IPV bang aan de waterkant, Geiriteerd aan de waterkant

Iriteer jij je wel eens mateloos aan de waterkant?

Ja, bijna elke vissessie!
9
8%
Ja, zo af en toe
86
80%
nee, nooit!
13
12%
 
Totaal aantal stemmen: 108
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

02-11-2004 22:36

ik heb op ja zo af en toe gestemd, MAAR het laatste half jaar niet meer.
Omdat ik op een water vis waar niemand anders op karper vist buiten bij mijn weten nog 1 karpervisser.

zalig
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Peter Bruil
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-11-2004 22:59
Locatie: Doetinchem

02-11-2004 23:12

Ik irriteer me niet vaak, maar voor een paar weken geleden toch echt wel.

Eerst staat er aan de overkant bij mijn stek een vreemd persoon midden in de nacht een fiets open te breken. Daarop roep ik naar de overkant of hij lekker gaat, waarna meneer maar besluit om beide banden lek te steken, de fiets op te beuren en gewoon in het water op mijn stek neer te pleuren.

Tja, dan raak ik toch best wel geirriteerd, om vervolgens de volgende ochtend ook nog wakker te worden en het schepnet zo'n 50 meter verderop te vinden dan waar ik hem 's nachts had neergelegd (zo'n 3 meter van mijn stretcher) Dan wordt ik toch best wel :evil:
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

03-11-2004 17:26

Maarjah k denk dah je bij elke hobby wel irritaties hebt.. dus stoppen met vissen heeft ook nie eg sin.. wat moet je dan doen he :D en ut is nou eenmaal een virus dat karpervissen...
Prutser
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

04-11-2004 11:52

Iedereen heeft zo af en toe weleens de gebruikelijke irritaties merk ik al. Oplossing is ook al vaak gegeven: op plekken vissen waar niet de hele wereld voorbij komt, of waar ook aan (veel) andere waterrecreatie wordt gedaan. Ga je wel op plaatsen vissen waar veel waterrecreatie is (in een andere zin dan karpervissen), vaar je hengels dan geen honderden meters uit.

Wat persoonlijk mijn grootste irritatie is, is het gebrek aan vistijd. Maarja, er moet ook aan de toekomst worden gedacht (studie).

Mijn grootste irritatie aan de waterkant zijn ook meerkoeten. Maarja, je zit in de natuur, en het is hun leefgebied. Mensen die op allerlei manieren proberen het die beesten zuur te maken vind ik dus ook TOTAAL onacceptabel. Met katapulten of werppijpen doelbewust die beesten proberen te raken is absurt. En werkt vaak averechts, want het lokt die beesten alleen maar. Op je tanden bijten, af en toe wat extra bijvoeren en wachten tot ze verzadigd zijn is de enige oplossing ;).

Een andere oplossing die mij trouwens net te binnen schiet, is de oplossing van 'Frank Blank' zoals Alijn Danau beschreef in zijn eerste boek 'Karperblues': een vogelverschrikker in de vorm van een smurf :lol:
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

04-11-2004 17:09

ik ben ook een jongere maar ik ben wel serieus en me maatje ook!
maar ook ik (wij) irriteren ons wel is aan de waterkant.
er zijn dingen zoals, wat ik te vaak zie langs de waterkant nog zie al het zwerfvuil van vissers dat vind ik echt een hele slechte zaak.
degene die dit doen vind ik ook geen echte vissers!
ja en zoals het onderwerp hier al begon heb ik ook wel eens last gehad van dat soort irritante jongere maar ja daar moet je dan zelf maar wat aan doen. zoals iedereen wel zal doen.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

04-11-2004 19:59

[quote="mike van 't zelfde"]ik ben ook een jongere maar ik ben wel serieus en me maatje ook!
maar ook ik (wij) irriteren ons wel is aan de waterkant.
er zijn dingen zoals, wat ik te vaak zie langs de waterkant nog zie al het zwerfvuil van vissers dat vind ik echt een hele slechte zaak.
degene die dit doen vind ik ook geen echte vissers!
ja en zoals het onderwerp hier al begon heb ik ook wel eens last gehad van dat soort irritante jongere maar ja daar moet je dan zelf maar wat aan doen. zoals iedereen wel zal doen.[/quote]

Ja klopt.. Die was ik nog vergeten te noemen, afval achtergelaten door vissers.. Ik kom regelmatig met een volle tas vol afval van anderen thuis.. Gelukkig is die plek daarna een stuk minder vuil geworden, maar toch ligt er af en toe nog het een en ander.. Maarja, dat is volgens mij vooral van witvissers, want zover ik weet komen die weleens op die plek, karpervissers (hopelijk ;)) niet.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-11-2004 17:26

Bas,
Zo erg is het nou ook weer niet hoor, meestal kan ik er achteraf om lachen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

07-11-2004 11:12

Wat mij hier zo opvalt, als ik veel van de reacties lees, is dat zoveel mensen gelijk overgaan tot agressie. Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat mensen mijn zitten te vervelen of mijn visserij proberen te verpesten, maar ik zet nooit een grote mond op en ga al helemaal niet over tot fysiek geweld.

Waar ik me aan erger?

-Leugenaars, patsers en opscheppers
-Stekkenpezers
-Mensen die de moraalridder denken uit te moeten hangen
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-11-2004 12:22

Bas Hofkens schreef:Wat mij hier zo opvalt, als ik veel van de reacties lees, is dat zoveel mensen gelijk overgaan tot agressie. Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat mensen mijn zitten te vervelen of mijn visserij proberen te verpesten, maar ik zet nooit een grote mond op en ga al helemaal niet over tot fysiek geweld.

Waar ik me aan erger?

-Leugenaars, patsers en opscheppers
-Stekkenpezers
-Mensen die de moraalridder denken uit te moeten hangen


Dit is anders typisch kenmerkend voor de hedendaagse karpervisser, :o voor de echte karpervisser wel te verstaan! :-? CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

07-11-2004 12:42

gisteren een baaldag, na een half jaar niet meer op het water geweest te zijn (vorige winter heel de winter gevist en goed gevangen)

Je moet aan de overkant vissen omdaar iets te vangen wat blijkt nu, ze zijn daar een kamp aan het maken.
Je kan daar bijna niet komen zonder iets te breken, wat blijkt zijn daar twee jonge gasten een kamp aan het timmeren :-? rustig vissen hmmm.

Ik heb ze vriendelijk gaan vragen van boven of ze wilde stoppen en dat deden ze ook ze gingen snel weg.

Nu ik krijg daar een run, sla aan voel een vis en dan veel weerstand => de vis hangt vast => ik voel dat de vis lost en men hele rig hangt vast.
Dus overtrekken :-? hop tweede hengel gaat af deze vis land ik.
Dit heb daarna juist hetzelfde meegemaakt.

Conclusie de stek waar ik altijd goed heb gevangen is nu zo goed als onbevisbaar => het is ook maar 10 meter van de oever waar die gasten bezig waren :roll: waarschijnlijk hebben ze daar wat te water gelaten :evil:

Ik ga proberen van binnenkort eens wat te dreggen daar.
Zo kan ik toch ook niets meer vangen dus ik kan alleen maar proberen.

:-?
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

11-11-2004 11:44

probeer het eens met een spin aan een touw! werkt met de meeste obstakels wel goed.... in ieder geval succes met uit het water halen van de troep...!

en als je je verveelt moet je eens voor de gein gaan dreggen op wateren met een brug... je verbaast je hoeveel fietsen er op een klein stukje kunnen liggen..
Prutser
jacco noordermeer

11-11-2004 17:24

iriteer mij mateloos aan agressi onder zgn karper vissers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

11-11-2004 21:08

Ik irriteer mij de laatste tijd ook steeds meer aan het tijdsgebrek van Martijn v Ierland en aan verhalen over een spookdertiger in een putje ter grootte van een tennisbaan :wink:

SS
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

11-11-2004 22:05

uit jou verhaal concludeer ik dus dat je je ook aan mij ergert omdat ik agressief reageerde tegen die jongens...?
geef ik je aan de ene kant gelijk maar aan de andere kant die jongens hadden dat ook gewoon niet kunnen doen of als het dan tog willen doen 50 meter verderop bij een ander water waar op dat moment geen vissers zaten... ze deden het bewust omdat er iemand zat te vissen en dat maakt me zo boos op dat moment..
Prutser
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

29-11-2004 00:47

en toen werd het stil op het topic...
Prutser
jacco noordermeer

29-11-2004 10:15

ja nu nog aan de watrkant!!!!!!!


ps snoekvissers zijn ook iritand denken dat wij veel ruimte nodig hebben



zelf gebruiken ze het hele water
als ze dan na gewaarschuwd te zijn nog je lijnen op vissen doen ze net of jij een k zak bent


tip= kijken wij er harder kan trekken!! :lol:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

29-11-2004 10:28

weet inmiddels uit eigen ervaring dat een wedstrijdje gevlogten lijn versus nylon lijn meestal word gewonnen door gevlogten lijn

Die van mij wel te verstaan.

En het plugje mag je daarna als trofee houden.
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

29-11-2004 12:27

Karpervisser Vs. Snoekvisser
wie oh wie zou dit winnen :P
Prutser
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

29-11-2004 12:42

dit weekend 1-0 voor de karper

en een gratis levend aasvisje kado
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-11-2004 12:57

Levend aasvisje? ..... jij had te maken met een snoeker die zich van de wet niets aantrekt, ik zou maar oppassen met de wedstrijdjes.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

29-11-2004 14:45

jah wat moet ik er op seggen...
ik denk dat het een kwestie is van gerechtelijke dwalingen en het falen van justitie...:P
Prutser
jacco noordermeer

30-11-2004 16:45

vraagje


snoek visser:30gr hengel 10kg lijntje


karpervisser 2.5/3lb hengel 25/00 dynema?


antwoord is duidelijk denk ik :lol:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

30-11-2004 20:00

als je op echte vis vist heb je ook echt materiaal nodig toch
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

01-12-2004 14:35

mensen dit is best een leuke discussie maar ik denk dat we beginnen af te dwalen van het onderwerp.... namenlijk irritaties aan de waterkant en niet Het "gevecht" karpervisser Vs. Snoekvisser..:P
Prutser
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

01-12-2004 14:57

grootste iritatie tot nu toe

al 5 blanks op een rij terwijl mijn maat alle 5 x wel wat vangt

iritante gewoonte van die maat van me