Internetpagina's probleem

Aart Appel

28-12-2004 23:28

Start > Uitvoeren en type dan :ipconfig /flushdns
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-12-2004 23:40

Aart,

En dan verder ?

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-12-2004 00:05

Dennis,
abacadabra zal ik proberen uit te leggen:

Je gebruikt internet explorer 6, dit is nu niet 1 van de veligiste en snelste browsers om te gebruiken.

Ik ben mede om deze reden overgestapt op mozilla firefox en gebruik deze met veel plezier, hij laadt beduidend sneller en werkt prettiger en veiliger.
De heren IT`ers kennen deze browser als het goed is ook aardig goed, wordt door aardig wat mensen die dagelijks in de computerbranche zitten gebruikt namelijk.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Appel

29-12-2004 00:30

Dennis dan <Enter> :-)

Windows 2000/XP gebruikt DNS caching. Het heeft alleen als nadeel dat "failed DNS lookups" ook gecached worden.

Je kan die cache verwijderden via de command prompt => ipconfig /flushdns <Enter>

Het is niet gezegd dat dit het probleem is, maar ik denk het haast wel. Installeer is firefox zoals Peter zegt :-) Dan heb je een echte webbrowser met tabbed browsing, een popup-killer en tig deftige/nuttige plugins. Je kan dan ook meteen zien of het internet explorer is die het probleem veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-12-2004 00:34

Ooh,

Bla bla bla blabla de blaaaablaa :o :o
Wel eens van een digibeet gehoort :wink:
Ik zal er morgen eens rustig voor gaan zitten en het met mijn adviseurs bespreken.
Alvast bedankt,

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

29-12-2004 00:58

Dennis,

Ik denk dat het over een paar dagen wel weer voorbij is. :evil:

Nu ik erover na denk, bij mij begon de ellende ook toen ik SP2 geinstalleerd had. Heb SP2 er niet afgehaald, maar ik heb er ook geen last meer van. Misschien moet je pc even wennen :lol:

Kazaa doe ik niet aan, Leve Emule :P

Komt wel goed jongen, komt wel goed....

Groet Raymon
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-12-2004 10:33

Whoehahahahahahaha .......

Geweldig jongens ga vooral door, ik lach me hier een kriek!

Ik doe er gewoon een schepje boven op, gewoon omdat het leuk is. Het ligt namelijk aan de spanning bij Dennis thuis, die fluctueert te veel waardoor zijn interne DNS commando's misinterperted worden/zijn. HIerdoor zullen zijn irq instellingen veranderen en wijzigen, wat weer een gevolg is voor zijn DMA instellingen.

M.a.w. BS

Nu ben ik niet de meest ervaren IT'er hoor, maar volgens mij betekend een kruisje gewoon dat het plaatje niet aanwezig is op de plek waar hij verwacht wordt en kunnen we er van uit gaan dat het een tijdelijk probleem zal zijn.

Maar ik lees gewoon verder.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

29-12-2004 10:59

Haloha,

Heb ook wel eens iets met computers gedaan... lokale DNS kan het probleem niet zijn, aangezien de TPGpost pagina zelf dan helemaal niet gevonden zou kunnen worden. Misschien een probleem van de DNS servers van Dennis' provider, maar daar zouden veel meer mensen last van moeten hebben, en over het algemeen zijn dat soort grote verstoringen snel opgelost.

Groeten,

Mark
Robbie Berg
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-12-2004 20:31
Locatie: Den Haag

29-12-2004 12:12

Ola allen, is wel een boeiend topic, nooit gedacht dat ik in een karperforum zo vaak terug kom. ( Wat Dennis heeft met computers heb ik met vissen).
Maar ff de antwooden op een rij.
Firefox of IE6. Ik zelf ben zelf ( en zeker voor Dennis) een voorstander van IE6 en wel met de reden dat het gebruikersgemak firefox ruim overtreft. Firefox heeft nl de neiging als het niet gelijk draait dat je dan gelijk heel diep in de instellingen moet gaan kruipen. Lijkt mij niet de oplossing voor Dennis dus.

SP1 of SP2 => SP2 werd door Casema afgeraden met de reden dat het niet zeker was of de instellingen goed mee kwamen. Ikzelf heb de ervaring met Casema dat ze het liefst hebben dat er nog met IE4 wordt gewerkt puur vanwege het feit dat de mensen van Casema niet echt weten waar ze het over hebben( De meeste problemen lossen ze op aan de hand van een excelsheet met standaard vragen. Bij ja gaan ze naar de volgende vraag, bij nee naar een ander blad. Eigenlijk net zoals de windowshelp werkt). Er zijn er wel een paar bij Casema die het kunnen maar dat zijn over het algemeen de mensen die je niet aan de lijn krijgt, of anders als er al een heel tijdje aan de telefoon is gehangen. Ikzelf heb de ervaring met meerdere computers dat er na het installeren van SP2 minder problemen zijn en of waren. Ik heb een paar computers in behandeling( gewoon als vriendendienst ben geen ITer) na het installeren heb ik er veel minder omkijken naar. Ik kan dan ook alleen maar aanraden dat SP2 de moeite waard is, ikzelf draai het al sinds dat het er is, sindsdien heb ik mijn virusscanner en firewall eruit gegooid.( Wel controleer ik elke week met een onlinescanner maar nooit wat gevonden, dat geld ook voor mijn poorten).
Wat betreft het feit dat er een DNS fout is ij TPG moet helaas negatief beantwoorden, ik kan nl wel alle plaatjes zien en ik heb een site van TPG( die Dennis niet kon zien via het klikken) toegestuurd en toen kon hij hem wel openen met alles erop en eraan. Dat bevestigd een klein beetje mijn vermoeden dat het gewoon een fout was bij de cache van Wanadoo. En daar hoeven niet zoveel mensen last van te hebben omdat Wanadoo met verschillende lagen werkt. Inloggen bij het centrale punt vlak om de hoek, vandaar gaat het signaal nog door 3 of 4 punten heen voordat het echt op het internet beland. Ik denk persoonlijk dat er heel even een corupted cache tussen heeft gezeten of nog zit.

Maar omdat het niet verkeerd is heb ik hem aangeraden om HitmanPro en regcleaner te gebruiken, puur om uit te sluiten dat het bij hem op zijn computer fout zit.

Groetjes van Robbie( die nu de krampen in zijn vingers heeft van het tikken).
Beter één knobbel in je hand dan 10 in het water.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-12-2004 12:27

Robbie,

Advies: Ze onmiddelijk weer je virusscanners er op!!!! 1 keer in de week online betekend dat je 6 dagen en 23 uur en 59 minuten besmet door het leven kan gaan, waardoor je spontaan een heleboel mensen mee kan trekken in de ellende.

firewalls: Tsja als je het hebt over zonealarm e.d. dan geef ik je gelijk is prut en zal altijd prut blijven. compleet nutteloos voor de gemiddelde gebruiker aangezien jij als gebruiker een vraag krijgt waar je toch geen antwoord op weet, resultaat je zegt maar ja en de ellende kan beginnen.

Dan nog even terug naar het probleem .....

Dat jij wel bij de pagina kan en alle plaatjes ziet is niet raar hoor, jullie zitten waarschijnlijk op verschillende DNS servers te kijken.

Start / uitvoeren: type cmd <enter>
Type ipconfig /all<enter> en je krijgt een overzicht van de gebruikte DNS servers. Ik doe altijd het volgende:

DNS server1: Voorkeur van mijn provider
DNS server2: Voorkeur2 van mijn provider
DNS server3: XS4ALL
DNS server4: XS4ALL

Als je toevallig XS4ALL als provider hebt dan de 2 van demon nemen.

Google voor de adressen

Mijn stelling blijft, een kink in de kabel bij de DNS van je provider Dennis :wink: Tijd lost dat wel op.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Robbie Berg
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-12-2004 20:31
Locatie: Den Haag

29-12-2004 12:36

Sorry Marc,

Ik draai nu al bijna 2 jaar zonder virusscanner en heb in die 2 jaar nog geen virus gehad.
Is gewoon een kwestie van weten wat je wel en niet kan openen en systeem up to date houden. En ja ik geef je gelijk als je zegt dat het onverantwoord is en dat ik inderdaad op 2 minuten na de hele week onbeschermd ben.
Sorry was wel vergeten om erbij te zeggen dat ik wel een spamfilter heb draaien, dat is mijn opvang qua virussen. Als ik mijn prullenbak( van spamfilter) niet leeg en ik doe een scan heb ik minimaal 50 virussen op mijn comp, maar allemaal gedeactiveerd door spamfilter.
Ik ben ook kieskeurig met 'downloaden van' en 'openen van'. Ik ben een enthousiast gebruiker van Kazaa, als ik een prog download wat ik niet vetrouw gooi ik alsnog een online scanner erover heen.
Wat ik al zei, ik ben virusvrij geweest sinds ik de scanner eraf heb gegooid.

Groetjes

Robbie
Beter één knobbel in je hand dan 10 in het water.
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

29-12-2004 12:43

Heren,

Ga door, erg boeiend. Vooral dat stukje DNS.
Altijd maar weer die DNS :o

Ben benieuwd naar de oplossing.

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Robbie Berg
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-12-2004 20:31
Locatie: Den Haag

29-12-2004 12:45

Had nog niet overal antwoord gegeven geloof ik.

Dat ik de plaatjes wel zie en hij niet heb je verkeerd begrepen.

Hij ziet nl de plaatjes ook, als ik een rechstreekse link naar hem toe stuur.
Dus als hij op de 'índex' pagina zit en hij wil doorklikken naar pagina 2 ziet hij de plaatjes niet, maar als ik hem de rechtstreekse link aan hem geef van pagina 2 ziet hij de plaatjes wel.
En zonealarm en XP zijn nou niet bepaald vriendjes van elkaar( is niet uit eigen ervaring maar meer uit diverse andere forums)
En ik ben het met je eens dat het bij de provider ligt, maar wil uitsluiten dat aan zijn computer ligt.

Gr

Robert( Die nu wel alles beantwoord heeft , geloof ik)
Beter één knobbel in je hand dan 10 in het water.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-12-2004 17:27

Tsja ......

Robbie, wat moet ik nu weer zeggen ..... jongen ga aub karpervissen, met jouw geluk vang je het nieuwe wereldrecord dat kan bijna niet anders.

Spam <> virus dus een spamfilter kan geen virussen tegehouden.
Jij draaid al 2 jaar zonder virusscanner terwijl jij die virusscanner er afgehaald zegt te hebben NA installatie van SP2 .... ergh die is nog geen 2 jaar oud hoor.

Jij weet niet of jij virussen hebt! Wie zegt dat jij een goede online scanner hebt? (Welke gebruik jij by the way?). Jij advoseert keihard dat je best zonder kunt ......

Er rijden ook mensen al jaren met teveel drank op, kan ook geen kwaad. Vuurwerk hoef je niet weg te gooien, gewoon aansteken en vasthouden, AIDS bestaat niet enz enz enz ...... dat je af en toe (sommige mensen vaak) de dans ontspringt wil niet zeggen dat je het niet KUNT krijgen.

Mij maakt het verder niet uit hoor, ik heb wel virusscanners draaien en die pakken regelmatig een virus voor mij .... gelukkig!

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-12-2004 18:08

Haal de stekke rvan je router (als je die hebt) ook eens in en uit het stopcontact. Bij het opstarten zijn 9 van de 10 keer de dns problemen weer voorbij als t mij overkomt...

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-12-2004 18:29

Heren, mag ik nog even twee dingetjes in de groep gooien?

Ik heb zojuist ad aware geïnstalleerd en laten draaien, maar kan ik de 168 gevonden bestanden nu zomaar weggooien? Zitten daar geen bestanden bij (zoals die .dll bestanden etc.) die bij andere programma's nodig zijn? Ik zou hier graag wat meer over willen weten.

en ten tweede: weet iemand hoe het komt dat als ik naar http://www.routeplanner.nl ga, dan ik de inhoud van My Shared Folder op die pagina te zien krijg? (als een soort parent directory, zo ziet dat er dan uit...)

Ben benieuwd!

vr gr Sjoerd
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

29-12-2004 18:33

Sjoerd Groot schreef:Heren, mag ik nog even twee dingetjes in de groep gooien?

Ik heb zojuist ad aware geïnstalleerd en laten draaien, maar kan ik de 168 gevonden bestanden nu zomaar weggooien? Zitten daar geen bestanden bij (zoals die .dll bestanden etc.) die bij andere programma's nodig zijn? Ik zou hier graag wat meer over willen weten.

en ten tweede: weet iemand hoe het komt dat als ik naar http://www.routeplanner.nl ga, dan ik de inhoud van My Shared Folder op die pagina te zien krijg? (als een soort parent directory, zo ziet dat er dan uit...)

Ben benieuwd!

vr gr Sjoerd


Gewoon even google'n dan vindt je genoeg antwoorden hierop.
Lijkt me dat we hier een beetje off-topic gaan.
Open anders een topic met PC problemen als een soort vraagbaak.
Is het internet ook op zondag open?????
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

29-12-2004 19:30

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-12-2004 19:49

Er zijn al vele posts geplaatst over ad/spyware programma's, dus dat is niet meer of minder off topic dan de rest...

Dennis kan ook googelen over zijn problemen, maar ook hij vraagt het natuurlijk niet voor niets hier.

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-12-2004 20:09

Ok ik heb een aantal handleidingen gezocht en gelezen. ergens las ik dat je het bestanden in de categorie 'dater-miner' gerust kan wissen. Ik kan niet vinden of dit werkelijk zo is. Dus daarom toch dit kleine vraagje voor de IT'ers:

Kan je dataminer bestanden gerust wissen?

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

29-12-2004 22:21

Sorry effe afreageren:
Het gezeik van mensen over onveilige Internet Explorer, onveilige Windows. Ik krijg het een beetje op mijn heupen van mensen die altijd tegen Microsoft aanschoppen. Ze zijn nu eenmaal de grootste. Billy heeft het gewoon heel slim gedaan.
Overal lees je alleen de slechte kanten van Windows; hoe gevoelig het wel niet is voor virussen etc. Moet je voor de grap eens nagaan hoeveel veiligheidspatches er voor Linux per maand uitkomen. daar krijg je het pas benauwd van!
Helemaal veilig krijg je het nooit, dan moet je de stekkers eruit trekken.
Firefox, Mozilla, Netscape, Opera etc. allemaal leuk een aardig, maar allemaall geprogrammeerd door mensen die tegen Internet Explorer zijn maar wel Windows gebruiken om die browser op te laten draaien :o

De enige logica die ik nog niet heb kunnen ontdekken bij Windows is, dat je op Start moet drukken om je PC af te sluiten :D .

P@sc@l
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-12-2004 00:36

Hoi Pascal,
tegen windows aanschoppen is het denk ik niet tenminste niet van mijn kant
Ik vind persoonlijke en met mij meerderen dat firefox gewoon een gedegen browser is die goed functioneert.

Hij werkt gewoon prettiger dan i.e daar hij sneller laadt , qua veligheid dit heeft voor een groot deel met je eigen internetgedrag te maken en is niet geheel afhankelijk van je browser.

Ik werk verder prima met XP pro ondanks de lekken die linux net zo goed heeft, wel zit er logica in dat het met windows direct wordt gemeld daar dit nu 1 keer de os is die het meest op pc`s staat.

heb je al een mail naar Bil gestuurd betreffende het start issue :D
groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-12-2004 08:35

Sjoerd,

Flikker die data miners er maar gewoon af hoor kan geen kwaad.

Peter,

Weet je ook waarom firefox sneller laad?
Ik moet ff graven in mijn geheugen, maar het heeft te maken met een setting die nog steeds in windows op een lagere waarde staat. Tijdens installatie van firefox wordt deze setting aangepast maar dat zou je ook handmatig kunnen doen.

Ik zal wel ff gaan graven en dan kom ik er op terug.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-12-2004 08:49

Even gegraven en kijk eens:

Internet Snelheid:

Breedbandinternet is sneller, vooral bij grote files, maar internet pagina's zijn meestal opgebouwd uit veel kleine files.

Windows haalt standaard maar 2 files tegelijk binnen, maar met breedband kan je veel meer aan.
Hierdoor wordt je bandbreedte niet optimaal benut.
Dit is op te lossen door twee registersleutels aan te maken, of te veranderen als je ze al hebt.

Ga hiervoor naar het register (Start, uitvoeren, en typ Regedit).

Let op... aanpassingen maken in je register is op eigen risico en kan bij verkeerd gebruik schade aanrichten in je computer waardoor een nieuwe installatie van je operating software nodig zal zijn.
Wij zijn niet aansprakelijk voor dergelijke schade.

Open de sleutel \HKEY_CURRENT_USERS\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\InternetSettings.

Kijk of hier de DWORD waarden MaxConnectionsPerServer en MaxConnectionsPer1_0Server bestaan.

Zo ja, ga dan verder met de volgende stap....

Zo niet, maak ze dan aan door in het menu Bewerken de optie Nieuw te selecteren en vervolgens DWORD-waarde.

Let erop dat je de namen van de aan te maken sleutel precies zo invoert als hierboven is aangegeven, inclusief hoofd- en kleine letters.

Open de hiervoor vermelde sleutels (dubbelklik erop) en geeft ze beide een waarde van 16 (hexadecimaal).

Webpagina's die voorheen langzaam werden binnengehaald, zouden nu veel sneller moeten komen.
Wijziging is meteen actief, je hoeft niet eerst PC te herstarten ofzo.
Je kunt vervolgens ook nog proberen of er nog winst te halen is met de waarde 32
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-12-2004 08:58

Marc,

Bedankt voor de tip, op de laptop van m'n werk stond de waarde op 5. Zal ook eens thuis kijken waar die standaard op staat.

Groeten,

Mark