Theo van Gogh

Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-11-2004 09:37

Nou Eddy,

weinig aan toe te voegen. Schetst een zeer reeël beeld van wat er hier ook vlak om me heen gebeurd !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-11-2004 09:45

Eddy,

jou relaas is voor mij ook einde van deze discussie, goed verhaal man!

Greets Marc

P.S. 1 vraagje .... 3 maanden in thuisland, 8 maanden ervoer nadenken .... wat doen ze die andere maand dan? :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-11-2004 09:48

Marc,

Ramadan...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

03-11-2004 09:49

lantefanteren
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-11-2004 09:50

Nou mark je was me net voor. Inderdaad, Ramadan.

En dan hebben we weer een vol jaar! :D

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

03-11-2004 09:52

Eddy,

Precies verwoord zoals velen dat voelen, zal het gaan zoals in Amerika??
Een zwaai naar rechts, en nu steeds verder??
Het begint er sterk op te lijken.... !!! :cry:
Er zullen altijd een paar gekken blijven.. of zoals Theo het verwoordde: "de 5e kudde geitenneukers " Zij die het verpesten voor de rest.

Theo R.I.P.!!!

Bart

p.s. 2-11 oftwel in het Amerikaans 11-2 ... 112..... alarmnummer...

als toevoeging op Bart-Jaap
Arjan Jonas
Berichten: 1
Lid geworden op: 13-10-2004 14:44
Locatie: Numansdorp

03-11-2004 11:20

eerst fortuin en nu theo waar moet dit heen?? R.I.P.
JW knikkers keihard de beste !
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-11-2004 11:54

Bart,

Interesting aanvulling ......

weer een datum die naar alarmnummer kan..... zou het dan toch een vooropgezet plan zijn????
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-11-2004 12:31

[quote="bart van bezouw"]

p.s. 2-11 oftwel in het Amerikaans 11-2 ... 112..... alarmnummer...

als toevoeging op Bart-Jaap[/quote]

Getallenleer Bart, uit de egyptische kosmologie :D

Het getal 6 is aards (met de bol naar beneden). Fortuin 06-05-2002 ->
6+5+2+2=15 -> 1+5=6

Het getal 9 is kosmisch (met de bol naar boven). En 11 is het meestergetal uit de kosmos. 11-9-2001 Het onheil kwam uit de lucht ->
De 9 en de 11.

Klinkt best wel logisch, of niet :D :wink:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-11-2004 14:54

Hab's nicht gewuscht weil ....

" Ik wıl verschrikking in de harten van de ongelovigen werpen, hakt gij in op hun halsen en hak al hun vingertoppen af, het is niet u die die hen slachtte, het was Allah.&’’ Koran 8:13-17 (zie ook Koran 8:60 & 9:14"


Kijk en huiver.

http://fomi.ytring.dk/Dutch/NietVertellen.htm
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-11-2004 15:35

Bedoel je zoiets Klaas.

Hierop komen begrippen voor als ‘barmhartigheid, tolerantie en vrede’. Die klinken goed in Westerse oren en wekken de verwachting dat het mogelijk is te komen tot ‘gemeenschappelijke ethische waarden en normen’. Dit kan echter niet worden afgeleid uit de hierin vermelde soera, en al evenmin uit de "gezegende geschiedenis van het eeuwenlang durende Ottomaanse rijk". Wij moeten namelijk bedenken dat zulke woorden alleen gelden voor moslims en niet voor ‘ongelovigen’ (kafirs). De islam maakt namelijk nadrukkelijk onderscheid tussen de moslims en alle andere mensen, die blijkens Soera 5:60 gelden als (de afstammelingen van) ‘apen’ (de joden); ‘zwijnen’ (de christenen) of ‘demonen’ (de overigen of ‘heidenen’) )

Het is maar hoe extremisties het opgevat wordt lijkt mij.
Theo wist dit als geen ander, en toch rekende hij erop dat het hem niet zou overkomen.
Dus geen moord maar een terroristische aanslag?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-11-2004 15:42

Lijkt er wel op Douwe

terrorisme volgens het woordenboek: het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

Wat mij aangaat, hebben we daar hier wel mee te maken.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

03-11-2004 16:02

ik wordt zo moe van dit alles....

nog voor ik van een dader en beweegredenen kende, wist ik al, dit wordt weer eens vals gezeik over allerhande irrelevante zaken....

Theo v. G. heeft niet zozeer zich opgeworpen als iemand die de grenzen van bijvoorbeeld vrijheid van meningstuiting tart, ten behoeve van diezelfde grenzen duidelijk te maken. Hij heeft eerder meerdere malen openlijk de grenzen proberen te tarten in hoeverre je iemand voldoende kunt krenken, zodat ie pissed off op je wordt, wat dan weer zogenaamd een gevoel van gelijk krijgen met zich meebrengt. Iemand in zijn gezicht spugen, en dan zien dat diezelfde persoon kwaad wordt is nooit een overwinning. Nooit.

Nu is 'die vieze onbeschofte papzak', -hoe vaak is ie zo niet genoemd door, het nu moraliserende klote nederlandse volkje, al niet verketterd om zijn onbeschofte gedrag, en zijn nogal buiten proporties zijn qua afmetingen?

Datzelfde verketterende volkje, bekrompen als ze zijn, roepen nu allemaal weer dat het eigenlijk hun held was. want hij kwam op voor zijn mening, de 'onze'. Strijder van vrije meninguiting voor iedereen en alle man.

Ik waardeer zijn standpunten erg goed, maak uren, al jaren, muziek, over hoe slecht de vrouwen behandeld worden, maar ik begrijp terdege dat haat zien, haat doet oogsten. En uiteindelijk was toch best veel WAT hij deed, haat zaaien. Bedoeld? ja.

Hij heeft dit verdiend?, Nooit niet.

Ook ik ben van mening dat iemand mij in het gezicht spuugt, moet beantwoorden met me om te draaien, en verder te gaan met mijn ik, omdat ik vroeger geleerd heb dat iemand die iemand in het gezicht spuugt simpel de moeite waard niet meer is te kennen.

Maar dat heel nederland, balkenende alweer voorop, loopt de bleren dat dit de doodsteek is voor vrije meningstuiting, doet mij erg zwart in het leven staan deze dagen. Was het niet o.a die club van balkenende etc die het hardst riepen dat de moord op ons Pimmeke een gevolg van paars was?

Wie roept wat nu?

Jullie het hardst?
Ga vooral je gang.

Volgende jaar is alles weer rustig, en doe ik mijn gordijnen wel weer eens open.

edwin siol
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

03-11-2004 18:31

Vis jij ook zo..............ik bedoel met de gordijnen dicht? :o
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

03-11-2004 19:10

Edwin, blijf ook achter de luiken zitten wanneer de FNV weer een jollige actie organiseert dan...

SS
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-11-2004 19:54

Edwin,

Dat iemand zijn eigen mening verkondigd en daar dus nu op afgerekend word is de reden dat iedereen nu 'weer'zegt dat wat er gebeurt is niet kan. Dat wil nog niet zeggen dat van Gogh nu ineens iedereens held is. Ik was ook geen fan van hem, maar wat er nu gebeurt is legt toch enige druk op onze samenleving volgens mij.

In onze samenleving moet het zo zijn dat iedereen zijn mening kan verkondigen zonder dat hij over zijn schouder moet kijken voor eventuele represailles van degene waar de mening over gespuid word. Het kan toch niet zo zijn dat we voor dit soort dingen onze ogen gaan sluiten?!
Tuurlijk had van Gogh drastische uitspraken die soms voor velen te ver gingen maar dit kan toch niet een vrijbrief zijn voor iemand om hem maar om te leggen, hoe ver deze uitspraken ook gaan.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik je relaas een beetje kort door de bocht vind, maar ja ieder zijn mening, niet dan?

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

03-11-2004 20:26

@ Eddy

Amen, beter kan het niet gezegt worden en zo is het nu eenmaal.

Er zouden er in de politiek beter dezelfde wijsheid als jij hebben, er zou zoveel miserie niet zijn.

Lang leven Bush :evil: die krijgen we ook weer 4 jaar op ons dak, het is toch niet te geloven hé.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-11-2004 23:15

[quote="Wil Jeurninck"]
Dat is de trieste vast stelling van een feit,levenslang is in de gevangenis niet echt levens lang,technisch gesproken wel,praktisch niet,en dat is wat ik bedoelde Peter.[/quote]

Wil,
Amen!! mee eens begrijp je reply nu.
we spreken
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
jan van kranenburg

04-11-2004 02:46

"Wie haat zaait, zal storm oogsten"

Oude bijbelachtig gezegde; maar gaat bijna altijd op. Helaas.

Wil hiermee niet zeggen dat dit juist is. Allerminst!!

Vraag me af "hoe nu verder"?
Blijven we proberen tot een gemeenschappelijke samenleving te komen?
Of gaan we de confrontatie aan en gaan we daarmee voorbij aan aan
alle goedwilllende stromingen?

Dat laatste lijkt me een gepasseerd station.

mvg

Jan
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

04-11-2004 07:18

Typisch Nederland allemaal weer. Van Gogh werd wel degelijk uitgekotst door het merendeel van de nederlanders, omdattie er niet uitzag, en hij de zaken té veel op de spits dreef. Zijn daden waren meer gericht op het hele actie-reactie-spelletje dan wat ook. En als hij vermoord wordt, is het opeens volksheld nr. 1.
Ik probeer niks goed te praten hoor, maar wij nederlanders trekken dingen al gauw uit hun context. Gelul met dat verhuizen. Kuddegedrag is het. En daar kots ik op.

Maar goed, elkaar napraten en beamen is vooral op dit forum nogal populair.
fishing rocks
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

04-11-2004 07:39

Ik lees bijna nergens dat hij volksheld nr 1 is......

Ik ben wel tegengekomen dat men persoonlijk niet zo op hem gesteld was, maar dat deze moord op geen enkele manier goed te praten is.

Dat is dus ook mijn mening. Verhuizen zal ik niet zo snel doen, maar dat eea uit de hand dreigt te lopen valt niet te ontkennen.
CarpeR Diem
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-11-2004 08:32

Helaas is de onenigheid over geloven niet nieuw.

1300 jaar geleden werden er al pogingen ondernomen om europa in te nemen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren

een paar 100 jaar later gevolgd door de turken
en een mafferd die de bedevaarders een beetje onthoofden.

http://leden.tref.nl/~eendhlm/

Maar ook

http://nl.wikipedia.org/wiki/Inquisitie

Al met al best optimistisch van mensen die denken de hele handel in een paar weken op te lossen.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

04-11-2004 12:09

ik was geen fan van theo, het was mij allemaal te grof.
toch vind ik het triest wat er gebeurd is vooral de manier waarop.
mensen zullen elkaar altijd doden om wat voor reden dan ook.
ondanks dat wij met zijn allen een unieke soort op deze aardbol zijn zitten we toch op een doodlopend spoor.
we snappen dat allemaal maar zijn niet in staat daar oplossingen voor te vinden of daarna te streven.
jammer.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

04-11-2004 13:06

Ik was zelf ook niet een groot fan van Theo, heb me eigenlijk ook nooit echt in hem verdiept. Echter in een aantal dingen kon ik me het wel met hem vinden. Wat ik ook waardeerde was zijn "no-bullshit" uispraken en manier waarop hij dingen in het openbaar verwoorde.
Mensen die het er niet mee eens luisteren er maar niet naar en trek je er niets van aan. Je moet iedereen zijn mening respecteren. Zo werkt dat in de westerse samenleving. Althans dat was de bedoeling. Vrijheid is een belangrijk aspect van onze samenleving. De islam gooit roet in het eten in Nederland. En het is onze vrijheid die ze haten, hoewel hen niets in de weg wordt gelegd op materieel of economisch gebied. Er wordt veel te veel geprofiteerd van onze tollerantie.
Pim Fortuyn zei terecht dat het tijd is voor een koude oorlog jegens de islam, althans de orthodoxe variant daarvan. Wie in Nederland hardop uitspreekt dat het tijd is voor een koude oorlog jegens de orthodoxe islam, wordt al snel aangevallen door politiek correcte denkers. Toch zijn het deze zelfde “denkers” die decennia lang alles op hun beloop hebben gelaten en niets hebben gedaan.
Je durft onderhand geen kwaad woord meer te zeggen tegenover moslims, of het nu om Marokkanen gaat of andere nationaliteiten. Te lang is zwijgzaam toegekeken hoe het bergafwaards gaat in ons land. Ook islamieten hebben recht op hun mening, iedereen heeft dat, al zijn hun opvattingen veel te radicaal voor dit land. Maar steeds meer proberen zij een stempel te drukken op deze samenleving waarbij onze normen en waarden ondergesneeuwd raken door hun extreme opvattingen. Als er zoveel mis is aan onze samenleving en normen en waarden..wat doe je dan in vredesnaam nog hier? Wellicht dat de regering eindelijk eens wakkergeschut is, en wat minder soft gaat regeren. Maar ik ben bang dat het wel weer losloopt.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-11-2004 13:34

Klaas schreef:
[quote]
Al met al best optimistisch van mensen die denken de hele handel in een paar weken op te lossen.
[/quote]

Ik denk niet dat het de ambitie is om e.e.a. in korte tijd op te lossen. Maar ergens moeten we een aanvang maken, of zoals je wilt het goede werk voortzetten.

@Allen,

Het gaat er niet om of Theo een toffe gast is/was.

Waar het om gaat is dat de manier waarop e.e.a. aangepakt wordt het moorden en al die aanslagen ons schokt!

Goddank schokt het ons, denk ik dan maar anders zouden we echt in een koude wereld leven.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)