bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

28-03-2011 08:40

onweer is ook niet echt mijn ding :lol:en dan bedoel ik echt vette inslagen wat vlak boven je zit .gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

28-03-2011 13:14

licht er idd ook wel een beetje aan bij mij. Als het alleen gerommel is een aantal km verder op blijf ik het wel in de gaten houden, en als het dichterbij komt en harder gaat begin ik wel op te ruimen.

Maar als ik lekker veilig binnen in het huis zit, ben ik er helemaal niet bang of zo voor, vind ik het alleen maar mooi om te zien.
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

28-03-2011 13:32

Nee ik kan niet zeggen dat ik bang ben als ik aan de waterkant zit ondanks dat ik vaak alleen zit te vissen. Wel heb ik altijd mijn Cobra trowingstick binnen handbereik, you never know!
Ondanks dat ik dus niet bang ben heb ik in Frankrijk wel regelmatig zeer onrustig geslapen vanwege de aanwezig ratten en zoetwaterkonijnen. Ze vreten aan alles wat maar lijkt op eetbaar, dwars door de emmers met particals heen. Als je dan begint te dromen dat de ratten door je bivvy lopen komt er van slapen niet meer zo heel veel terecht.
Wel deel ik de mening van vele op dit forum dat het er niet veel veiliger op wordt aan de waterkant, ook in Branbant. Junks en andere onverlaten die 's nachts zo nodig moeten gaan lopen rondstuinen langs de waterkant.
Verhalen die ik van vrienden uit de randstad hoor zijn hier nog niet het geval maar hopen dat het zo blijft.
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

28-03-2011 15:26

Ik ben een grote kerel van 1,91, maar hell yeah dat ik wel eens bang ben geweest aan het water.

- Met een maat zaten wij bij onze hengels toen er achter onze tenten opeens 2 grote honden vandaan kwamen(soort kortharige herder kruising). Twee goed gevulde emmers met boilies waren het doelwit. De beesten begonnen rustig te eten en wanneer je na ze toe liep draaide één zich om die duidelijk maakte dat je op moest rotten. Na ongeveer 3x proberen in de buurt te komen vonden de honden het welletjes dat wij de boilies bij hun weg wilden halen en kwam de etter van de twee met blote tanden en een hoop gegrom langzaam op ons af waardoor wij besloten de tent van mij in te gaan en deze zo snel mogelijk dicht te ritsen. Deze rothond heeft ongeveer 20minuten voor de tent gestaan en wij 2 grote bangeschijters zaten met een mes en honkbalknuppel vanuit onze tent toe te kijken hoe een godsvermogen aan boilies weg gevreten werd. Geen baas van de beesten in de omgeving gezien.

- Een keer tijdens een nachtsessie zweerde ik tweemaal iemand met een zaklamp in het bos te zien lopen waar ik aan het vissen was. Op een gegeven moment ben ik er maar naar toe gelopen maar ik kon niks ontdekken. Ik heb toch best even een paar uur ongemakkelijk gelegen.

- Om half 3 in de nacht een dronken kerel naast mijn tent die opzoek was naar een supermarkt. Wanneer je een tijdje op karper vist heb je toch een redelijk vermogen aan spullen waardoor je na je ontmoeting met een kerel als deze niet prettig gaat slapen. Ik heb een tijd wakker gelegen met de gedachten: ik hoop dat de malloot in kwestie niet meer terug komt en met zijn poten van mijn spullen afblijft.

- Een paar jaar terug ben ik vlak bij een woonwagenkamp wezen vissen. Op een gegeven moment was er een teringherrie aan de overkant van het water waar wat jongens(afkomstig van het kamp)aan het stoer doen waren met hun scooters. De jongens vonden het grappig om wat stenen in het water te gooien en mij een beetje uit te schelden. Toen ik niet reageerde op hun gescheld besloten zij naar mij toe te komen(in totaal 7 jongens van een jaar of 17). Ik ben normaal niet snel bang voor iemand, maar wanneer er 7 personen voor je staan die afkomstig zijn van het kamp in de buurt dan wil je jezelf wel gedijsd houden. Ik kreeg van allerlei woorden naar mijn hoofd geslingerd, nog wat stenen in het water en wat scooter herrie om stoer te doen. Op een gegeven moment vroeg één van de jongens of ik bij zijn broer in de klas had gezeten(hij herkende mij blijkbaar). Toen ik kon bevestigen dat ik inderdaad zijn broer kenden van de middelbare school gingen ze er allemaal rustig vandoor en veranderde de scheldwoorden in woorden als laters en succes.
Ik denk dat ik hier nog banger was dan bij het hondenincident!
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

28-03-2011 15:35

Ik lees hier en daar over een knuppel, maar dan moet je hem wel zelf vast hebben. Ik dacht een keer dat ik mijn maat zag zitten (liggen) met die knuppel naast zich op de grond. Dus ik pak die knuppelop om hem wakker te porren blijkt het iemand te zijn die op mijn maat leek. Als ik kwaad had gewild had ie toch met een flinke bult op zijn hoofd wakker geworden. Nu hebben we er alleen maar om gelachen.

Ik heb zelf wel eens gedacht dat ik klappen ging krijgen. Ik sta op een uitstekend stuk beton te pennen en mijn tas staat aan de kant. Komt er een kerel met bovenarmen als Schwarzenegger met een bouvier aanlopen en die laat ie zo tegen mijn tas zeiken. Ik riep naar hem van "he je hond zeikt tegen mijn tas". Komt ie met uitpuilende ogen en bijna het schuim op zijn bek aanrennen en het enig wat ie zegt is "Nou en????". Na een beetje bekvechten ging ie gelukkig verder.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

28-03-2011 15:51

1 keer doodsbang geweest. Was 13 jaar en mocht van mijn moeder absoluut nog NIET alleen nachtvissen (logisch!!!!). Echt uit den boze!! Uit logeren bij opa en oma op 5 min lopen van het Twentekanaal (AKZO). Hen had ik wijsgemaakt dat ik wel alleen mocht nachtvissen. Oma mij weggebracht. Ik alles neergezet en ingegooid, begon het ineens keihard te onweren, bliksemen, stormen de hele reutemeteut recht boven mijn punttentje. Ik was echt doodsbang, maarja geen mobieltje nog in die tijd. Dacht dat mn laatste uur geslagen had. Kreeg ik een run, maar durfde amper mn tentje uit.
’s Ochtends kon ik pas weer lachen:

Afbeelding
Is de eerste en enige keer dat ik bang ben geweest. Tegenwoordig ben ik altijd bang dat ik niks vang.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-03-2011 16:02

1 pagina terug Sjoerd :wink:

niet te veel roken he 8) :lol:

Sjoerd Bonenkamp schreef:Eerste keer alleen nachtvissen was ik doodsbang.
Was 14 jaar oud en logeren bij mijn opa en oma op steenworp van het Twentekanaal (oude AKZO).
Van mijn moeder mocht ik absoluut niet alleen 's nachts vissen, maar dat wist mijn oma niet.
Ik had oma wijsgemaakt dat het wel mocht. Ik ben dus gegaan, maar ben nog nooit zo bang geweest.
Normaliter erg druk met vissers daar, maar precies op dat moment was ik de enige aan het water.
Keiharde wind, onweer, regen en overnachten in een instabiel punttentje. Ik was echt onwijs blij toen het weer licht werd.
Owja, ook nog 2 vissen gevangen 8)


maar was je nou 13 of 14 ? :wink: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

28-03-2011 16:17

Hahahahaha! Zal m NU uitdrukken Tja! :lol:
Zal erom gehangen hebben eind 13 – begin 14. ‘t Was zomer en ik had een toffe broek :oops: .
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-03-2011 16:40

zeer diplomatiek beantwoord :lol:

zelf nooit echt bang geweest.

wel 1x bliksem op 50 meter ingeslagen, bijna beroofd in de ochtend,bedreigingen van mensen die dachten dat wereld hun eigendom was,dronken mensen in de nacht naast mn tent die aan het schreeuwen waren, mensen midden in een bos waar je niemand verwacht die aan het schreeuwen waren,1x op een eiland ergens aan een groot water, was ik een beetje bang dat mn bootje de volgende ochtend weg zou zijn en ik nooit meer van dat eiland af zou komen :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
cor crooymans
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-07-2010 06:23
Locatie: Breda

28-03-2011 20:24

Ik heb zelf ooit eens bijna een hart stilstand gekregen van bangigheid :-(
Midden in de nacht schrok ik wakker van een raar geluid in/aan/rond mijn tent. ik dacht eerst dat het mijn maat was die me voor de gek probeerde te houden, maar toen ik vloekend en scheldend te keer ging riep hij vanuit zijn tent (een 20tal meter verderop) dat hij het niet was. Net toen ik weer de slaap kon vatten begon het geluid weer. ik heb toen een 5tal minuten (leken wel uren) bang liggen luisteren of ik het geluid thuis kon brengen. Toen het voor de derde keer gebeurde heb ik al mijn moed verzameld en ben ik heel zachtjes(met een groot mes) naar buiten geslopen. En wat denk je.....staat er een koe (over het prikkeldraad heen) mijn tent af te likken.
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

28-03-2011 22:32

Geniaal...

Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt toen ik in een weiland stond. Ik werd wakker en deed mijn tent open en vervolgens drukt een koe zijn kop in mijn tent. Maar goed de koe schrok blijkbaar net zo en ging er vandoor. Even een schrik moment wat ook onder bangigheid valt denk ik.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 28-03-2011 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

28-03-2011 23:32

Heb ooit héél hard gerend toen er een rund (weet niet wat voor soort) uit een bospaadje tevoorschijn kwam en een of ander boos geluid liet horen, waarna die op een drafje op me af kwam. Beest was losgebroken :P

Ben verder volgens mij nooit echt bang geweest.
kevin van steenis
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2010 19:42
Locatie: kerkwijk

29-03-2011 02:56

Valt me wel op dat de meeste mensen die reageren al bang van huis weggaan... knuppels en messen bij werppijp of bankstick altijd bij de hand.

Zo kom je alleen maar zwak over op eventuele belagers of dieven, die zien je met iets in je hand uit de tent komen en merken al gelijk aan je dat je angst hebt en zullen des te harder proberen om hun zin te krijgen want de angst is er al.
Stap eens rustig de tent uit en met luide duidelijke stem vragen wat ze komen doen, schrikken ze vaak veel erger van omdat je zonder angst over komt (kun je alsnog je wapen klaar hebben liggen in tentopening maar uit het zicht just in case)
De mensen die echt serieus komen om je te beroven schrik je hier niet mee af want deze zijn voorbereid. De oppertunisten die je toevallig tegen et lijf lopen en denken dat is een buitenkansje schrik je wel af door rustig en zelfverzekert over te komen.

Zelf heb ik nooit wapens bij niet gebruikte banksticks en werppijp zitten netjes opgeborgen in fouderaal, het enige wat ik wel altijd bijheb wat als wapen gebruikt zou kunnen worden is me zakmes welke ik gebruik om boilies bij te snijden maar deze ligt ook meestal in mijn tas dus ook niet voor het grijpen.
Ben regelmatig oppertunisten tegen gekomen die dronken of op andere wijze van de kaart waren maar deze schrokken toch altijd van de rustige kalme aanpak, je zag gelijk wat hun gedachtegang was als ik ze rustig confronteerde met wat ze bij mijn tent uitspookten : als die zo rustig blijft als er wildvreemde aan zijn tent staat zal die dit ook wel kunnen onderbouwen wegwezen hier!
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

29-03-2011 20:22

Ik ben wel eens bang met nachten. Nee ik nacht niet vaak want moet dit jaar tent kopen, zat eerder bij iemand anders in. Maar daar gaat het niet om. Ik heb zo mijn redenen want iemand uit mijn klas was vermoord in het bos vorig jaar dus daarom :cry:

nee ik ben niet zielig ik zet alleen een reactie hierneer :P
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

29-03-2011 20:25

Sorry Kevin, maar als 'in mijn' omgeving een hero-junk een kans denkt te maken is t eerste argument een rvs. bankstick..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-03-2011 20:56

Zelf ben ik bang dat ik geen angst ken...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Roy Rovers
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-07-2010 20:47

29-03-2011 21:41

Ik ben ook wel is bang als ik alleen ga nachtvissen ofja wat is bang, ik hoor ieder miezerig geluidje op zo'n moment en slaap niet goed maar heb dat steeds minder.

ik ben banger dat ik iemand kapotknijp als die me wat wil doen snachts!
kevin van steenis
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2010 19:42
Locatie: kerkwijk

29-03-2011 23:14

mark berk schreef:Sorry Kevin, maar als 'in mijn' omgeving een hero-junk een kans denkt te maken is t eerste argument een rvs. bankstick..


kevin van steenis schreef:Stap eens rustig de tent uit en met luide duidelijke stem vragen wat ze komen doen, schrikken ze vaak veel erger van omdat je zonder angst over komt (kun je alsnog je wapen klaar hebben liggen in tentopening maar uit het zicht just in case)


Zoals je ziet ben ik het met je eens dat het in sommige gevallen nodig is, maar dan nog ga ik altijd voor de rustige aanpak heeft bij mij altijd gewerkt ook bij hero junks. Nu moet ik hier wel bij vermelden dat ik met mijn 1,87 en 100+ kg waarvan maar een klein buikje ik van mezelf al redelijk bedreigent over kan komen, heb het daarintegen bij vrienden van me ook zien werken die stuk kleiner van stuk zijn.

Ik ga eerder twijfelen bij iemand die rustig en kalm maar heel zelfverzekert op me afkomt dan iemand met een stuk hout of mes in zijn handen met boel bombarie. De laatste heeft meestal alleen als doel om af te schrikken degene die met blote handen zelfverzekert op me af komt heb ik toch eerder zoiets van shit die gast kan welles gemeen uit de hoek komen. Ik heb meer dan genoeg ervaring opgedaan op dit gebied ondanks mijn leeftijd van 23 jaar.

En ik laat jou vrij in je aanpak bij zulksoort situaties ik geef alleen mijn mening en mijn ervaring hiermee.
Laatst gewijzigd door kevin van steenis op 29-03-2011 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

30-03-2011 17:54

Ik had in mijn tekst iets over een knuppel staan. Dit verhaal speelde zich jaren geleden af toen ik 14/15 was en een keer een junk naast mijn tijd had gehad. Knuppel ging mee uit een soort van angst. Als jonge knuppel met een knuppel voel je toch een stuk veiliger, voor je gevoel dan.

Tegenwoordig(ongeveer 10 jaar verder) gaat de knuppel niet meer mee(al jaren niet).
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
kevin van steenis
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2010 19:42
Locatie: kerkwijk

30-03-2011 19:29

Tja erwin op 14/15 jarige leeftijd kan ik er heel goed inkomen verbaasde me alleen dat er zoveel "volwassen" kerels zijn die niet zonder een nachtje (durven te) pakken.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

30-03-2011 22:28

dit is een van de redenen dat ik vrijwel nooit alleen gaat nachten.
voel me eigen gewoon niet prettig/veilig in mn eentje.
op een water waar meerder vissers in de buurt zijn zal ik het wel aandurven.
Bij ons in de buurt loopt zat gespuis rondt die ik niet aan mn tent wil hebben.
Dan kan je nog zo'n grote knuppel hebben,maar als er een groepje staat heb je daar ook niets meer aan.
beter voorkomen dan genezen zeg ik maar.
met zn 2en is het ook nog eens gezelliger ook. :D
groeten nico
paul huizing
Berichten: 51
Lid geworden op: 08-05-2008 17:43
Locatie: Aqua mkII

31-03-2011 08:27

Het was eind van de zomer 2009.
Ik en een vismaat gingen te vissen in veendam.mooi water mooi plek.Echt mega zin in om heerlijk een nacht te gaan vissen.kwamen om 3 uur smiddags aan en zouden de volgende dag rond 12 uur weer naar huis.
Savonds lagen we wat te praten.Daarna kreeg mn maat telefoon en dacht doe mn ogen ff dicht.mijn maat was uitgebeld.ik dacht ga nog ff plassen(was al donker)dus ik stond op uit mn tent en scheen in het bos met de zaklamp.zit er een vent achter een boom in het pikkedonker.we schrokken ons dood.wij spraken hem aan.hij zei niks hij bleef vooruit over het water staren.echt zo van shit ze hebben me gezien.Wij dachten we gaan voor de tent zitten en af en toe schenen we het bos in.elke keer niks aan de hand.MAAR na een half uur niet te hebben gekeken.Scheen ik met de zaklamp weer achter de tent.Nou toen scheten wij bagger er kregen we hardkloppingen.Stond er een vet brede gast met een bivakmuts op achter onze tent.schenen recht in zn gezicht.ik had al een bivvypen in mn hand en mn maat had een bankstick in zn hand.We hadden hem niet aanhoren komen.dus denk dat ze er vaker rondlopen.M'n maat belde maar de politie.die vent bleef staan.De politie zal eraan komen.na een kwartier liep die gast weg.Een kwartier later belde de politie terug dat ze niet kwamen in verband met andere 'werkzaamheden'.
We hadden een boot bij ons dus snel alles in de boot geflikkert.En toen moesten we nog 100m door het bos lopen.dus met de boot achter ons aan al slepend snel naar de auto toe.alles snel in de auto gegooit en snel weggereden.De maanden erna heb ik geen nacht meer gevist.En nu als ik weer ga te vissen lig ik niet lekker in mn eentje.Maar moet wel zeggen dat het steeds weer beter gaat.Zulke gasten zou je zo van kant maken.
Maarja iedereen kan wel begrijpen wanneer je zoiets meemaakt dat je niet meer lekker aan het water zit snachts.Was nooit bang in het donker.Maar ben nu ook niet meer zo bang maar schrikkerig ben ik wel.De eerste nacht toen ik ging vissen schrok ik zelfs van een aanbeet.Kon er wel een trauma aan overhouden&*&^*@#$^&*
Roy Oostindien
Berichten: 57
Lid geworden op: 05-03-2007 10:33

31-03-2011 11:03

Tijdens het nacht vissen ben ik maar 1 keer echt bang geweest. Zou een hele week aan het water vertoeven, het weer zou de eerste 2 dagen regenachtig zijn. De avond van de 2e dag miezerde het inmiddels al uren, totdat het wat harder begon te regenen en lichtjes begon te onweren. Dacht laat ik eens naar huis bellen zodat ze daar op buienradar konden checken wat er aan zat te komen. Ze hadden redelijk goed nieuws een klein rood vlekje en regen, dus dacht ooh dat onweersbuitje zit ik wel uit en daarna zou het weer opknappen. Alleen niks bleek minder waar het begon hoe langer hoe harder te regenen en onweren. Toch maar weer naar huis gebeld, wat bleek er kwam noodweer mijn kant met langdurig zwaare regenval en onweer :o . Toch besloten om te blijven zitten alvast wat spulletjes in de auto gezet want je weet maar nooit. Op een gegeven moment regende het zo hard dat ik niet verder dan 5 meter kon kijken en het onweer ging aan 1 stuk door, en door het vele regen werd het zandpaadje waaraan ik zat helemaal overspoelt. Ik had de tent op een schuine helling geplaatst net achter een opstaand randje maar deze dreigde overspoelt te worden en het water zou dan door mn tent gaan. Op dat moment werd het onweer alleen maar heftiger en was voor mij de aanleiding om in te pakken aangezien ik ook tussen de bomen zat en vlakbij een aantal zeer hoge schoorstenen. Nog nooit heb ik alles zo snel opgeruimd, terug rijden over het zandpad was dramatisch zag geen ene fl*kker meer waar de weg liep. De eerste kilometers konden de rutiewissers het niet aan en was het hooguit 40/50 rijden over de snelweg. De volgende dag las ik dat de regio waar ik zat te vissen door extreem noodweer was getroffen en vele straten en huizen waren onder gelopen. Achteraf gezien was het toch een angstig moment.
http://wxeyewear.eu/c/

Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd in de stront!
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

31-03-2011 14:34

Persoonlijk ben ik niet zo bang uit gevallen, maar inmiddels wel wijzer geworden.

Voor dieren en natuurverschijnselen ben ik niet bang, zelfs het grootste in Nederland levende dier is banger
voor ons en zal liever het hazepad kiezen.
Mensen die met kwade bedoelingen bij je tent komen buurten zijn altijd in het voordeel.
Zij zijn voorbereid en hebben een kwaad plan, jij zal daar slaapdronken en volkomen verrast op moeten reageren.
In mijn beleving begin je dan al met een behoorlijke achterstand :-?
Ik ga wel vaak met mijn vrouw vissen als vismaatje, en beschik over een hele grote vistas waar zomaar een machete in
zou kunnen passen.
Ikzelf zal geen mensen lastig vallen, maar wens dat ook niet gedaan te worden.
En heb ook niet zo behoefte aan een stille tocht op naam :evil:
Vandaar die hele grote vistas :wink:
Mvg, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

31-03-2011 17:26

Je verstopt je eigen in je vistas.

8)