Wandelaars en honden rond de stek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Molenaar
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-02-2005 16:16
Locatie: Almelo

21-02-2005 15:12

Hallo,

Het water waar ik doorgaans vaak vis is een kanaal dat erg in trek is bij wandelaars en mensen die honden uitlaten. Op zich heb ik er geen hekel aan honden. Het is een hondenuitlaat gebied en ik zorg er gewoon voor dat mijn aas en eigen voedsel goed verstopt en afgedicht is. Dit, omdat we met z'n allen dit gebied moeten delen en we gerust wat rekening met elkaar kunnen houden. Het feit dat de honden heel enkel door de lijnen lopen neem ik ook voor lief.

De baasjes van de honden zijn doorgaans ook positief. Helaas heb je er mensen tussen zitten die enorm beginnen te preken als ze je zien vissen.
ze komen dan met "Die vissers laten altijd alle troep achter" en "van die boilies worden de honden doodziek"

Op punt 1 ga ik al helemaal niet op in. Hier zijn al veel topics over.
Maar bij punt 2, ik zorg er gewoon voor dat ze de boilies of iets dergelijks niet te pakken kunnen krijgen. Dus geven ze mij onterecht commentaar

Kijk als dit een keer voorkomt oke.... maar als ik in de vakantie bijvoorbeeld elke dag aan het kanaal zit, dan is het toch logisch dat ik er schijtziek van wordt als deze mensen 3x per dag hetzelfde verhaaltje afsteken. Daar kun je echt moe van worden. Zo ook een vrouw die elke keer als ze langs komt zegt: "als de hond zo terug komt, hij doet niks hoor" Dit zegt ze ECHT elke keer als ze langskomt...

Ik vraag me dan af of ze echt zo dom is dat ze me echt niet herkent... maar dat terzijde..

Ook vind ik het erg "onbeleefd" als mens en hond aan de overkant lopen en dat ze dan met een stok in het water gooien en de hond erachteraan springt. Zoals ik al eerder zei ben ik van mening dat ik dit gebied moet delen met anderen en me zo nodig aanpas/rekening houdt met de medegebruikers. Maar het kanaal is ZO lang en dat ze dan precies op mijn stek moeten gaan spelen snap ik niet..


Ik wou dit toch ff kwijt en ben benieuwd hoe jullie hierover denken...

MVG,

Dennis Molenaar
..- One Can Only Imagine -..
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

21-02-2005 15:17

tjah...het is idd. vervelend, maar ik denk dat je het maar gewoon moet slikken, iets anders kun je toch niet doen denk ik.
over de honden die ziek worden van boilies...tjah dan moet ze de hond maar niet los laten lopen...eigen risico denk ik dan. ik neem namelijk niet aan dat een visser een hond ballen gaat zitten voeren. hij heeft wel iets beters te doen. :wink:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

21-02-2005 15:49

Dennis,

Ik ben het helemaal met je eens.
Die opmerkingen dat alle vissers altijd rommel achterlaten heb ik juist schijt aan. Ik neem het altijd mee, maar goed.

Over de honden die ziek worden van boilies moet je je ook geen reet aantrekken. Uit jezelf ga de een hond geen boilies voeren (neem ik aan). Dus die hond vreet ze zelf op (diefstal), dus hier trek ik me ook geen reet van aan. Ik vind juist dat wij hierover moeten klagen, want die honden jatten onze boilies!
En als die mensen problemen hebben met zieke honden moeten ze ze aanlijnen of ergens anders gaan lopen.

We kunnen ons allemaal aanpassen, maar dit moet niet van 1 kant komen.

Groeten DV
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

21-02-2005 15:55

Ook ik heb wel eens last van dit soort dingen, maar je kan er gewoonweg weinig aan doen.
Ik vis wel eens op een stek met een klein strandje, het is daar met mooi weer erg druk met honden en ook zwemmers.
Ik ga daarom ook dus al zoveel mogelijk naast het strandje zitten wat er erg goed mogelijk is, alleen mijn hengels staan dan net naast het strandje opgesteld, maar met de lijnen wel van het strandje af.
De meeste mensen die hier langskomen vinden het erg fijn dat ik mijn spullen zo opstel dat de honden en de mensen gewoon kunnen zwemmen, zelfs de plaatselijk duikvereniging kan dan gewoon zn gang gaan.
Maar zelfs dan zijn er mensen die nog komen ouwehoeren, die mensen zijn van mening dat ik daar niet thuishoor omdat hun niet veilig kunnen zwemmen als ik daar zit te vissen :o , het water en de stek is notabene van de visvereniging.
Ik ben er reeds vele discussies over aangegaan en heb het ondertussen opgegeven, de zelfde mensen komen me er nog elke keer vertellen dat het hun strandje is en dat ik weg moet gaan.
Tegenwoordig negeer ik deze mensen al bij voorbaat en doe ik net alsof ik doof ben.
De visvereniging en de politie zijn het er beide over eens dat er gewoon gevist kan worden op mijn manier, maar dat blijkt weinig uit te maken voor deze mensen.
Ik zou zeggen gewoon blijven vissen en deze vervelende fijn negeren.


MVG

FP
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

21-02-2005 16:03

hallo,

als je je vuilniszak goed in het zicht hebt hangen (en er zit wat in :P ) heb je die mensen die klagen ook snel uitgeluld

en ja, je moet maar denken, de meeste mensen weten niet beter (de meesten zitten ook nog boordevol vooroordelen over vissers die net zoals hun gewoon van de natuur willen genieten) wat het idd af en toe een beetje lastig maakt met dat soort mensen te praten, maar bij ons is gelukkig het meerendeel vriendelijk en probeert rekening met je te houden.

mvgr Richard
Gebruikersavatar
Dennis Molenaar
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-02-2005 16:16
Locatie: Almelo

21-02-2005 16:04

Denny,

Nee uiteraard voer ik het ze niet :) en dan stelen is op zich wel grappig bedacht. Had er zelf niet eens zo bij nagedacht :)

Alleen is het een omheind gebied... ze kunnen en mogen dus wel los lopen, dan wel op eigen risico...

Ferdy,

Dit is ook zeer lastig ja.. Ik erger er me misschien nog wel het meest aan als ze telkens hetzelfde verhaal opsteken. Ze zien toch echt wel dat ik het ben.

Ik blijf ook wel vissen maar telkens als je die desbetreffende personen ziet naderen denk je van :"nee he..." en dit bevorderd het "rustig" vissen niet.

Idd. Richard is het meerendeel positief en aardig...gelukkig maar...

Succes jongens

MVG Dennis
..- One Can Only Imagine -..
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-02-2005 17:06

Ook in de zogenaamde hondelosloopplekkies moeten de honden zich wel aan bepaalde regels houden natuurlijk, of eigenlijk de bezitters.

Ze kunnen jou nooit verantwoordelik houden voor het feit dat hun hond jouw boilies op eet. Zal lekker zijn toch?

Discussies hebben weinig zin blijkbaar dan is het blik op oneindig en vissen laatmaarlullen!

Mijn hond krijgt op zijn flikker als hij andere mensen lastig valt, net als mijn kinderen trouwens :lol:

Samen gebruik maken van de mogelijkheden klinkt altijd goed, maar is zelden echt te doen zolang mensen menen meer rechten te hebben.

Als jij vist zoals jij beschrijft aan het strandje dan moeten ze gewoon niet zeiken!

De mening van een anders zo bedachtzaam persoontje
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Tom Noord
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-04-2004 19:53
Locatie: Zwolle

21-02-2005 17:27

hallo,

Bij mij is het zo dat de meeste mensen die er langs komen mij nu wel kennen. In het begin keken ze wel een beetje raar maar nu komen ze praten als het een beetje lukt en als ik al wat gevangen heb. Ze weten ook dat ik alles netjes opruim en geen overlast veroorzaak. Ik heb er dus weinig last van.

Vang ze :wink:
Thomas
Gebruikersavatar
Dennis Molenaar
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-02-2005 16:16
Locatie: Almelo

21-02-2005 17:33

Hmm misschien dat het zo overkomt, maar ik vind het niet écht een probleem... Vind het alleen vervelend en was benieuwd na de meningen hierover. Dus niet een echt waardevolle bijdrage Gideon...

Wat Thomas zei geldt voor mij ook zeer zeker... De meesten (her)kennen mij wel en weten ook dat ik alles netjes laat, maar er zijn er toch een paar die wel vervelend doen..

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties

groet

Dennis
..- One Can Only Imagine -..
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

21-02-2005 17:46

Het is erg moeilijk met hondenbezitters, er valt veelal niet mee te praten als ze beginnen te drammen. Ik heb ervaringen met mensen die midden tussen mij en mijn vader een hond te water laten terwijl wij maar 10 meter uit mekaar zitten! Op zulke momenten kun je zo'n figuur de kop wel van de romp trekken, maargoed je moet maar denken dat die mensen erg klein van verstand zijn om hun hond naar voren te gooien om hun eigen mening te geven! De meeste drammers onder de hondenbezitters zien alleen hun hondje en hun zijn "dierenliefhebber" en hebben ergens in een blaadje gelezen dat vissers dierenbeulen zijn. Dergelijke figuren kunnen meestal nog geen huismus van een fuut onderscheiden maar hebben wel overal een mening over!

Ik zoek meestal wel de plaatsen op waar geen of weinig honden komen want ik irriteer me mateloos als max met zijn kwijlbak voor mijn hengels staat te kwalsteren en er staat een trutje te roepen maar max luisterd niet.
beetje bij beetje
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

21-02-2005 20:42

Honden en vissen, ik heb er zo vaak last van en van gehad dat ik er zo ongeveer een boek over kan schrijven. Enkele van de meest markante voorbeelden: -
Rustig zitten vissen, blik op oneindig over de plas en je te pleuris schrikken van je foxen omdat bello je twee hengels van de steunen banjert... en probeer dan maar rustig te blijven....
-De eeuwige hondenschijt waar elk stuk materiaal van mij wel een keer mee te maken heeft gehad, waarbij mijn schoenen het vaakst aan de beurt zijn geweest... :oops: ik wordt er letterlijk en figuurlijk SCHIJTziek van..
-Een leeggevreten methodemmer vinden als je terugkomt van het uitlopen van je hengeltje.... heeft mijn bloed ook enkele malen doen koken...
-Je netjes tegen een struikje geparkeerde bruce en walker opeens over de stenen zien kletteren omdat de eigenaar van een fikse duitse herder het nut van een riem niet inzag, daar waar het GEEN losloopgebied was.... :evil:
Nouja, ik doe altijd mijn best om mijn bloeddruk laag te houden, ik vis voor mijn rust en laat me geen hartklachten aanpesten door diegenen die het nut van regels niet inzien en ondanks het feit dat de bordjes 'losloopgebieden' ontbreken de hondjes maar vrolijk los laten banjeren.

Mvg. Daniel
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

21-02-2005 20:53

zelf een keer gehad op een stek op een punt dat zeker 50 meter van het pad af ligt. opeens een hond en die wou me plu niet uit.
tjah dan pak ik je in je nek en sleur ik je naar buiten, geen eigenaar te bekennen.

dus die hond die dus echt niet luisterde naar het pad door begeleid , loopt die eigenaar al enkele honderde meters verder. hoppa hond er achter aan ik weer snel terug.

komt die vent verhaal halen, wat doe je met me hond? nou meneer die hond zat onder me paraplu en daar heb ik niet zo een zin in,
begint dat figuur te flippen nou hans teeuwen was er niets bij :-? .
vriendelijk tegen die meneer gezecht dat ik niet wens te praten die een beetje gek doen.

respect moet van 2 kanten komen.
en ik de nek pakken is niet mis mee zolang de hond genoeg vel heeft was een labador dus vel zat en wil echt geen hond pijn doen
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

21-02-2005 21:20

Je had beter de baas bij het nekvel kunnen grijpen!

Honden zijn en blijven denk ik wel volksoverlast nr. 1 tenminste voor mij wel vissen en honden gaan slecht samen.

Ook in bossen zie je vaak dat loslopende honden wild opjagen met alle gevolgen van dien, veel reeen die worden doodgereden, hazen etc etc. Als je de mensen er wat van zegt krijg je een grote bek toe terwijl jij het goed voor hebt met dieren en hun alleen maar naar max kijken en die kan niks verkeerd doen brrr :evil:
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-02-2005 06:18

Jongens,

Honden en vissen gaan wel degelijk samen, alleen moet de wil van 2 kanten komen. Als mijn hond in een emmer met spodvoer duikt, dan krijgt hij een mep hij mag tenslotte buiten niets eten. Als ik zit te vissen en er stuift een hond mijn tent in, dan ruk ik hem er uit. Als de baas daar commentaar op heeft dan leg ik uit dat die pokkehond niets in mijn tent te zoeken heeft en daarmee basta. Denkt de honde eigenaar mij dan te moeten pesten door de hond bij mij te water te laten, dan riskeert hij ook een nat pak hoor. Als ik dan toch niets meer mag vangen dan wil ik op zijn minst lachen!

Zwemmende honden zijn trouwens eerder een reden tot vangen dan andersom hoor in mijn beleving net als zwemmende mensen. Vang je dan geen karper dan kun je een hond of mens vangen, lijkt me ook wel een keer leuk :evil:

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
marielle pansier
Berichten: 64
Lid geworden op: 01-07-2004 17:04
Locatie: Oss

22-02-2005 08:33

Jongens laat een bordje maken die je als eerste in de grond steekt als je op je stek arriveerd.
En daar staat op dan; IK KOM NIET OM TE PRATEN MAAR OM TE VISSEN!!!
EN ALS ZE DAT NIET SNAPPEN DAN DOE JE PRECIES ZOALS MIJN MAAT DAT DOET DAN BEGIN JE MAAR WAT IN HET FRANS OF ENGELS WEG TE LULLEN.
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

22-02-2005 16:49

het kan heel goed samen honden en vissen
als de hond maar goed onder apel staat
volg is volg en zit is zit ik bedoel maar een goed die goed luisterd is niet verkeert.
en de meeste honden zijn ook niet veerkeert maar hun bazen zijn dat
wat als men over honden africhten praat klopt het niet want men richt niet de hond af maar de baas.
en als iemand zit te zijken over dat je zit te vissen of gewoon kut doen als een van de vorige voor beelden (bij het nek vel uit de tent trekken) en de hond mag op die lokatie niet loslopen. dan waarschuw je die mensen maar want juridisch mag een hond niet wild opsporen en doden of poging daartoe > dus met andere woorden als een hond een meter van het pad afgaat en zet zij neus op de grond is die feitelijk aan het opsporen > dus stropen > als een kwaad willende boa aantreft kan de baas worden op geschreven voor stropen> dat betekend dat men naar de rechtbank moet. (en dat vind niemand leuk.

dit kan ook als men met 3 hengels vis . waar je maar met 2 mag. alleen de meeste opsporings ambtenaren schrijven hier een standard bon uit. en daar blijft het bij. maar als ze kwaad schiks willen, kunnen ze je ook voor stroperij pakken. dan ben je nat.

ps honden ziek van boilies eten?? onze hond eet er zoveel als ik ze aan het maken ben. maar alleen op comando. ( ik bedoel daarmee de hond zit er bij te kijken en pakt niks zonder mijn toestemming. zelf met het vissen kan ik de boilie emmer op laten staan bij het uitvaren.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

22-02-2005 19:06

Jeroen,

Het klinkt allemaal leuk wat je zegt maar ik neem aan dat je weet hoe het handhavingsbeleid in Nederland is! Er zijn duizenden hondenbezitters waarvan er duizenden overtredingen begaan en er is 1 boa op duizenden hondebezitters, en deze boa moet ook nog eens vissers controleren etc etc. Het probleem zit bij de mensen een boa kan alleen maar waarschuwen en bekeuren.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

23-02-2005 16:04

hoi frank

klopt precies wat je je zeg
probleem ligt bij de regelgeving en hand haviving

groeten
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

25-02-2005 05:04

nog even wat olie op "het vuur"....

Als de 4-voetige vrind langskomt, pissen ze dan altijd naast jullie spullen?

Mijn ervaring is anders :evil: en, helaas, als er eenmaal een geurvlaag staat.....

T'is de natuur, O.K.
Maar je zou sommige hondebezitters...

Begrijp me niet verkeerd hep zelluf een "drakie",maar die loopt alleen in huis los ( dit omdat hij buiten alles veel te interessant vindt!, en ik wil niemand TOT LAST ZIJN)

En als ik de eigenaar erop wil aanspreken zien ze water branden
Maar als ik dan voorstel om ook tegen hem aan te mogen p..... is het gesprek vrij snel afgelopen

Dus als zij zich van de domme houden op hun niveau reageren!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

26-02-2005 11:38

Het punt is dat hondebezitters hun hond fantastisch vinden. Op zich niet erg, ik vind mijn hangoorkonijn ook geweldig, maar sommige van hen denken dan gelijk dat iedereen erom heen hun hond ook te gek vinden. Terwijl dat absoluut niet hoeft te wezen. Men vindt het dan ook vreemd wanneer je aangeeft niet van dat opdringerige gesnuffel gedient te zijn en ze kijken je dan aan met een gezicht van, 'hoe kun je dat nou zeggen, die hond is toch geweldig?'
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-02-2005 17:20

Domme honden??
Bestaan niet!

Het zijn slechts afspiegelingen van hun baasjes!

Slaghoutje maar weer dan?!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-02-2005 17:23

Lukas Linde schreef:Het punt is dat hondebezitters hun hond fantastisch vinden. Op zich niet erg, ik vind mijn hangoorkonijn ook geweldig, maar sommige van hen denken dan gelijk dat iedereen erom heen hun hond ook te gek vinden. Terwijl dat absoluut niet hoeft te wezen. Men vindt het dan ook vreemd wanneer je aangeeft niet van dat opdringerige gesnuffel gedient te zijn en ze kijken je dan aan met een gezicht van, 'hoe kun je dat nou zeggen, die hond is toch geweldig?'


Niets meer aan toe te voegen !
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Peter Berkhout
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-07-2004 12:28
Locatie: Zwartsluis
Contacteer:

01-03-2005 14:09

Ik wil toch even reageren op dit artikel.

De baas van de hond is altijd verantwoordelijk. Jij hoeft geen last van zijn hond te hebben.

Wees duidelijk in wat je niet wil maar vriendelijk. "Ik vind het niet pretiig dat....." Mocht je een grote bek krijgen dan kun je altijd nog flink van leer trekken en net doen alsof je helemaal flipt. (Niet echt flippen hoor).

Wat zeker helpt is een eigen hond meenemen, doe ik ook. Binnen no time zien ze de visplek als hun territorium en hoe langer je er zit des te groter die wordt (straal van 100m na een paar uur). Kijken of er dan een hond bij jou de tent in kruipt. Werkt overigens ook goed tegen bezoekers die je niet aanstaan. Mocht het wel goed zijn dan is een enkel commando genoeg. Zeker nachtelijk bezoek wordt snel opgemerkt en dat is toch wel erg prettig. Ik ben van mening dat niemand midden in de nacht wat bij mijn tentje, hengels of auto te zoeken heeft en dat zal die persoon weten ook.

Over het ziek worden van boilies kan ik maar 1 ding zeggen. Flikker die boilies weg want dan is het troep.
Niets is goed of slecht, maar ons denken maakt dat ervan.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-03-2005 15:18

Als de honden echt ziek zouden worden van boilies, ga dan maar eens na hoe een karper zich voelt nadat hij een portie heeft weggewerkt. Bewijst in dat geval wel wat voor een troep sommige ready made fabriekanten op de markt brengen (neem toch aan dat je zelf niet zulke troep produceert).

Wat mij betreft kunnen honden en vissen heel goed samen, mits de hond luistert en de baas beseft wat wel en niet normaal is.
Helaas zijn er altijd mensen die sociaal blijkbaar iets zwakker in elkaar zitten en die dus vinden dat zei belangrijker zijn dan andere mensen. Ik snap nog altijd niet waarom de mens te egoïstisch, lui, hebzuchtig of weet ik wat voor andere te zijn om rekening te kunnen houden met hun medemens.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie