Theo van Gogh

Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-11-2004 23:37

Jan,

Beter 1 in de hand dan de lucht van 10.

Ook zo'n gezegde.

MVG

Klaas
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

05-11-2004 05:46

Sommige berichten geven mij een goed gevoel.
Sommige huiveren mij.

Er zijn dus mensen in deze topic die hierop reageren op een manier die ik verafschuw.
Hoe en waarom is eigelijk niet eens aan de orde in deze topic.
Maar ik zou onder geen beding iemand daardoor kunnen vermoorden.
Waarom ik dat niet kan is vrij simpel.
Het zit er bij ons niet in om dat te kunnen, want ik zou namelijk die persoon hier gewoon weer op aanspreken en een discussie met hem aangaan.

Dat is een norm die ik ken als nederlander .
En de waarden die ik heb geleerd is als ik dan ga discusieren en die andere blijft bij ze standpunt,hem daar dan ook om te kunnen respecteren.

Geweld inzetten tegen woorden is nooit de goede oplossing.

Heb in me korte leven al tussen heel wat ruzie,s en discussie,s gestaan , dit door mijn beroep.

Maar bijna alle ruzie,s die met praten uit mekaar gingen eens of oneens met elkaar liepen meestal met een sisser af.
Bijna al die gevallen die uitmekaar moesten gehaald worden met handgemeen kregen naderhand ook nog een staartje.

Daar ben ik in Nederland nou zo bang voor dat dat gaat gebeuren.
Het kan niet veel langer zo goed gaan.
Als onze regering hier niet een andwoord op gaat geven die de nederlanders genoegdoening geeft ,dan is de kans groot dat er een groep nederlanders het heft in eigen handen gaat nemen.
En niet geheel onbegrijpelijk.

Nogmaals laten we het hopelijk niet zo ver laten komen.
Anders is een 2e joegoslavie heel er dicht bij.

Op een forum met modder gooien naar 1 bevolkings groep is in mijn ogen niet de oplossing.
We hebben ook radicale moslims onder ons blanke nederlanders vergis je daar niet in.

Maar om meer slachtoffers te moeten laten vallen voor we iets bereiken is in mijn ogen ook geen optie.

Heb ik dan de oplossing.....NEE helaas niet.
Maar dit WEER gedogen lijkt me ook geen optie.

Met een naar andwoordt zoekende houding zal ik ook hier weer eens over terug denken onder een karpersessie....in de hoop dat ik mischien diegene ben die het licht gaat zien.

Iedereen gegroet in ons spoorlose nederland.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-11-2004 08:19

Oplossing is niet zo heel moeilijk.

Naast de gevleugelde woorden: Normen en Waarden, moeten ook verschijnen: Respect en Consequent.

Wat mag wel en wat niet. Beginnen we in groep 1 He Piet wordt dan weer meester.

Ga je in de fout, dan een passende straf / maatregel. Gedogen? Afgelopen.

3 of 4 keer een misdrijf? Jammer dan: levenslang. Ja ook voor stelen pakje shag.

Al eens over nagedacht? We worden nu geregeerd door de geitenwollen sokken van vroeger, waarvan alles mocht en kon. Ben je mee geholpen...


MVG

Klaas

PS houdt in, dat 3 hengels en nachtvissen ook klaar is. Grotendeels dan.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-11-2004 09:00

De PS van je lever ik graag in.........
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2004 10:16

De draagwijdte van deze actie, die dus wel degelijk een terroristische aanslag blijkt te zijn, werd deze ochtend zeer pijnlijk bekent op het nieuws.
De brieven laten zien dat het een doodsbedreiging is aan meerdere personen, Theo was niet alleen een doel maar ook nog eens een begin.
En zo een goede terrorist betaamd ging de dader ervan uit dat hij gedood zou worden door de politie om zo zijn martelaarschap te verwerven.

Je kunt hierover schrijven wat je wilt maar hiertegen moet hard en consequent opgetreden worden, wil je de Nederlandse rechtsorde kunnen handhaven.

Er moeten mensen onderduiken om deze dreiging te ontlopen, een gedachte aan het fascisme kan ik niet onderdrukken.

Verder ben ik nu te kwaad om mijn gevoelens hier neer te zetten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-11-2004 10:24

Klaas,

Ondanks dat ik je aanpak een warm hart toe draag, ben ik bang dat het een stuk minder simpel is dan jij schetst.

In Amerika bijvoorbeeld bestaat in veel staten nog de doodstraf.
Als je denkt dat het aantal moorden in de staten met de doodstraf minder is dan in de staten zonder de doodstraf dan heb je het (helaas) mis.

zo zijn er meer voorbeelden te bedenken dat zwaardere straffen geen soelaas bieden, sterker nog mensen tot daden "dwingt" die ze eigenlijk niet zouden willen begaan.

Een voorbeeld:

Iemand steelt, stom stom stom, voor de 4e keer een pakje shag .... maar weet dat hij dus levenslang krijgt en gaat zich een weg vrij proberen te schieten. In zijn ogen op dat moment lijkt het de betere oplossing.

Probleem zit hem denk ik ook niet in of je iemand meester moet noemen ipv Piet, het gaat er imho om dat je mensen met respect behandeld dan kan prima als je ze met de voornaam aan mag spreken lijkt mij.

Je moet respect hebben voor iemands mening (al dan niet gelijkgestemd). Hier zit vaak de boosdoender aangezien we op een of andere manier veelal ons gelijk willen halen! ..... Ik leef vorlgens de stelling dat iedereen moet / mag denken wat hij wil, je mag er met me over discussieren je mag het met mij oneens blijven, het gaa er om hoe je uit elkaar gaat! Wat mij betreft even goede vrienden, wat de meeste mensen betreft in onmin we zijn het niet eens.

Je moet respect hebben voor iemands bezittingen, mijn en dijn moet weer eens iets actiever gepropageerd worden.

Je moet respect hebben voor iemands geloof (al dan niet aanwezig)

Je moet respect hebben voor dieren

Daar ligt denk ik de basis voor een andere samenleving, en waag het NIET om het met me onees te zijn!!! :wink:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-11-2004 11:11

Marc,

Harde aanpak werkt niet ok, maar de zachte al helemaal niet. We hgebben nog een paar mooie eilanden, hek erom en maak er maar eens opvoedingskampen van.

Kinderen van 8 jaar die hun meester met Piet aanspreken? Begin van het end.

Op het moment, dat er een gezonde angst cq respect voor politie/wetsdienaren/ouders / leerkrachten en weet ik veel is, dan wordt er eerst nagedacht.

Vroeger werd je op je klauwen getimmert deugde ook niet, maar als ik een flinke straf kreeg op school had ik het hart niet dat thuis te vertellen, kreeg ik nog eens... Nu? Pa komt gewoon ff verhaal halen.


Verder dient vanaf heden de dienstplicht weer te worden ingevoerd. Zowel jongens als meisjes. Direkt na de schoolopleiding hup jaartje dienen. Echt tegen oorlog? Mooi. Bejaardentehuizen zat. Ga daar maar een jaar aan de slag.

Nu we toch bezig zijn: doodstraf mag ook (weer). Zodra de schuld vast staat een extra proces met jury, die de strafmaat vast stelt.

Werkeloosheid? Bestaat niet. Werk zat. Parken netjes, boodschappen doen voor ouderen (voeren en aas maken voor mij hahahahaha nee hoor gekheid) voorlees moeder/vader, hulp juf, maar ook verenigings- en buurtwerk. Schud er zo ff uit mijn mouw hoor.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-11-2004 11:19

Klaas van den Herik schreef:Marc,


Op het moment, dat er een gezonde angst cq respect voor politie/wetsdienaren/ouders / leerkrachten en weet ik veel is, dan wordt er eerst nagedacht.


MVG

Klaas


Dat is juist denk ik het grootste probleem ; ANGST is de grootste vijand, maar die kennen ze juist niet.....

Om te mogen sterven in naam van Allah (bijv) staan er juist een aantal te trappelen om welke aanslag dan ook uit te mogen voeren. Op die manier zijn zij juist de helden, en is hun familie ook verzekerd van een goede plek in het hiernamaals.
CarpeR Diem
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-11-2004 12:15

als je dan zo moslim extremistisch bent, dan wetgeving aanpassen aan de sharia.

Stelen: klauw eraf
verkrachten: kop eraf
grote bek: 8 stokslagen

Wedden dat er angst komt?

Tuurlijk kul, maar je moet wat.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-11-2004 12:36

[quote]
Werkeloosheid? Bestaat niet. Werk zat. Parken netjes, boodschappen doen voor ouderen (voeren en aas maken voor mij hahahahaha nee hoor gekheid) voorlees moeder/vader, hulp juf, maar ook verenigings- en buurtwerk. Schud er zo ff uit mijn mouw hoor.
[/quote]

Glad glad glad ijs .....

Voorlees vader en moeder zijn doet de kachel niet branden!

Werkloosheid slaat in de meeste gevallen op het feit of iemand al dan niet betaald werk doet! en de voorbeelden die jij noemt zijn meestal geen betaalde baantjes.


Dienstplicht ...... :oops:

Heb nog nooit iemand gesproken die er beter uit kwam dan toen hij er in ging. Normen en waarden die je daar leert zijn gebaseerd op macht, macht van de "meerdere".

Tevens de handvaardigheid die je er leert .... hoe vermoord ik iemand is een vaardigheid waar menig mens heel goed zonder kan.

Effectiviteit = 0!


School:

Als mijn kinderen op school straf krijgen kunnen ze dat rustig thuis vertellen hoor, 2 maal straffen is natuurlijk onzin. Ook ik ben wel eens naar school geweest om verhaal te halen .... soms worden de verkeerde kinderen gestraft en als ze dat met die van mij doen dan ga ik idd eens praten.


[quote]
Nu we toch bezig zijn: doodstraf mag ook (weer). Zodra de schuld vast staat een extra proces met jury, die de strafmaat vast stelt.
[/quote]

zucht ...... Puttense 2, moet ik nog meer zeggen?

Nou vooruit dan maar weer, GELUKKIG hebben we geen doodstraf meer .... anders waren die 2 knakkers mooi dood, als dan achteraf blijkt dat ze niet schuldig zijn zoals nu wat doen we dan??????

Alle politie / rechters / openbaar aanklagers etc etc de doodstraf geven??
Nogmaals kijk naar Amerika, hoogste aantal moorden JUIST omdat ze de doodstraf hebben ...... een moord kan namelijk voorkomen dat ze je pakken, en als je uitzichtloos blijkt, dan schiet je je weg maar naar de dood en neem je zo veel mogelijk agentjes mee ....

Nee jongens imho is dit allemaal juist GEEN oplossing.

Waar ik wel een voorstander van ben is dat ouders zich eens met hun kids bemoeien. Praktijk voorbeelden:

Ik sta in de supermarkt in de rij, komt er een moeder met kind achter me staan, kind blijft na een aantal boze blikken van mij het wagentje tegen me aanrammen ...... ik spreek moeders aan en die zegt, ach het is maar een kind.

(Mijn kind had ik verteld mag niet, toch doen is desnoods een schop onder zijn hol).

Ik loop de parkeerplaats hier op, zie ik een jochie die met zijn bal loeihard tegen de auto's schopt ...... ik zeg er meteen iets van ... reactie ouder: Op het gras ligt zoveel peop waar moet hij voetballen dan.

(Mijn kind had na weer een waarschuwing eenzelfde schop onder zijn hol gekregen).

Mijn kids, samen met buurkids, gooien hondepoep bij de buurvrouw in de brievenbus .... mijn kids moeten naar buurvrouw en excuus aanbieden en desnoods schoonmaken ..... buurkids hoeven niets, pa en ma gniffelen alleen.

Ik wordt er dood moe van ........ waarom pakt men zijn koters tegenwoordig niet meer aan??????

Strekking van het verhaal ...... het begint bij de kinderen

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2004 13:08

Strekking van het verhaal; het begint bij de ouders, klein verschil groot gevolg.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-11-2004 18:15

Precies Douwe.

Wanneer de ouders het niet meegeven dan kan geen Piet schoolmeester, geloofsovertuiging, voorlees moeder/vader, hulp juf of regering er nog wat aan veranderen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-11-2004 19:53

De afgelopen dagen hebben we allemaal kunnen zien wat de gevolgen kunnen zijn van een daad als deze. We hebben allemaal kunnen zien hoe breekbaar onze samenleving is, mensen die de hele islam graag de schuld geven plegen aanslagen op islamitische scholen, andere mensen plegen aanslagen op kerken of moskeën. Dat dingen hier de verkeerde kant op gaan mag duidelijk zijn, het aantal pogingen tot brandstichting neetm elke nacht toe. Opvallend dus dat deze discussie juist nu is stilgevallen.
Ik was het eerst niet van plan, omdat ik de onder andere de talloze kortzichtige discussies op MSN met verschillende mensen zat was, maar ik zal toch nog even reageren.
Opvallend dat het weer vooral de post van Klaas is waar ik het helemaal niet mee eens ben, heb echter weinig zin om Marc te gaan herhalen, ik kan me goed vinden in zijn reactie. Wat ik nog wel even kwijt wil, je hebt het over gezonde angst en gezag. Ik denk dat hierbij één ding is waar je geen rekening mee houd, namelijk jeugd. Vooral in de pubertijd schijt je op gezag en heb je schijt aan iedereen die je op zo'n manier benaderd. Mensen die je op grond van gelijkheid benaderen krijgen veel sneller respect en vertrouwen, simpel omdat je je meer op je gemak voelt. Meer dan genoeg simpele maar duideeijke voorbeelden hiervan zie ik op een willekeurige dag op school. De meest populaire leraren zijn die weinige leraren die er in slagen om de leerlingen op de juiste manier te benaderen en die consequent, maar niet streng zijn.
Ik denk dat normen en waarden aanleren onder angst nooit de juiste manier kan zijn, de kans dat de jongere generatie zich gaat afzetten tegen de goedbedoelende oude generatie is volgens mij veel groter. Met wederzijds respect kom je veel verder.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-11-2004 21:58

Ook ik heb me erg lang afzijdig gehouden van deze discussie omdat ik soms toch al wat 'rechts'uit de hoek schijn te komen.

De moord op theo schokt heel nederland, waarom?
Een ieder die zijn uitspraken las of hoorde wist dat ie juist op zulke discussies uit was.
Maar een ieder hield zijn mond bang voor wat er voor een tegen reactie van komt.
Bang in je eigen land om je eigen mening te geven.
die gene die het wel doen worden gelijk afgestraft.
In de metro stond op vrijdag altijd een collum van theo en iedere vrijdag vroeg ik mij weer af wat er in zou staan.
soms haalde hij vel uit naar de islam.
en andere weken was hij vrij oppervlakkig.
Als hij uithaalde hoorde je vaak genoeg in de trein
Die theo schrijft weer lekker hard maar heeft eigenlijk wel gelijk.

Niemand die het op dat moment keihard op straat durfde uit te roepen.

Nu is ie vermoord en breekt de hel los.
Naar mijn mening niet geheel onverdiend.
Echter kan je ze niet allemaal over een kant gooien.
Ik roep al jaren dat ieder ''buitenlander'' er 1 teveel is, maar heb inmiddels mijn mening aardig bij gedraait.

Tuurlijk zitten er rotte appels tussen en ja mischien wel wat meer dan onder het nederlandse volk maar ook wij zijn niet heilig.

Wat ik persoonlijk wel erg tof vind op het moment dat er mensen in opstand komen tegen de bezoekers van ons land.

Nu worden ze alleen allemaal aangepakt en dat is zwaar klootte
Wat schiet je ermee op om een islamitische basisschool in brand te steken?
geen drol daar proberen ze tenminste die kinderen te leren met verschillende ulturen om te gaan.

Dat er wat moet gebeuren is zeker, Maar waneer staat er is iemand op in de politiek die wel durft te zeggen wat veel nederlanders denken?
Iemand die al 15 jaar in nederland woont en nog geen nederlands spreekt????????? enkeltje terug geboorte land mischien een idee?
iedereen is welkom in nederland alleen is het einde zoek
binnen halen is 1 maar uitzetten is een goede 2de.
of aanpassen of oprotten
nee nederland heeft zichzelf zo in de regels gezet dat het een jaren lang rechtelijk getouwtrek word dat duizenden euro's kost terwijl het toch al duizenden euro's heeft gekost om ze op te vangen.
Maar wel zeuren als er geen magnetron in hun opvang centrum zit.
en dat ze geen fiets hebben om zich te kunnen vervoeren.
We hebben allemaal ons steentje bij gedragen om ze toe te laten door steeds een bepaald kabinet te kiezen.
Maar als er een beetje rechts persoon opstaat in de politiek word hij gelijk bedriegt en akn dus niet zijn menig verkondigen.
de aivd heeft eenlijst met 150 mensen die zich bezig houden met extremischtische zaken
wat word ermee gedaan? geen ene male moer.
waarom zijn die mensen nog in nederland?
omdat politiek den haag bagger schijt om wat er gebeurd als we ze een enkeltje tuisland geven.
nee we pakken ze op en zetten ze vast en betalen er nog enkele tien duizenden euro's voor aan recht zaken.

aanpakken die hap en het kaf van het koren scheiden.
Een ieder die het er niet mee eens is dat extremischitische mensen het land uit worden gezet meteen mee sturen
als ze willen dat ze hier blijven willen ze geen normale multiculturele samenleving.
hoop dat ik me een beetje politiek correct heb uitgedrukt

leuk voorbeeld van vanavond.
SINT MAARTEN.
eerste groepje wat aanbeld heeft geen lampionnetjes en brabbeld wat lijkt op een liedje.
hou netjes het snoep voor en er gaan 4 handen gelijk de bak in graaien wat ze graaien kunnen en zetten het op een lopen.
halve bak leeg en ik zwaar pist off(let op ze waren hooguit een jaar of 7)
kwaad als ik ben zet ik een spurt in, andere kinderen willen ook wel wat.
op de hoek heb ik ze met pap en mams erbij.
gezellig marokaans gezinnetje(sorry kan er ook niets anders van maken)
ik probeer het netjes uit te leggen aan moeder de vrouw maar die spreekt geen nederlands.
Vader schreeuw meteen
Mijn kinder zeker Niet goed voor jou.
stond op het moment om een hoek uit te delen maar hij was het niet waard.
Ook zijn kinderen zijn goed gemoeg voor mij als ze zich maar gedragen
Maar mijn sint maarten is naar de klootte geholpen.
en diepe haat speelt weer op.

waneer word er wat aangedaan?

theo je was hard maar redcht voor zijn raap
waren er maar meer die het met woorden deden in plaats van met geweld.
het ga je goed jongen
rust zacht
jan van kranenburg

12-11-2004 01:32

Camiel,

Diepe haat omdat kindertjes te gretig graaiden in je snoepbakje?

Te gek voor woorden, vind ik dit.

Lees de postings van Daaf nog maar eens.
Misschien steek je er wat van op.

Hier en daar zeg je toch zinnige dingen; rijm dat niet met dat Sint Maarten verhaal.

Moet ik nou ook maar 't land uit?
mvg

Jan
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

12-11-2004 08:31

ging gewoon om het princiepe

Had er helemaal zin in
alles klaar gezet voor de kinderen die langs zouden komen
lampionnetjes opgehangen enz.

Het is alleen zo jammer dat het eerste groepje het meteen moet verklootte voor de rest

mijn avond was naar de klootte en had het helemaal gehad

begrijp me goed zal nooit iemand iets aandoen, maar kookte op dat moment van woede.

fijn zo een kinder feest toch!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

12-11-2004 09:39

De bootschap is duidelijk Camiel.
Het begint al op die leeftijd :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-11-2004 10:19

Daaf,

zeer goed gesproken!

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2004 11:06

Daaf,

Je hebt gelijk met pubers en afzetten, echter door mijn "gezonde" angst voor mijn vaders reactie (die kon resulteren in een pak op mijn sodemieter) heb ik vroeger dingen juist NIET gedaan die ik als ik een pratende vader had gehad wellicht wel had gedaan. De term gezonde angst gaat dan natuurlijk ook meer klinken als respect!

Camiel,

Je hebt gelijk ..... je klinkt behoorlijk rechts :wink: en je slaat in mijn ogen iets door naar aanleiding van de graaipartij, en ik snap dat jouw "haat" niet gold voor die kleintjes maar meer voor de reactie van papa :o

Op de middelbare school, heb ik eens moeten vechten voor het feit dat ik vroeg om een ZWARTE potlood ...... een jongen van ambonese afkomst kon dat gewoon niet hebben en greep iedere mogelijkheid aan om het op racisme en discriminatie te gooien ..... niet slim zal ik maar zeggen :wink:

Afgelopen weekeinde ook weer iets mee gemaakt hoor ...... m.b.t. het afglijden van onze jeugd :cry:

Ik kom bij het lokale winkelcentrum staan er 2 groepen meisjes tegen over elkaar te gillen en te krijzen, ik denk kom ik ga eens vragen wat er aan de hand is en waarom ze elkaar aan het slaan zijn.

En eerlijk waar mensen ik vraag open "Waarom zijn jullie elkaar aan het slaan" en de reactie deed mij bijna omvallen van ongeloof ..... Ik moest me er niet mee bemoeien als ik niet wist waar het om ging, ze zouden mij ook wel even in elkaar slaan etc etc .......

Dus ik probeer redelijk te blijven en zeg "IK vraag toch ook waarom jullie slaan, zonder een schuldige aan te wijzen" Beginnen ze meteen ja dat komt natuurlijk weer omdat wij zwart zijn en jij denkt bla bla bla ..... toen ben ik zelfs boos geworden, en heb maar even voor de zekerheid gemeld dat IK niet over afkomst of wat dan ook begonnen ben maar zij zelf ..... kortom gewoon niet mee te praten.

Dus ik maar naar andere groepje (ja ik weet t ik ben hardleers) en zelfde vraag, waarop ik een raar verhaal kreeg en ik een beetje moest lachen om de stupiditeit. Toen ik voorstelde dat deze groep dan maar gewoon weg zouden gaan, begonnen ze te schreeuwen dit is een vrij land ik laat me niet wegjagen ...... Ik gaf haar volkomen gelijk m.b.t. het vrije land ..... ik zeg dus het staat je ook vrij om nu weg te gaan! Als ik moest kiezen tussen weglopen en nog meer klappen wist ik het wel (toch?).

Waarop de vlam weer in de pan sloeg en ze over gingen tot elkaar toeroepen dat ze elkaar wel even zouden vermoorden :o :o

Toen heb ik ze gevraagd eens na te denken over wat ze zeiden en ook eens aan Theo te denken ....... mensen probeer te leren van de dingen die gebeurd zijn!!!!

Ik heb geleerd dat ik me de volgende keer maar iets meer afzijdig houd en de politie maar gewoon bel ...... kunnen die het oplossen. Dit waren tenslotte maar meisjes die ik desnoods aan de kant zou kunnen piesen maar de volgende keer zijn het iets poterige jongens .... ergh nee bedankt! Heb een gezinnetje ..

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-11-2004 11:16

Helaas:

Een corrigerend schopje kost je eur 350, een gesprek bij/met de kinderbescherming en met een beetje pech een uithuispalatsing van je kind.


Normen en waarden die je daar leert zijn gebaseerd op macht, macht van de "meerdere".

Das nu precies wat er mankeert. Niemand heeft meer respect voor "meerderen". Of deze meederen nu ouders, leerkrachten, ouderen, politie of weet ik veel wie zijn.

Puttense 2 versus een aantal debielen die ze op perongeluk weer los lieten en weer een paar kids hielpen, aan hun eindje dan.

OK de gasten doden help niet, maar doodknuffelen is ook zo wat.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2004 11:23

Klaas .....

Dat schopje is te belachelijk voor woorden dat ze je daarvoor aan kunnen pakken. Als jij met je kind komt omdat hij onhandelbaar blijkt ..... dan faal jij als ouder maar ze kunnen je ook niet helpen!!!!!!!!!

Ik loop dan gewoon dat risico wel!

Ik snap je redenatie qua puttense 2 ...... maar je zal maar een van die mannen zijn!!!!!!!!

Er zit groot gat tussen de doodsstraf en doodknuffelen!

Straffen moet je ze en desnoods levenslang, maar ik zou het onverteerbaar vinden indien er onschuldige mensen ter dood gebracht zouden worden.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-11-2004 11:55

Bedenk eens goed hoe hypocriet dit land wel niet is. Alles word uit de kast gehaald om elkaar als zondebok aan te wijzen. Men weet zo snel niet waar de vinger heen gewezen moet worden, zolang het maar niet de eigen kant op is. Al jaren is bekend dat er moslimextremisten bestaan, al jaren weten we dat deze mensen ook in ons land zullen wonen, vervolgens word er niks aan gedaan totdat er iemand doodgaat, als het schaap verdronken is dempen we de put, om het zo maar te zeggen. Vervolgens gaat iedereen elkaar afbekken, een politiek spelletje ten top, terwijl men eigenlijk gewoon de koppen bij elkaar moet steken om ervoor te zorgen dat het niet weer gebeurt.
Daarnaast wil ik toch ook even aankaarten hoe achterlijk ons land wel niet is. Theo wordt vermoord door toedoen van extremisten, en wat gebeurd er? Een paar van die White Power idioten zien kans om wat naamsbekendheid te krijgen, en steken wat islamitische scholen in de fik, durf te wedden dat ze niet eens precies weten wat er gaande is!
Marokkaanse gemeenschap leeft in angst, puur door de achterlijkheid van onze samenleving. We hebben de melk horen klotsen maar weten niet waar de tepel hangt, we hebben ineens allemaal een excuus om zomaar wat scholen in de fik te steken, scholen van kinderen die er absoluut niks mee te maken hebben, op deze manier creeëer je alleen maar meer haat onder deze bevolking jegens nederland.
Om dan vervolgens het "vrije woord" als excuus te gebruiken om iedereen af te zeiken, doet meteen weer afbreuk aan dat vrije woord. Er word al sinds jaar en dag geroepen dat de regering te soft is, maar tot op heden is er nog niks gebeurd. Nu er echt een crisis dreigt, komt men pas met maatregelen terwijl men veel eerder hiermee had moeten komen. Ik mag toch hopen dat onze belastingcenten goed besteed worden, want als ik hoor bij Barend en van Dorp hoe neerlands inlichtingdienst AIVD te werk gaat, dan vallen mijn schoenen uit hoor.

Datzelfde geld ook voor de jeugd in ons land, ik ben zelf nog jeugdige en weet dus verdomd goed wat er zich allemaal speelt. Leraren hebben tegenwoordig geen macht meer, worden zonder reden afgebekt, van mij mogen diezelfde leraren weer eens een tik op de vingers uitdelen, want dit werkt niet meer. Het vrije woord, ja, maar ten koste van alles? Ook ik ben nooit de beste leerling van de klas geweest, maar ik heb ten allen tijde respect gehad voor mijn leraar, niet als zijnde mijn meerdere, maar als zijnde iemand die zijn best doet om mij wat bij te brengen, opdat IK er later beter van wordt! Ik kan me af en toe zo ontieglijk ergeren aan sommige jeugdigen, en natuurlijk ze zijn nog jong, maar als jij eenmaal een jaar of 16 bent weet je verdomd goed waar je het over hebt, geloof me maar!

Er is gewoon iets mis met de mentaliteit in ons land, we gaan steeds meer naar het individualisme toe, sociale controle behoort tot het verleden en als het zo door gaat staat ons nog wat moois te wachten. Misschien ben ik wat sceptisch, maar ik ben er niet van overtuigd dat Neerlands hoop in bange dagen, Jan-Peter Balkenende hier even verandering in zal gaan brengen.

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2004 12:06

Stefan,

Mag ik vragen hoe oud jij bent?

De betogen die jij houd zie ik de gemiddelde 16 jarige niet houden namelijk, ik zal niemand beoordelen op leeftijd alleen maar op de geluiden die er uit komen en die van jou .... heel goed als jij tot de jeugd behoort!

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-11-2004 12:14

Ik ben 19 en reken mezelf nog tot de jeugd. Ik loop stage in een achterstandswijk en maak dus zelf ook vrij vaak mee wat er daar allemaal gebeurt, wat werkelijke oorzaken zijn van iets, en wat niet, etc.

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

12-11-2004 12:43

Stefan,
Jouw posting getuigt van intelligentie.

En inderdaad wat die white power idioten betreft, die hebben waarschijnlijk geen idee wat er precies speelt, het is voor hun gewoon weer eens een schitterende mogelijkheid om weer eens te rellen. Met als logisch gevolg dat je hier in Nederland straks 2 "kampen" heb die lijnrecht tegenover elkaar staan. En dan gaat het er zeker niet leuker op worden.
Wordt iedereen straks bang als hij op 100 meter afstand een moslim ziet naderen, gaat iedere moslim straks een blokje om als hij een skinhead ziet naderen?
Persoonlijk denk dat ik dat moslim gemeenschap in Nederland nu even meer te vrezen heeft van ons dan wij van hun.

treurig

Caspar