Ja ja weer "politiek" bij de koffie.

Plaats reactie

Wie is eens of oneens met het beleid van dit kabinet

Peiling eindigde op 15-11-2004 10:44

Eens
3
7%
Oneens
30
71%
Geen mening
3
7%
Half eens, half oneens
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

16-10-2004 11:44

Mannen,

Wie is eens of oneens met dit beleid van dit kabinet. Simpelere kan de
vraag niet (zie poll!). (sociaal gezien!)

groetjes Benny
Laatst gewijzigd door Benny van de Werfhorst op 16-10-2004 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-10-2004 12:12

Simpeler kan de vraag niet?

Hmm ik denk dat het beleid van dit kabinet bestaat uit zo'n 100 onderdelen, is gewoon een getal, stel nu dat ik het met een gedeelte eens ben en een gedeelte oneens .... wat kies ik dan?

Als ik kijk naar het sociaal zijn van dit kabinet dan vind ik dat er geen sociale kant te bedenken valt, dus op dit gebied ben ik het zeer oneens.

Als ik kijk naar de uitkomst van allerlei onderzoeken, waaronder het CPB, dan denk ik dat het het merendeel van het door het kabinet genomen beslissingen en richtingen slecht zijn voor ons land.

En als ik, tot slot, kijk naar de snelheid waarmee de verkiezings beloften altijd los gelaten worden dan denk ik dat geen enkel kabinet mijn goedkeuring kan wegdragen. Nu weet ik dat dit inherent is aan het regeren met meerdere partijen alleen vind ik dan wel dat de verkiezingsbeloften daar op afgestemd zouden moeten zijn.

Groet Marc
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

16-10-2004 12:19

Marc,

Ik bedoel het sociaal gezien...!
Sociaal gezien, spuug ik op dit beleid. Vooral toen ze lieten weten plannen
te hebben om mensen voor 20% onder het minimum te laten werken!

groetjes Benny
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

16-10-2004 13:09

Rot kabinet!

Greetz Danny
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

16-10-2004 13:13

je zou ze voor de gein es moeten vragen of ze ook hun eigen pensioen korten :o

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
jan metselaar
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: gouda

16-10-2004 16:51

Beste Benny

Met dit kabinet is de afbraak van nederland begonnen.
dus hoop ik dat dit zo snel mogelijk opstapt.


Mvg Jan
Een dag niet gevist, is zeker niks gevangen.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-10-2004 16:54

Je zit met 10 man op een put van een HSV te vissen. De visclub wordt groter er komen nog 15 karpervissers bij om op dezelfde stekken te vissen meer stekken kan niet op dat water. Ze vinden dat ze er allemaal recht op hebben om er gelijktijdig te vissen. Zo moet je problemen zien aangaande het pre pensioen de overheid heeft hier in het verleden noem maar 100 euro voor vrij gemaakt 10 man maken hier nu gebruik van. Door de bevolking explosie van na de oorlog moeten binnen twee jaar 25 man gebruik maken van dezelfde 100 euro, los maar op heren. Dit probleem was natuurlijk al jaren bekend de paarse regering KOK verrekte om hier iets aan te doen. Plannen om de WAO te veranderen werden ook maar steeds vooruit geschoven. Als men toen de zaken aangepakt had was het probleem nu minder erg geweest. We praten nu enkel over het belasting voordeel wat voor een grote groep mensen in de toekomst gaat verdwijnen. Je gespaarde euro’s met daardoor de mogelijkheid om eerder te stoppen blijft gewoon bestaan. De zaak ligt een stuk genuanceerder dan vakbonden en oproerkraaiers binnen oppositie partijen voordoen dat is althans mijn mening.

Benny, je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.
De regering is niets van plan op dit punt, de zogenaamde profiteurs moeten aan gepakt worden.
Er zijn er nog genoeg in dit land die tevreden zijn met het minimum loon van mijn centen.Heb er niets op tegen dat er door dit soort maatregelen ( een voorstel meer is het niet van de regering partijen) die mensen een prikkel krijgen weer te gaan werken.


Met vriendelijke groet,

Peter

PS, als je kosten stijgen en je krijgt niet meer loon van je baas heb ik een probleem. Al de mensen die het oneens zij met de stelling moeten mij maar eens vertellen hoe zij dit oplossen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2004 17:06

Peter het leuke van dergelijke topics is dat er geen oplossingen worden gevraagt er wordt alleen gevraagt of je het ermee eens bent of niet, niks meer niks minder.
Natuurlijk had er in vorige regeerperiodes eerder iets aan gedaan moeten worden maar het feit is er nu eenmaal nu moet alles ineens en dat doet een hele grote groep mensen pijn.
Wat denk je van de groep WAO ers van boven de 54 die net nog herkeurt moeten worden, hoe wil je die weer op de markt zetten.
Dat zal een groep worden die naar de soos moeten dus eerst je eigen huis opvreten of niks krijgen omdat hun vrouw er nog bij werkt voor een paar uurtjes per dag.

groetjes Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-10-2004 17:20

Peter,
Bedankt voor de metafoor!

Het is inderdaad zo dat het paard vaak achter de wagen wordt gespannen. Met de WAO, Bijstand, Ziektekostenverzekering, Verzorgings(bejaarden) tehuizen is dat in ieder geval zo.

Probleem is dat dezelfde (top) ambtenaren voor elk kabinet werken, rood paars,rechts of links. Zij maken in feite met hun gecijfer de dienst uit.
Volgend jaar bijvoorbeeld; de zieken moeten de bonuspremie voor de gezonden betalen, want daar komt het uiteindelijk op neer.
Omgekeerde solidariteit, bah :evil:
Maar, gemiddeld kost het per burger niets!!!!

Een man waadde eens in een beek van GEMIDDELD 1.00 meter diep; de arme man verdronk!

De WAO, je moest eens weten hoeveel mensen die echt, maar echt nooit meer kunnen werken met de angst in hun lijf lopen hun duur betaalde Wettelijke Arbeids Ongeschiktheidsuitkering kwijt te raken. Profiteurs? ja hoor die zijn er heus wel, alleen door hun ASO gedrag wordt de hele regeling op zijn kop gezet. Zij vallen hopelijk door de mand. Echt zoden aan de dijk zal het zetten.
Uit het verleden toegetreden WAO-ers ( verkapte VUT) zijn er al niet meer. Nu wordt gekeken naar cijfers van 5 á 10 jaar geleden.


Bejaarden/zorgcentra
Leuk hoor, maar iedereen wist al jaren dat de grijze golf eraan kwam. Bijbouwen ho maar! Neen lekker de zakken van wegenbouwers spekken met hun gekonkel.
Straks de bouwaffaire: vrijspraak door vormfouten. God beter het!
Ze hadden van al dat teveel betaalde geld ( echt miljarden ) heel wat zorg kunnen bouwen!!

De Bijstand
Je zal er maar in zitten tegenwoordig. Randfiguren hou je altijd, maar die laat je nooit verrekken, sociaal vangnet toch?
Neen, aan het werk, 20% minder dan het minimumloon, worden wij dan toch het lagelonenland?
Na een half jaar een schop geven, want dan weer een ander aan het werk waar je geen sociale verantwoordelijkheid hebt.
Alleen heeft die werknemer dan geen recht op WW opgebouwd...

Van die dingen Jah, van die dingen!

Affijn ik ben dus een fervent voorstander van het laten duikelen van dit @*&^%#!@#$%$ kabinet :wink:
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

16-10-2004 18:39

Jongens,

met alle respect, ook ik vind die regels allemaal maar "klote", maar zouden de hoge heren van het kabinet ons dan echt zo voorliegen? Die gasten hebben jaren theorie en ervaring achter de rug, die gaan echt geen onzin verkondigen hoor ...

Mvg
Stefan
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-10-2004 20:50

Beste Douwe,

Je hebt zondermeer gelijk waar ik op reageer is met name bepaalde uitspraken vond een toelichting (of men het er wel of niet mee eens is) op zijn plaats.

Zoals we hier als wat oudere reageren, staat voor mij wel vast dat een aantal de hengel allang aan de wilgen had hangen als we de bestaande medische zorg niet hadden gehad ik althans wel. We moeten ons ook realiseren dat de gezondheidszorg zoals wij die kennen voor de meeste mensen op deze aardkorst volkomen vreemd is.
Kreeg vandaag nog te horen dat in de meeste westerse industrie landen de kosten van de gezondheidszorg met maar liefs 40 % stijgen willen we het bestaande niveau de komende jaren handhaven. En dat is als we bv, naar de verpleegtehuizen kijken nu al aan de lage kant.

De WAO zal ook betaalbaar moeten blijven willen mensen die het echt nodig hebben nog een beetje in onze welvaart staat op een redelijke wijze kunnen leven. Na bv, de crises jaren wordt dit een van de grootste uitdagingen de komende jaren om alles in goede banen te leiden.
Zeker als men kijkt dat er voor laag opgeleide weinig arbeidsplaatsen zijn, de tijd van hoogconjunctuur is echt voorbij. Landen in het verre oosten hebben die plaats al in genomen.
Al met al krijg ik de indruk dat men denkt dat een kabinet het leuk vind dit soort maatregelen te moeten nemen.

Of ik een ander kabinet zou willen, maakt me niet uit als ze maar regeren en niet de problemen doorschuiven naar een volgende. Die moed heeft dit kabinet zeker ook al is men het inhoudelijk niet met ze eens.


Met vriendelijke groet,

Peter
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2004 11:00

[Quote]
Jongens,

met alle respect, ook ik vind die regels allemaal maar "klote", maar zouden de hoge heren van het kabinet ons dan echt zo voorliegen? Die gasten hebben jaren theorie en ervaring achter de rug, die gaan echt geen onzin verkondigen hoor ...

Mvg
Stefan
[/quote]

Tsja, merendeel van de economen zijn het er duidelijk niet mee eens dat DIT de methoediek is. Het CPB is faliekant tegen en verwacht door de huidige plannen een verslechtering van de economie ipv een verbetering.

Ik zeg ook niet dat ze ons voorliegen alleen gaat het om de kijk op zaken.

Het kabinet houd vol dat de prijsstijging sinds de invoering van de euro niet buiten proportioneel is ..... een ieder weet dat dit een verdraaiing van de feiten is :evil: Het brood dat ik koop is absurd duur t.o.v. de gulden, de stijging is iig veelvuldig de APC!!!!!!

Waarom zitten we in deze misere?
Uiteraard heeft Peter een punt, kom ik zo op terug echter de echte motor van de shit moeten we toch ergens anders zoeken ..... n.l. de afspraak binnen de EU dat in 2010 de EU de economische motor moet zijn van de wereld. Op zich een nobel streven maar om dit te halen hebben we een groei nodig van 3-4% per jaar en dat is momenteel niet haalbaar door business as usual ..... nee hier moeten we dingen voor laten.

1 van de door dit kabinet beoogde aanpakken bestaat uit het afkalven van de sociale zorg, het ondermijnen van de kenniseconomie het moedwillig in de shit schoppen van mensen die jaren geleden onder druk van het kabinet hun huurhuisje maar moesten kopen om zodoende een eigen geldje op te bouwen.

Nu even terug naar de effectiviteit van het plan .......

NIKS NADA NOPPES .....

Tuurlijk kunnen we in 2010 de doelstelling halen, maar ten koste van wat?
Zoals de plannen nu zijn spreken we over Nederland in 2015-2020 als zijnde een 3e wereld land, zonder een gedegen opleidingsniveau, zonder sociale vangnetten dwarreld een land als een speer naar bedenkelijk niveau.

En tsja ik heb,zoals gesteld, ook geen antwoorden MAAR dat hoef ik ook niet het CPB de oppositie heeft betere plannen maar daar wordt niet naar gekeken :evil:

Zolang ene heer de Geus met droge ogen kan vertellen dat hij ook ieder dubbeltje moet omdraaien heb ik kotsneigingen als ik hem alleen al zie!

En die hete aardappel van d66 moet echt het veld ruimen z.s.m. man wat een drogredenen kan die man bedenken als excuus om iets te doen.

En nee, ik ben GEEN linkse rakker, voor degenen die dat wellicht nu denken.

Met sombere groet Marc

P.S. in mijn woede bijna vergeten terug te komen op punt van Peter ......

Jij geeft KOK de schuld huh? ...... nu ben ik nog niet zo oud hoor, maar in mijn opinie is de shit begonnen met Lubbers, maar goed om daar nu echt op in te gaan. een voorbeeld is de kennis economie ..... NL zou kennisland moeten zijn en alle landbouw/productie mochten andere landen wel doen ...... maar tegelijkertijd zijn ze begonnen met het inelkaar laten stroten van ons onderwijsstelsel!!!!

De vraag die jij stelde met je huishoouden e.d. is een hele legitieme, wat ga je doen om je hoofd boven water te houden ......
Echter jij bent blijkbaar nog in een situatie dat jij die vraag kan stellen, door de huidige plannen zullen steeds meer mensen dit niet meer kunnen vragen die verdrinken punt!

Waardoor verdrinken ze? juist omdat alle sociale vangnetten onder ze weggeslagen worden, het brood steeds duurder wordt .... en groente niet betaalbaar zijn! gevolg steeds meer ziekte steeds meer kosten en daar is onze ergste nachtmerrie opeens waarheid ......

Zodra wij als land stellen dat we de plannen van 2010 loslaten EN die stomme 3% (die in hoogtij dagen is afgesproken) op laten lopen naar 4% dan kunnen we gewoon groeien, kunnen we 80-90% van de voorzieningen in standhouden m.a.g. dat het ons allen iig tijdelijk een stuk beter gaat.

Win je daar de oorlog mee? nee ik denk het niet maar het geeft je wel lucht om een nieuw plannetje te smeden om te groeien wat uiteraard gevolgen zal hebben maar niet zo drastisch als het nu moet.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-10-2004 19:26

Beste Peter en anderen,
Het kabinet versoepelt de overgangsregeling voor de afschaffing van de fiscale voordelen van VUT en prepensioen per 1 januari 2006. Werknemers die op 1 januari 2005 57 jaar of ouder zijn, houden de huidige fiscale voordelen.

De premies voor VUT en prepensioen, bedoeld voor de uitkeringen voor deze groep, blijven aftrekbaar. Verder mogen ouderen vanaf 50 jaar extra sparen via de nieuwe levensloopregeling, die op 1 januari 2006 ingaat. Met deze regeling kunnen werknemers zelf sparen voor verlof of voor eerder pensioen.

Beste Peter, Volgens mij val ook jij binnen deze leeftijscategorie niet waar?

de jongeren werknemers die op 1 januari 2005 jonger dan 57 jaar zijn, gelden vanaf 1 januari 2006 bij de opbouw van prepensioen niet langer de fiscale voordelen. Zij gaan dan belasting betalen over de premies. De uitkeringen blijven onbelast. Alle al opgebouwde prepensioenrechten blijven bestaan.

Deze kunnen per ingang van 2006 uitgekeerd (fiscaal belastbaar) worden of vervallen in de so called levensloopregeling (Fiscale omkeerregeling) waarin men max 12% van een jaarsalaris kan sparen.
Enig idee voor hoeveel mensen het 12% verhaal in de levensloop is weggegeld, in ieder geval niet voor de minima en modale inkomens. Anderen met hogere inkomens daarin tegen zullen dit nog gewoon kunnen blijven doen.

Wel houdt dit voor mij in dat ik en velen met mij op dit moment de regelingen financier waardoor bijvoorbeeld jij Peter nog in staat zal zijn om eerder te kunnen stoppen.
Deze zelfde regeling zal er voor mij niet meer zijn, dus het poldermodel gewoonweg naar de verdoemenis.

Ik ben namelijk niet van plan iemands uittreden te finacieren zonder ik dat zelf ook gebruik kan maken van exact dezelfde regeling.
Dus elke vorm van solidariteit wordt ondermijnd op deze wijze.

Natuurlijk krijg je de feedback van de oudere generatie mensen die te begrijpen valt bijvoorbeeld iets wat ik laats aan hoorde:
ja maar ik heb altijd mijn premies betaald en heb er recht op, ik heb er 40 jaar voor gewerkt, correct mee eens maar wel betaald voor een regeling waar men nu nog gebruik van kan maken.

solidair prima --> regeling afschaffen en alle premies over de jaren betaald voor vut cq pre pensioen terug storten op mijn rekening.

Laten we het over de wao en ziektekostenbonus al maar helemaal niet hebben, alsof ziek worden iets is wat je onder controle hebt.

en alles op paars gooien nu is mij te makkelijk, fouten heeft paars zeker ook gemaakt op een aantal fronten.
Wat mij wel stoort los van mijn politieke voorkeur is de denegrerende gedrag van sommige mensen richting de pvda en het de schuld geven van deze malaise.

volgens mij of zijn we dit toevallig vergeten 2 partijen (VVD & D66) ook in de vorige regering.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-10-2004 22:07

Beste Mensen,

Tuurlijk heb ik makkelijk praten over twee en halve maand stop ik er mee. Moet er wel bij zeggen dat ik met mijn (beperkte) inkomen en twee kinderen altijd heb kunnen sparen en het daardoor een stuk aantrekkelijker wordt.
Over paars het volgende, twee uiterste in de politiek is vragen om problemen.
Dat was ook de rede dat men de grote problemen uit de weg ging om dat paars als regering anders zou vallen. Een gebruikelijk regeerakkoord werd hier dan ook niet over afgesloten. Gezicht verlies ten opzichten van het CDA kon men zich niet permitteren, dat kan je links als rechts kwalijk nemen. Een doodskleur als paars hoop ik in de vaderlandse politiek niet meer tegen te komen.

Wat vergeten wordt dat 70% van het beleid niet meer in ons land wordt gemaakt maar in Brussel. Brood is echter ten opzichten van ons omringende landen het goedkoopst.
De Supermarkten zijn door de moordende concurrentie de goedkoopste in vergelijking met de om onringende landen.
De problemen die zich hier voordoen zieken kosten, prepensioen komen elders ook voor.
Lag voor enkele jaren in het buitenland in een ziekenhuis. Wat je daar mee maakt wil je niet weten.
Dat men een kabinet de schuld van dit alles geeft gaat mij veel te ver. Het is een probleem van heel de westerse maatschappij dat wordt hier vergeten. Een voordeel hebben we nog we zijn een spaarzaam landje. Pensioenen zijn nergens zo goed geregeld als hier, mensen kijk eens verder dan je neus lang is.
Maar ja in een ding staan we als Hollanders boven aan wij kankeren op alles wat los en vast zit.

Dat wou ik nog even kwijt.

Met vriendelijke groet,

Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-10-2004 22:28

Peter,
Ik wens je in ieder geval een goede tijd na je uittreden, het zij je gegunt ondanks de ondermijning van het solidariteitsgevoel :wink:

Het gehele kabinet de schuld geven nee, het najaarsakkoord is niet geheel geploft door toedoen van het kabinet.
Deze hebben de mogelijkheid geboden dat werkgevers- en werknemersorganisaties er onderling uit zouden komen.

Helaas is dit niet gelukt door het VNO-NCW, het werkgeversorgaan voor grote multinationals die dit beleid zeker zien zitten.

langer werken zonder financiele impuls, als ik het me goed herinner hebben mensen zoals Peter hier toen der tijd 10% voor ingeleverd.
Meer uren werken wat mij betreft geen probleem maar dan wel tegen een goede finaciele vergoeding.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-10-2004 09:21

Peter Otte,

Allereerst heel veel karper plezier gewenst tijdens je wel verdiende rust :D

90% van de regelgeving komt uit Brussel? ...... duh wie is Brussel dan helemaal? juist dat zijn vertegenwoordigers van onze regeringen. Die kunnen we net zo makkelijk naar huis sturen als ons eigen bestuur hoor.

Verder kijken dan je neus lang is, prima zodra daar de mogelijkheden weer voor zijn! Jij gaat mij niet met droge ogen vertellen dat iedereen zijn huisje maar weer moet verkopen, waardoor de huizenmarkt keldert, en dan op straat moet leven omdat er geen huurhuizen zijn en juist DIE mensen vraag jij verder te kijken dan hun neus lang is?

Of die bijstandsmoeder die niet eens weet of ze iedere dag brood kan kopen voor haar gezin ...... die sla jij met statistieken dat brood bij ons relatief goedkoop is?

Ik ken jou persoonlijk niet, maar ik denk dat je qua redenatie zo aan kan schuiven bij Donner en de rest.

Het gaat niet om statistieken, het gaat niet om Europa het gaat om ONS om mensen! die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen door het economische klimaat dat geschapen is door mensen met meer geld dan jan modaal.

ALS jij dan zo solidair bent, waarom werk jij dan niet door tot je 65e?
Jij maakt gebruik van de huidige regeling, niets op tegen trouwens hoor :D , maar ga mij niet vertellen dat het terecht is dat ik tot mijn 70e moet werken terwijl ik ook al 17 jaar allerlei premie's etc betaal voor regelingen waar ik geen gebruik meer van kan maken.

En ja ik snap dat we niet verder kunnen gaan zoals we gedaan hebben, maar de manier waarop de regelingen afgeschaft worden kloppen gewoon van geen enkele kant. Het hoeft allemaal niet in 2 jaar met het zwaard van damocles boven ons hoofd door afspraken die zijn gemaakt mb.t. 3%

Nee het kan ook in 7-10 jaar waardoor niemand echt in de problemen hoeft te komen en we zelfs nog kunnen investeren in het onderwijs. Investeren komt altijd voor de baten weet je nog ... en investeren moeten we zodat we weer mensen hebben die MIJN vroegtijdig uittreden kunnen bekostigen :D

Greets Marc
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-10-2004 16:44

Mensen,

Sociaal vind ik deze regering totaal niet!
Naar mijn mening zijn er best andere dingen om te bezuinigen, maar nu
heb ik het idee dat het bij de armen word weggehaald, en dat de rijken er
beter van worden....! Balkenende is de minister president, maar volgens
mij zwaait Zalm de septer.
Ik kan genoeg schrijnende gevallen van mensen opnoemen, en dat alle-
maal door dit beleid. Mensen die eerst nog NET de maand rond konden
komen, zitten nu in de problemen. Laten ze het geld maar bij de RIJKEN
vandaan halen, of in ieder geval de RIJKEN wat meer laten betalen, want
die kunnen namelijk wel wat missen.
Ik hoop dat dit kabinet snel valt...!

Tot slot: Peter Otter, D66 en VVD zaten toch ook in paars...?! Dan moeten
ze nu niet zitten te zeiken....! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-10-2004 17:18

Benny,

Ondanks dat het op waarheid berust kan ik je zeggen dat de minst bedeelden niet dezelfde pijn voelen dan de middenmoot ........ waar ik toevallig toe behoor.

Wij krijgen geen subsidies e.d. en komen qua inkomen (netto na al het gezeik) net boven de grens waardoor we qua regelingen altijd buiten de boot vallen en het volle pond mogen betalen.

Alle vangnetten die nu weer bedacht gaan worden slaan alleen maar op de minima waardoor die het weer ietsie pietsie ruimer krijgen ...... al deze, overigens broodnodige / noodzakelijke / terechte, vangnetten vangen mij net niet op waardoor mijn netto te besteden inkomen in sommige gevallen lager uit kan pakken dan die van een bijstandsmoeder die alle netjes wel weet te gebruiken.

Ik klaag niet hoor, wilde alleen ff iets rechtzetten over de getroffen groep.

Greets Marc
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

18-10-2004 19:21

Mark, is 70%

Benny, Peter Otte is mijn naam.

Dat verhaal over de armen is er niet zins het kabinet Balkenende is aangetreden, hoor het al meer als 30 jaar. Rijk zijn is een relatief begrip, kan veel mensen die met weinig geld rijk zijn.
Aan de andere kant veel rijke die erg arm zijn, arm zijn waar vergelijk je het mee?
Mensen uit de buurt een andere stad een ander land, een ander werelddeel wel eens afgevraagd??

Peter
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-10-2004 20:40

Peter,

Sorry voor de verkeerde naam gebruik, was niet expres! :oops: :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-10-2004 20:58

Nog even wat over de WAO.

Als je als wao'er langer dan ik dacht een jaar werkt kan je herkeurd worden. Hierdoor is het moeilijk om passend werk te vinden want het is niet verstandig om je eigen herkeuring in de hand te werken.

Wat namelijk het geval is, is dat wanneer je herkeurd wordt, wordt er bekeken welke activiteiten je precies kan doen (t/m of je jezelf kan aankleden en hoe laat je opstaat). Aan de hand van dat onderzoek wordt je al dan niet goedgekeurd voor een bepaald percentage.

Vervolgens wordt er dan in de computer gezocht naar passende functies, vaak de meest nietszeggende functies. Wanneer er daarvan 3 (lees DRIE) vacatures in het land zijn wordt je dus goedgekeurd. Dit betekent dus lang niet dat jij ook aan het werk komt, en dit kan theoretisch gezien waar dan ook in Nederland zijn. Als je deze banen niet neemt/kan krijgen, en je partner heeft dan ook nog eens een inkomen, dan kom je in de BIJSTAND!

Iemand die maar een klein beetje kan wordt m.i. veel te makkelijk aan de zijlijn gezet. Dit helpt volgens mij ook niet om deze mensen terug te laten keren in het arbeidsproces, en het helpt ook niet om mensen vóór de herkeuring uit zichzelf terug te laten keren.

Ik vind het in vele opzichten wegnemen van motivatie van wao'ers om weer aan de slag te gaan...

En het loont nu dus nog meer om in de WAO te blijven dan om te gaan werken, hetgeen het kabinet hier dus mee wil bestrijden.
En geloof me, dit is allemaal leuk en aardig als je het uit de monden van de heren beleidsmakers hoort, totdat het een naaste treft, die vervolgens zijn inkomen fors ziet dalen, en zijn toekomst onzeker ziet worden.

Denk je na 25 jaar arbeid iets leuks opgebouwd te hebben, wordt je getroffen door een ziekte wat al kommer en kwel is, kan je vervolgens je huis uit omdat de hypotheek te hoog wordt. De bekende keerzijde van de medaille dus...

m vr gr

Sjoerd
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-10-2004 13:35

Sjoerd,

Idd, maak de gevolgen dagelijks mee met mijn vrouw ....... :cry: :cry:

Gelukkig, heeft een of andere verzekeringsarts vastgesteld dat ze best nog voor 10 uur in de week energie heeft en dus dat ze kan werken ......
Dat hier ook nog een gezin is met 3 kids die energie van haar nodig heeft gaan ze aan voorbij :o :o :o :o
Plaats reactie