spullen kwijt??

guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

10-03-2005 20:39

Ikzelf tijdens handjes wassen mijn nieuwe zakmes.....plons....

Vismaat een keer fototoestel uit borstzak.......

Andere vismaat een keer met vaste hengel, schoot hem een hengeldeel in het water.....hij erin (het was zomer), en de bodem aftasten met zijn blote voeten......ja, ik heb hem zegtie.......blijkt een deel van een andere hengel te zijn :lol: :lol: .....zijn eigen niet meer gevonden :cry:
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

10-03-2005 20:42

Mijn telefoon is tewater gegaan :wink: .
Mischien bellen de vissen nog wel een keer naar mijn nieuwe telefoon, om te zeggen dat ze hem gevonde hebben :lol:
Maar als ik het zo hoor, dan liggen er waren schatten op de bodem van onze Nerderlandse wateren :wink: :lol:
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
tim palmen
Berichten: 63
Lid geworden op: 23-01-2004 17:14
Locatie: landgraaf

10-03-2005 21:20

mijn twee euroswingers aan water laten liggen en weg waren ze
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

10-03-2005 23:13

een keer vergeten slip open te zetten. ZOEF weg hengel.... Optonic van mijn broer (die vlak bij mij lag) begint te piepen. Hij vangt een lijn.... Ik haal de ene kant binnen en hij de andere.. langzaam trek ik mij hengel terug naar de kant. Mijn broer vangt echter een karper met zijn blote hand. Zijn hande bloeide van de nylon die steeds sneed...
En een keer een paar jaar geleden met mij fiets slaapduf een sloot ingereden. 3 hengeltoppen gebroken... ook niet vet....
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

11-03-2005 01:05

ben vorig jaar juni met de wagen van een maat van me bij lac mont bel in het zonnige zuiden de plomp ingereden.een paar jongelui die daar muziek aan het draaien waren en een beetje aan het blowen waren trokken hun schoenen uit en hebben toen meegeholpen om die wagen weer uit het water te duwen.
we wilde ze betalen maar dat wilde ze zelf niet,ze vroegen of we drank hadden en toen hebben we ze onze champagne gegeven die we naderhand overigens toch niet nodig hadden want we vingen niets interresants.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

11-03-2005 20:23

Die van Peter vind ik ook wel heftig.
Gelukkig niets echt kwijtgerakt.
Hoe waren de spullen eraan toe? :-?
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

12-03-2005 07:36

[quote="tim palmen"] mijn twee euroswingers aan water laten liggen en weg waren ze [/quote]

hmm... interessant...
O, dat was een andere topic :roll:

Ik heb wel eens 2 delen van mijn vaste stok te water gelaten, ik vond ze nit meer terug.
Ik had na een half jaar al lang nieuwe delen, maar een kennis van me was die betreffende parkvijver uit gaan dreggen omdat er allemaal fietsen e.d. in lagen. En wat kwam hij thuisbrengen? jawel, 2 delen van mijn vaste stok!
nu heb ik alles dubbel...

Naast mijn hengeldelen kwamen er o.a. 3 fietsen en een puch :o (jawel je leest het goed) boven water! daarnaast heel wat al dan niet gebroken hengeldelen opgedregt, en parasollen, tuinstoelen e.d. van die mooi-weer vissers...
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

12-03-2005 11:56

Ben ook wel eens het 1 en ander kwijt geraakt :D

Zat samen met mijn opa in de boot aan het kanaal te vissen, we lagen mooi vast aan een rietkraag geknupt, nouja vast.... marco had een stalen pin van zon 6 meter lang niet goed vastgeknupt en die ging dus het kanaal in :S, zon ding kost toch gauw een 150 pleuro dus ik het water in november brrrrr, maar wel weer terug gekregen.

Nubrolly die het water in ging door harde wind. Kon hem aan de andere kant weer gaan halen :D

Onthaakmat meegepakt door de wind. Ook weer terug kunnen vinden :)

Voerschep vergeten na het voeren.. aan de gelukkige vinder Gefeliciteerd!

winkelpikker die het water in schoot, ligt waarschijnlijk nu nog op de bodem van de campingvijver.

2 rvs banksticks in de grond laten staan, gelukkig door een bekende gevonden en aan mij terug gegeven 8)

en het 1 en ander aan klein materiaal etc...


Mvg Marco
Arnold zondag
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-06-2005 18:03

26-06-2005 22:38

Heb een keer gehad stond s'nachts ff achter me tent me 'behoefte' te doen
Krijg ineens een snoeiharde run wil erheen rennen gae keihard op me bek door door zo scheerlijn.


En een keer stond op een hogere wal met de tent krijg een run s'nachts en glij zo naar beneden het water in.
Vis wel er uitgehaald
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

27-06-2005 01:16

Ben niet de enige dus hahaha wat betreffend de boillienaalden en dergelijke zo te zien ,verders m'n plu'tje en petje door een rukwind !!!

en een keer was m'n maat ff weg krijgt ie een run,maar was blijkbaar
ook de baitrunner vergeten,kon ik er nog voor het water in ook,wel gevonden,maar de vis was al pleite :-?

mvg....
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

27-06-2005 10:54

Afgelopen mei op één van de spaarzame zonnige en warme dagen gevist op water vlak bij mijn huis. Vriendin en pas geboren dochter mee. Beide onder de paraplu gezet zodat het niet te warm was voor hen.
Sta ik een korst aan mijn haak te zetten, komt er plots een windvlaag en zie ik mijn paraplu voor bij vliegen. Als reactie laat ik mijn haak los en probeer ik die plu te grijpen maar dat lukte niet. Slaat de hengel die ik vast heb helemaal krom. Heb ik mijn plu gehaakt. Keurig onthaakt en weer (vaster) opgezet.

In het haventje van Bovenkarspel vingen we vroeger tientallen baarsjes per dag. Tussen de boten inwerpen en bijna elke worp was raak. Het was pas goed raak toen één van die boten wegvoer en ik een snoeiharde aanbeet kreeg. Tsja je denkt toch altijd als eerste 'VIS'. Maar toen ik zag dat die 'vis' precies dezelfde koers had als die speedboot die richting ijselmeer voer, begreep ik dat ik een dikke 25'er gehaakt had.....25 PK.
Draad brak uiteraard.

Het was zowiezo een hilarische dag want iets eerder was mijn broerje ook al zijn draad/lood/haak kwijt geraakt. Normaal gesproken mocht mijn broetje niet met de werphengel vissen want hij kon niet inwerpen.
In die haven mocht het voor één keer, want er was een behoorlijke ruimte tussen twee flinke boten in. Zou hij voorzichtig vooruit werpen dan stond niets in de weg.
Inderdaad vooruit stond er niets in de weg, maar mijn broetje kreeg het voorelkaar om niet vooruit te werpen, maar zijwaarts. We hoorden een flinke tik en we keken allemaal naar rechts waar het geluid vandaan kwam.
In het meest rechter raam van de kajuit, in de rechterbovenhoek, zat een gaatje ten grote van het werplood (30 gram).
Het heeft een lange tijd geduurd voordat mijn broertje weer mocht ingooien met één van mijn hengels.
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

28-06-2005 00:56

Mijn vissessies verlopen in de regel vlekkeloos, behalve die ene keer zo'n 12 jaar terug.
Ik viste ergens met mijn rodpod (een een of ander gammel ding) vanaf een steiger.
Het was ergens midden in de nacht, en ik had sinds aankomst (zo'n 7 uur daarvoor) geen piep gehoord.
Ik zeg tegen mijn maat voor de grap: "Ik denk dat mijn batterijen leeg zijn, ik ga het even controleren".
Terwijl ik mijn swinger omhoog duw met als gevolg 2 piepjes, krijg ik gelijk een run!
Laat ik nou net mijn baitrunner vergeten zijn, en mijn rodpod met 2 hengels gaan pal voor mijn neus het lel in!!! :oops:

Sindsdien is het een obsessie geworden van mij om continue mijn baitrunners te controleren. (Zie het maar als een tik) :lol:

Gr. John.

P.S.: Ik heb toen 1 hengel uiteindelijk terug gevonden
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-06-2005 12:31

Jaartje of veel geleden hengel te water tijdens noodweer, optonics waren verzopen en slip stond nog op standje strak :D

het enige wat we nog zagen was dat er een kurken handvat met een noodgang naar het midden van het water spoot.

halverwege het water erin gesprongen en erachteraan gezwommen, (niet fijn als je om de 10 seconden op de foto wordt gezet door de bliksem)

hengel onderschept en mee naar de kant gezwommen, vervolgens vis uitgedrild.. 16 ponds surprise ook nog geland
henk gerressen

13-07-2005 17:48

hoi mensen
zo te zien ben ik niet de eenigste die zo onbunulig :-? is met zijn spullen


das goed om te weten

een goed seizoen allemaal
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

14-07-2005 15:21

ik hoorde s,nachts dat mijn vriendin een ongeluk had gehad.
alles als een wervelstorm ingepakt en in de auto gesmeten.kom ik de volgende dag achter dat ik mijn foedraal met 3fox warriors en 3 schimano longcasten erin heb laten liggen.ik als een speedy gonzales terug.maar ja je weet het al weg. :oops:

en de (eerlijke vinder heeft zich nooit gemeldt) met een berg advertenties en er stond een beloning van 200 euro op.wat wel redelijk is niet? :evil:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

14-07-2005 15:44

Een paar jaar geleden waaide, om precies te zijn op mijn verjaardag, mijn paraplu het water in. Ik omlopen om hem op te halen, komt er als hij op het midden drijft weer een windvlaag. Pluutje ging scheef en zonk vervolgens heel rustig de diepte in. Nooit meer teruggevonden trouwens.
Verder is me rodpod een keer omgewaaid, kon nog net voorkomen dat ie het water in zou gaan. Mijn bootje is een keer weggewaaid, die konden we een halve kilometer verder in een weiland weer opgehaald. Er is me verder twee keer een hengel in het water gegaan. De eerste keer was mijn allereerste karperhengel, gelukkig een uurtje later met een surfplank weer uit het eilandje kunnen halen. De tweede keer was het een telescoophengeltje van mijn moeder, die kon ik met mijn andere hengel weer dreggen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

14-07-2005 16:00

ik heb een keer in het begin van mijn karperperiode is een pieper verloren
ik wilde me hengel een stuk verplaatsen
trek die steun met me pieper uit de grond en wil de achtersteun ook eruit trekken
ik vergat alleen die steun met pieper vast te houden :S
nooit meer terug gezien
en een keertje zei ik tegen een maat van me kijk ik heb een boilienaald die drijft
die keer ervoor bleeftie drijven toen ik em in t water hield terwijl ik in de boot zat
dus ik laat dat naaldje vallen in de plomp en die zonk vrolijk naar de bodem :oops:

oja pas nog stond ik te pennen op een brug en ik hoorde opeens een flinke plons, kwam er al snel achter dat dat me hoofdlampie was die ik niet goed had teruggestopt in de tas :S

keertje toen ik me lijn ging uitvaren wilde ik de kant op klimmen klapte zo de bodem uit me sea eagle :lol: stond ik om 3 uur snachts in het water was gelukkig niet al te diep
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

14-07-2005 17:34

plu te water, gelijk gezonken. Mijn maat ziet een donkere vlek, ik te water hij wijzen en verdomd, opgedoken en terug gezwommen, zinsdien een haring om hem vast te zetten :)

En mijn monkey climbers laten liggen, voor de eerlijke vinder dus :(
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

14-07-2005 20:22

Heb vooral klein materiaal verloren zoals schaartjes boilienaalden, boortjes en wartels (hele bergen onderhand, vind het maar eens in diep gras terug). Verder heeft de wind een keer m'n plu meegenomen, maar die heb ik uit het water kunnen vissen en een keer was m'n roeibootje ineens weg (vergeten vast te zetten) maar deze was zo'n 200 meter verderop net te pakken vanaf de kant. :oops:

Mvg, Koen
patrick wijts
Berichten: 35
Lid geworden op: 25-05-2005 16:47
Locatie: kerkdriel
Contacteer:

14-07-2005 22:02

heb een keer steunen met piepers aan de waterkant laten staan stonden al 2 dagen voor ik het door had heb ze wel terug gevonden :P