bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

23-11-2007 00:17

Jens Dobbinga schreef:Voor een boer die de koeien gaat voeren hoef je denk ik nog niet zo bang te zijn.

maar voor een paar dronkenlappen ben ik een stuk banger voor. :wink:



Nou...Voor iemand die snachts de koeien gaat voeren zou ik best bang zijn...
Want dan spoor je niet helemaal volgens mij
En als je in het donker snachts in je 1tje iemand tegenkomt die niet spoort, zou ik wel een soort van ''bang'' zijn
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

23-11-2007 02:16

vincent bakker schreef:Beste Jan van K.

ook ik wist niet goed wat ik wilde zeggen tegen je, of beter gezegd, ik besloot om je niet lastig te vallen met een welgemeend advies. Ik was een heel verhaal begonnen, en heb uiteindelijk niet op de send knop geduwd.
Mijn verhaal en advies kwam zo'n beetje op het volgende neer;

Doe alsnog aangifte.

Vaak zijn het de machteloosheid en de schaamte die het hardste aankomen bij slachtoffers van seksuele misdrijven, en dat kan jaren duren.
Door alsnog aangifte te doen pak je wellicht een klein stukje terug van de "controle" die op zo'n buitengewoon misdadige wijze van jullie is afgenomen. Ook jij kan aangifte doen, als je maat het niet wil.

Ik was meteen na het lezen van je schokkende ervaring al begonnen met dit te schrijven, maar vond eigenlijk dat ik je beter niet kon lastigvallen met "welgemeende adviezen" die net zo gemakkelijk als "gelul achteraf" weggezet kunnen worden.

Hoe dan ook, ik ben geschokt door je ervaring, al weten we allemaal wel dat zulke dingen gebeuren. Ik denk dat de meeste mensen simpelweg het liefst wegkijken, en hopen en er van uit gaan dat het hun niet zal/kan gebeuren. Tegen beter weten in. Een begrijpelijke, en vergeeflijke reactie.

Dat neemt niet weg dat ik eigenlijk vind dat ik WEL had moeten reageren, om op mijn manier steun te betuigen. Toch een beetje een kutgast dus.

Sorry daarvoor.

Sterkte en wijsheid gewenst met je beslissing.


Dank voor je reactie. Is 58 jaar geleden gebeurd, dus alsnog aangifte heeft geen zin, bovendien is vriend Jan al overleden.
Jan was een beroemdheid in de Haagse Schilderswijk, en zeer gezien.

Ben wel een aantal jaren na dat gebeuren, samen met wat anderen zonder Jan die buurt langsgegaan. Boerderijen bezocht via 't water en de weg . Hadden wapens (messen etc.) bij ons.

Dader niet gevonden. Anders had die niet meer geleefd.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

23-11-2007 14:23

[hoi sander ik vind het wel erg dat het gebeurd is maar heb er geen complex aan overgehouden hoor.ik zou er nou wel anders over denken omdat ik nou vader ben ga je toch anders over het leven denken gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

23-11-2007 17:24

Mark Uitenhoven schreef:

Nou...Voor iemand die snachts de koeien gaat voeren zou ik best bang zijn...
Want dan spoor je niet helemaal volgens mij
En als je in het donker snachts in je 1tje iemand tegenkomt die niet spoort, zou ik wel een soort van ''bang'' zijn


Dat klopt wel als je in je eentje bent, maar de boeren gaan al vroeg naar de koeien hoor :wink:
maar als het helemaal midden in de nacht is dat idd wel raar.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

23-11-2007 20:29

Bij mij kwamen ook eens koeien kijken, toen begon er een te snuiven en te stampen, zo een met een ring door z`n neus, een dikke kop en een kwast ipv een uier! Juist ja, een stier die in mij een indringer zag. Ik kon geen kant op toen hij op mij af rende, ik dook mijn tent in, en gelukkig durfde hij niets te doen op wat beuken tegen het tentzeil na. Ik was echt doodsbang.
Om 3 uur `s nachts allemaal auto`s die lichtsignalen geven en mannen die vervolgens het weiland in gaan...
Met je zoon van 6 in een enorme onweersbui liggen. Zoeen waarbij het constant licht is van de inslagen.
Door 7 man in elkaar worden geslagen, in het water gegooid, spullen gejat en auto vernield. En alleen omdat er te veel was gezopen!

Dat zijn een paar van mijn bange momenten.
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

24-11-2007 03:43

zo simon dat is wel heel erg hoop dat de daders goed gestraft zijn :o[/quote]
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

24-11-2007 09:05

gestraft wel, goed?
Gebruikersavatar
justin feunekes
Berichten: 85
Lid geworden op: 03-09-2006 15:43
Locatie: heukelum
Contacteer:

29-11-2007 21:41

ik en remco hebben het een keer erg gehad
met het weer ..

we zaten te vissen en op een gegeven moment gingen we slapen en toen werd ik rond een uur of half 3 wakker ik lach te sjeecken ( schudden ) op mun strecher .... omweer.... recht boven ons .. 1 en al flitsen .. en kaj harde donder sodat mun piepers ervan af gingen ... toen hoorde ik een geritsel ik d8t hey remco is wakker en ja hoor we zijn samen in 1 tent gaan roken tot dat het minder werd

op een gegeven moment hoorde we een harde knal en keken tegelijkertijd 8terom want we stonden onder hoge bomen :P we dachten dat de boom was geraakt maar dat bleek niej sow te zijn
remco zag de flitsen door het bos tegen over ons door heen schieten

ik scheet 17 kleuren bagger

hij was op een paar plekken in het dorp ingeslagen en nog een paar x op andere plekken in dorpjes rond om ons dorp..

de x daarop dat we gingen vissen was met de boot remco kreeg een run en sloeg aan en ging boven op mijn boot staan met in de verte geromel en geflits ik scheet 8 kleuren ( met de gedachte van wat er de vorige x gebeurt was ) die nacht bleef het bij ons vandaan

met vriendelijke groeten justin
sonic sk4 / shimano 4500 / delkim txi+ontvanger. pacific 550 marine 20pk mercury
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

02-12-2007 11:34

eej feutus.
Dat waren onze nachtjes wel he.Maar die 1nu met dat onweer ik scheet toen echt mun broek vol.Helemaal nadat ik zoon lichtbal over het water zag gaan.

Op de boot viel het nog wel mee.Behalve toen iok op de punt stond met 3,6m carbon in je klauwen:lol:


Gr remco
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

17-01-2008 20:22

ik heb hier nu toch het een en ander gelezen op deze 8 paginas
maar ben toch niks tegengekomen war een mens nu bang voor moest zijn .
alleen wat ik meegemaakt heb op 7 jaar tijd is mischien wel de moeite
5 maal overvallen door caravanvolk ( zigeuners)
telkens het zelfde verhaal ;
eerst komen er enkele jonge gastjes informeren of je vis gevangen hebt , dan begint er een van ze wat rond te kijken naar het materiaal
wat je bij hebt , vragen wat het kost en zo ;
ze gaan weg 1 uur later komen er dan 4 a 5 stevige volwassenen aan en je ziet ze al van verre de zaak regelen onder elkaar .
in je eentje kan je niets doen , en ik kan vechten , dus 5 maal mn materiaal weg en enkele schrammen en een blauw oog
melden bij de politie heeft ook geen zin , ze zijn zelf bang van dat soort volk


ps waar vind ik goedkoop een handwapen ? is mischien een oplossing

grt gilbert
.
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

17-01-2008 21:39

kwas geloof ik 12 of 13 jaar.. Wiste niet lang op karper.. Zaten langs plasje langs de snelweg.. Op gegeven moment auto rijd door land heen naar snelweg.. Oke kan,, lampen uit.. Paar uur later.. lampen aan en auto keihard rijden.. Niet veel later allemaal politie bij de benzine pomp aan de andere kant van snelweg... Zoeklichten op het water/land.. en de auto kwam steedse dichter naar ons toe langs het water.. (zonder lampen) reed vlak langs ons en scheurde daarna weg.. Je mag best weten he :P.. toen was ik jong en bang.. Maar als het nu zou gebeuren zou ik oud en best bang zijn :+..

De pomp was overvalle :P
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

19-02-2010 12:19

Hallo

We gaan de golden oldie maar weer eens nieuw leven in blazen. Na heel lang bang te zijn geweest voor hengels, haakjes, molens en wekkers ( piepers ) ben ik door een psychiater verlost van mijn angst, waardoor ik dit jaar ga knallen als voorheen. Schatje mail niet na het progamma " helpmijn man heeft een hobby "want zelfs die kan niet helpen, sterker nog, die maak ik ook verslaafd. Laat de karpers de rug maar nat maken want we gaan weer knallen, of is het knollen. Ach ja vis is vis.
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-02-2010 12:57

Ben ook wel eens bang als er 10 man verderop met auto's staan te dealen en hun blik soms op je richten,maar dat is voor hun meer een iets van in de gaten houden dat ik daar blijf! Haha alsof ik er even heen ga (Not) Bang dus. Maargoed elke keer bang gaan zijn heeft ook weinig nut dan kan je denk wel gaan stoppen met nachtvissen.

1x goed bang geweest tijdens een nachtelijk onweer,auto veels te ver weg tja dan in je slaapzak kruipen en wachten tot het over is,maar dan duurt het echt lang! Regen dat lijkt alsof het door je tent kan gaan knallen,en inslagen rond om je.

Maar als ik sommige verhalen mag geloven hier in dit topic denken mensen er heel anders over als ze weer gaan nachtvissen,en dat is te begrijpen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
bas wilharms
Berichten: 109
Lid geworden op: 19-09-2009 17:58

19-02-2010 16:59

wel eens op een water gevist waar altijd hangjongeren en rare mensen:P waren. dan hoor je snachts wat en dan schrik je weer wakker.
roy pluim
Berichten: 186
Lid geworden op: 19-11-2006 22:03
Locatie: zwolle
Contacteer:

20-02-2010 22:41

ik heb een paar keer gehad dat mensen om 5 uur naar de waterkant gaan en dan beginnen met vissen lig lekker te slapen komen die mensen bij of je al wat gevangen hebt :x donder asjeblieft op denk is naar om 8 uur of half 9 oke maar 5 uur is beetje te,en dan schrik ook best wel als je ze aan hoort komen :roll:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-02-2010 01:50

Als iemand elke avond 2 grote mastif honden uitlaat, normaal kwamen ze wel terug als het baasje ze riep. Alleen deze keer hadden de honden een ander plan. Na hard blaffen en grommen op me af komen rennen. Ik ben snel mn tentje in gegaan, dicht geritst en een stormpaal gepakt en op mn strecher gaan zitten met de stormpaal in de aanval. Na veel geschreeuw geraas en getier besloten de honden om naar hun baasje terug te keren. Sjesus wat voel je je dan klein zeg.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

22-02-2010 16:36

Verleden jaar hier aan het kanaal viste ik op een stuk waar ook schapen lopen.Omdat het mooi weer was had ik mijn tent opgerold als een brolly.Sóchtends schrok ik me helemaal de kolere omdat er een schaap in me tent stond.2 weken geleden ging ik een nachtje weg op een stek waar de hele avond auto's stopten net achter je tent met allemaal hangjongeren.Was niet echt bang maar voelde me eigen niet op me gemak en heb ingepakt.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

22-02-2010 17:39

stopten autos net achter je tent
stond die op de parkeerplaats die tent
zonder gekheid als ik bang zo zijn was de lol er snel vanaf
het is denk ik er ook de oorzaak van dat ik aan de waterkant nooit echt vast kan slapen
ik hoor echt alles en slaap met een oog half open
woord al helemaal gek als je mij laat schikken.

rene
karperen en de rest
welke rest???
Jerry Tenwolde
Berichten: 106
Lid geworden op: 20-09-2009 19:09

22-02-2010 20:09

mooi topic dit.

Van de zomer keer wezen vissen schuin er tegen over een feestje tot 3 uur snachts muziek daarna stil om 5 uur nog 3 gasten: "heej Vissers ga naar huis joh" waarna ze op ons begonnen te schieten met een romeinse kaars. We hebben maar gewoon gedaan alsof we sliepen.
Roy Hessels
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-02-2010 16:38

22-02-2010 20:33

Heb dit soort momenten tot nu toe nog niet meegemaakt.
Ik ben sinds vorig jaar weer actief aan het karperen, en die nachten dat ik heb gezeten heb ik (gelukkig) nog geen gevoel van bangheid gehad.

Maar het zal vast wel is een keer gebeuren..
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

22-02-2010 20:47

Nachtvissen ... :roll: Ik herken me wel in enkele van deze verhalen. 't Is niet altijd even gezellig !!
Pluk de dag
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-02-2010 21:26

Voor sommige nachtvissen gewoon ongeschikt,blijf frikandellen en pannekoeken eten.
m.v.g.
breek me de slurf niet open
jeroen van den akker
Berichten: 9
Lid geworden op: 19-03-2007 20:13
Locatie: meerssen

22-02-2010 21:56

een waakse,zeer zware uitvoering van een amerikaanse bulldog doet wonderen.
tevens slaap ik met een boksbeugel onder mn kussen.
bang ben ik niet maar wel voorbereid op bezoek :wink:

bang zijn ligt aan je instelling(geld niet voor de jeugdigen)/voorbereiding.
als je ergens gaat vissen waar het niet pluis is dan neem je een vismaat mee of vis er niet...
voel je onraad bij zigeuners die informeren naar je spullen,wees slim en pak meteen je spullen in en wegwezen!!
je kunt verwachten dat die gasten met meerdere terug komen.....
gezond verstand gebruiken dus,

heb nergens last van en vis vrolijk verder.

grt jeroen
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

22-02-2010 22:17

Ik zat een keertje met de pen op een wijkwater te vissen.Komt er ineens een groepje marokanen aan 3 man.Dus die beginnen lekker met steentjes te gooien.Ik vroeg ze vriendelijk hier mee op te houden.Dit schoot schijnbaar in het verkeerde keelgat.De stenen werden groter en er kwamen ook strijkers aan te pas.Ik had de mazzel niet geraakt te worden.Snel me spullen ingepakt en omgelopen.Nog nooit zo bang geweest maar tegelijkertijd ook heel boos :o.Nee dat ging niet goed ging normaal iedere dag als ik uit school kwam ieder dag een 2 uurtjes vissen.Dat heb ik ruim een maand niet meer gedaan.En dit was gewoon op de dag.Er zijn daarna kleine incidenten geweest.Maar niet belangrijk om te melden :P

visgroetjes sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Edward Klaver
Berichten: 137
Lid geworden op: 13-10-2009 17:18
Locatie: Noord Holland

22-02-2010 22:21

Jaren geleden op een plas aan de rand van een bedrijven terein;

S'nachts wel wat gerommel gehoord verderop.
S'ochtens vroeg werd er op de bivvy geklopt,
deed de tent open..
liep naar buiten..
staat er ong 10 man politie om onze tenten heen.
Verderop lag een opengebroken kluis van 2 bij 2 meter... of we wat gehoord haddden...!

3e hengel zeiden ze niks van :lol:
Never change a winning team!