UWV cq WAO

Plaats reactie
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-09-2004 19:41

Beste mensen,

Waar ik me al een hele tijd ZEER aan erger, is het hoe de keurings-artsen
mensen keuren! De "normale" burger word geheel de dupe van het sy-
steem. Je mag niet hopen dat je ECHT arbeidsongeschikt raakt, want de
UWV keurings-arts keurt je toch wel goed......! En wat dan....? Objectief
keuren is er niet meer bij, men moet van de regering gewoon zoveel %
goedkeuren! Abnormaal vind ik dit.....!!! :evil: Mensen die ECHT niet meer
kunnen werken, worden dus de dupe....! Ik praat hier dan wel over men-
sen die echt niet kunnen, en niet over personen die er "een slaatje uit wil-
len slaan"....!
Een goed voorbeeld is m'n moeder: Altijd hard gewerkt, komt bij huis van-
wege zeer hogebloeddruk (bovendruk 250 onderdruk 150), deze metingen
werden steeds door huisarts en internist gemeten. Er is alles aangedaan
om dit naar beneden te krijgen. M'n moeder moet gaan keuren......en wat
denk je? M'n moeder word goedgekeurd....! Ik vind dit abnormaal, met zo'
n bloeddruk valt niet te werken, en het ergste vind ik nog dat die keuring-
sarts helemaal geen info heeft ingewonnen bij huisarts of behandelend in-
ternist! Schandalig....!!! :evil: :evil: M'n moeder z'n bloeddruk schommel
nog steeds rond de eerder genoemde getallen; dus onverantwoord!

Tot slot: Ik weet dat dit een karperforum is, maar ik wil jullie mening hier
weleens over horen, of mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Wij moeten niets meer van dit Kabinet en UWV hebben!!! :evil: Ik spuug
er werkelijk op....!
M'n moeder heeft hogerberoep aangetekend.....of dit helpt....? Ik denk het
niet, want de zogenaamde onafhankelijk artsen zijn van dezelfde instan-
ties.....! En die doen elkaar niet zeer.....! Dus je trekt toch altijd aan het
kortste eind!
Zo snel mogelijk weg met dit kabinet, ik hoop dat het snel valt....! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

09-09-2004 20:57

Tja, iedereen loopt tegenwoordig te zeuren over hoe slecht het paarse kabinet het gedaan heeft en hoe alles wat nu fout gaat nog steeds allemaal de schuld is van het beleid van paars.

Persoonlijk vind ik dit lulkoek. Meer nog dan destijds onder paars zijn wij allemaal het slaafje van minister Zalm's obsessie om zijn europese normen te halen. Helemaal sinds hij laatst Europees voor lul stond omdat hij zeurde over de splinters in de buitenlandse ogen terwijl er een grote Nederlandse Balk in zijn eigen rekensommetje zat.

Gevolg is dat dit kabinet op stomweg achterlijke wijze de geldkraan dichtdraait op plaatsen waar dit niet zou moeten. PC privé afschaffen, want onze burgers hoeven helemaal niet met computers te leren werken. Laten we maar fijn op achter gaan lopen. Da's goed voor de toekomst.

Het is zelfs al zover gekomen dat Nederlandse bedrijven SUBSIDIE kunnen krijgen om hun productieprocessen te verplaatsen naar landen met lagere lonen... :roll:

En de gewone burger? Die is de lul. Zoals je al zegt, keuringsartsen met quota. Dat is toch gewoon een schandaal? Daarmee geeft onze overheid dus onverbloemd aan dat ze niet geïnteresseerd is in de waarheid, maar dat de waarheid moet worden aangepast aan haar perverse beleid.

Agenten hebben trouwens tegenwoordig ook al quota. Niet om boeven te vangen, maar om automobilisten te bekeuren natuurlijk.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-09-2004 22:03

Vincent,

Tja....volgens mij worden wij "gewone" burgers allemaal de dupe...!
Het ergste vind ik nog dat bepaalde gezinnen, aan de afgrond zitten (fina-
cieel gezien!).
Dhr. Zalm....? Heb h'm nog nooit vertrouwd!
Dan het bleid langer doorwerken tot je 65. Word er niet aan de stratema-
kers en andere zware beroepen gedacht....? Dit houd je gewoon niet vol
tot je 65, dan is je rug allang versleten! Nee zulke dingetjes worden alleen
bedacht door de "hoge pieten" vanuit hun luie stoel! Belachelijk gewoon,
bezuinigen bezuinigen je hoort niks anders. Maar niet aan de burgers
denkende....!
Nu zijn er rechtse partijen aan de macht, zoals CDA, VVD rechtse partijen
dus. Fout!!! Stem liever op linkse partijen, dan heb je het als gewone bur-
ger veel beter!
Balkenende grote ellende bende...... :wink:

Tot slot: Ik spreek gewoon uit m'n eigen bevindingen......of dat goed is
weet ik niet, maar 1 ding weet ik wel: Er deugd hier niks in Nederland, de
gewone burgers moeten boeten!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-09-2004 22:12

Jullie snappen het ook niet, Zalm moet wel bezuinigen, anders kan hij volgend jaar niet 30% meer gaan verdienen...
:evil:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-09-2004 23:58

ho ho

PvdA heeft de 1e aanzet gegeven de wao te wijzigen. toen hadden we ineens een wao gat. Dezelfde PvdA heeft er op zijn minst mee ingestemd de keuringseisen af te schaffen tusendoor van passend naar gangbare arbeid.

Momenteel wordt het reeds afgesproken beleid van de laatste 10 jaar uitgevoerd.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-09-2004 05:11

Klaas,
dit valt zeker te weerleggen wat je er nu neer zet, je zult deze definiering die je plaatst qua 10 jaar in geen van de beleidsnota`s terugvinden die gemaakt zijn in het vorig kabinet.

Zeker niet qua uitvoering die op dit moment word gehanteerd, dus even te kort door de bocht vind ik persoonlijk.

Indien interesse dan kan ik je deze nog wel eens laten lezen zodat je een mening kunt vormen op feitelijke informatie, dat je politiek afwijkt van andere mensen is oke maar wel gebasseerd op feitelijk informatie en niet alles in de schoenen schuiven van een paars kabinet.

om een klein tipje van de sluier op te lichten voor je betreffende de huidige status:
Van de in totaal 780.000 WAO-ers werken ruim 200.000 parttime of fulltime. Ruim een kwart van de WAOers heeft dus wel de status van WAO-er, maar ontvangt geen WAO-uitkering.
Daarnaast is een grote groep in de jaren 80 en 90 ingestroomd. Arbeidsongeschikt bleek toen een (te) ruim begrip, waardoor het in de praktijk kon gelden als een alternatief voor WW en bijstand.
Vanuit de Uitvoeringsinstellingen (GAK, USZO, CADANS) werd weinig ondernomen om deze mensen terug te begeleiden naar de arbeidsmarkt. Mensen werden keer op keer afgekeurd en kregen te horen dat zij niet geschikt waren om te werken. Zodoende ontstond er een groep WAO-ers die wel in staat was om te werken, maar die stelselmatig werd ‘vastgehouden’ in de WAO.

Preventie en andere maatregelen, zoals de Wet Verbetering Poortwachter hebben de instroom in de WAO sterk teruggebracht. Ook afspraken in de CAO hebben ervoor gezorgd dat er minder een beroep wordt gedaan op de WAO.

Het beeld dat het merendeel niet terecht in de WAO zit klopt dus niet. Een deel van de WAO-ers blijkt gewoon te werken; het merendeel is niet in staat om te werken en van een deel van de mensen kan onmogelijk meer verwacht worden dat zij succesvol zullen zijn op de arbeidsmarkt (om reden van leeftijd en grote afstand tot de arbeidsmarkt).

Een grote herkeuringsactie op grond van het nieuwe schattingsbesluit zal naar er toe leiden dat arbeidsongeschikten ten onrechte op zoek moeten gaan naar werk dat er voor hen niet is.

Groet,
Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-09-2004 07:50

Peter,

Erger nog. De meeste ellende komt uit de hoed van de PvdA.



MVG

Klaas
gerrit koop

10-09-2004 09:09

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 27-09-2004 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

10-09-2004 09:28

[quote="gerrit koop"]Zowel links als rechts zie ik goede karpervissers wegvallen omdat ze geen wao uitkering meer krijgen en moeten werken.
Het is gewoon triest[/quote]

Wacht even... suggereer je nu dat ze niet meer kunnen vissen omdat ze moeten werken? Ik werk 38 uur in de week maar ik kan toch ook nog steeds vissen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

10-09-2004 10:32

Ik vind inderdaad dat iedereen moet werken voor z'n geld. Behalve natuurlijk degene die echt niet kunnen... Maar dan ook echt degene die echt niet kunnen!!!!
En dit heeft niks te maken met links of rechts. Want als we allemaal links gaan stemmen gaan er weer miljarden over de balk naar ontwikkelingslanden!!!
gerrit koop

10-09-2004 14:45

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 27-09-2004 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-09-2004 15:38

... Afspraken uit het verleden, geven geen garantie voor de toekomst...

Motto van de laatste 3 a 4 kabinetten. Liep er nog 1 tussendoor bij de opositie:"Links lullen rechts zakken vullen. Trouwens dhr. W. K. heeft daad bij het woord gevoegd.

Maar kan het beter? Zo ja hoe? Denk dat we dat uitgangspunt moeten pakken. Beetje anti lullen schiet ook niet op.


O ja Voor Bennie's moeder:

http://www.uwv.nl/Images/BB110%2000306% ... m3-167.pdf


Hier staat de wet en alle wijzigingen.


http://www.st-ab.nl/wetwao.htm


MVG

Klaas
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

12-09-2004 21:41

benny,
Vind het echt heel triest voor je moeder, heb geen goed woord over voor de politiek hier in NEDERLAND, maar zolang wij als gewone burgers alles pikken, doen ze met ons wat ze willen, deze week stond er in de krant dat er heel veel nederlanders zijn, die niet meer naar de tandarts gaan, en geen medicijnen meer halen voor hun aandoeningen, tevens stond er dat de minister er niet van onder de indruk was, politici leven buiten de werkelijkheid, en zij alleen toegangkelijk voor ons als er verkiezingen aan zitten te komen, naar mijn mening als dit zo doorgaat, is ons `` mooie `` land binnen 7 a 8 jaar naar de klote, wat kunnen we er aan doen? ik vrees niets, we moeten als burgers achter elkaar gaaan staan, maar ja dat is een illussie.
grt gradus
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-09-2004 22:22

Gradus,

Ik hoop dan ook zo gauw mogelijk, dat dit kabinet valt als een baksteen!!!
Dat mensen hun NOODZAKELIJKE medicijnen niet meer halen, en niet
meer naar de tandarts gaan; is toch te gek voor woorden....! Dit kabinet
moet zich diep tot zeer diep schamen! :evil: En vooral dat desbetreffende
minister hier niet van onder de indruk is, maakt me behoorlijk woedend.

Tot slot: Weet je wat het met dit kabinet is: Ze leven in hun eigen wereld,
bedenken allerlei theoretische plannen; maar praktijk/mensen kennis....
oh maar....! Ze snappen zelf geen barst van het Nederlandse volk!!! Ze
bedenken dus alles maar "op papier", maar denken niet langer dan hun
neus!
Hen nogmaals geen goed woord over voor deze politiek, we zijn toch geen
grotbewoners....? :roll:

groetjes Benny

Marco,

Dat iedereen moet werken voor z'n geld die gezond is cq kan werken ben
ik met je eens, maar mensen die ECHT NIET kunnen mogen van mij een
goed salaris hebben; ondanks dat wij medeburgers daar aan mee betalen!
Met dit beleid "van het minimum van het minimum" creeerd Het kabinet
volgens mij alleen maar meer criminalliteit....!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

12-09-2004 23:56

[quote="Klaas van den Herik"]Peter,

Erger nog. De meeste ellende komt uit de hoed van de PvdA.

MVG

Klaas[/quote]

Klaas,
met one liners kan ik niets :P
we hebben het er nog wel eens over in een ander kader.
groet,
Peter
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

22-09-2004 11:57

Ook ik wil reageren.

Ik kan niet spreken voor anderen maar uit mijn eigen situatie weet ik wel het een en ander.

Drie jaar geleden ben ik met een hernia thuis komen te zitten. Ik zat toen in een fase van mijn carieare dat het werkelijk voor de wind ging!

Ik ben toen in Sept 2001voor de eerste keer geopereerd, 6 maanden na de eerste ziekmelding. Deze operatie heeft ervoor gezorgt dat ik mij tot Dec. vrijwel pijnloos door het leven ging en ik dacht werkelijk dat ik mijn carieare weer kon oppakken. Helaas!! In Dec kreeg ik een terugval en in Feb. werd ik voor de tweede keer geopereerd. Hierna had ik helemaal geen verlichting en naderhand in verschillende ziekenhuizen in Nederland kreeg ik te horen dat er maar weinig tot niets voor mij gedaan kon worden!

Ik heb toen aan mijn verzekering gevraagd om in Duitsland geholpen te mogen worden, in de Alpha-kliniek,. Helaas maar dat werd niet gehonoreerd! Ik ben nu pas terug uit Belgie waar ik een arts heb gevonden die mij wel geprobeerd heeft mij te helpen. Of dit zin heeft moeten we nog afwachten.

In iedergeval als deze regering zijn zin krijgt zal ik volgend jaar in de WW tercht komen en dan waarschijnlijk..........NIETS MEER!!! Zelfs geen bijstand want mijn vrouw werkt partime!

Ik zie de toekomst zeer duister in want ik denk namelijk niet dat mijn rug weer zo belast zal; kan gaan worden als voor drie jaar geleden! Wat dit inhoudt weet ik niet maar ik denk dat wij hier aan de bedelstaf zullen geraken, mocht ik niet in staat zijn om te arbeid te verrichten. Of ik ooit nog mijn beroep kan uitvoeren? Waarschijnlijk niet! Ik ben 42 en zit al vanaf mijn 18de jaar op "de weg" heb dat altijd met ontzettend veel plezier gedaan en idd. ik heb veschrikkelijk veel geld verdient!
Als internationaal vrachtwagenchauffeur kon je een paar jaar geleden nog een "aardige" boterham verdienen ( FL. 6750, - per 4 weken!) Helaas zit dat er niet meer in!

Ik hoop dat er voor mij een oplossing komt, zodat ik nog altijd enigsinds waardig door het leven kan gaan.
Misschien krijg ik nou ook eens geluk en kan ik daadwerkelijk na een goede revalidatie weer achter "die grote hoepel" kruipen! Anders denk ik dat het wel eens helemaal afgelopen kan zijn. Ik niet alleen want hoeveel mensen zijn er niet die zo zitten als ik? Ik neem aan een heleboel!!

Ik hoop niet dat jullie mij zielig vinden ofzo. Ik zeg hier alleen dat deze regering er voor zorgt dat je als WAOer je geen normaal leven er op na kan houden!
"Kwaliteit van Leven". De laatste drie jaar totaal niet!!!

Boudewijn
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-09-2004 19:45

Boudewijn,

Zeer rot voor je! :(
Ik ben er ook bang voor, dat het met dit kabinet totaal uit de hand loopt.
Ben je arbeidsongeschikt, dan word je hier de dupe.....! Ik heb het gevoel
dat je als "zieke"in Nederland gestrafd word!
Oh ja.....gaan de heren ministers ook door werken tot hun 65 a 67....? Ze
denken geen eens aan mensen met een zware baan, een stratenmaker is
met z'n 55ste al wel aan z'n tax; als het al niet eerder is bij sommigen....!

groetjes Benny
Plaats reactie