3 hengels

Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

08-11-2004 18:44

Aart: ik probeer het ook niet goed te praten met die kreet, ik erken dat het fout zit en neem bewust het risico.

Als het mis gaat betaal ik ook gewoon en houd ik de kreten voor me ;) , dan ben ik meestal wel weer ff genezen totdat ik me weer laat verleiden

Bestuurlijke of politieke functies zijn niks voor mij, daar heb ik gewoon het geduld en de tact niet voor, ik wil knopen doorhakken op momenten dat het mij uitkomt en niet eerst door 10 lagen bestuurlijke rompslomp heen moeten wurmen om dan nog niks in te brengen te hebben. Dat neemt niet weg dat ik toch voor verandering van de regels ben.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-11-2004 22:59

Maarten, ik ben ook voor verandering van de regels, net als veruit de meeste karpervissers. Maar daarmee zijn ze nog niet veranderd. Dat is een geleidelijke weg die helaas lang duurt.
Wat denk je van de volgende slogan (niet zelf bedacht hoor, maar wel aardig): 'In Nederland mag niks en alles wat mag is verplicht'.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-11-2004 16:28

Aart,

Allereerst met je slogan raak je de spijker op zijn kop, al dan niet zelf bedacht.

Is er een "dwingende" reden waarom vissen met meer hengels verboden is? Daar heb ik (nog) geen antwoord op gelezen, waarschijnlijk omdat ik niet goed gezocht heb maar oke.

Indien er geen dwingende regel is, waarom wordt er dan krampachtig aan vast gehouden?

t.a.v. het verkopen van vreemde combinaties m.b.t. wetgeving.

3 Hengels is niet illegaal mits iemand de beschikking heeft over de vergunningen. Veel vreemder vind ik dat katapults nog openlijk verkocht kunnen / mogen worden die dingen zijn tenslotte zwaar verboden.

De mensen die tegen 3 hengels zijn maar wel met een katapult werken, moeten denk ik eens nadenken over de gevolgen :D Maar vooral over hun stelling t.a.v. meerdere hengels.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-11-2004 08:34

Nog nix veranderd

http://www.karperstudiegroep.nl/De_Karp ... os/LNV.htm


Heb ook een slogan:

FF op een aantal uitzonderingen, qua personen en plaatsen nagelaten.

Daar waar er niet met 3 hengels en/of het gehele jaar 's nachts mag worden gevist, ligt dat aan de gemakzucht van de daar vissende personen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

10-11-2004 08:42

Klaas,

Wat is er toch met jou?
Iedere topic die gaat over dit soort 'problematiek' kom je met dit soort antwoorden.
Je blijft maar hameren op het feit dat er weinig karpervissers iets binnen de HSV kunnen/willen verwezenlijken.
Sorry hoor, maar iedere keer is het hetzelfde!

Wil je jezelf soms op je borst slaan?

Je komt bij steeds over als "Klaas de Grote"....

De manier waarop je je slogan weer neerzet spreekt minachting uit. Dit is niet prikkelend Klaas!
Ik weet ook dat mensen geprikkeld moeten worden, maar dit is eerder denigrerend dan prikkelend.

Er zijn echt genoeg mensen die iets willen bereiken, maar ja... er zit ook vaak een oud, ouderwets en koppig bestuur...

En als je precies weet hoe het moet, welke aanpak nodig is?

Waarom geef je daar niet eens een lezing over, zodat mensen daarvan kunnen leren?

Ik voel me trouwens totaal niet aangespoken aangezien ik vrij veel voor de HSV doe en me inzet voor betere afspraken en regelgeving rond het karpervissen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-11-2004 09:18

Klaas,

de maatschappij zoals we deze kennen, is een verzameling van de individuele kwaliteiten van de leden van deze groep. Het valt mij wel vaker op, dat jij iedereen de tweede kamer in wil hebben. Waarom moet ik nu zo nodig op de bres springen voor volk en vaderland? Wie moet er dan het brood bakken??

Ik stel het erg op prijs, dat je zoveel doet voor het karpervissen.

Zelf voel ik me niet zo geroepen om politiek actief te zijn, verder dan verbaal , in mijn directe omgeving. Laten we zeggen, dat ik niet het zelfvertrouwen heb om te spreken voor en namens grote groepen. Is dat gemakzucht??

Op mijn thuiswater vissen diverse mensen. Een van die vissers is een man met een hart van goud, maar met het IQ van een regenworm. De beste kerel kan niet lezen of schrijven en is daardoor nauwelijks betrokken bij de landelijke politiek en andere sociaal-maatschappelijke bewegingen. Deze man is werkzaam bij de plantsoenendienst en is daar een graag geziene collega en trouw als een hond. Is het gemakzuchtig van deze man, dat hij niet politiek actief is?

Dan nog het vissen op zich. In 1978 ving ik mijn eerste karper. vanaf die dag vis ik op deze mooie vis. Bijna altijd doe ik dit alleen. Jarenlang heb met geen mens gesproken over mijn hobby. In mijn eentje struinde ik de oevers af op zoek naar vis. Even weg uit de drukte van het dagelijks bestaan. Moet ik nu bewapend met laptop de bivvy in om ook daar gewoon door te gaan met communiceren?? Mag ik echt alleen vissen? Ik houd van de eenzamheid van mijn hobby. Ik voel me goed als ik alleen ben.....

Helemaal passief ben ik niet, daar ik me als controleur voor de vereniging vrijwillig in de strijd heb geworpen om alles volgens gestelde normen te laten verlopen aan de waterkant. Ook ondersteun ik de activiteiten van bv KSN, ECHO, CAMOU etc etc. Maar mag ik dan aub "stemmen"op een vertegenwoordiger, ipv zelf deel te nemen aan commissies en besturen? Het zit me gewoon niet "in het bloed" om op deze wijze deel te nemen aan de maatschappij.....

Ik hoop dan ook -en vraag bij deze om- begrip voor hen die niet bij machte zijn -of willen- om politiek actief te zijn binnen de karpervisserij.
Laten we zeggen, dat we jullie vanaf de kant aanmoedigen en -allen- van ganser harte steunen in de queste.

bij voorbaat dank indeze. Erop vertrouwende u voldoende geinformeerd te hebben, teken ik,

Mitsz van der Kamp.


save mice...... eat a pussy :D
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-11-2004 10:43

Nee hoor nix aan de hand.

Alleen eens de confronterende aanpak proberen.

Oorlog en liefde mag veel hoor hahahaha.

Marijn,

Reeds 2 keer zijn er workshops geweest. aan de 3e wordt druk gewerkt.

http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/CBBindex.html

Verder gaat de CBB "on tour"door de regio's.

Als er "minachting" uitspreekt was dat zeker niet de bedoeling. Sorry.

Maar als helpt als ik dan een klootzak of een arrogante zak genoemd wordt, intresseert het me geen fluit, als het doel maar bereikt wordt.

Alleen soms is het zo gemakkelijk en kijkt iedereen elkaar aan... Pas echt lullig wordt het, als er een aantal zich wel ingezet hebben en eigenlijk "stemvee" nodig hebben. Sta je met je goeie gedrag en 3 medestanders.

Tja en het belangrijkste:

"FF op een aantal uitzonderingen, qua personen en plaatsen nagelaten. "

Gemakkelijk? Ja. Wie heft er al eens een briefje geschreven naar het POS bijvoorbeeld? Wedden dat er nav van een verzoek, welke ondersteund wordt door een paar handtekeningen op veel meer plaatsen 's nachts gevist mag worden? (Met dank aan A.L. te D.)


-------------------------
Het POS
Hoorne 9
1911 BD Uitgeest

Geachte heer Snoeijs,

Gaarne zouden wij het gehele jaar nachtvissen op de wateren in....

Is het mogelijk dat het POS ontheffing aanvraagt.

Wat zouden wij kunnen doen om....?


MVG

P. Puk HSV Samen Sterk
J. Jansen HSV...


----------------------


1 Schrijft de brief de rest ondertekent hem.

Waarschijnlijk wordt je uitgenodigd voor een gesprek.

Kan dat niet? Al jaren mag je in Groningen en Drente zo ongeveer overal nachtvissen.

Was in principe ook maar een simpel briefje. ( met dank aan oa R.S.)

Desgewenst kan je bij elk CBB lid advies vragen.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-11-2004 13:14

zie nvvs contact blz 12.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

10-11-2004 16:20

Hallo iedereen. Allereerst wou ik even kwijt dat ik mezelf heel erg in het verhaal van mitsz herken. Ik wil heel graag, dat iedereen, waaronder mijzelf, nu en in de toekomst plezierig op karper kunnen vissen. Ik doe dat op mijn manier, piet-hein op zijn manier en keesje weer op zijn manier. Heb ik volkomen vrede mee.
Het enige wat mij dwars zit, is dat een vrijstelling voor het vissen met 3 hengels en nachtvissen het hele jaar door, mijn eigen vrijheid zou beperken. Het zou betekenen dat iedereen, dus ook de 'peppies en kokkies', zouden mogen doen wat ze willen, en dat is wat ik dus met alle macht tegen wil houden!
Doe mij maar een 'karpervissersexamen', zoals ook al in eerder topics geopperd. Zo hou je het 'schorem' uit onze visserij en open je de mogelijkheden voor visserij met 3 hengels en nachtvissen het hele jaar door voor de echte 'Cracks'.
De mensen die gewoon zonder gezeik een paar dagen per jaar willen vissen, die kunnen dan prima vasthouden aan het huidige nachtvisseizoen, en dat doen met 2 hengels.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

10-11-2004 17:01

Daniel,

Dat gaat nooit werken, je kan niet met 2 maten meten.
Wat zou helpen is eerder het systeem in Engeland, veel te dure vergunningen en strenge controles.
Dan zijn 3 hengels en het hele jaar nachtvissen ook bespreekbaar.
De peppies en Tokkies haal je er dan zo uit.

Er zijn ook andere mnieren, kijk naar bijvoorbeeld een pasjessysteem, welke kan worden afgepakt na het begaan van 2 overtredingen. Zie het als het krijgen van een gele kaart, bij de 2e gele kaart ben je je pas kwijt, oftewel: Je mag niet legaal meer vissen!
Passen zijn voorzien van pasfoto zodat dit goed te controleren is.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-11-2004 17:39

Zeg eens ff eerlijk : hoe vaak vissen jullie en hoe vaak zijn jullie gepakt ??


Die paar keer dat ze komen op n jaar als dat t probleem moet zijn.


Ik snap ff niet waarom jullie er zn punt van maken.

Enne ff heel eerlijk op de meeste wateren is n 3e hengel niet nodig.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-11-2004 18:35

On Topic,

een winkelier kan er niet op aangevallen worden, die verkoopt/biedt gewoon aan wat er gevraagd cq meest verkocht word. Zolang dit ( de verkoop dus ) niet bij de wet verboden is, zullen er ook geen problemen ontstaan.

Het gebruik hiervan is echter iets heel anders ! Als er dus in meerdere delen van NL, B en Fr wel toegestaan word om met 3 ( en zelfs 4 ) hengels te vissen is het nog logischer dat de winkelier een "voordeel"setje maakt van 3 stuks. Maar voor de wateren in NL waar het niet toegestaan is ; maak maar eens een onderscheid tussen Peppies en Kokkies en de cracks ! Hoe ? Is dat geen discriminatie ? !

Ik kan me heel goed voorstellen dat degene die zich hard maken voor betere ( lees soepelere ) regelgeving richting de vissers toe, harder moeten vechten indien een grote groep zich toch al niet houd aan de regels die op dat moment op het betreffende water gelden......

Maar, ik ben ook niet roomser dan de paus, er zijn wateren waar ik ook wel eens vis met drie hengels, dit zijn echt de wateren waar geen hond komt ( karpervissers ! ) en waar toch de politie regelmatig langsrijdt en mij ziet zitten. Ik beschouw dit niet als een vrijbrief, maar wel eeen teken dat het hier gedoogd word. Er zijn ook wateren waar ik dus echt geen drie stokken neer zal leggen op m'n pod omdat ik daar bijvoorbeel of midden in een recreatiegebied zit, of het daar kan verpesten voor andere vissers.

Oja,
wat is niet nodig ? Worden er juist met die extra hengel geen bizarre dingen gedaan die resulteren in een onverwachte run ?

PS Nog nooit een bekeuring gehad voor drie hengels... Wel verleden week Dinsdag op weg naar m'n eerste KSN meeting twee :cry: , dit krikt m'n gemiddelde wel op over de afgelopen 18 jaar ; drie totaal.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-11-2004 20:02

Komt door die dikke bak Foos :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-11-2004 07:40

[Quote]
Een van die vissers is een man met een hart van goud, maar met het IQ van een regenworm.[/quote]

Mitz? ...... zitten wij op hetzelfde water dan? :D :D :D :D :D

Ook ik ben blij dat er mensen zijn die zich inzetten voor de vissers, vissen de natuur enz enz enz. Maar ben wel van mening dat er te makkelijk gesproken wordt over dat iedereen zich veel meer zou moeten inzetten. Niet iedereen heeft tijd / middelen / mogelijkheden / zin om zich zo te profileren binnen de visgemeenschap!

Zoals al eerder opgemerkt zijn er mensen die niet (of zelden) op een tijd thuis zijn dat ze nog naar meetings kunnen. Die hun werk en/of prive leven het niet toelaat om zaken te gaan regelen enz enz enz .....

Laten we dus gewoon de mensen die zich wel willen opwerpen steunen en degenen die niet willen / kunnen ook in hun waarde laten.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

11-11-2004 08:07

Marijn,

Ik ben tegen het Engelse systeem met erg dure vergunningen. Jongeren, ouderen en anderen die het minder ruim hebben ontneem je daarmee de mogelijkheid om van deze hobby te genieten. Dat kan mijns inziens nooit de bedoeling zijn.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-11-2004 08:16

Weet ik niet Marc,

hoe kom je aan det hondje eigenlijk. Ik vernomen, dat ze zeer geschikt zijn als meervalaas :D

Mark,

mee eens. Het vissen is al duur genoeg. Nu moet ik van mezelf bv weer met inktvispoeder in de weer :o Kost een bom. De oplossing zal ergens anders liggen. Klaas heeft eigelijk wel gelijk. Als je met drie hengels wil vissen, moeten we toch aan de slag...........
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-11-2004 08:23

Daniel,

pepie kokkie vissers is moeilijk.

Leeftijd gemakkelijk. Alleen nachtvissen vanaf 21 jaar dan?

Lijkt me ook niet.


Handel.

De omzet in de visserij bedraagt 700 miljoen en een beetje. De inzet voor behoud/verbetering/promotie en weet ik wat meer voor de visserij is naar verhouding een kwartje niks.

Alweer een aantal bedrijven uitgezonderd.

Bijna alle (lobby) werk gebeurt door de vissers zelf, gelukkig meer en meer ondersteund door NVVS cq federaties.

Even heel zwart wit.

Wil je meer dan 2 hengels, stretchers (blijven) verkopen? Maak het dan mogelijk!

Hoe? Richt een brancheorganisatie op of zo.

Gelukkig zien er steeds meer bedrijven het nut ervan in.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-11-2004 08:43

[quote]
Weet ik niet Marc,

hoe kom je aan det hondje eigenlijk. Ik vernomen, dat ze zeer geschikt zijn als meervalaas [/quote]

Hm echt waar? ...... eens kijken hoor of ik dit wil .....

Hondje (inmiddels 20kg) en erg lief ..... of een meerval vangen.

Tsja lijkt me duidelijk Dag Ghandor! ga jij maar ff fijn zwemmen :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

11-11-2004 09:30

Mark,

Ik ben niet voor het Engelse systeem, de minder bedeelden kunnen dan nooit een vergunning kopen, maar het systeem werkt wel!
Dat is wat ik wilde aangeven. Zelf zal ik ook geen honderden euro's per jaar extra kunnen missen aan vergunningen...

Er zijn een aantal manieren waarop het karpervissen wel degelijk in betere banen gelied kan worden, maar het kost, tijd, tijd, en nog eens tijd!
Overleg met lokale overheden, met het bestuur van de desbtereffende HSV en dan nog moet het plan goedgekeurd worden door en in de ledenraad.

Bedoeling is dat iedereen gewoon kan vissen met zijn vergunning, maar dat er voor het legaal nachtvissen een extraatje zal moeten worden aangeschaft. Hoe of wat laat ik nog even in het midden, maar als het er door gaat zal het wel vermeld worden op de site.