betreft combineren vaderschap en Vissen

Corne van Huigevoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 29-06-2004 12:30
Locatie: Tilburg

03-01-2005 16:14

Beste Leden,

Ik las met blijdschap over de geboorte van het 2e kind van de heer Kwint.

Ik zelf wordt in April vader en vroeg mij af wat dit teweegbrengt in mijn drang naar het water en het karpervissen, wie zou mij zijn of haar ervaringen hierin willen mededelen.


Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Corne
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-01-2005 17:07

Tsja,
dat zal je toch echt kort moeten sluiten met je partner !
Eventueel goede afspraken maken om wel je vistijd "veilig te stellen" .

Heb zelf een meid van 7 en een jongen van 3 , maak nog uurtjes genoeg alles bijelkaar. :D

Suc6 met de strijd, en de kleine op komst !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-01-2005 17:27

Hier lopen er voorlopig 3 rond 2 / 5 / 7 (bijna 8)

Momenteel gaat het nog, ik kan nog redelijk vaak gaan vissen. Maar de (bijna 8) staat er niet voor niets bij :o Ze zit op paardrijden wat dadelijk gaat betekenen dat er wedstrijden gereden moeten worden. Ook al gaat mijn vrouw er dan wel heen, ik heb niets met paarden, de andere 2 kan ze niet aldoor op sleeptouw hebben ..... dit zal nog betere planningen vergen denk ik.

Maar zoals altijd zal het wel weer los lopen hoor.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

03-01-2005 17:35

Het is idd een kwestie van goede afspraken met je partner!
Maar zolang de kinderen klein zijn hebben ze meestal iets meer behoefte aan hulp van jou ,late kan dit minder worden namaten ze ouder worden!

Mijn kinderen zijn reeds 13 en 9 dus krijg ik eindelijk weer iets meer tijd,maar zo als voordat ik kinderen had zal het voorlopig(dat ze het huis uit zijn)niet meer worden.
Tja is waar je voor kiest,je hobby,of je kids en vrouw!
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

03-01-2005 17:48

Hoi Corne,
gefeliciteerd met je aanstaande vaderschap.
Ik heb er al twee, een mannetje van ongeveer 45 pond en een wijffie van net de helft (5 en 2 jaar oud :lol: )Tot nog toe lief, gezond en makkelijk.

Voor die tijd viste ik ongeveer 35 sessie's/nachten.
Dat is nu (vrijwillig) wat minder (25) geworden. Ik ga nu nog wat bewuster met de beschikbare tijd om en concentreer me wat meer op één water. en dat kan ook heel goed uitpakken :lol: :lol: :lol:
De winter visserij heb ik op een laag pitje gezet en ik begin wat later in de lente. In de Zomer heb ik al een paar korte pen sessie's gemaakt met zoonlief. echt kikke toen ie z'n eerste karpertje ving...(in dit geval twee maal eigen kweek :wink: )

Het beste,
Rob
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-01-2005 19:18

Chris, ik ben het met je eens op 1 ding na, het is helemaal geen keuze tussen je hobby of je vrouw en kinderen.
De ervaring heeft mij geleert dat het heel goed samen kan gaan.
Ik ging er in principe altijd vanuit dat ik 1 dag in de week ging vissen, dat het soms op de visdag mis liep moet je ook rekening mee houden.

Op dit moment is het zelfs weer zover dat ik twee dagen in de week niet kan vissen omdat ik op 2 kleinkinderen pas, ja mijn vrouw werkt nog overdag 8)
Het kost wat maar je krijgt er zoveel voor terug.

Je moet elkaar de vrijheid geven om je hobby, welliswaar op een lager pitje, uit te kunnen voeren.
Karpervissen is helemaal niet alleen in de nachten succesvol, ik kan mij heel goed voorstellen dat de moeder graag wil dat je in de nachten thuis bent.

Een goed huwelijk bestaat niet uit alleen liefde maar ook uit wederzijds respect en de ruimte geven om elkaar, binnen de perken die je samen vaststelt, vrij te laten.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2005 20:00

Het volgende slaat natuurlijk op een tijd waarin het karpervissen anders was dan nu.

Mijn vaste visdag was zondag. Om 3:00 uur op om vroeg aan het water te zitten. Later op de middag weer thuis en rozig op de bank. Snel geïrriteerd dan. Toen uiteindelijk mijn zoon een leeftijd kreeg waarop je echt samen iets kunt ondernemen leek het mij verstandiger om met vissen te stoppen. Zo kon ik in de weekenden veel meer van mijn energie in hem stoppen. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Eerder heel erg blij dat ik toen zijn of liever ons gezamenlijk belang vóór kon laten gaan op mijn kleine individuele belangetjes.

Veel meer dan eens een keertje een half uurtje samen pielen met een bamboestokje op witjes zat er overigens niet in. Wel uren door de polders wandelen. Toen hij wat ouder werd probeerde ik wel eens wat. Zo heb ik hem met een vliegenhengel laten zwaaien om een lijntje in de lucht te houden. Leek me een mooie actieve bezigheid waarbij zo een knul zijn energie wat kwijt zou kunnen. Maar dat was wat té geleerd, moet ik toegeven. Toen hij 14 of 15 jaar was kwam hij als vanzelf met karpervissen op de proppen. Je gelooft het wellicht niet, maar eerst wat aarzelend sloot ik bij hem aan. Ik wist tenslotte hoeveel energie het nam. Maar al snel gingen we samen. Weer later ging hij liever met vrienden vissen en begon het loslaten weer. Niet dat ik het niet begreep, maar moeilijk had ik het er wel even mee. Nu pakken we nog wel eens een weekje samen en gaan voor de rest onze eigen weg.

Vissen doe ik weer graag alleen. Maar er zijn wel wat belangrijker zaken dan vissen. Dit jaar veel vistijd ingeleverd om hem te helpen bij het inrichten van zijn eerste eigen flatje.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

03-01-2005 20:25

Jongens jongens toch,

ik heb er twee 17 jaar en 13 jaar oud.
Mijn vrouw GUNT mij alles en ik haar dus er zijn nooit problemen geweest.
Zo simpel is het, maarrrrrrrrrrrr heb je zo'n jankwijf die altijd moe en lui is en die vind dat je als vader ook maar moet meehelpen in de huishouding en naar de winkel moet en achter de kinderwagen moet sjouwen en de baby verschonen en de ramen lappen en stofzuigen en de afwas moet doen en de kinderen naar bed brengen en als je de baby ook maar eens nachtvoeding moet geven omdat dat wijf te lui is ...

JA dan heb je een probleem, woaahhhhhhahahahah.

Succes , ik heb dat probleem nooit gehad. Das pas een lekker gevoel!!!

gr Harnold en vis ze....
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

03-01-2005 22:53

Ja oké maar zo'n kreng kies je zelf, en moet je d'r "heropvoeden" als je dat ook niet lukt ,kun je die bits alsnog achter het behang plakken. :roll: :oops: :lol: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-01-2005 22:59

Kom kom heren,

wat minder mag ook wel. Ik zou wel weer eens willen afwassen voor m'n vrouw.

Beetje respect graag.

Voor de rest moet ze natuurlijk wel d'r kop houden over het vissen. hahaha

:D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2005 23:02

Ja ja, waar hoor ik dat vaker?

Naast stereotype vrouwtjes, staan stereotype mannetjes.

Maar ik denk dat de heren over hun eigen vrouw spreken.

Ik herken hier helemaal niets in.

Overigens heb ik ook nog een dochter, maar die vist niet. Net als mijn vrouw. En dat respecteer ik... :wink:

Kees
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-01-2005 23:13

Kees,

wat is er mis met stereotype huwelijken?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-01-2005 23:21

Kees,
niet eens de moeite om te reageren op enkele van bovenstaande opmerkingen. Men is echt zo dom of en die hoop heb ik dat het door 1 iemand cynisch is bedoeld anders daalt deze sterk in mijn achting.

Mitsz, voor de afwas hebben wij gewoon een Truus :lol: hoe je alleen maar de juiste knopjes in te drukken.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-01-2005 23:33

Peter,

van het afwassen, heb ik inmiddels de zwemvliezen tussen de vingers :o
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

04-01-2005 00:04

Mitsz,
Zijn niet zo prijzig meer hoor die truusjes :wink:
en die zwemvliezen komen je vast goed van pas, duikbrilletje op en gaan met die banaan :lol:

goed genoeg dom geluld, ga me nest in.
weltrusten,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-01-2005 00:15

Mitsz,

Wellicht handig bij het lijnen uitzwemmen!
So hep elluk nadeel dus toch weer suh voordeel.

Peter,

Er zijn er zo te zien ook die voor de afwas, en de rest van de hele huishoudelijke 'vetbende' een 'helder Mientje' in huis hebben die ze denken te kunnen activeren door aan de juiste knopjes te draaien.
Oftewel gewoon alleen maar hun lul achterna lopen.

En mocht dat dan ook niet het gewenste resultaat opleveren kunnen ze die bitsen altijd nog met wat stijfsel bewerken!
Vervolgens wat knippen en plakken en de huiskamer is ook weer alsof Nico nooit is weggeweest.
En mocht het echt de spui(t)gaten uitlopen kun je ze nog altijd inmetselen. Daar schijnt trouwens een goed adresje voor te zijn hier in Den Haag.

Hebben sommige fuckin rabbits overigens ook knopjes?

Corne,

De drang zal nooit verdwijnen. Wel zal je verantwoordelijkheidsgevoel de visuurtjes (moeten) doen reduceren.
Veel sucses overigens.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-01-2005 08:09

Beste Corne,

Ik moet toegeven dat ik 9 maanden lang vreesde dat ik vistijd moest inleveren.
Ben zelfs haastig wezen voeren op de dag dat mijn vrouw werd opgenomen voor de bevalling (geheel in overleg natuurlijk :wink: ).

Nu 3 maanden na de bevalling.
Laat ik het zo zeggen.
Meer dan een paar keer had ik mijn wekker gezet, mijn visspullen stonden klaar.
Maar op het laatste moment ben ik uit mezelf toch maar thuis gebleven....

Enne, van harte met de kleine man!

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

04-01-2005 08:46

Tja, ik zal er straks ook aan moeten geloven.
Toch ben ik (WIJ) van mening, dat de visserij er niet onder hoef te lijden.
Nu vis ik per week 1 ochtend (zaterdag) en heel af en toe een nachtje.
De ochtend vissen wil ik graag zo houden en zie hierin geen probleem.
ROnd het middag uur weer thuis dus nog voldoende tijd om met de rest van de familie doorbrengen. Voor de rest is het natuurlijk wel zo dat alles meer en meer in overleg moet gaan. Je hebt rekening te houden met je gezin, iets wat naar mijn mening heel belangrijk is.

Nog 5 weekjes te gaan...

Pascal
Corne van Huigevoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 29-06-2004 12:30
Locatie: Tilburg

04-01-2005 09:13

beste Pascal,

ook jij gefelliciteerd met de aankomende.

Ik denk dat ik genoeg voer heb om mijn gedachten over te laten gaan, en ben uiteraard van mening dat het nachtvissen er de eerste tijd wel zal bij inschieten. wat ik eigenlijk probeerde los te maken is hoe gaan/gingen jullie met de tijd om. Ging je je concentreren op een water en dit goed aanpakken ook al had je maar weinig tijd. dwz korte sessies etc.

Tevens ben ik van de omwas, het stofzuigen en de was ophangen en heb daar geen hekel aan. ben van mening dat als je gaat samenwonen/ hokken of hoe jullie het allen willen noemen daar bepaalde verantwoordelijkheden bijkomen en dat je dingen samen doet.je krijgt sneller dingen voor elkaar als je rekening houdt met elkaar.

Allen bedankt voor de info.

Corne
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

04-01-2005 09:35

peter postema schreef:Kees,
niet eens de moeite om te reageren op enkele van bovenstaande opmerkingen. Men is echt zo dom of en die hoop heb ik dat het door 1 iemand cynisch is bedoeld anders daalt deze sterk in mijn achting.

Mitsz, voor de afwas hebben wij gewoon een Truus :lol: hoe je alleen maar de juiste knopjes in te drukken.

groet,
Peter


Jullie zijn gewoon te bedonderd om af te wassen :wink:
Mijn vrouw zegt simpelweg : Harnold schatje dit zijn vrouwenwerkjes en die doe ik en mannenklusjes zijn voor jou. Is dit niet fantastisch...oh ik ben zo gelukkig en jongens ook al ga je trouwen , vanaf het eerste moment gewoon de dingen bliven doen die je altijd al deed en niet "de eerste tijd erbij inschieten"dingen achterwege laten want je zal zien dat ze er dan niet meer aan kunnen wennen en dan krijg je gezeik.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2005 09:58

Niks op tegen Mitsz,

Maar stereotype huwelijken bestaan niet. Wel traditionele huwelijken die langzamerhand verdwenen zijn omdat beide partners werken en het dan niet meer dan redelijk is dat het corvee verdeeld wordt.

In mijn geval hing indertijd de tijd beschikbaar om te vissen niet samen met huishoudelijke taken, maar met het werk. Daarnaast bleef er voor de kinderen alleen het weekend en als het een beetje tegen zat alleen de zondag over. Ik heb er wel voor gezorgd dat de kinderen zich niet afvroegen wie de man was die het vlees sneed.

Maar je ziet wel vaker in een relatie een partner die bang is dat hij/zij teveel doet.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

04-01-2005 11:20

Na de geboorte van mn eerste dochter heb ik even de draai moeten vinden in het combineren van bepaalde factoren. Afgelopen april is de tweede (weer een dochter) geboren en eigenlijk loopt alles gewoon weer vanzelf in het gareel. De vrouw heeft in de loop van de tijd wat concessies gedaan en ik heb zelf wat concessies gedaan (bv niet meer competitie darten). En eigenlijk zijn we beiden wel tevreden over de manier waarop het nu loopt (soms zeurt ze tijdens de maandelijkse periode :wink: , het zij haar vergeven).

Kortom een balans vinden tussen de 2, en bij ons gebeurt alles in overleg. Vind ik wel zo fair.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

04-01-2005 11:37

Kees Ouwehand schreef:Niks op tegen Mitsz,

Maar stereotype huwelijken bestaan niet. Wel traditionele huwelijken die langzamerhand verdwenen zijn omdat beide partners werken en het dan niet meer dan redelijk is dat het corvee verdeeld wordt.

Ik heb er wel voor gezorgd dat de kinderen zich niet afvroegen wie de man was die het vlees sneed.

Maar je ziet wel vaker in een relatie een partner die bang is dat hij/zij teveel doet.

Groet, Kees


Dit onderstreep ik, vooral dat laatste.

Ik moet toch concluderen dat het veel aanstaande of jonge vaders verontrust, die taakverdeling en het hebben van kinderen.

Gaat men te snel samenwonen of trouwen, men kent elkaar niet voldoende heb ik de indruk.
Soms zie je dat ze na een jaar verkering al gaan hokken, en dat is veel te snel.
Dit loopt vaak fout af. Verkering prima, maar wacht een jaar of 3 voor je gaat trouwen oid.

gr Harnold
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-01-2005 13:30

Goed advies Harnold.

ik zal er aan denken eer ik in het "bootje" stap

MVG Mitsz
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

04-01-2005 19:15

Sommige mannen snappen het nog niet helemaal,daarom nog één keer uitleg, De vrouw hoort aan de ketting in de keuken en achter het aanrecht dat is trouwens haar enige recht, als ze daar toch kans ziet om uit de keuken tekomen dan.....is de ketting te lang. :P :lol: CN
Unicorn Carp Fisching