Karpervissers en culinair......????

Plaats reactie
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-06-2002 04:47

Beste medevissers,

Daar we op dit carpboard al menige discussie hebben gevoerd over eten tijdens een sessie (lang leven Struyk en aanverwanten) was ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie, in het dagelijks leven, (uit) eten ervaren.

Zitten er onder ons karpervissers misschien ook wel enige "Culi" freaks of blijft het Struyk wat jij gebruikt en dan bedoel ik niet alleen onder het vissen maar ook prive.

Ben benieuwd?!

groet MB
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

09-06-2002 07:47

hallo michael,

ik ben niet alleen karpervisser maar ook nog eens kok en kelner van beroep,
als ik ben te vissen dan zijn de instant produkten wel een uitkomst, maar thuis eten is wel wat anders. niet dat ik nu elke dag culinaire hoogstandjes produceer, maar vaak besteed ik meer aandacht aan het eten. ik kan dan best wel een paar uur met de voorbereiding bezig zijn om dan vervolgens een paar uur samen met mijn vrouw te gaan tafelen aan onze bataviahouten tafel van 2.20x1.00 met zes stoelen, lekker genieten is dat. ja... wat eten we dan??

een van de favoriete gerechten is een visstoofpotje. men neme een vuurvaste oven schaal, bodempje water erin, klont echte boter, peper en zout, een moot zalm en kabejauw, wat vers gesneden groente's (wortel,prei,ui,selderij, in de handel verkrijgbaar als soepgroente :lol: )

laat dit geheel met deksel een 10 minuten stoven in een voorverwarmde oven op 175 gr.

samen met gebakken bourgondische aardappeltjes ( konmar), icebergsla met komkommersalade met walnoten of feta kaas en
een vers gekookte groente is dit een heerlijke maaltijd.

als het een keertje wat sneller maar toch lekker moet, dan eten we ( bartje wou er niet voor bidden) BRUINE BONEN GARNI, bruine bonen met uitgebakken blokjes spek, een gesnipperd uitje, zilveruitjes, augurken en picallily.

als we eens uit eten gaan is het toch wel vaak buitenlands. de laatste keer was de argentijn aan de beurt, heerlijke spareribs die zo van het bot afvielen, om te zuigen

ik hoop je vraag een beetje beantwoord te hebben en ben zelf ook wel nieuwsgierig of er meer karpervissers zijn die thuis meer kunnen dan een eitje koken :wink:

m.v.gr. henk
at your service !!
asalaam aleikum !!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

09-06-2002 10:31

Struyk? Is dat eten dan?

Verse aardappelen & een blik boontjes is mijn favoriet....stukje vlees erbij & klaar.

Brood koop ik meestal voorgebakken & warm ik op in een koekepan met deksel.

Bij een sessie van 1 nacht neem ik meestal alleen brood mee & een fles drinken.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Jan Grijpstra
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalzum

27-07-2002 13:08

Men neme:

een aantal blikken knakworsten
een aantal rookworst.
aardappelschijfjes
hamburgers,
en zakken met broodjes.

en je kan mij een weekje wegzetten...

met hongerige groet
Hans-Peter van Ee

01-08-2002 02:07

Michael

Het enigste wat ik echt goed kan koken is boilie's.
En goede boilie-koks kunnen alles koken, elk recept wat men hen geeft, daar toveren zij een heerlijk gerecht uit.

Macaroni Big Strawberry.

Spagetti alá Fruits of the Forest.

Boeuf au Buergignon avec secret pistache.

Geen gerecht gaat mij te ver.

met kokende groet

HPE
Gebruikersavatar
jan jansen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: dedemsvaart

01-08-2002 07:12

henk

die argentijn ken ik ook en die spareribs zijn echt goed he


jan de karperman
*********************
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

01-08-2002 07:44

zeker weten jan,

ben veertien dagen geleden nog weer geweest en opnieuw waren ze bijzonder lekker, ook deze keer kon ik er niet tegen eten want je krijgt behoorlijk veel.
hebben ze in dedemsvaart geen argentijn? :smile:
at your service !!
asalaam aleikum !!
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

01-08-2002 11:12

Mijn vaste recepten:

maandag: kant en klaar Albert Hein
dinsdag: pannekoeken met kaas en spek
woensdag: macaroni/spaghetti
donderdag: vlees, aardappelen, groente
vrijdag: friet
zaterdag: van alles/ uit eten
zondag: van alles/ uit eten

ik kan je wel verzekeren dat ik mijn vaste patroon onderhand zo vaak heb gehad dat ik tegenwoordig heerlijke kant en klaar gerechten uit kan zoeken, heerlijke pannekoeken maak, heerlijke macaroni/spaghetti, en ik heb onderhand na veel uitproberen ook een van de betere friettenten gevonden!!!

Later
Nick van duuren
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Rotterdam-Zuid

01-08-2002 22:35

Ik werk, ik voetbal, ik vis, ik speel in een bandje en ik KOOK thuis!!!

Na de gezinsuitbreiding ben ik het NOG leuker gaan vinden om anderen te laten genieten van mijn inspanningen in de keuken.
Ik experimenteer graag met de wok en dat soort gerechten. Ik blink uit in het mals houden van de kip met toch een krokant laagje. Ik gebruik graag buitenlandse pepers en groenten.

Allerbelangrijkste tip van mij als je kookt: Doe het met liefde!! Neem de tijd, blijf in de keuken en wees niet bang een maaltijd te verzieken. Dan haal je gewoon patat van Ad!!

Ik ben bang dat ik nooit een echte karpervisser zal worden.
Toch geniet ik van elk piepje!!

Kook ze......
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-08-2002 14:12

Hee HPE,

als jij die boilly's nou doet dan neem ik ons voer wel voor mijn rekening.... :smile:

Hongerige groet, MB
Gebruikersavatar
jan jansen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: dedemsvaart

02-08-2002 20:19

henk

nee bij ons in dedemsvaart hebben we geen argentijn jammer genoeg niet maar zo kom ik ook eens ergens anders

jan de karperman
*********************
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-08-2002 03:38

hey henk ! als je een xtje niks te doen hebt ! en ik ben aan het vissen kom dan ff een lekkere maaltijd koken :wink:
ghehe geintje
Just another carp fisher.......
Plaats reactie