IPV bang aan de waterkant, Geiriteerd aan de waterkant

Iriteer jij je wel eens mateloos aan de waterkant?

Ja, bijna elke vissessie!
9
8%
Ja, zo af en toe
86
80%
nee, nooit!
13
12%
 
Totaal aantal stemmen: 108
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

01-12-2004 14:59

mischien moet je eens nadenken over je eigen visserij...Stek, Aas, onderlijn etc.
Prutser
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-12-2004 16:29

Jasper .....

Bied niet altijd soelaas hoor ..... wij hebben zelfde stramien.
Ik vang wel terwijl Michel het nakijken heeft, waarom geen idee.

Zelfde onderlijnen / min of meer zelfde stek (zelfs al gewisseld) / exact zelfde boillies en toch ..... ik vang ze wel en Michel niet. Aan u de vraag waar Michel iets fout doet of ik iets net iets beter natuurlijk.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

01-12-2004 21:33

dat heerst bij mij nu ook al

al doen we allebei exact het zelfde ze willen gewoon niet aan mijn lijntje gevangen worden.

Wel een goed punt voor mijn maat wat geen iritatie opleverd

Ik kan tegenwoordig prachtige foto's maken :lol:
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

02-12-2004 11:59

ik heb het ook wel eens meegemaakt en heb er ook echt geen verklaring voor... en aangezien ik niet bijgelovig ben denk ik dat het gaat om kleine details...

ik heb al een keer gehad met een vismaat in het voorjaar dat we 20 nachten achter elkaar samen hadden geblankt terwijl we als we tussendoor alleen of met iemand anders gingen vissen wel vingen...nou gloof me dan spookt er vanalles door je hoofd...van stoppen met samen vissen tot en met dat we vervloekt waren...
Prutser
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

14-12-2004 12:53

Nog meer mensen met irritaties?
Prutser
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

14-12-2004 19:13

De laatste keer dat ik me geirriteert heb aan de waterkant was dat er op een thuiswater lieden gingen zitten die in de midden van het water (op de kant dan hè) zaten en de lijnen verspreid over het hele water hadden liggen. Ze zaten dus met 2 man en 3 hengels per man het hele water te bevissen, bijna. Dat was wel even irritant. Er irriteerden zich er wel meer aan en 1 man was al wezen babbelen met de heren. Waren niet van plan om de lijnen te verleggen. Nou ja, dan niet. Wat moet je dan? Toch vissen met de gevolgen van dien? Lijnen in elkaar, boze vissers enz enz. Eigenlijk moet je het gaan doen, maar als bij mij de stoppen doorslaan (en dat gebeurt haast nooit) dan slààn ze ook door, en dan heb je ruzie en daar had ik nou even net geen zin in. Was me het net niet waard.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-12-2004 19:32

Lukas,

Ik zou idd gewoon met ze gaan praten en als dat niet helpt tsja what can you do? ...... Als ik er perse zou willen vissen dan maar over hun lijnen heen hoor. Ze weten tenslotte wat de gevolgen zijn als je zo gaat vissen. Alleen moet je dat doen met de zekerheid dat je eigen stoppen niet zullen gaan doorslaan! Vechten is echt nog nooit iemand beter van geworden, zelfverdediging daargelaten dan he, dan is het meestal wel weer voordelig.


Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

15-12-2004 17:17

Ben helemaal geen agressief type hoor :D Maar ik ben bang dat je dan van jezelf niet weet wat je doen gaat, als puntje bij paaltje komt. Je begint je al te ergeren als je de lijnen alle kanten op ziet gaan en dan van een collega visser hoort dat ze ook nou niet echt van plan waren om het te verleggen dan vindt ik het wel best. Maak ik er geen woorden aan vuil en kom een andere keer wel terug. :)
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

16-12-2004 14:26

vind ik verstandige keus van je.... was iedereen maar zo verstandig dan was er een hoop minder geweld :P
Prutser
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-01-2005 19:00

Irritatie alom bij : muggen.

Tja , tis me wat hè.

gr H.K.
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-01-2005 22:23

waar ik me aan irriteer kan ik kort in zijn ( zal wel niet gebeuren :D )...... "sportvissers" die de geschreven wet alsmede de ongeschreven wet aan hun laars lappen en zich onbeschoft gedragen naar medevissers, de gevangen vis niet met respect en voorzichtigheid behandelen, figuren die hun teringzooi achterlaten aan de waterkant, rallyvissers (iets uit de witvisgroep) persoonlijk behandel ik elke vis met gepast respect en voorzichtigheid....catch and release, life to fight another day....die gasten gooien hun gevangen vis in een vuilniszak o.i.d. om het na afloop van de wedstrijd te laten wegen, en dan hup een container in....bewaarzakken heb ik ook een hekel aan....jammer joh als je geen foto kan maken of als hij is mislukt denk ik dan bij mezelf, maar dat is ieder voor zich ( ik heb wel een bewaarzak maar das om me frisdrank koel te houden in de zomer...) zo kan ik nog wel ff doorgan maar zou een poging doen het kort te houden.nie gelukt..... :-?
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

29-01-2005 14:32

Mhhh ik weet zeker dat de serieuze wedstrijdvissers wel daadwerkelijk voorzichtig met de vis omgaan. en ik vind ook dat ze daar elkaar op mogen afrekenen als dat niet gebeurt.

en wat bewaarzakken betreft....
ik ben er van overtuigd dat je de karper wel kan zakken mits onder de juiste omstandigheden. Let op de vinnen, schaduw, watertemperatuur diepte enz..
Prutser
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-01-2005 14:06

jasper hekkelman schreef:Mhhh ik weet zeker dat de serieuze wedstrijdvissers wel daadwerkelijk voorzichtig met de vis omgaan. en ik vind ook dat ze daar elkaar op mogen afrekenen als dat niet gebeurt.

en wat bewaarzakken betreft....
ik ben er van overtuigd dat je de karper wel kan zakken mits onder de juiste omstandigheden. Let op de vinnen, schaduw, watertemperatuur diepte enz..




Hoi Jasper,

Ik zeg ook niet dat ik bewaarzakken in het geheel afkeur, alleen gebruik ik ze niet.

En wedstrijdvissers(lees stekvissers) en rallyvissers zijn in mijn ogen niet te vergelijken, een stekvisser gebruikt een leefnet ( iets wat ik in mijn eigen tijd als wedstrijdvisser ook gedaan heb) en zet na weging de vis terug in het water, in het rallyvissen heb je geen vaste stek, daar gaat het alleen maar om wie uiteindelijk de meeste dooie vis (vaak gestikt in de vuilniszak) op de weegschaal legt. Waarna de vis een afvalcontainer in verdwijnt.

Mischien heb ik het wat rot uitgelegt in mijn vorige reply...excuus :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

30-01-2005 18:57

bedankt voor de ophelderng dit wist ik niet :D
Prutser
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

11-02-2005 18:18

ik erger me mateloos aan mensen die hun vangsten niet goed behandelen en dan zoals jongeren die niet weten wat een slip is en wat een schepnet is. en dus karpers bij hun kieuwen oppakken.(hij heeft et geweten 8) )

Volwassenen die denken dat ze het weten maar zelfs niet weten wat drillen is en dus een wilde vis op de kant hebben en dat zonder onthaakmat. En dan ook nog eens kilo's voer in het water gooien terwijl er al elke dag vele vissers zitten die allemaal voeren op een klein watertje.

en mensen die denken dat ze het weten, maar bijna alles verkeerd doen en dingen verkloten voor andere en meteen dezelfde dag, als je op een stek goed hebt zitten vangen daar gaan vissen. :evil: (stekkenpezers) :evil:

tijdens het drillen mensen komen (helpen) en je gaan vertellen wat te doen, ookal passen ze het zelf niet toe en op de verkeerde manier. Die mensen wil je echt iets aandoen. :evil:
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

25-02-2005 09:34

even een off-topic..
wat ik wel altijd grappig vind van het feit dat er een heel dozijn mensen staat te kijken is als je een schubje vangt van 15 pond ofzo dat ze allemaal staan van: oooh zoon grote heb ik nog nooit gezien!!.
dat vind ik altijd wel gaaf terwijl ik bij mezelf denk van dit is 1 van de kleinste die ik in me leven heb gevangen :D
op al die projectspiegeltjes na dan he...ghehhehe
Prutser
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

26-02-2005 10:25

als je een schubje vangt van 15 pond ofzo dat ze allemaal staan van: oooh zoon grote heb ik nog nooit gezien!!.
dat vind ik altijd wel gaaf terwijl ik bij mezelf denk van dit is 1 van de kleinste die ik in me leven heb gevangen
op al die projectspiegeltjes na dan he...ghehhehe



jasper,

mag ik vragen waar jij vist :-) lijkt mij ook wel wat. zo weinig 'kleine'vissen vangen. ;-)
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

26-02-2005 12:14

Je hebt een PB mark
Prutser