Hou je van heavy metal muziek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

01-04-2005 18:45

martijn v manen schreef:
PS, nog meer mensen allergisch voor Anastacia?!


Absoluut niet :P zolang ze der kop maar houdt :wink:

De muziekkwaliteit op zich is goed Harnold, op dit moment, alleen hij blijft maar bufferen :cry:
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-04-2005 18:47

Harnold Kikkert schreef:schakel maar eens in dan draai ik ff speciaal met 2 minuten een aardig nummer voor je.

gr Harnold

Ps maak je broer hier maar attent op...

Inschakelen, waarop ?
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

01-04-2005 18:47

zOU niet moeten, de gehele dag getest en geen probleem gehad, start ff de pc opnieuw op.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-04-2005 18:48

Goh, wat was het vandaag ook al weer ?
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

01-04-2005 19:24

Zet eens iets moois op, heb de herrie aanstaan...

Ik hoor je nu praten... Black Mark, Deens ofzo, of sweeds.. Weet het niet :P

Beuken, gooi die zooi maar het internet op :lol:

Ik heb er dus echt serieus eens naar geluisterd... Het is gewoon mijn muziek niet, dat nummer dat je net (Duits label ofzo) draaide was al iets minder geschreeuw en begon er al een beetje op te lijken, maar niet helemaal mijn stijl...
Het nummer dat je draaide als mijn verzoekje was dus net wat ik niet mooi vind... Geschreeuw alsof ze uit de hel komen (zo klinkt het)... Vind het niet echt wat, einde van de metal voor mij ;), toch bedankt !
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

02-04-2005 14:44

Enkel ECHTE muziekliefhebbers luisteren naar metal !!
je moet eens goed luisteren ernaar, niet naar het 'geschreeuw' maar echt naar de lyrics, is heel wat anders dan wat die popgroepjes of R&B groepjes van tegenwoordig zingen, onrealistische teksten over liefde dit en liefde dat en onrealistische clips met auto's van een fortuin en meiden die je uit een boekje kan bestellen , echt belachelijk die shit !
geef my maar metal!!
ik luister o.a. naar mastodon,metallica,children of bodom,cradle of filth, dimmu borgir,a dozen furies,black sabbath,slayer,enslaved,unearth,amon amarth,anorexia nervosa,six feet under,cannibal corpse,iron maiden,hatebreed,... maar een van men favoriete bands blijft toch wel NIRVANA!! is niet echt metal alhoewel de meeste nummers toch wel naar metal neigen.

greetz
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-04-2005 15:50

Kan aardig in je lijstje meegaan.
Alleen cradle of filth zou er bij mij meteen uitvliegen, aangezien die lui ongeveer net zo commercieel zijn als die r&b groepjes. Heb er 4 cd's van waar ik er twee van kwijt ben. Niet echt haast om ze terug te vinden trouwens. Nirvana ben ik niet zo weg van, maar goed, het is aan te horen.
Heb nu zelf ancient aanstaan, lekkere noorse black metal.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

02-04-2005 19:46

progressive metal is echt gaaf, symphony X.
Dream Theater is ook heel goed maar niet altijd progressief, wel heerlijk om naar te luisteren.
jammer aan de meeste echte zware metal is het geschreeuw. ik lees wel dingen over lyrics maar totdat ik ze gelezen heb versta ik er niks van...
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

02-04-2005 20:55

Daaf Wolters schreef:Alleen cradle of filth zou er bij mij meteen uitvliegen, aangezien die lui ongeveer net zo commercieel zijn als die r&b groepjes. Heb er 4 cd's van waar ik er twee van kwijt ben.


als ik het goed begrijp vind/vond je ze dan toch leuk daaf... anders koop je die cd's niet
Sander Laridon
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-02-2005 10:17
Locatie: Gent / Harelbeke
Contacteer:

03-04-2005 11:04

De eerste cd's van Cradle waren goed! From cradle to enslave en dergelijke. Maar de laatste tijd maken ze er idd precies een sport van om zoveel mogelijk cd's uit te geven.
Btw voor de fans van black metal: check Ancient Rites. Een Vlaamse supergroep! Liedjes als Fatherland, Lindisfarne, Victory or Walhalla.
Sapientiam numquam sui paenitet.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

03-04-2005 14:42

zie hier mijn collectie aan (rock) cd's

http://www.rockshit.nl/board/viewtopic.php?t=772
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-04-2005 22:04

Frank, je zit er toch een beetje naast.
CoF was de band die mij oorspronkelijk bij metal kreeg, dus ooit vond ik het wel leuk, nu niet meer.
Sander,
Klopt wel ongeveer, maar live zijn de nummers van hun oude cd's ook niet de moeite waard. Kan ook komen doordat die hele groep niet live kan spelen, al is de rest van de band altijd nog beter dan dani.
Blijf het overigens grappig vinden dat die band gewoon stomweg beweert dat ze de beste black metalband zijn, terwijl ze in feite gewoon (slechte) death metal maken.
Ancient Rites? Wel eens van gehoord, ken ze verder niet. Hebben ze een website?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Sander Laridon
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-02-2005 10:17
Locatie: Gent / Harelbeke
Contacteer:

04-04-2005 10:39

CoF is inderdaad live niet veel waard. Simpelweg omdat ze live niet kunnen spelen, maar een studiogroep zijn, of omdat ze altijd veel te dronken/stoned op het podium staan?
Het andere uiterste van live-optredens: Iron Maiden. Man, heb ze in 2003 gezien en ze klinken haast beter dan op cd. Geweldig !
Ancient rites' site: http://www.ancientrites.be . Momenteel zijn ze op tour in Spanje.
In een ander subgenre: Blind Guardian en Demons&Wizard vind ik ook super (dit laatste nevenproject van leden van Blind Guardian en vroegere zanger van Iced Earth) Het bombastische en melodieuse van Blind Guardian vind ik super.
Sapientiam numquam sui paenitet.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

04-04-2005 15:01

Sander Laridon schreef:CoF is inderdaad live niet veel waard. Simpelweg omdat ze live niet kunnen spelen, maar een studiogroep zijn, of omdat ze altijd veel te dronken/stoned op het podium staan?
Het andere uiterste van live-optredens: Iron Maiden. Man, heb ze in 2003 gezien en ze klinken haast beter dan op cd. Geweldig !


Klopt helemaal! Op Waldrock was CoF 3x suxxx.
Kumun piepel, meek sum noizz, was 40 maal zo'n beetje wat die zanger Danie (kuch) kon uitbrengen.

gr DJ Kixx :evil:
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-04-2005 19:47

*gaap*

:wink:

Het kan ook eens vernieuwend, zonder stramienen welke al duizende malen zijn uitgekouwd?

http://members.home.nl/insinity/home/inr/inr-index.htm

Geluid aan, elke pagina heeft een achtergrondloop
Begin maar met start complete presentation. Krijg je vanzelf een overzicht wat ik al zoal de laatse jaren heb gemaakt.

Neo Realism: Neo-Folk achtige industriele muziek
Der Heidi ist Lieb!: Industriele dance muziek
Das Ego Meines: Klassiek Industriele danszooi

Meeste achtergrondgeluiden zijn niet groter dan een kleine 400 kb, maar geven wel een leuk overzicht van wat ik zoal experimenteer

Vriendelijke groeten
Edwin Siol

P.S. als er nog werkloze managers zijn die deze zooi op het podium kunnen krijgen, dan graag contact met ondergetekende... eh bovengetekende.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-04-2005 11:47

Harnold Kikkert schreef:
Sander Laridon schreef:CoF is inderdaad live niet veel waard. Simpelweg omdat ze live niet kunnen spelen, maar een studiogroep zijn, of omdat ze altijd veel te dronken/stoned op het podium staan?
Het andere uiterste van live-optredens: Iron Maiden. Man, heb ze in 2003 gezien en ze klinken haast beter dan op cd. Geweldig !


Klopt helemaal! Op Waldrock was CoF 3x suxxx.
Kumun piepel, meek sum noizz, was 40 maal zo'n beetje wat die zanger Danie (kuch) kon uitbrengen.

gr DJ Kixx :evil:


Was dat niet dat concert waarbij ze te laat begonnen en Dani halverwege ladderzat neerzakte op het podium? Het schijnt dat de heren op hun laatste tour hebben toegegeven dat hun performance op waldrock wel erg slecht was, maar goed op die laatste tour waren ze ook slecht, dus om nou te zeggen dat ze iets goedgemaakt hebben...
Hopen dat Dimmu het beter gaat doen, die twee worden toch vaak met elkaar vergeleken.

Ben het trouwens helemaal eens met dat stukje over maiden. heb hier een paar albums en een live cd liggen, die live cd is wat mij betreft echt beter dan de albums. Er zit live veel meer variatie in het gitaarwerk.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

05-04-2005 20:41

Ben het zelf ook mee eens met dat over Maiden. Maar vergeet niet dat die mannen ook al jaren bezig zijn. Ze zijn begonnen in 1979 en 2 man van de orginele bezetting zitten er nog steeds bij (Steve Harris, Dave Murray). Een nummer zoals The Number Of The Beast (1982) spelen ze bij 99,9% van de concerten dus die hebben ze al tig keer gespeeld. Ze zijn dus perfect op mekaar ingespeeld en hebben een bak ervaring van heb ik jou daar. En ze hebben 3 gitaristen.

Terwijl andere beginnende bands misschien wel goed spelen maar de ervaring nog wel eens missen. Dan word net een foutje niet helemaal goed weggeslepen en klinkt het voor een moment wat rommelig. En als sommigen dan ook nog ladderzat op het podium gaan staan word het helemaal een zooitje. Persoonlijk zal ik dan zo de zaal uitlopen want daar geef ik mijn geld niet voor uit.

Het heeft niets met metal te maken maar ik ben voor 2 jaar terug eens bij een concert van The Golden Earing geweest. Die krasse knarren weten ook goed wat spelen is. Fantastisch!
Laatst gewijzigd door Lukas Linde op 01-01-2011 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

07-04-2005 12:45

leeftijd, leeftijd.....

luisterde o.a. naar Motorhead toen ik 12 was!
Maar op mijn 15e ging ik naar gabber feesten toe, tja best wel een verandering. Maar de scene heeft niet zo lang geduurt.....
Dus je kan wel raden waar ik nu het liefste heen ga: "Motorhead" :D
Voor de rest is erg veel goede hardrock/rock/metal....

Waar ik pas een hekel aan heb is R&B :evil: en andere commercieele ruk muziek!


MOTORHEAD, the loudest band in the world... :wink:
Sander Laridon
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-02-2005 10:17
Locatie: Gent / Harelbeke
Contacteer:

08-04-2005 08:54

Louder than hell! 8)

Wat je aanhaalt over Maiden is inderdaad een feit. Nummers als "number of the beast" "fear of the dark" "run to the hills" spelen ze altijd en ze zijn ingespeeld op elkaar.
Maar ook hun nieuwere nummers van Brave New World en Dance of Death spelen ze on-ge-loof-lijk precies. Respect voor de rockende opa's!
Sapientiam numquam sui paenitet.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-04-2005 11:43

Oh, wat heerlijk : the good old days.

Vanavond weer de allernieuwste releases, nog niet in de winkel verkrijgbaar.

Dus luisteren!

check it out http://www.metalwarehouse.nl

gr DJ Kixx :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-04-2005 18:46

We zijn bezig
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

08-04-2005 19:46

Yep, en zonder bufferen!! Toppie!

(Mijn verzoekjes al geweest? Was wat aan de late kant :oops: )
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-04-2005 20:05

die komt nog ff geduld leuk dat je weer luisterd.

Volgende week draai ik Grief uut grunn ff voor je.. starks die andere :wink:
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

08-04-2005 20:06

Oke, ik wacht wel af :)

Komen die lui hier uit Nederland dan? Grief?
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-04-2005 21:07

trouwens nog iets wat ik echt veel luister

JOE SATRIANI

geweldig!!!!
Plaats reactie