VHS overzetten naar DVD ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

29-07-2004 22:36

Beste boarders,

Even een vraagje die eigenlijk niet echt thuis hoort op een carpboard, maar goed er zal hopelijk iemand zijn die mij hier een antwoord op kan geven
Hoe kan ik video's overzetten op dvd ? en wat heb ik daar allemaal voor nodig ?
Ik hoop wat te horen
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

29-07-2004 23:27

Ik zou het niet weten, maar je hebt een mooie karper gevangen zeg.....

Groet Mike
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

30-07-2004 08:25

Hiervoor zijn diverse mogelijkheden.
Je zou je videorecorder op je PC kunnen aansluiten en zo een mpeg maken en op DVD branden.
Nog handiger is, als je een Videobandje van een digitale of HI8 camera hebt. Bij Objectief zetten ze dit dan voor een paar euro's op DVD.

Groeten Pascal
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

30-07-2004 09:50

Je kan het op 2 manieren doen:

1.
Je kan een digitale videocamera kopen met een analoog in poort. (Heb ik 2 jaar geleden gekocht)
De bedoeling is dat je dan de video aansluit op de digi-cam, en dan vanaf de digi-cam op de PC zet. (via de firewire aansluiting)
Met eenvoudige software zet je deze beelden om naar MPG2 DVD formaat.
Het resultaat: Een 1 op 1 kopie van origineel zonder kwaliteits verlies.
Uiteraard moet je ook een DVD brander hebben.

2.
Of koop een DVD recorder en je bent gelijk klaar. (heb ik ook)
Als je een DVD recorder koopt, neem er dan gelijk één met firewire aansluiting, want als je ooit nog eens digitale video recorder koopt kan je die omzetten naar DVD zonder kwaliteits verlies.

Wat Pascal zegt is ook een optie maar dat zou ik niet doen.
De kwaliteit is niet om aan te zien, tenzij je een dure Capture Card aanschaft voor in je PC.

Gr. John.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

30-07-2004 18:02

optie 2 dus :wink: , maar dan moet je dus je dvd recorder op je video aansluiten en dan play en record ?
Gaat dat zo gemakkelijk ? :oops:
Ik heb het ooit eens anders om geprobeerd, dus een dvd naar een video maar dat werkte niet

Maar via je pc dat kan niet ? dus je video aanluiten op pc ? ik hoor het wel weer
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

30-07-2004 18:49

[quote="Bart-Jaap Koorn"]optie 2 dus :wink: , maar dan moet je dus je dvd recorder op je video aansluiten en dan play en record ?
Gaat dat zo gemakkelijk ? :oops:
Ik heb het ooit eens anders om geprobeerd, dus een dvd naar een video maar dat werkte niet

Maar via je pc dat kan niet ? dus je video aanluiten op pc ? ik hoor het wel weer[/quote]

Idd Bart-Jaap.
Je sluit de video aan op de DVD recorder, druk de video op start en de recorder op Rec, en voila u heeft een DVD.
Simpeler kan het haast niet.
En trouwens de DVD recorders zijn niet eens zo duur meer tegenwoordig.
Je hebt al X-merken voor ongeveer €229,- .
Ik heb een Sony en die zijn heel goed, eveneens als de Philips.

Dat het jou niet is gelukt om DVD naar video te kopieeren is heel simpel te verklaren: Bijna alle DVD's tegenwoordig zijn macrovision beveiligd.
Als je ze kopieert heb je wel geluid maar geen of slecht beeld.
Als je een originele DVD wilt kopieeren zal je dat via de PC moeten doen, en dan moet je met aparte software de macrovision eruit halen.

Gr. John.
Reinder van Lune

02-08-2004 08:40

Laat het gewoon bij de hema doen.
http://www.hema.nl/Hema/page.asp?product_id=1352

Ik heb alles wat ik op video had gewoon weer gekocht op dvd, want de kwaliteit is altijd minder!
Plaats reactie