Nog meer sfeervolle schrijvers zoals Weitjens, Schaaf e.d.?

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2005 23:48

Bertil, drijf je niet een tikkeltje door? Zonder wie dan ook maar tekort te willen doen denk ik dat Arnout net zoveel visser is als Mark of Franklin.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-01-2005 00:12

Herwin Kwint schreef:
Wanneer je mensen beledigd ( in de vorm zoals Luc v. L deed ) kan dat in mijn ogen niet gepublieerd worden. Het punt is: je moet wél weten wanneer dit ter sprake is.

Iemand die beledigd wordt middels een artikel, kan zich namelijk nooit rechtstreeks verdedigen, en dat maakt het, in mijn ogen, zo zinloos. Je weet hoe de roddels gaan in het karpercircuit.

over welk artikel hebben jullie het in hemelsnaam?.nummer Karper?
gr
HB
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

28-01-2005 09:05

Hans, het artikel van Luc van Litsenborg ik weet niet meer precies in welk nummer. Het kwam uit nadat Eddy wat cijfers over zijn mega seizoen had gepubliceerd in volgens mij het VBK magazine maar ik weet het niet meer zeker 2 jaar terug ongeveer?

Oké Aart ik overdrijf een klein beetje, maar ik vind het wel heel frapant dat een aantal zeer goede schrijvers niet meer voor Karper schrijven, om uiteenlopende redenen die vaak wel op hetzelfde neerkomen. Ik vind dat wel jammer, ik ben een echte alleslezer en lees het liefst zoveel mogelijk goede bladen. Beetje concurrentie voor De KW zou niet gek zijn.
Laatst gewijzigd door Bertil Wielink op 28-01-2005 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

28-01-2005 10:13

Herwin,

Ieder inderdaad zijn eigen visserij, het is niet voor niets een individuele hobby. Ook is het niet mijn visserij, ik zou zelf te verzadigd raken van de aantallen die hij elke keer vangt. Toch heb ik er bewondering voor dat iemand na zoveel jaar nog steeds zo fanatiek aan de waterkant zit.

De uitspraken toen der tijd van Luc konden inderdaad niet en hadden niet gepubliceerd mogen worden, toch is de schrijver hier meer debet aan dan het blad zelf. Maar het is gewoon jammer dat het blad bezig is al zijn goede nederlandse schrijvers weg te jagen (al zal de KW daar weinig moeite mee hebben :wink: ), wat overblijft dadelijk zijn wat buitenlandverhalen, engelse vertalingen en in mijn ogen het gezever van Schaaf (die in mijn ogen te veel schrijft om te schrijven, maar dit terzijde). Bij het al dan niet schrijven voor Karper is het artikel van Luc voor mij geen motivatie geweest, eerder wilde ik publiceren in het in mijn ogen beste karperblad in NL, dus koos ik voor KW. De motivatie van anderen durf ik niet te zeggen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Reinout Spijkerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Delft

28-01-2005 10:48

Heren,

Luc van L. schreef in zijn artikel: "Commercie, een kritische beschouwing" toch ook wel degelijk zeer goede dingen.. neemt niet weg dat je zomaar iemand zijn naam in een artikel zet met een beschuldiging.. vind dat ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de redactie. Toch zijn er redacties die complete artikelen gaan veranderen zonder dat de auteur op de hoogte wordt gesteld.. ook hier valt wel 1 en ander over te zeggen..

gr.

Reinout Spijkerman
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

28-01-2005 11:02

Ik ken het bewuste artikel niet, maar mocht het zo zijn dat iemand ergens, al dan niet terecht , wordt van beschuldigd dan dient de redaktie de gewraakte persoon te bellen, uiteraard mits dat lukt, en hem/haar in de gelegenheid te stellen om in een volgende editie zijn/haar verhaal te doen.
Allebei éénmalig een verhaal anders wordt het zo'n soap en daar hebben we er al veel te veel van.
Ik ken de richtlijnen niet die gehanteerd worden voor het al dan niet plaatsen van een artikel binnen die vereniging of wat het ook moge zijn,
dus aan de hand daarvan hebben ze besloten om dus het artikel wel te plaatsen.
Men zal ongetwijfeld hun redenen hebben gehad om het wel te plaatsen.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

28-01-2005 11:29

Hoi Herwin,

Zoals we allemaal weten heb jij ook jarenlang voor Karper geschreven.

Nu vraag ik mij dus af wat jou reden is geweest om de overstap van Karper naar De Karperwereld te maken. Ik heb zo mijn ideen maar ik zou het toch weleens van jouzelf willen horen. Mits je ze openbaar wilt maken natuurlijk?

Vriendelijke groet,

Martin Post
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

28-01-2005 16:54

Martin,

De hoofdzaak is simpelweg de vriendschap die ik heb met Mark v B. Hij heeft nimmer enige druk uitgeoefend op mij om eens voor 'zijn' blad te schrijven. Hij doet dit bij niemand trouwens, alsook Franklin. Ik heb geen enkele moeite met Arnout want dat is een prima vent. Toen Mark bij de KW kwam heb ik Arnout ook verteld dat ik dus ook wel eens voor de KW kon gaan schrijven. Dit was ook geen enkel probleem.

Na een tijdje wat artikelen te hebben geschreven werd het eens tijd voor mijn pioniersverhaal, die ik vertaald heb in After Charmes. Ik heb toen besloten om dat te publiceren in de KW. Wat me meteen opviel is de betrokkenheid van zowel Mark als Franklin. Er werd ( met mij althans ) overlegd hoe we het gingen opzetten, welke foto's ect. ect. Je stopt écht enorm veel tijd in zo'n verhaal en dan is het fijn dat een ander zich daar om bekommert. Foto's in spiegelbeeld, bepaalde teksten vlak voor de deadline nog snel even veranderen omwille een actuele situatie, herkenbare punten op foto's laten verwijderen :wink: enz. enz.

Ik heb nu effen geen tijd meer, ik kom hier morgen op terug, nu even snel fles warm maken.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-01-2005 11:37

Dennis van den Bogaert schreef:Willem Barnas,al gaat die soms wel erg diep 8)

Dennis

Jeemig, vandaag al in Dé Karperwereld !, een verhaal van Willem Barnas ;
heimelijk hengelen !
CarpeR Diem
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

29-01-2005 12:38

Laten we dan maar helemaal "Off the road" gaan in dit topic, zojuist de nieuwe KW ontvangen.

En deze keer vond ik hem toch super!

Artikelen van Weitjens was weer super, beetje theorie met en vette humoristische knipoog! Super!
Alswel de ode aan de Maten van Barnas.....
Maar ook een kijkje in de keuken van Herwin Kwint was leuk.

En de "reclame" voor de KSN Jeugddag eind februari stond er perfect in! Waarvoor onze dank nog heren KW!

En de het inleidingstukje van Henk D J over de veiling stond er ook in.... goede zaak!

Dit was m dan weer,


Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-01-2005 16:15

Frank,

Henk sinds wanneer is die D J ? :wink: