lekker veel roken met n sessie!

laurens v emmerik

13-02-2005 22:47

hey hallow!
wie van jullie rookt er allemaal?
ik zelf rook behoorlijk door,tijdens een sessie word het helemaal gek want er gaan zomaar 2 pakjes op!!!
ik zou graag stoppen als het me zou lukken,want k voel me zwaar verkkt
na n n8 gevist te hebben,helemaal bij doordeweekse sessie's als ik nog moet werken,dan merk je het zeker wel goed!

wie is er gestopt,en nog belangrijker...hoe vang je dat in het begin op tijdens je sessie??dat is voor mij tog wel het moment dat zwaar word...helemaal na de vangst van n vis.....

laurens!
killian de bruijne

13-02-2005 23:16

hoe je ken stoppen met roken? nou niet in 1x dat is niemand die ik ken gestopt...

wat goed werkt is eerst minderen. bijv vanaf morgen nog maar 3/4 roken van normaal en dit de hele week lang volhouden! de week erna ga je naar 2/4 van normaal dan 1/4 en dan uiteindelijk stoppen,,,,

verder gebruikte die 2 veeeeel kauwgom. mja je moet t wel echt willen en kunnen

hoelang rook je eiglijk al?
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-02-2005 23:38

Laurens,

Ik rook niet, maar kan wel wat algemene tips geven over verslavingen:
- Je moet 100% willen!
- Probeer zo min mogelijk, plekken te mijden waar je in de verleiding zou
kunnen komen (je zult nu eenmaal in het dagelijks leven weer eens op de
proef genomen worden).
- Goed blijven eten (gezond!).
- Beste proberen om toch zonder eerst te (moeilijk!) minderen te stoppen.
- Ga in de moeilijke (begin fase) periode leuke dingen doen.
- Vermijd stress.
- Wat voor verslaving je ook hebt, en het lukt je niet alleen, ga dan na een
huisarts of iets dergelijks.
- "Ledigheid is de duivel des oor kussen".

groetjes Benny
jacco noordermeer

14-02-2005 05:47

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

pleisters werken best aardig
maar zelfs dan is het moeilijk om jezelf in te houden
vissen en stoppen!?
in mei ga ik een week met de boot weg dus geen winkels in de buurt
geen shag mee nemen en hopen dat het dan lukt :-?
de verlaving bij mij is meer het bezig zijn van de vingers niet zozeer het roken zelf
ik kan natuurlijk heel de dag rigs gaan knopen
dan heb je wel een sponsor nodig voor het materiaal :lol:
3 weken zware griep is ook een goede oplossing dan rook je ook (bijna)niets :lol:

net als ik zoekt iedere roker naar excusses om je verslaving goed te praten :oops:

mischien een hulp groep oprichten bij de ksn??

zie je nu doe ik het weer!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-02-2005 06:05

Mannen,

Iedereen die ik ken en die gestopt is door te monderen heeft achteraf gezien zichzelf voor de gek gehouden. Minderen is namelijk helemaal niet stoppen, waarom zou je minderen als je eigenlijk geen fysieke gevolgen hebt van in enen stoppen?

Roken is namelijk geen lichamelijke verslaving, jij voelt je door het roken zelf lekkerder, niet door de nicotine!

Zoals gezegd:

Je moet 100% willen dat is de enige voorwaarde en verder gewoon de dingen doen die je altijd deed. Het is een geestelijke verslaving en daar is op zich makkelijk af te komen als jij echt wilt. (Is mij nog niet gelukt omdat ik nog niet voldoe aan regel 1: Je moet 100% willen!

Om mij heen bedachten een aantal mensen, niet tegelijk hoor, dat het wel welletjes was geweest en ze zijn allemal zonder uitzondering van de ene op het andere moment zonder hulpmiddelen gestopt. Ik ken er 2 die effect hebben gehad bij de laser therapie maar verder is alles onzin als je het mij vraagt.

Mensen die zeggen ik ben niet meer verslaafd, ik rook nog maar 1 sigaret in de week ...... houden zichzelf uitstekend voorde gek! Ook die mensen die alleen op feestjes roken, is een kwestie van tijd en je zult zien die gaan me toch vaak naar een feestje (of iets waarvan ze zelf vinden dat het een feestje is!)

Anyway, een week zonder rookwaar zonder er echt achter te staan -> HELL! ...... Wordt geen geniet sessie denk ik hoor, tenzij jij er dan toevallig 100% achter staat.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jacco noordermeer

14-02-2005 06:11

ik wil al heeeeeeeeeeeeeeeel lang stoppen marc
maar je moet wel de kracht hebben om het door te zetten

nu rook jij er nog maar 1 per week??
dan zit je toch te janken als die op is of niet soms???
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-02-2005 06:40

Jacco,

Willen en willen ......

Als jij het echt wilt wat houd je dan tegen? NIet de lichamelijke verslaving, die is er namelijk niet.

Ik kan het nog niet opbrengen ...... ik roook dus nog voluit. Als ik tijdens een sigaret denk zo dit is mijn laatste ...... breekt de paniek uit en denk ik gvd gvd gvd ...... dat is duseen duidelijk teken dat je nog niet echt wilt stoppen.

Stoppen doe je door spontaan te bedenken: "Zo het is mooi geweest, ik heb mijn tax wel gehad" dan steek je vervolgens nooit meer 1 sigaret aan.

Gr M

P.S. Geen ambtenaar, dus nu eerst werken en geen board meer :o
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jacco noordermeer

14-02-2005 07:06

marc ik ben ook geen ambtenaar
maar een bakker die vandaag vrij is
altijd vroeg op staan zelfs als je vrij bent!!
leuk vak hoor
geen sociaal leven mogelijk sävonds vroeg naar bed 8)
s"morgens vroeg op :evil:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

14-02-2005 07:11

Heren,

Verslavingen worden door de meeste NIET verslaafden, erg onderschat!
Om van een verslaving af te komen is heel moeilijk, maar het kan zeker luk-
ken....
Inderdaad is de geestelijke verslaving het zwaarst. Binnen enkele dagen of
weken ben je van de lichaamlijke verslaving af, maar het geestelijke kan ja-
ren duren....

Tot slot: Tevens wil ik opmerken, dat verslavingen een ziekte zijn.

groetjes Benny
jacco noordermeer

14-02-2005 07:20

dus vissen is een ziekte????? :lol:
jacco noordermeer

14-02-2005 07:23

vandaar dat mn docter zegt : ga eens wat vaker vissen :wink:
laurens v emmerik

14-02-2005 08:56

vooral willen ja,dat is belangrijk!
meestal gooi ik savond me peuken weg en denk dan:morgen kap ik ermee'!

maar ja,dan word je wakker en dan ben ik het al weer n soort vergeten.

maar hopelijk lukt het me wel n keertje,en bedankt voor julllie reacties..

laurens
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-02-2005 09:21

stoppen met roken is niet moeilijk. Gestopt blijven wordt pas lastig.

wat helpt:

witte zakdoek. flinke haal van je peuk en door de zakdoek uitblazen. Dat bruine is wat er op je longen achterblijft.

FF oefenen met copd?
http://www.hebikcopd.nl/

Laat iemand flink je neus dicht nijpen. Neem een klein rietje, hoe kleiner / dunne r hoe beter. Stop dit rietje in de mond en haal adem.

voor geoefenden: ren eens een paar keer de trap op en neer terwijl je door je rietje ademt. Wel neusje dicht houden he. Niet smokkelen.

Suc6

Klaas
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-02-2005 09:25

In het boek van Allen Carr staan de antwoorden waarom je tijdens het vissen b.v. meer rookt dan normaal. Voor rokers zeer nuttige info. De eerste drie weken niet roken gaan vanzelf, daarna moet je het zelf doen na het lezen van het boek.

Met nog steeds rokende groet,

Bas
jacco noordermeer

14-02-2005 10:11

test gedaan klaas :oops:
na 20 jaar is het genoeg om een boot te teren denk ik
nu ff alle moed bij elkaar schrapen enstoppen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

14-02-2005 10:23

Heren,

Oók ik rook.
Veel rook ik niet, tenminste....als ik niet aan het water zit!
Op een hele week normaal leven(kan ik dat? :roll: ) met school etc. gaat er 1 buil halfzware Drum shag doorheen.
Zit ik een week aan het water dan zijn dit al snel 4 builen shag!! :o

Of ik stop met roken? Nee, nog niet....Mijn conditie is met m'n 20 jaar (nog) goed al zeg ik het zelf. Wat ik doe aan beweging is veel fietsen(soms 120 kilometer per week) en regelmatig hardlopen.
Wél ben ik vorig jaar 3 maanden gestopt met roken omdat ik opmoest voor de keuring van de Landmacht, trainen,trainen en nog eens trainen!
Totdat ik een brief binnekreeg van Defensie, ze konden niemand meer aannemen omdat ze aan het bezuinigen waren. :-?
Nadat ik de brief had gelezen ben ik naar de super gegaan. Een buil shag was ik rijker evenals de frustrerende brief.

Tja.....Hoe kan je het noemen? Eerlijk gezegd is het gewoon lomp van me. :oops:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

14-02-2005 11:20

Benny van de Werfhorst
- Probeer zo min mogelijk, plekken te mijden waar je in de verleiding zou
kunnen komen (je zult nu eenmaal in het dagelijks leven weer eens op de
proef genomen worden).
- Goed blijven eten (gezond!).
- Vermijdt stress


Oftwel was weggebleven van de carp

SS
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

14-02-2005 11:23

stoppen met roken is best wel heftig
maar financieel zeer de moeite waard
neerlands beste voetballer ooit stapte over op lollie's
mischien een tip voor aan de waterkant.
groetjes koos.
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

14-02-2005 11:29

Ik ben er in de nacht van 2 op 3 mei 2003 in één keer mee gestopt. Toen werd ik namelijk met een hartinfarct het ziekenhuis binnen gereden. Ik ben er toen achter gekomen dat er wel degelijk een verband is tussen roken en hart- en vaatziekten. En het kostte me geen moeite om te stoppen. De motivatie is dan opeens erg hoog. Ik heb toen ook gemerkt dat de lichamelijke verslaving nog geen twee dagen duurt. Overigens rookte ik ongeveer 5 pakjes zware Brandaris in de week. Meer dan modaal denk ik. De gewenning blijft je nog wel lang achtervolgen. Maar ook dat raak je kwijt. Ik zoek nu mijn zakken niet meer na wanneer ik de deur uitga om ter controleren of ik mijn shag bij me heb. Dat was in het begin na het stoppen altijd een reden tot lachen voor vrouw en kinderen.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

14-02-2005 11:48

Jacco,

Vissen is geen ziekte, in ieder geval niet direct, maar kan wel indirect.... :)
Roken, drank en drugs verslavingen, zie ik wel als ziektes. Welleswaar maakt
men z'n eigen lichaam ziek, maar dat gebeurd bepaald niet bewust. Versla-
vingen sluipen er door de jaren langzaam in, voordat je weet ben je verslaaf.
Bij alcoholisten b.v. ontbreekt er een bepaalde stof in hersenen, waardoor de
drang naar overmatig alcohol ontstaat. Ik vind het dan ook bullshit, dat som-
mige mensen zeggen; "eigen schuld dikke bult".

groetjes Benny
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

14-02-2005 17:25

ben 1.5 jaar geleden gestopt met roken dmv lasertherapie.
tot nu toe helemaal geen moeite gehad.
Zal niet zeggen dat ik nooit meer zal gaan roken,want het is toch heel vreemd dat er hoopjes mensen zijn die na een aantal jaren toch weer beginnen met roken.
Al kan ik me dat op dit moment moeilijk voorstellen
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

14-02-2005 18:23

Het is mij wel gelukkig gelukt om in 1 keer te stoppen :D ben best wel trots op mezelf als ik het zo allemaal lees dat iedereen er moeite mee heeft. Ik had zelf het gevoel dat ik snel achteruit ging met me gezondheid, en dat wou ik niet op me 15 :evil: gelukkig was het bij nog niet zo erg maar de drang om toch weer een sigaretje te nemen was wel groot al helemaal als je vismaat nog eens rook.
Probeer het gewoon en als je toch aan een peuk denk denk dan ook gelijk ff goed aan de gevolgen en probeer iets anders te doen dan als die peuk te pakken (bijvoorbeeld op een houtje gaan bijten :wink:

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

14-02-2005 19:06

Hallo meisjes :-)

Stoppen met roken is niks meer of niks minder dan je laatste sigaret uitmaken, en gewoon geen nieuwe meer opsteken!

Ik heb ruim 18 jaar gerookt, zat ergens tussen een pakje Camel en een pak Samson in per dag. Voordat ik de deur uitging had ik minimaal 3 mokken koffie en 5 sigaretten op. Is wel een enorme kickstart voor je stoelgang..

Vorig jaar oud&nieuw zat ik bij m'n ex, en ik had al wat dingen gelezen over de Stivoro, over per 1 januari stoppen met roken. Dus ik dacht, nou laat ik es gek doen, en om 00.00 uur m'n sigaret uitmaken en stoppen.
Zo gezegd zo gedaan, en ik heb sindsdien geen sigaret meer gerookt.

De verslaving van het roken zit hem niet in het lichamelijke, die drang naar nicotine ben je na een week (of 2) wel kwijt. De daadwerkelijke verslaving zit hem in de gewenning, je bent gewend om bij je eerste bak koffie 's morgens een sigaret op te steken. Je bent gewend om bij het checken van je mail een sigaretje te roken. Niks lekkerders na de lunch een sigaretje in vuur en vlam te doen zetten..
Op een gegeven ga je zelfs dromen dat je gerookt hebt, en als je dan wakker wordt, ben je helemaal panisch, dan denk je namelijk dat je écht gerookt hebt!!
En het gevaarlijkst natuurlijk, een gezellig feestje met wat drank, voor je het weet denk je bij jezelf "eentje kan best".

Deze jongen niet dus. Deze jongen duwde z'n sigaret uit, pakte z'n ex op haar bek en zei "ik stop met roken, en gelukkig nieuwjaar!".

En nu dus al ruim een jaar rookvrij, en ik vind het gewoonweg geweldig. Als ik mijn kleren ruik als ik een avondje weg ben geweest, dan word ik al misselijk. Als iemand die veel rookt voorbijloopt, dito. Maar ik zal iemand zijn/haar sigaretje niet misgunnen. Daarvoor heb ik te lang gerookt. Als iemand niet wil/kan stoppen, dan heb ik daar alle respect voor.

PS Benny, ik heb meerdere verslavingen gehad, maar ik vind absoluut niet dat een verslaving een ziekte is.
fishing rocks
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

14-02-2005 19:08

Koos,

Willy van der Kuylen heeft toch nooit gerookt?

Wouter
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-02-2005 19:36

Dames, heren ook,

Heb zelf 32 jaar zware shag en wat andere toevoegingen gebruikt. Waarvan de laatste jaren 3,5 pakje per week.
Was, is en blijft heerlijk spul trouwens.

Ben ± 4 jaar geleden van de een op de andere dag 'Cold Turkey' gestopt en kan mijn manier eenieder aanbevelen.
Eventuele belangrijke ingrediénten om het e.e.a. enige kans van slagen te geven: motivatie, kinderen en/ of andere relaties die je langer wilt opzadelen met jouw voorkomen, dichtslippende aderen in je stokken waardoor het lopen wat minder eenvoudig wordt, lots of money in the pocket willen houden, je vitrages niet elke maand hoeven wassen, lucht etc. etc.

Okay, mijn manier dus.

- Je gaat met je aluminium boot op groot water (min. 300 m br.) vissen op een dag in September met minimaal windje 6 en zeikweer zodat je zeker weet dat er geen andere watersporters aanwezig zijn.

- zorgt ervoor dat je op de kant gaat zitten waar de wind i.i.g. niet recht op staat.

- vergeet na de boot te hebben uitgeladen deze goed te verankeren en ga je set-uppie klaarmaken en kijk het eerste kwartier niet naar je boot maar vertrouw op je efficiéntie zodat deze ruim de tijd krijgt om enkele kilometers meters verder aan de overkant van het water aan te spoelen.

- regelt wat kilometers verderop (lastig lopen door een koeien-weiland met dichtslippende aderen, komen vanzelf als je maar lang genoeg wacht met stoppen!) in de stromende regen en westerstorm, één plastic Bart Smit peddeltje en een drijvende plastic bak waarmee je met de ene haal een meter naar links drijft en met de volgende haal weer een meter naar rechts.
Zwemmen dan maar, in September wel teverstaan.

- neemt geen (te weinig) droge kleding mee en blijft toch twee dagen stug doorvissen en VOILLA!

Boot wel terug maar een Bronchitis rijker. Rookt niet echt prettig kan ik je verzekeren. M'n heerlijke verse baal Brandaris door m'n zoon in de container laten dumpen en de rest van de aanverwante artikelen.
Ben er nog niet eens echt ziek van geweest want dat was ik sowieso al. Maar m'n motivatie was dan ook daar. Nooit meer gerookt.

Alleen bij het vissen mis ik m'n sjekkie weleens, voor de rest valt het wel mee.

Geluk ermee.
Groet,

John