wintervissen

Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-11-2004 22:47

Dat het dus opmerkelijk is, dat wij elkaar nog nooit ontmoet hebben

Dat ik deze Kerst waarschijnlijk weer met Arie ga vissen in Frankrijk, terwijl we elkaar jaren niet gezien hebben

Dat je "buurman" Douwe hier met mijn ex-vismaat heeft gevist aan mijn thuiswater en dat we beide hetzelfde idee hebben over het "bolten" van de vis na een aanbeet.

inderdaad een kleine wereld, maar wel heel leuk

groeten uit Amsterdam
Laatst gewijzigd door mitsz van der kamp op 17-11-2004 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

17-11-2004 23:06

wonderlijke wereld die karperwereld.....

We spreken elkaar nog wel eens Mitz. KSN leerdam?

Arjan
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-11-2004 07:11

Ja,

maar ik kom wat later op de dag

Mitsz
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

18-11-2004 17:49

midden in donker Afrika (mount Kenia) een bekende tegen het lijf lopen (waar we later met 4x4 truuk door tanzania /ngorogoro-krater en the serengeti op avontuur zijn geweest waar we uiteraard voor kwamen maar;
op diezelfde bushcamp een hengel met molen (rietstengel met klosje) huren om wat tja... maanvissen te gaan vangen... met stukjes kip.. wat vang ik.... een spiegel... daarna een schub...!!!! :o :o :lol:
En dan uit motte leggen aan die kennis dat ik achtervolgheids waanzin begon te krijgen... :( denk je lekker ver weg te zijn van alles en iedereen.. ook de kurupers... najaaaaaaa??!!!?? :o

zeer verbazende hakkie destijds... zeer... :o
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

18-11-2004 17:52

Ha, hier meldt zich de echte wintervisser Raymond H. Zie karperwereld 28. Ga je deze winter nog wat ondernemen Raymond?

Groeten,

Bas
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

18-11-2004 20:52

he Bas..

uuu nou ik moet eerlijk bekennen dat het echte doorhalen de laatste winters niet is gebeurt... :roll:
wel tot dik in dec... en dan begin maart weer verder na een roofvispauze weet jewel...
reden: vis zeer intensief laatste tijd en de accu is gewoon leeg aan het raken... de buit is binnen en waarom zou ik nu ook, drukte e.d. met werk ... de Fl.Centrale draait trouwens ook al lange tijd niet meer... dat artikel was vooral gebasseerd op warmwater avonturen. waren mooie tijden! en we waren zo gek als een deur... :wink:
Ik ken wel een koudwaterstek op grote sop maar ja daar loop ik weer risico mbt kapers en strakjes ijs, zit je net lekker te voeren... paar dagen vorst en hard water... precies die stek is snel ijslaag... heb het gehad dat ik in pikke donker langs open water liep en dacht ha geen ijs joepi en gooide 50meter verder blij mijn 400gr van de wand ting tiong ting ting... :-? :o :cry: weg bollen.. :( weg stek, week later kon je over de schotsen rennen -als 't ware...-
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

18-11-2004 21:09

Zeg Hak,

We zijn toch geen watjes aan het worden? Hoewel, ik wel in ieder geval. Deze winter ga ik voorlopig nog even door. Als het te gek wordt stop ik er ook mee.
Dat verhaal in de karperwereld toen, was echt niet normaal. Ik zat met dezelfde opengesperde ogen het artikel te lezen als dat ik destijds naar de TV zat kijken met de Sinterklaasaflevering van Jiskefet :o


Groeten,

Bas

P.s. Ik heb het hele verhaal wéér eens gelezen. Voor mezelf altijd een leuke bevestiging dat ik 'wel meeval' :roll:
O ja, weer een nieuw voordeel ontdekt aan mijn reels, er zit geen molenvoet aan die kan afbreken. Je kunt ze dus eindeloos in het rond smijten, mee op basaltblokken slaan, voorbijgangers aftuigen, enz, zonder dat er wat kapot gaat dus 8)
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

19-11-2004 09:33

over watje gesproken, ik word lekker ''in de watten'' gelegd door vrouwtje lief met kerst hahahah... ga maar lekker liggen verkleumen onder je stukje nylon doek... ik zal aan jullie denken met me voeten op de kachel... :wink:
Valt me op dat de echte diehards vaak vrijgezel zijn... :wink: Er is toch niks lekkerder dan een warme boezem :lol: :wink: :o

Toch vis ik zekers wel in jan/feb.. met snoeken ook maar al te vaak een snotpegel aan me neus duuss.. enne ik pak wat vaker de penhengel, beetje peuteren (nee niet aan die snotpegel) hier en daar levert altijd wel een bol op... bol ja nog net geen knol... :lol:
Zit ook wel steeds vaker te denken aan buitenlandse -zonnige- trips... maar ja het blijft bij denken, mot maar eens wat gaan ondernemen. :roll:

mzl IJsHakker
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

19-11-2004 13:33

Ik snap het al Hak. Je zit nog in de zwijgfase. Mevrouw Hak weet nog van niks en je bent haar voorzichtig aan het voorbereiden. Vissen? Ja soms met een dobbertje en af en toe met wat vrienden de polder in om een snoek te vangen :roll:

Nog even volhouden dan,

Bas

P.s. Ik heb het een half jaar volgehouden 8) en nu alweer bijna 13 jaar samen. Het heeft dus gewerkt.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

19-11-2004 13:42

haha die bas :lol:

en als ik je nu eens vertel dat mevrouw Hak (zeg maar Ingrid), 2 weken lang op een frans pionier avontuur is mee geweest afgelopen juli... :wink:
Kolkende rivieren, slangen en donderbuien alom, maar mijn vrouwtje gaf geen krimp... ik wel :o :lol: :wink:
Wassen in meren en rivieren, zonne baden op rivierzandstrandjes, BBQ-en, dollen met de hond... fotograferen, Ing brood en wijn halen in achterliggend gehucht tussen de wijn akkers... wat een leven :wink: :D

gr Ray en Ing :lol: :wink:
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

19-11-2004 13:47

Tjongejonge Hak, zuinig op zijn!
Goed te horen dat het je zo goed gaat na al die bizarre ontberingen.

Doe Ingrid de groeten,

Bas
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

10-01-2005 10:04

Als ik het goed begrijp moet je de aastijden van het water weten. Maar kun je ook iets afleiden uit de aastijden in de zomerperiode.

Op het water waar ik ga vissen ligt een aastijd in de zomer iig altijd tussen 21.00 en 23.00. Zal dat in de winter verschuiven?

Zijn Nash boilies te eiwitrijk om met deze temperaturen goed te kunnen vangen?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

10-01-2005 10:49

Ronnie,

wat voor Nash boilies gebruik je?
Daar zit wel wat verschil in natuurlijk...

De aastijden die je in de zomer hebt kan je niet helemaal doorschuiven naar de winter, maar dit is geen wintervissen. Vissen zijn nog redelijk actief en je zal nu de vis nog goed kunnen vangen.

Over het algemeen zullen de aastijden in de 'echte' winter verschuiven naar overdag, gewoon lang doorvoeren en dan een 24 uurs sessie draaien, dan weet je gelijk wanneer de aastijden zijn!
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

10-01-2005 11:06

marijn ham schreef:Ronnie,

wat voor Nash boilies gebruik je?
Daar zit wel wat verschil in natuurlijk...

De aastijden die je in de zomer hebt kan je niet helemaal doorschuiven naar de winter, maar dit is geen wintervissen. Vissen zijn nog redelijk actief en je zal nu de vis nog goed kunnen vangen.

Over het algemeen zullen de aastijden in de 'echte' winter verschuiven naar overdag, gewoon lang doorvoeren en dan een 24 uurs sessie draaien, dan weet je gelijk wanneer de aastijden zijn!


Hoi Marijn,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb maar 5 dagen de tijd om de vissen te vangen, ik ga namelijk een weekje vissen bij center parcs (iig dat vissen doen we d'r bij).

Dus meteen peilen en de platen opzoeken, voeren, meteen vissen en de hele week blijven voeren op verschillende plekken, dat wordt mijn strategie. Ik heb de shellfish squid boilies van nash (teveel vis substantie zeker), maar ik heb ook kikkererwten en hennepzaad.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

10-01-2005 16:20

Het zijn idd behoorlijk eiwitrijke boilies, maar dat hoeft met deze temperaturen geen nadeel te zijn, de vis is volop actief en van een winterslaap of wintergedrag is niet echt sprak...

Ik zou niet teveel voeren, maar vissen met een pva string of een funnelweb en hierin je boilies verjruimen.

Kilo's hoef je er niet van te storten, eventueel licht bijvoeren met de kikkererwten en de vis zal er wel op gaan komen.

Op de meeste parken zit een aardig bestand van karper, dus dat moet wel gaan lukken.

Probeer gedurende 3 dagen 1 stek te bevoeren en niet te bevissen, die bevis je de 4e dag. Per dag een 750 gram, mix van boilies en kikkerewten. De kans dat er een mooie vis op gaat liggen is dan behoorlijk groot.

Succes