bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

30-07-2005 20:42

nou ben ook wel eens bang hoor had het een keer dacht dat er iemand rond mijn tent liep heb mijn eigen heel stil gehouden en net gedaan of ik sliep na een half uur ben ik weer mijn tent uit gekomen was niks weg volgende ochtend wakker geworden pak mijn bewaarzakken en 1 van de bewaarzakken is leeg karper weg de andere karper had ik gelukkig nog
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

30-07-2005 22:55

Een keer bang geweest tijdens een zeer zwaar onweer, voel me altijd ongemakkelijk als het benauwd weer is omdat dat vaak onweer voorspelt. En een keer bij een klein putje, mocht je niet nachtvissen maar er vlakbij liep een riviertje waar we dan de nacht zouden vissen. Moest in m'n eentje m'n tent gaan opzetten, om op de plek te komen moest je een stuk lopen door een bos. En we hadden het net over The Blair Witch Project gehad, nog nooit zo snel (en scheef :) ) m'n tent opgezet!!
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

30-07-2005 23:42

ja heb ik ook een keer gehad tijdens omweer zat helemaal alleen te vissen in een afgelegen gebied onder de bomen begint het te onweren niet normaal meer ik ben toen in de auto gestapt en naar huis gereden en alles laten staan ben thuis in bed gekropen en wekker op 6 uur gezet ben smorgens om 6 uur wakker geworden naar het water gereden mijn hengels en tentje opgehaald en toen naar huis had mazzel dat ik geen run gekregen had die nacht
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

31-07-2005 01:30

iedereen heeft wel eens dat hij banfg is als hij aan het vissen is....
het kan zijn qua weer of dat hij lastig wordt gevallen......
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

31-07-2005 11:52

Ik heb altijd het geluk gehad dat mijn ouders me niet op 'rare' plekken lieten vissen en er dus ook altijd zo goed als niets gebeurd... Tuurlijk, er zijna ltijd wel dronken mensen die je toevallig tegenkomt op een zaterdagnacht, maar nog nooit iets dat echt erg was...
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

31-07-2005 12:42

midden in de nacht ergens in frankrijk in een bos vissen onweer regen pikkedonker ik kon geen hand voor ogen zien en dan voel je dat iemand of iets je aan loopt te staren en te kijken ( lag onder me pluutje zoals bijna altijd) en dan niet je ogen durven open te doen en toch open gedaan licht aan geklikt(hoofdlampie) en oog in oog staan met een hert die met ze kop voor jouw kop staat op nog een halve meter afstand hahaha dat is schrikke ouwe....
Robert Franssen
Berichten: 85
Lid geworden op: 16-05-2005 16:23
Locatie: Borculo

31-07-2005 15:50

Zat laatst in mn eentje te vissen aan een nieuw water vlak bij een boerderij. Hoorde in de verte al wel wat geblaf van honden maarjah niet bijzonders denk ik dus ga maar op die stek zitten. Net wanneer ik op wil ruimen en mn beetmelders uitdruk komen er twee herders van achteren aangesprongen die mij aanvallen. Ben de plomp maar in gesprongen :o gelukkig hadden de honden geen zin in een nat pak.

Mvg,

Robert
Ze bijten of ze bijten niet.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

31-07-2005 15:51

ze bijten of ze bijten niet :wink:
rik van heugten
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-07-2005 00:29
Locatie: someren
Contacteer:

31-07-2005 23:57

ik heb ook iets megemaakt.
mijn maat en ik zaten te vissen in februari
hij had het over de diepte waar hij zat te vissen.
toen er ineen een man uit de bossen kwam en zij dat we iets met
zijn zoon hadden gedaan "niks gedaan"
hij gooide ons het water in ik klom eruit maar die vent sprong het water in
en sloeg mijn maat 2 keer. toen probeerde hij mijn maat te verzuipen.
mijn maat kwam boven en kon weg toen kwam zijn zoon.
hij was een jaar of 10 en zij dat wij het niet waren.

we hadden aangifte gedaan nu zit hij voor 5 of 6 maanden in de cel ik weet het niet precies wegens mishandeling
Tight lines,
Rik van Heugten
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

01-08-2005 00:00

rik van heugten schreef:ik heb ook iets megemaakt.
mijn maat en ik zaten te vissen in februari
hij had het over de diepte waar hij zat te vissen.
toen er ineen een man uit de bossen kwam en zij dat we iets met
zijn zoon hadden gedaan "niks gedaan"
hij gooide ons het water in ik klom eruit maar die vent sprong het water in
en sloeg mijn maat 2 keer. toen probeerde hij mijn maat te verzuipen.
mijn maat kwam boven en kon weg toen kwam zijn zoon.
hij was een jaar of 10 en zij dat wij het niet waren.

we hadden aangifte gedaan nu zit hij voor 5 of 6 maanden in de cel ik weet het niet precies wegens mishandeling


wat een mafketel zeg :S
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

01-08-2005 02:17

Kameraad van mij was ook eens bang, was bang dat de flats op hem af zouden komen, maar dat had een iets andere reden :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-08-2005 07:19

Emiel Den Hartog schreef:ja heb ik ook een keer gehad tijdens omweer zat helemaal alleen te vissen in een afgelegen gebied onder de bomen begint het te onweren niet normaal meer ik ben toen in de auto gestapt en naar huis gereden en alles laten staan ben thuis in bed gekropen en wekker op 6 uur gezet ben smorgens om 6 uur wakker geworden naar het water gereden mijn hengels en tentje opgehaald en toen naar huis had mazzel dat ik geen run gekregen had die nacht


Emiel?

NIet meer doen jongen! In je auto ben je echt veilig (kooi van faraday) en kan je gewoon lekker wachten tot het onweer voorbij is. Weggaan zonder je spullen is iets wat ik alleen maar zal doen indien er iemand naar het ziekenhuis moet, mensenlevens tellen zwaarder dan mijn spullen maar onweer is voor mij geen reden als ik in mijn auto kan zitten, maar dit slechts ter info.

Mocht de bliksem onverhoopt in je auto slaan terwijl jij er in zit, stap dan onder geen beding uit! Maar start je auto, rij naar een lantarenpaal en zorg dat je auto zich kan ontladen in de lantarenpaal door er tegen aan te rijden met je blik. Geloof mij, jij weet exact of de ontlading gelukt is aangezien er dan een vonk rondschiet die je zelfs overdag als je de andere kant uitkijkt wel zult zien :P

Gr. M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

01-08-2005 10:52

Ik heb het ook een keer gehad toen ging ik nachten op een plek waar het niet mog omdat je net te dicht op de woonhuizen zat!!!..Toch blijven zitten toen de politie was geweest!!...Maar daarna geen lekker gevoel meer...en we zaten ook nog vlak naast een tunneltje onder de weg door waar laatst iemand was doodgestoken!!!....niet fijn!!!...Wij weer naar huis!!!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

01-08-2005 12:50

Nooit echt bang geweest,wel alert en hopende dat het weer snel rustig in het buurtje word waar je zit te vissen.
Maar als er iets gebeurt hoef je nooit te zeggen ik wist niet dat dit kon gebeuren,als we eerlijk zijn weten we allemaal dat je slachtoffer kunt worden van zulke wazige mongolen.
Het hondje naast of in je bivvy geeft idd wel een heel veilig gevoel,zeker als het beestje een kleine 80 kilo weegt. :wink:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

02-08-2005 15:22

stelletje schijters hier op't forum :lol: :lol: neej ff zonder gekheid,ik denk dat de meeste onder ons wel eens van die angstige momenten langs de waterkant heeft gekend,en het is volgens mij ook de normaalste zaak van de wereld.
ik heb ook van die momenten gehad dat ik 7 kleuren scheet en nr 8 onderweg was, Heb er zelfs een top 10 van gemaakt in m'n log boekie!!! :oops:


mvg....
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

02-08-2005 20:54

Bang voor onweer? :lol:
Probeer juist altijd zoveel mogelijk te vissen als er kans is op onweer. :oops:

Gaan de laatste tijd wel verhalen rond over mogelijke dieven op een watertje in de buurt waar ik als 13-jarige begon te nachtvissen.. vaak alleen daar gezeten, met de gedachte "hier gebeurt nooit iets".. Het komt allemaal wel erg dichtbij. :( Vis er zowiezo niet meer, maar toch..
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

03-08-2005 12:56

Marc Schrikkema schreef:
Emiel Den Hartog schreef:ja heb ik ook een keer gehad tijdens omweer zat helemaal alleen te vissen in een afgelegen gebied onder de bomen begint het te onweren niet normaal meer ik ben toen in de auto gestapt en naar huis gereden en alles laten staan ben thuis in bed gekropen en wekker op 6 uur gezet ben smorgens om 6 uur wakker geworden naar het water gereden mijn hengels en tentje opgehaald en toen naar huis had mazzel dat ik geen run gekregen had die nacht


Emiel?

NIet meer doen jongen! In je auto ben je echt veilig (kooi van faraday) en kan je gewoon lekker wachten tot het onweer voorbij is. Weggaan zonder je spullen is iets wat ik alleen maar zal doen indien er iemand naar het ziekenhuis moet, mensenlevens tellen zwaarder dan mijn spullen maar onweer is voor mij geen reden als ik in mijn auto kan zitten, maar dit slechts ter info.

Mocht de bliksem onverhoopt in je auto slaan terwijl jij er in zit, stap dan onder geen beding uit! Maar start je auto, rij naar een lantarenpaal en zorg dat je auto zich kan ontladen in de lantarenpaal door er tegen aan te rijden met je blik. Geloof mij, jij weet exact of de ontlading gelukt is aangezien er dan een vonk rondschiet die je zelfs overdag als je de andere kant uitkijkt wel zult zien :P

Gr. M.


dat stukje van je auto tegen een vangrail of lantarenpaal aan te rijden na bliksem inslag is onzin, je kan gewoon uitstappen zonder dat te doen, de lading wordt ook gewoon afgevoerd door je banden. is al een keer uitgezonden door topgear,jules unlimited en volgens mij ook op discovery... daar hoef je dus ook niet eens bang voor te zijn :wink:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-08-2005 14:21

afgelopen weekend zat ik met mijn neefje te vissen op een put buiten de stad..

rond 1 uur ben ik gaan slapen en rond half 2 maakt me neefje mij wakker.. en zegt: er staat een rare auto 50m verderop met stadslichten aan. en hij staat er al zeker 20 minuten!!

ik had zoiets van ik blijf wel ff wakker om een beetje de wacht te houden.
maar 5 minuten later sliep ik toch weer :)

maar mijn neefje vertrouwde het toch niet en als een held op sokken ging hij gewapend met een schepnetsteel en een zaklamp op verkenning uit. toen die ongeveer 5 a 10 meter van de auto stond hoorde hij allemaal rare geluiden en zag dat de ramen helemaal beslagen waren en de auto schudde alle kanten op :D

toen kwam die terug en maakte me weer wakker en vertelde me dit verhaal.. en ik kwam haast niet meer bij van het lachen.. hij heeft het nog het hele weekend aan moeten horen..

daarna kon die gelukkig wel met een gerust hart slapen..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

03-08-2005 15:54

Ik heb van die tentalarmen bij mij bivy/tent staan, die gaan loeien als er iemand aan komt.

Dit is mij een paar jaar geleden overkomen....
Ik zit op een stuk langs de maas te vissen, op een stuk waar regelmatig in drugs gehandel wordt.....

Nou ik hoor jullie al zeggen, ga daar dan niet vissen....Je zoekt het op.
Maar daar is een mooi stukje aan de maas waar bij regelmaat mooie karpers worden gevangen...

Dus ik lig in mijn bivy/tent en mij alarm gaat af, ik pak mijn schepnetsteel en spring slaand uit mijn bivy/tent en sla een vent die bij mijn hengels staat, komt er nog een vent aan en die zegt niet slaan wij zijn controlleurs....
Wat bleek het waren echt controlleurs, alleen was die eerste zo stom/dom om eerst bij mijn hengels te kijken terwijl hij het alarm hoort afgaan.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-08-2005 16:05

bruce lee :D
Sven Scholten
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-07-2005 14:04
Locatie: deventer

03-08-2005 16:57

Remko Oude Elferink schreef:afgelopen weekend zat ik met mijn neefje te vissen op een put buiten de stad..

rond 1 uur ben ik gaan slapen en rond half 2 maakt me neefje mij wakker.. en zegt: er staat een rare auto 50m verderop met stadslichten aan. en hij staat er al zeker 20 minuten!!

ik had zoiets van ik blijf wel ff wakker om een beetje de wacht te houden.
maar 5 minuten later sliep ik toch weer :)

maar mijn neefje vertrouwde het toch niet en als een held op sokken ging hij gewapend met een schepnetsteel en een zaklamp op verkenning uit. toen die ongeveer 5 a 10 meter van de auto stond hoorde hij allemaal rare geluiden en zag dat de ramen helemaal beslagen waren en de auto schudde alle kanten op :D

toen kwam die terug en maakte me weer wakker en vertelde me dit verhaal.. en ik kwam haast niet meer bij van het lachen.. hij heeft het nog het hele weekend aan moeten horen..

daarna kon die gelukkig wel met een gerust hart slapen..

Gr. Remko


was dat toevallig in of rond deventer ergens???? niet dat ik het was wat je dan gaat denken met dit antwoord :D
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-08-2005 18:39

nee was niet in deventer..
Rudi van Vliet

03-08-2005 21:23

[quote="luuk schenkelaars"]Mensen,

Je kunt mij niet wijs maken dat je nog NOOIT bang best geweest tijdens het (nacht)vissen.

Ik ben dus zelfs verschillende keren bang geweest. Ook terwijl het gewoon licht was.
bv als er 15 negers inc honkbalknuppel richting je stek rijden en roepen "waar is die belg". Daarmee bedoelde ze mij.

Even stond ik bijna in mijn broek te schijten...

Groeten.,

Luuk[/quote]

hoe is het afgelopen ?
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

03-08-2005 21:31

Hij heeft uiteindelijk z'n broek maar weggegooid,was niet schoon meer te krijgen :lol:

zal wel goed afgelopen zijn,typen kan ie(gelukkig) nog :wink:

mvg...
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-08-2005 21:33

en met die negers slecht :lol: ( lijkt me ook niet lekker hoor een honkbalknuppel in je reet haha )