissen onder de 20 pond komen bij mij niet op de foto..waardeer ik ze niet?? zeker wel vin het best leuk ze te vangen maar waarom een foto van een vis maken waar je tog nooit meer naar om kijkt. Zet ze dan gelijk trug is mijn menig...
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

09-03-2005 13:23

Voor mij is het vissen niet alleen het vangen van een vis.
Het is de hele gebeuren er rond om heen. Je hebt in de winter goed nagedacht wat je dit jaar van plan bent en welke wateren je wilt gaan bevissen. Je zet een bepaalde tactiek en strategie uit.

Als je dan eindelijk junt gaan vissen begint het weer allemaal te kriebelen en na een hele tijd van voorbereidingen zit je dan met spanning aan de kant. Je vraagt dan in jezelf af of het wel allemaal gaat werken wat je bedacht hebt.
Je zit dan met spanning te wachten de zon gaat onder je hoort wat geritsel in het gras.

Als dan de optonic een gil geeft dan stroomt de adreline door je lichaam. Heerlijk om dat mee te mogen maken. Denk dat mensen soms beter moeten beseffen dat ze dit mee KUNNEN maken.

Tuurlijk ben ik blij als ik mijn PR verbeter of een dikke vis vang, maar dat neemt niet weg dat bij mij de hele hapening van het vissen belangrijker is dan alleen dikke vissen vangen.
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

09-03-2005 15:11

thijs,

19 30ers? daar zullen wel paar dubbelvangsten bij zitten neem ik aan? :wink: maar tog zeker wel nette vangsten dan :)
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-03-2005 16:24

Kevin:


Ik vind dat n beetje slap gelul !

Erg ?

Ja erg slap gelul.


:o
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

09-03-2005 21:21

Thijs de Weerd schreef:mijn 1e 30er had ik op mijn 14e een schub van precies 30 pond en nu 5 jaar later heb ik er in ned. 19...als je maar de juiste wateren bevist en je echt bezig houd met je vissen en veel n88 draait komt dat vanzelf. En vissen onder de 20 pond komen bij mij niet op de foto..waardeer ik ze niet?? zeker wel vin het best leuk ze te vangen maar waarom een foto van een vis maken waar je tog nooit meer naar om kijkt. Zet ze dan gelijk trug is mijn menig...


Thijs,

Was jij niet degene die een tijdje terug besloot om twee spoelen te verbinden met een wartel (?) om zo op 800 meter te kunnen vissen in Frankrijk? Dan weet ik wel genoeg. Nice try.......

Niels
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

09-03-2005 21:25

Ik ken hem helemaal niet, nog noit gezien zelfs.. maar ik heb ook verscheidene 30'ers en ook 40'ers in nederland gevangen en ik kan ook weleens dom uit de hoek komen hoor haha, snap je redenatie ff niet


mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

09-03-2005 21:32

800 meter en beetregistratie..........?

Denk niet dat die twee samen gaan (ging dus over nylon).
Ben dan zeer benieuwd waar er nog meer niet over na wordt gedacht.....

Maar goed, zoals ze zeggen; geluk is met de beginners en de domme.

Niels
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

09-03-2005 21:44

Omdat hij 19 30gers had wil toch niet zeggen dat het dubbelvangsten zijn,kan toch best dat het verschillende vissen zijn.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be