IK WIL VISSEN!

Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

23-11-2004 21:09

Raymond het gekke is dat ik vaak meer zoiets heb van laat mij maar met rust laat mij maar alleen met mn karpers
Geen drukke mensen om je heen, geen ruzie zoekende mensen om je heen.
Niet kneiter stoned met je vrienden op de bank zitten spaecen
Zo is mijn leven de afgelopen 7 jaar geweest
School och ja vond het niet interesant pikte alles op in de les zodat ik zo snel mogenlijk kon vissen, mischien mis ik daardoor wel die andere hobby's helemaal als ik kijk naar andere mensen van mijn leeftijd heb ik maar een saai leven ik werk, ga naar school en vis, meer is het niet, mischien is dat wel de fout geweest toen ik ben gaan vissen :-?
Laatst gewijzigd door Bart-Jaap Koorn op 23-11-2004 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-11-2004 21:09

Voorjaar? Ook niet erg. Lekker met het tellernaaldje voorbij de 260 met een tweecilinder op twee wielen over de Nordschleife van de Nurburgring knallen :D
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

23-11-2004 21:11

Mark, dat bedacht ik mijzelf ook al... maar ze hebben liever dat je toch ffies wat eerder komt met melden van zoiets :) Heel december kan ik het overigens wel vergeten... (feestdagen, drukte enz...) het vrij nemen is in die maand officieel.. verboden :-? :roll: Zal wel weer maart worden voordat er een hengeltje kan worden uitgelegd :-? eerste 2 maanden volgend jaar gaat nie werken :cry:
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

23-11-2004 21:20

Ach B-J, een paar jaartjes stoppen met vissen is echt niet erg en kan je zelfs erg goed doen. Je zult niet de eerste zijn. :wink: Alleen één tip, verkoop niet je spullen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan... Over een paar jaar begin je er toch weer mee.

Maar het blijft een feit. Vissen is geen "way of life" en ook geen religie.

Ja Bas, het voorbeeld wat jij noemt behoort dan toch ook wel weer tot de buitencatagorie binnen het levensgenieten... :D
En daarna, Schweinefleisch mit Bratkartoffelen und Bitburger... :o
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

23-11-2004 21:22

Heeej die Bittburger dat is wel errrug bekend spul ooit eens 4 weken in Italie op geleefd :o

Tja stoppen met vissen, mischien wel mischien niet wanneer het weer warmer word het voorjaar weer begint zal het vast wel weer beginnen te kriebelen tenminste dat mag ik hopen anders zal dat er toch echt wel in zitten.

Gelukkig heb ik een vismaat die me er cker wel doorheen zal trekken en een aantal mensen die ik van hier ken die me ook wel weten te 'prikkelen'
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

23-11-2004 21:24

De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

23-11-2004 21:35

koen,

jouw relaas over de romantiek van vissen, is iets waar ik mij volledig in kan vinden maar ik kan me er niet toe zetten om de spullen te pakken en naar de waterkant te gaan met de hele rimram.
de pen heb ik ook al zolang niet meer gebruikt, dat ik eigelijk niet eens meer weet hoe ik een pieper op de haak moet zetten :-?
een beetje jammer is het wel. wat mij dus niet lukt is het naar voren halen van die achtergrond.
ook heb ik er al luttele discussies op zitten met mijn vismaat...die begrijpt mijn twijfels niet en zal dat de eerst komende tijd ook niet kunnen denk ik.
tis nog maar de vraag of ik doorvis het aankomende jaar, misschien me volgend jaar maar es meer richten op de vrouwtjes en de gezelligheid van de stamkroeg.

we hebben als het goed is nog wel even dus kunnen we de hobby altijd weer oppakken.

zo, mijn woordje is gezegd,

tim :(
Groet'n,
Tim
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

24-11-2004 17:02

Hoi Bart Jaap. Ik wilde even zeggen dat jou verhaal mij bekend voorkomt. Het is alsof ik in de 4 jaar dat ik nu op karper vis steeds meer van mezelf ben gaan verlangen. Half werk is niet meer goed genoeg. Het moet allemaal meer, beter en verder. Dit vreet tijd, en kost bergen...
Vriendschappen, familieleven, geld... niets wordt gespaard. En als je dan als rationeel mens na gaat denken wat je daar in vaste materie voor terugkrijgt, dan schiet je zowat in de lach.
Toch zit er iets in mij, dat mij elke keer weer op weg naar dat water krijgt. Het is echt een soort van drang, waardoor ik ook absoluut niet op wil houden.... En zolang ik mijn visserij kan behouden als een manier om stress te ontduiken, en even lekker op mezelf te zijn, dan zal ik hier nooit mee stoppen, daar ben ik van overtuigd.
Daar sla ik graag een avondje stappen voor over, hoewel niet iedereen dat schijnt te kunnen snappen.

Precies zoals Bart Jaap zei: Laat mij maar met rust.....

Ik weet niet hoe dit uit gaat pakken, maar ik denk niet dat ik zal eindigen zoals de man uit de camper in het boek van weitjens. Ik heb op dit moment het gevoel dat alles me maar wat kan roesten.
Het komt wel goed..... en anders maar niet :D

Mvg. Daniel
jan van kranenburg

25-11-2004 02:45

Beste Bart-Jaap,

We hebben allemaal zo'n periode gehad.
Op mijn leeftijd zelfs meerdere malen!

Mag ik als "ouwe lul" even opmerken dat "scholing" natuurlijk boven de hobby "vissen" gaat.

De kunst is een vorm van evenwicht te vinden.
Heb veel van je postings gelezen en denk dat je er wel uitkomt.

Tim,

Voor jou geldt hetzelfde.

Veel sterkte en resultaat voor jullie beiden.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-11-2004 10:04

Mitsz,

Je hebt iets gemist jongen ...... Mooi weer, Leuke plek, voor mijn doen veel runs ( 6 in totaal) en wat losse piepen her en der.

Wellicht een volgende keer?

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2004 10:31

Klinkt goed hoor!

Graag Marc, maar de agenda staat wat vol.

Januari?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

25-11-2004 11:08

Ik vind de winter ook niet echt mijn meest prettige visperiode.
Ook ik vind het lastig om mijn spul mee naar de waterkant te verslepen
Het is gewoon de tijd van het jaar dat je aan het denken zet.

ook omdat het een stuk moeilijker is geworden door de temperaturen.

Maar het word vanzelf weer warmer en de natuur weer een stuk mooier

gisteravond nog even een visje geprobeerd te vangen.

-4 op de termometer en met een zwaar rot gevoel naar de waterkant,
Alles op zijn plek en tijd voor een lekker bakkie thee.
niets en dan ineens dat piepje, de adrealine schiet door je lijf en de kou voel je niet meer.
Helaas een gat in de lucht geslagen en verder niets meer

Maar het gevoel is er weer en dit weekend komt er 1 uit

het vissen opgeven voor een poosje is je eigen beslissing, maar verkoop je spullen idd niet, over een poos krijg je daar echt spijt van

Want het echte karper gevoel vergeet je nooit en zal zeker weer terug komen

succes
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-11-2004 12:07

Mitsz,

Moet jij echt zover van te voren plannen? ..... Mijn agenda is helaas op de langere termijn geen glazen bolletje en weet ik zelden meer dan 3 weekjes van te voren wanneer ik zou kunnen.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2004 12:21

Marc,

dan moeten we het mar ff aankijken. Ik heb hier en daar wel wat ruimte, maar niet zo veel. Druk druk druk.....
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

25-11-2004 12:35

Bart-Jaap,

Ik heb ook altijd zo'n periode, meestal in de winter. Mijn advies: berg je visspullen op en pak ze alleen weer als je écht zin hebt! En geloof me, het gevoel komt ALTIJD weer terug, al kan dat misschien een tijdje duren ;)

IK heb het gevoel dat voroal het statische vissen je heeft afgestompt. Ook dat gevoel herken ik. In dat geval pak je een lichte pen- of matchhengel, en trek je de polder in. Bij ons in de buurt zijn genoeg poldersloten en -vaarten waar je in een paar uurtjes de nodige karpers kan vangen. Wellicht geen twintigers, maar met een 1,25 lbs stok en 18/00 heb je al een leuke sport aan een torpedo'tje van tien pond.
En deze "knollen" zullen goud waard zijn, wanneer je thuis weer zit op te warmen met een bak warme snert ;)

Ik denk dat ik zo ff een pennetje te water ga laten :roll:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-11-2004 15:28

Gooi het vissen eens over een andere boeg... Ga struinen in plaats van "zitten" (zoals hier al mensen zeiden) of neem een pauze in het vissen. Ik moet zeggen dat het bij toch wel erg goed helpt om gewoon flink te minderen met vissen of even een paar weekjes te stoppen. Vooral als je een keer een super-sessie hebt kan het goed zijn om even niet te vissen en na te genieten. Voor de vangst natuurlijk niet het beste, maar wedden dat jij de eerstvolgende sessie alles tien keer zo snel uit hebt liggen en er extra van geniet. En daar gaat het om...

Doseren, anders haal je de 50 niet met een hengel in je hand.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-11-2004 16:52

Hmm,

een winterstop zit er voor mij echt niet in!
Ik ga door totdat ik tijdens het ingooien een "poing" hoor i.p.v. een plons....

Dat is voor mij de tijd om de spullen eventjes in de schuur te laten staan, zodra het ijs weer weg is, gaan we weer...

Ik kan maar 1 weekend per 2 weken vissen, dus daar hou ik me ook strikt aan... Met een beetje mazzel zelfs 3 weekenden in de maand, maar daar houd het helaas bij op...

Om in de winter door te gaan moet er een steekje los zitten denk ikzelf. Wie gaat er nu met vorst buiten slapen?
Kom op zeg... Ik kan ook lekker in een verwarmd waterbed naast mijn vroeg liggen en dicht tegen haar aankruipen.. En toch lig ik liever in de vorst buiten achter mijn stokken.

Zo Mitsz,

We kunnen jou her dus binnenkort een keer verwachten?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-11-2004 17:03

Marijn ......

Een steekje los? Dat zie ik anders .... ja bij jou zitten er wel meer steekjes los, maar dat terzijde. Ik heb bijvoorbeeld geen steekje loszitten daarom zat ik van de week lekker overdag in het zonnetje te vissen. Dat jij weer zo nodig een nachtje moet snap ik niet, volgens mij heb ik daar de meeste nachtjes gemaakt en weet ik dat de voerperiode waarschijnlijk niet 's nachts is.

Maar als je vangt en het gaat verder ook lekker dan weet jij wel wie er de volgende keer weer in zijn tentje naast je ligt te ronken he? :wink: Dit weekend heb ik andere verplichtingen, maar de volgende gaan we wer samen

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

25-11-2004 19:01

[quote="Bart-Jaap Koorn"]Beste Mitz mij is het nog niet gelukt na een aantal verwoede pogingen :wink:[/quote]

dat is juist de fun eraan, leer genieten zonder wat te vangen (natuur enz ... ) de voldoening is dan zeer groot wanneer je eentje vangt en die moet dan nog niet vet zijn ook niet.

Maar ik heb ook 2 a 3 jaar zeer weinig gevist door teveel te werken
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed