Wat heeft op jou dit visseizoen het meeste indruk gemaakt.

Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

22-12-2004 17:14

De leukste

Ook mijn eerste spiegel gevangen.

Mijn pr naar 19.5 pond verhoogt (20 pond is ook gelijk zo overdreven he)

Eindelijk mijn vriendin te overtuigen dat ik echt al die spullen nodig heb

een vismaat door dik en dun rijker

En door die maat kan ik nu prachtige foto's maken, hij vangt als enige echt werkelijk altijd oefen materiaal voor mij(volgende keer is het jou beurt om te scheppen en te fotograferen :evil: )

en heb dit prachtige forum ondekt waardoor ik veel wijzer ben geworden

Keep up the good work
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

22-12-2004 17:19

Niks....

Heb een kut jaar gehad op visgebied.

Wel genoten... dat wel.... Daar draait t toch ook wel om..

Frank
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

22-12-2004 19:18

Bart, dat was niet leuk hoor toen me tent weg waaide :lol: , schrok me dood. Zat plotseling in de open lucht tijdens een storm met regen en onweer :o En bart wat dacht je van de sessie met 38 runs in 2 dagen 8)

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

22-12-2004 19:46

Heej
Het meetse indruk op mij heeft toch wel de vissessie met mn kameraad Noud in de meivakantie van dit jaar gemaakt: De eerste nacht ving Noud een 30 ponds rijen en ik verdubbelde mn record en vervolgens verbrak ik het weer met een 35 pond schubkarper. Verder werd er die vakantie nogtwee keer 31 pond en een keer 26 pond gevangen. Het was echt een topsessie.
Verder geniet ik nog volop van elke sessie hoor, maar dit heeft zeker tijd nodig om verbroken te worden zo'n sessie :wink:

mzzzls Bart
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

22-12-2004 20:12

Owja mensen
gheghe robert en ik hadde in 2 nachtten 38 runs op 4 stokken :o :lol:
met 2 mooie kroeskarpers 8) haha en robert kreege en leuke bekering van meneer de politie :lol:

mvg
bart
keihard de geksteeeeeee
sam claus
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-06-2004 13:35

23-12-2004 00:15

mmm toch wel mijn "vijver onderzoek " lol al zwemmend.
toen verschoot ik wel ff :)
groeten sam
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-12-2004 09:41

De jubileummeeting van de KSN. Het was een enorme klus, maar ik krijg rillingen over mijn rug en een glimlach op mijn gezicht als ik er weer aan terugdenk...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-12-2004 15:26

Hmmm moeilijke vraag Peter,

Ik heb een aantal dingen:
- Opstarten van de R-CBB Noordwest Nederland
- Op een water dat bekend staat als 'erg moeilijk' in 2 dagen de helft van het bestand gevangen (bestand bestaat uit 30 vissen op 5 hectare water)
- 4 sessies achter elkaar onweer op mijn dak

Verder volop genoten van mijn hobby, veel tijd gestoken in andere zaken rondom het karpervissen en gewoon een lekker jaar gehad wat vissen betreft.

Komend jaar liggen mijn doelen wel iets anders dan dit jaar....
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

23-12-2004 16:35

Hoogtepunten:
* Het vangen van mijn 1e 40 ponder (ook nog eens in Nederland)
* De 1e vis op een nieuw water waar niemand de populatie van kent, was meteen een oersterke 15,2kg wegende schub karper.
* Het vangen van een meerval van 1,33 meter op het bovengenoemde water.

Dieptepunten:
* Ben dit jaar gewoon keihard op mijn bek gegaan in Frankrijk, als je het op je bek gaan kunt noemen. En terwijl dat ik in Frankrijk zat te blanken vingen ze ook nog eens ik weet niet hoeveel (grote vissen) in 2 nachten tijd op mijn thuiswater op de stek waar ik al een maand aan het voeren was. Erg fijn dan die smsjes van je vismaten :evil: :cry:
* Een hele sterke vis (karper of meerval) verspelen op het water waar ik de meerval en schub heb gevangen, de nacht er na werden we ook nog eens betrapt en weggestuurd. Gelukkig kwamen we er met een waarschuwing vanaf maar de volgende x zouden we dus wel een dikke boete krijgen :( Dus het sprookje was over daar ik geen zin had in gestrest te moeten gaan vissen.

Mvg,
Arjan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-12-2004 17:03

Wel opvallend is dat de meeste indrukken wel egocentrisch gericht zijn.:)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-12-2004 18:11

Is toch niks nieuws ? ,en gelukkig heb ik nergens een karpersterfte meegemaakt ! Dat zou misschien wel meer indruk maken, maar is gelukkig niet het geval !
CarpeR Diem
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

23-12-2004 18:17

het bezoek van Bambi aan m'n tent.
2 x dit jaar, 1 keer in franrkijk en 1 week later in Nederland.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

23-12-2004 18:45

*het vangen van mijn eerste 30er

*het beroofd worden van mijn visspullen tot aan afvaltasje toe

*het gratis krijgen van de nieuwe hengels van Piet Vogel

*het in mijn hand gebeten worden door een snoek terwijl ik mijn handen aan het wassen was bij het penvissen

*zien dat een maat een vis verspeeld, die er wonder boven wonder bij een andere maat verstrikt in wat lijn er met die ene maats onderlijn in zijn bek, alsnog uitkwam, en 35 pond bleek te wegen

*na een goedopgebouwde voerstek 5 keiharde fluiters in een half uur krijgen

Eigenlijk te veel om op te noemen.....2004 was een jaar vol van indrukwekkende gebeurtenissen voor mij.

MVG,

Ferdy
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-12-2004 19:54

De kerstkaart van Henk de Jonge,

vertelde mij meer dan 1000 emails of Pb-tjes.

Henk bedankt.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-12-2004 20:56

Mijn zoon van 9 jaren jong, die een vis zeer vakkundig over een stijl talud heen drillt, waar een volwassen kerel er drie verspeelt over dezelfdse hindernis :D

Het vangen van twee hele dikke vissen, 5 minuten na het voeren van 2 kg boilies

Voor de eerste keer in m'n leven stuk gaan op een water.. het komend jaar echter..... 8)
Pieter de Jongh

23-12-2004 21:37

Mijn visserij was 1 groot hoogtepunt.
Mijn vrouw zou willen dat ik dat thuis ook had. :wink:
pieter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-12-2004 21:42

jan van kranenburg schreef:Hans B.

Had een beetje gesjoemeld en het was een 40-er gweest.

Heel mooi, Man!!!!

mvg

Jan

Jan,
Sjoemelen om mijzelf voor de gek te houden...dacht het niet :wink:
Ach..zo blijft je nog wat te wensen over houden .

Bedankt voor je felicitatie
Groeten
Hans
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

24-12-2004 09:57

Mannen, al die persoonlijke hoogtepunten al dan niet (Pieter) delen met een ander fantasties.

Voor een aantal van ons vissers hoeft dit of kunnen dat niet meer, :lol: en gaan dan opzoek naar een andere uitdagingen in het karpervissen. Belangenbehartiging is zoiets. Hierin vind je veel gelukkig medestanders maar echter ook onbegrip van bekende karpervissers in binnen en buitenland. Karpervissen en belangenbehartiging houd niet op aan de grens van ons land maar is al jaren grens overschrijdend.
Karpersterfte, en het verplaatsen van grote vissen is daardoor een van de hot items van dit moment.
Wat dit kan voor invloed kan hebben op de bestaande karperpopulaties de komende jaren is bij vele nog maar net (en andere nog niet) door gedrongen.
Kritische e-mail geplaatst in het buitenland worden onder andere al snel verwijderd. Vraag me wel eens af, zijn wij hier heiliger dan de paus en waarom steken we hier zograag ons vingertje op.
Mijn mening is dat als de vrije discussie stopt, we ons op een hellend vlak begeven. Voorbeelden vanuit het verleden zijn er genoeg.
Dat het gelukkig ook anders kan neem als voorbeeld een blad als ‘Karperwereld,’ door voortdurend krities te blijven niet alleen commercieel te denken en handelen bewijs je ons als karpervisser, je zelf als blad, nu en in de toekomst een goede dienst.
Andere bladen lees ik bewust niet veel meer.
Echter wel in het verleden, maar vaak van elke kritiek ontbloot was voor mij de rede om een blad door mijn abonnement niet meer te sponsoren. Dat ik daarin een enkeling ben vind ik wel jammer maar een ieder moet daar vrij in zijn.

Mij is wel verweten vanuit het buitenland wegens mijn kritische houding ter opzichten van dit soort zaken, dat ik eerst maar iets doen voor de karpervisserij.

Dat stuk onbegrip van karpervissers, bestuurders, karperbladen die alle aan de weg timmeren, en niet de andere kant van de medaille van het karpervissen laten zien, dat viel mij op.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

24-12-2004 11:54

Twee maanden op een put zitten vissen met als target uiteraard de twee topvissen. Heb met veel verschillende tactieken zitten vissen met als resultaat dat ik de ene na 2 maanden voor de 3e keer in mijn net had en de ander steeds wist te ontkomen, terwijl juist diegene die ik 3X had als moeilijkste van de twee bekend staat, dacht dat ik gek werd.
Lichtpunt in het geheel, was wel weer een nieuw PB toen ik hem voor de 3e keer wist te strikken vlak voor de paai begon!!
Maar wel weer een goed doel voor volgend jaar dus!!!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-12-2004 13:32

Mijn hoogtepunten van afgelopen jaar zijn:

-Als KSN Jeugdcommissie komt de door ons georganiseerde landelijke jeugdkaprerdag eraan, en voor volgend jaar komen er 6 jeugdkarperviskampen, waarvan de inschrijvingen voorspoedig verlopen. Ben dik tevreden en ook wel trots op mijn JC collega's!

-Mijn eerste vis dit jaar was een schitterend exemplaar waarvan de foto's vorig jaar mislukt zijn (dubbelvangst). Dit keer zijn ze fantastisch geworden. Tijdens een heel bijzondere sessie gevangen in de vrieskou, in de gloed van het paasvuur een steenworp verderop gevangen.

Later in het seizoen mocht ik een zowaar nog mooier exmplaar vangen. Twee vissen, maar wat voor vissen, ze hebben mijn seizoen gered.

-Derde hoogtepunt: Na 'total-loss' van mijn eerste bootje, nu na 1,5 jaar mijn nieuwe bootje zover opgeknapt dat deze weer vaarklaar is! Voor volgend jaar heb ik er dus weer een doel bij, met dank aan de vele vrijwilligers die hebben meegeholpen met sjouwen, veroeren, schuren, verven enz. top!

Verder wens ik iedereen hele fijne kerstdagen en een goed en succesvol 2005!

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-12-2004 13:43

Dat was wel de temperatuur van het water :o :o ,toen ik om 05.45 uur met mijn slaperige kop ,met hengel en net het water in moest om een vis uit een obstakel(meerkoetennest :evil: )te halen.
En dat was die nacht al de tweede !! keer.

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-12-2004 13:52

[quote="Chris Kroesen"]het bezoek van Bambi aan m'n tent.
2 x dit jaar, 1 keer in franrkijk en 1 week later in Nederland.[/quote]


Zelfde Bambi? :o :o :o :o
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

24-12-2004 16:36

Hallo,

Dieptepunt: Mijn hond slikte een complete rig in. Apart gezicht op een rontgenfoto. Haak zat in de slokdarm en de tonwartel net boven maagklep. Op dat moment konden alle karpers van de wereld me gestolen worden. Een bezoek aan de dierenarts en 4 dagen dierenziekenhuis later was het probleem opgelost. Nu is ze weer helemaal de oude. Beetje duur avondje vissen, maar ook dat kon me toen niks schelen. Goede les voor de volgende keer. Welzijn van de vis is erg belangrijk. Maar drie seconde investeren om je hengel en rig veilig weg te zetten is ook wat waard.

O ja, heb ook nog een beetje gevist. Ups en down. Geen echte verrassingen, periode lekker gevangen, ook zonder verrassing. Volgend jaar ga ik mijn geluk van 2004 opmaken.

groet,

Leon
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-12-2004 16:50

Leon,


Hoe kan dat dan??

Had je je hond megenomen naar het water?

Best pijnlijk voor het beestje.... :(

Groeten Koen
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

24-12-2004 16:55

Ja, natuurlijk.

Vis gevangen door mijn maat. Hengel in het gras gegooid. Haak eruit. Foto maken. stress stress stress, want de vis bloedde uit zijn kieuwen. (Niet ernstig, hoor, maar toch. )Kwam mijn hond kokhalzend naast me zitten met een stuk onderlijn en wartel uit zijn bek. Toen was er dus nog meer stress.