Is een doorsnee karpervisser lui?

Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2004 17:48

Doorsnee karpervisser ligt meer in zijn bivy dan er buiten vertoeft. Hoe vaak ik s’morgens langs de waterkant rij en om 10 uur nog dichte tenten en busjes tegen kom wil je niet weten.
Maak het ook mee dat (Flippie) aankomt hengels erin kiepert, tent, of slaapwagen in duikt en er de eerste uren niet meer uitkomt. Wat deze personen die zich karpervisser noemen voor plezier aan hun hobby beleven ontgaat mij volkomen. Of gaat het om die foto met die ene vis??

Peter
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

03-12-2004 18:09

Beste Peter.
Misschein heeft de vissers een zwaar nacht gehad met de vangst??
Je weet maar noit
mv vis gr steve
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-12-2004 18:16

Peter,


Leuke topic :lol:
Ik ben zelf niet lui als karpervisser al hou ik wel van lekker dutten aan t water.
In de ochtend ben ik vrij vroeg wakker, dit is verschillend maar in de zomer zodra de zon opkomt ben ik al wakker......Ff rondkoekeloeren en m'n eerste shaggie van de dag roken, ook gooi ik m'n hengels opnieuw in met de nodige paar boilie's(of ander aas).
Heb ik een karper gezakt(dit is zelden want ik fotografeer meestal op de tijdstip van het vangen zodat ie gelijk terug kan) dan maak ik een fototje en weeg ik em.
Ik heb een vismaat die gerust tot 10uur s'ochtends blijft liggen, dat is pas lui! :o In de middag wil ik ook nog wel een dutje doen maar dit is meestal als ik een 'zware' nacht heb gehad :wink:

Iedere karpervisser heeft wel iets lui's in zich :lol:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-12-2004 18:25

Liever lui dan moe? Toch?

Ik denk dat velen na een zware nacht toch nog even willen blijven dutten en dromen over wat er allemaal heeft afgespeeld in de donkere uurtjes. Maar gelukkig ben ik "slechts" een dagjesvisser die de stretcher alleen gebruikt om te zonnen. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2004 18:45

Beste Steve,

Gelukkig, heb ik dat ook mee gemaakt zware nachten. Zie er naar een paar dagen niet uit, andere zijn het niet met me eens, ze stellen dat ik er altijd zo uitzie :x .

Over het algemeen heb ik aan de waterkant geen rust in mijn lijf, vindt het observeren zo belangrijk.
Zoek veelal schaduwrijke plekken voor mijn aas, en die zijn in de morgen nu eenmaal op een andere plaats dan in de avond, afhankelijk van het water wat ik bevis. Dat men actief bezig is aan het water maak ik maar weinig mee. Kom jongens tegen die op een stek vissen die weinig of geen vis opbrengt. Er jaren zitten om dat die zo makkelijk is om hun auto neer te zetten.
Rare figuren die karpervissers, lui??

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-12-2004 18:56

Peter,


Je hebt verschillende soorten karpervissers die zich fanatiek noemen.
1 daarvan is een karpervisser die bereid is er wat voor te doen dus die lopen gerust een kilometer met hun spullen door de blubber, zijn altijd actief bezig met observeren en anticiperen als het niet wilt lukken naar hun zin.
De 2e is meer een visser die cht voor de rust gaat, z'n spullen uitstalt op een afstand van 20 meter van z'n auto.
Observeren??? Wat is dat? :roll: :-? Ik observeer liever m'n tent van binnen! Dat is veel overzichtelijker! Die heren gaan wel vissen, heel graag zelfs maar hun zullen er niet zo van wakker liggen als hun niks vangen terwijl de fanatieke, onrustige buurman zich helemaal klemt vangt! :o

Gelukkig zijn er maar van die luie vissers :wink: Die laten meer over voor de echte fanatieke :D [/b]
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-12-2004 19:03

Vind dit helemaal niet zo'n interessante topic.
Sorry, soms schaam ik mezelf als ik moet zeggen "ja ik ben een karpervisser" ....
Dan krijg je soms rare blikken van "dus jij ligt uren in een tentje te meuren tot een piepdooos zegt dat er een vis aanhangt"?

En natuurlijk wordt de link naar de blowende, zuipende, snuivende, uitslapenbde rotzooivisser hierbij gemaakt.

Triest :)

Groetn,

Frank
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-12-2004 19:16

Frank,

Ik begrijp je reactie goed maar mensen die zo denken denken ondoordacht.....
Eigenlijk moet je daar het lak aan hebben, je weet tenslotte dat je zelf de rotte appel niet bent van het stelletje karpervissers :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

03-12-2004 19:43

Zelf zit ik zoveel mogelijk buiten, en observeer telkens.

Tip: Voor wie de nacht wakker wil blijven, drink dan 24 blikjes Redbull of
andere energy-drank op....! :D Wedden dat je zo fit bent als een hoentje
de volgende dag.... :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

03-12-2004 19:43

Lui :o :o ??
Ik speel elke keer weer voor pakezel en sjouw me een breuk.
Ik ben gebroken als ik aankom op de plek waar ik wil vissen.

Daarnaast ga ik af en toe op de MTB voeren dus lui wil ik me zeker niet noemen :D

Pascal
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

03-12-2004 20:44

Een karpervisser is zeker NIET LUI,al geeft het soms wel zulk beeld.
Er wordt alleen maar gezien,de visser in de tent,op den bedchair.
Wat niet wordt gezien is:

De voorbereiding:
*Klaarmaken van kilo's aas (koken,weken,rollen,bollen,particels)
*Zoeken van een geschikte stek
*Het bijna dagelijks aanwezig zijn op de stek voor voeren of observatie.
*Uitvaren van lijnen op verre afstanden.
*Het uitzetten van het materiaal,wil je dit deftig voor een langere sessie,
kruipt ook wat tyd in.
*Het nachtvissen zelf,hoe dikwijls kun je een volledige nacht doorslapen??
idd niet veel: aanbeten,lawaai in de omtrek,koude,nachtelijk bezoek,herbeasen van de lijnen (eventueel uitvaren) dit zijn al factoren die uw nachtrust verstoren,de ene al plezanter dan de andere.

Als je dit bovenstaande allemaal doorneemt,kan een buitenstaander begrijpen dat een karpervisser geniet en vollop profiteerd van deze rustige momenten.

Welke andere vissport "eist" evenveel inzet????

grtz purple peeke
Greets Gino
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2004 21:39

Frank schamen waarvoor, moet je alles wat er om je heen gebeurd je dat aantrekken.
Voor mij heb je een paar goede schoenen aan waarmee je stevig op de grond staat.

Een karpervisser is niet meer dan een doorsnee van de Nederlandse bevolking.
Die andere Nederlander ziet wel eens een tentje staan maar het waarom ontgaat ze over het algemeen.
Maakte het mee dat er aan me gevraagd werd aan het water of ik van de politie was, en personen van twijfelachtige afkomst aan het opserveren was. Ik bevestigde het maar en verklaarde dat ik geen uitspraken hierover kon doen. Een verrekijker om je nek doet wonderen. 8)

Ben benieuwt naar reacties van jongens die bevestigen dat ze wel eens wat … :oops: …. zijn, en hoe ze tegen over die zogenaamde fanatiekelingen staan.


Peter
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-12-2004 22:04

Ik heb afgelopen jaar misschien 70% van mijn visserij op mijn stretcher gelegen, of dat iets met luiheid te maken heeft? Ik vis voornamelijk korte nachtjes in verband met studie en werk, ik kom voor het donker aan, gooi mijn stokken in, en ga op de stretcher liggen. Het water waar ik dit jaar gevist heb laat vrij zelden springende vis zien, dus het snachts wakker blijven levert mij niks extras op, ik heb dit dan ook vaak genoeg getest om dit te kunnen beweren. Zodra het licht word maak ik foto's van de eventuele gevangen vissen, en dan ben ik weg. Zo heb ik dus veel tijd op de stretcher besteed, maar of ik dan een luie visser ben?

Ik besteed de helft van mijn tijd aan het observeren en voeren, bedenken van theorieën en uitpeilen van stekken, daarnaast zit ik thuis ook vele uren na te denken over de te gebruiken rigs en montage etc.
Op een bepaalde manier ben ik dus "lui", maar op een andere manier dus ook weer niet. Of ik daardoor minder plezier in mijn hobby heb betwijfel ik.

Desondanks kan ik ook niet echt tegen die vissers die doen alsof het zondag is, en tot half 11 in de tent liggen te meuren, ik ben zelf nooit later dan 9 uur wakker, eerder 7 uur sochtends dan 9 uur.

Groeten
Stefan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2004 22:11

Peter, ik denk dat je gelijk hebt.
De doorsnee karpervisser is lui, dat is het slechte nieuws.
Het goede nieuws is dat de actieve karpervisser ook op dit board zijn/haar zegje doet, weliswaar een minderheid van het totaal vormend, maar toch..
Wij zijn in hart en nieren, innoverend,filosofisch bezig,discussierend en elkaar de helpende hand biedende echte karpervissers.

Vanuit mijn luie stoel, groetend, :wink:
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-12-2004 23:33

Ja Peter,

Is mij ook al opgevallen. Nooit enige activiteit bij die tentjes. Zouden ze wel aanwezig zijn? Wellicht wachten ze thuis op de bank voor de TV met een ontvanger en een kratje bier. Met die zelfhaaksystemen en een brok lood van 5 ounce schijnt aanslaan toch al niet meer nodig te zijn. Ik zag laatst een DVD waar de visser, ene Danny, ook computerspelletjes zat te spelen in een tentje zo een 100 meter verderop. En die Delkim maar brullen…

Maar ik begrijp inmiddels dat het ook kan zijn dat ze uitrusten van het gesjouw om dat spul allemaal aan de waterkant te krijgen. Men sjouwt wat mee tegenwoordig. En allemaal loodzwaar glimmend koolstofstaal. Dat weegt wat hoor. Ook moet er nog een boot mee met buitenboordmotor. Je moet op 50 meter uit de kant natuurlijk wel met echo de bodem in kaart brengen en dan op de vierkante cm nauwkeurig voeren. Anders vind de karper het niet. Het beest kan niet ruiken, moet je weten en is ook nog blind. Bovendien ziet de gemiddelde karpervisser er niet uit alsof hij een regelmatige sportschoolbezoeker is. Opvallend ook hoeveel bestelauto’s met grijs kenteken aan de waterkant staan. Dat zal niet voor niks wezen.

Maar ja, geen activiteit wil ook zeggen dat ze niet bijten. Dus rijd ik altijd maar weer door naar een meer belovend water. Die zijn er nog genoeg hoor. Dus laten ze zichzelf maar opsluiten op hun syndicaat watertjes...

Met wakkere groet, Kees :wink:
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

04-12-2004 00:14

Kees Ouwehand schreef:Ja Peter,

Is mij ook al opgevallen. Nooit enige activiteit bij die tentjes. Zouden ze wel aanwezig zijn? Wellicht wachten ze thuis op de bank voor de TV met een ontvanger en een kratje bier. Met die zelfhaaksystemen en een brok lood van 5 ounce schijnt aanslaan toch al niet meer nodig te zijn. Ik zag laatst een DVD waar de visser, ene Danny, ook computerspelletjes zat te spelen in een tentje zo een 100 meter verderop. En die Delkim maar brullen…

Maar ik begrijp inmiddels dat het ook kan zijn dat ze uitrusten van het gesjouw om dat spul allemaal aan de waterkant te krijgen. Men sjouwt wat mee tegenwoordig. En allemaal loodzwaar glimmend koolstofstaal. Dat weegt wat hoor. Ook moet er nog een boot mee met buitenboordmotor. Je moet op 50 meter uit de kant natuurlijk wel met echo de bodem in kaart brengen en dan op de vierkante cm nauwkeurig voeren. Anders vind de karper het niet. Het beest kan niet ruiken, moet je weten en is ook nog blind. Bovendien ziet de gemiddelde karpervisser er niet uit alsof hij een regelmatige sportschoolbezoeker is. Opvallend ook hoeveel bestelauto’s met grijs kenteken aan de waterkant staan. Dat zal niet voor niks wezen.

Maar ja, geen activiteit wil ook zeggen dat ze niet bijten. Dus rijd ik altijd maar weer door naar een meer belovend water. Die zijn er nog genoeg hoor. Dus laten ze zichzelf maar opsluiten op hun syndicaat watertjes...

Met wakkere groet, Kees :wink:

Danny Fairbrass?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-12-2004 07:21

Zalig zijn zij, die in alle rust zonder doel hun leven invullen. Zalig zijn zij, die tot zich laten komen, in plaats van zoeken. Zalig zijn zij, die niets willen, maar alles mogen. Zalig zijn zij, die niet geklikt hebben.

Als er één van de zeven hoofdzonden is uitgevonden door de kerk, en niet door God, dan is het luiheid. Want luiheid was geen zonde, luiheid was dat wat ons afgenomen werd in het paradijs. Pas toen we begonnen te vragen naar de reden, pas toen we ons best deden om ook iets te worden en dus een appeltje plukten, toen werden we eruit geschopt en wat was onze straf? Nee, niet de dood, ook niet het feit dat we tegenwoordig allemaal moeten winkelen voor onze kleren (als iets vermoeiend is...), nee... onze straf was dat wij zouden werken in het zweet onzers aanschijns. Wij zouden nooit meer lui kunnen zijn.

Lui zijn is geen hoofdzonde. Luiheid is onze drang terug naar het paradijs. De één doet het via de duizenden vermoeiende pozes van de Kama Sutra, de ander kiest ervoor om gewoon op zijn bank te hangen. Dat laatste is meer mijn manier. Maar we zijn slecht gebouwd op luiheid. Onze maatschappij heeft het eigenlijk volledig uitgebannen. In al die dingen die ons het leven gemakkelijk moeten maken, is er nog niets uitgevonden dat gewoon zegt dat je niets moet doen en achterover hangen en naar het plafond staren. Nee, in al die vrijheid die het kapitalisme ons biedt, is het bijna verboden om niets te doen. Er is altijd wel wat te doen in de buurt en we doen ons best om onze agenda zo vol mogelijk te plannen met korte termijn bezoekjes, en lange termijn ambities.

Jazeker, luiheid is volledig uitgebannen in onze maatschappij, en het wordt ook zeker niet geaccepteerd. Werken zul je, sporten, computeren, spelen, fietsen, wandelen, vakantie vieren, zuipen, stoned worden. We zijn al zover van onze oorspronkelijke luiheid dat we ons doodongelukkig voelen als we even niets te doen hebben. Van alles wordt een efficiëntieschema gemaakt. Peuter op je vierde, leren schrijven op je zesde, op je twaalfde naar de middelbare school, en vergeet niet de sport en de muziekles, studeren in vier jaar, werken tot je 65ste en dan hopen dat je nog tijd hebt om rustig dood te gaan, want meestal doe je dat als je ineens onwel wordt van al die rust tijdens je pensioen.

Ondertussen leven we ons hele leven met het idee dat we nooit genoeg hebben gedaan. Steeds weer voelen wij een drang om iets te ondernemen, aanzien te verkrijgen, verhalen te vertellen. Iets gedaan te hebben. En eigenlijk is daar niets mis mee. Want zoals zo vaak is het de weg naar het doel, niet de uitkomst die bepaald of je iets hebt gedaan omdat je het zelf wilt, of omdat je het doet uit angst. Ook als je lui bent, kun je de aandrang krijgen om naar buiten te gaan, en de zon op je gezicht te voelen, maar dat is iets anders dan om twaalf uur met je strandtas in de auto te stappen omdat je bang bent om niet bruin te zijn, om iets van het strand te missen.

Ook ik heb er last van. Toen ik in Nepal zat, heb ik mij verbaasd over al die mensen die gewoon zaten. Zaten langs de kant van de weg, en precies genoeg deden om te overleven. Ze hoefden niet eens meer, ze waren over het algemeen tevreden met thee drinken en een beetje babbelen. Het duurt lang voor de Westerse om dat gevoel te krijgen. Het gevoel dat je niets moet, niet hoeft, en zeker nooit iets mist. Want zolang onze doelen niet vastgesteld zijn (waarheen, waarvoor, klinkt nogal altijd bij onze uiteindelijke rust) kan niemand mij vertellen dat ze zich uit het naadje werken met een doel. Een betere wereld begint niet perse bij harder werken. Misschien juist wel met een stapje terugdoen, en eens kijken waar we allemaal mee bezig zijn. Het kan maar zo zijn, dat wij met zijn allen wat teveel doen, en wat te weinig lui zijn. Daardoor lijkt elke tegenslag een terugslag, daarom moet alles verzekerd, voorkomen en vertrouwd zijn. We durven niet eens een stapje meer terug te doen, omdat alles dan in elkaar stort. Maar wat een verschil zou het zijn, als luiheid weer nummer één was, en werken nummer twee. Wat zou de wereld er anders uitzien als niet iedereen zijn eigen bewijsdrang zou volgen. Wat zou de wereld mooi zijn als iedereen lui was.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

04-12-2004 07:36

Heel mooi betoog Mitsz !

Maarja, een en ander zit natuurlijk ook in de aard van het beestje....

Ik sta doordeweeks altijd al op tussen 3:45 en 4:20, dus in het weekend ben ik eigenlijk ook altijd wel VOOR zonsopkomst al wakker. Of om te gaan vissen, of omdat ik op dat moment lekker voor m'n biv wil zitten om een eitje te bakken met spek en een bakkie koffie erbij !

Genieten, met de hoofdletter G !

Met grij(n)ze(nde) groet, ( niet vanwege luiheid, maar alles zo efficiënt mogelijk )

Marco
CarpeR Diem
Roelof Schut
Berichten: 196
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

04-12-2004 10:12

Tijdens het vissen ben ik de luiheid zelve. Ik vreet geen donder uit en zit maar wat te hangen op mijn stoel of lig te slapen in de auto of op mijn stretcher. Ik speur zelden naar enige activiteit op het water en drink een bakkie leut of rook een sigaret. Als er een collega-visser of een toevallige voorbijganger stopt voor het maken van een praatje dan keuvel ik wat af over karpervissen of andere alledaagse zaken. Soms wordt er zelfs een actueel maatschappelijk issue besproken.

Soms lees ik een boek, werk ik op mijn notebook omdat ik op kantoor te weinig uitvreet, bekijk een DVD-tje of bekijk een voetbalwedstrijd op mijn portable tv. Als ik het echt op mijn heupen krijg maak ik soms zelfs een warme maaltijd klaar terwijl ik aan de waterkant zit. En als de vriendin langs komt worden er ook wel eens wat sexuele handelingen verricht (uiteraard alleen als er niemand in de buurt is). Jaja, het leven is zo slecht nog niet.

Op het moment dat de beetmelder afgaat begeef ik mij naar de hengels en draai een karper het net in. Eventueel neem ik nog een foto (als ik daar zin in heb), zet de vis terug en gooi opnieuw in. Vervolgens veeg ik het zweet van mijn voorhoofd en vlij mezelf neder op de stoel.
Vissen kun je dit ook niet noemen (hoe kun je dan een luie visser zijn?). Maar dat maakt mij geen donder uit en bovendien zorg ik er voor dat niemand last van mij heeft. Ik zeg ook altijd dat ik niet kan vissen, dat ik dat door de jaren heen verleerd ben. Gelukkig is de feitelijke handeling (inwerpen en wachten) nou niet bepaald iets waar een post-academisch opleidingsniveau voor vereist is.

Af en toe onderneem ik nog een wanhopige poging om wederom toe te treden tot het gilde der echte vissers. Dan tuig ik een penhengel op en pep ik mezelf op en sluip langs de waterkant zoals mijn vader mij dat geleerd heeft. Maar als ik na de eerste aanslag mijn tuig in honderdduizend knopen om het topdeel gewikkeld zie dan weet ik weer waar ik sta. Dan weet ik dat het over is. Dat ik tot in lengte van dagen veroordeeld ben tot een bonk lood en een bedchair.
En weet je wat de ellende is? Ik vind het ook nog eens heel erg leuk om mijn vrije tijd op die manier te verkwanselen. HELLUP!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-12-2004 11:14

Danny Korda Fairbrass, inderdaad.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 04-12-2004 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

04-12-2004 11:50

Lui? Moet ook elke dag om 5 uur het bed uit. Mag ik dan ook eens een keertje lekker tot 9/10 uur in mijn bivy ronken!?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-12-2004 12:32

Ik wel, nou en...

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

04-12-2004 12:59

Karpervissers zijn NIET lui......
Mensen die niet vissen denken dit ook altijd dat karpervissers maar luien mensen zijn. Maar wat je wel moet bedenken is wat voor werk je er allemaal moet voor doen om het op de stek te krijgen en vis te vangen (ik heb in ieder geval wel een hoop werk met een bolder kar, 2 km lopen soms of 5 weilanden door) en dan doen somige ook nog eens voorvoeren, gaat ook wel tijd in zitten. Als de spullen staan mogen we ff uirrusten van al het werk.
Zo zie ik het tenminste, en het is natuurlijk ook dat we wat rust willen opzoeken. En waar rust is is het ook stil waardoor je al snel ff lekker ga liggen luieren op je stretcher.

Maar je ziet wel dat er in deze tijd meer mensen in de tent zitten, maar meestal zie je dat ook wel in de resultaten van ze die ze hebben behaald.
Wie er voor werkt (met observeren enzo.) verdient een visje.

Mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-12-2004 13:08

Hee Mitz,

Welkom in het Elysium........geweldig!!!!

met vriendelijke groet, MB
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-12-2004 15:01

Loop maar wat te schoppen kan deze er ook wel bij. :lol:

Valt me de laatste jaren op dat de uitrusting van ons karpervissers aan zogenaamde trends onderhevig is.
Was het tot voor kort gewoon om onder een plu of in een bivy te overnachten, valt mij op dat stukje komfoor op de dag van vandaag lange na niet meer toerijkend is. Het laatste wat ik tegen kwam een Camper langs het Kanaal, kon het niet laten hem op te meten kwam aan de 6,5 meter. Was al rond 10,30 in de ochtend en natuurlijk geen leven te bekennen.

Kon zijn dat het Roelof was die net een wip lag te maken. De gedachten kwam bij me op om de optonic te activeren, lijkt me wel leuk hem en mogelijk haar quasi een vis te zien drillen in hun blote kont en dat langs de snelweg. Kon ook Mitsz zijn die aan het mediteren was. Klaas heeft er geen moeite mee, waarschijnlijk was hij een cursus karpervissen aan het 1000 KSN lid geven.
Pascal kon het niet zijn die liep ongetwijfeld nog naar zijn ezel te zoeken.

Mijn vraag aan jullie is dit een trend, zo ja wat staat ons mogelijk nog meer te wachten de komende jaren. Voor de goede orde, niet wie wat in die Camper doet, maar deze gedrochten langs de waterkant.

Peter