nachtvissen: wat allemaal meegemaakt ?

Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

23-07-2004 21:20

niels,

Volgens mij heb je zelf stiekem zitten blowen ofzet jij je tent altijd in het donker op :roll:
En waarom ze in het water zochten snap ik ook niet maar ze zullen op het land wel niks gevonden hebben.

mvg,pieter
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

23-07-2004 22:05

Pieter,

Nu moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet meer vis met een tent. Het enige wat ik nog ving waren tentharingen...... Shit, daar ga ik weer... :D

Nee, nu even serieus. Het vissen met een tent heb ik eigenlijk nooit zo geweldig gevonden. Simpelweg omdat ik dan teveel mis aan de waterkant zoals bv draaiende of springende vissen of gewoon een mooi vogeltje. Gewoon een good old wavelock-pluutje volstaat al voor mij. Je zult versteld staan wat je alleen al van observeren kunt leren. Wat je dan weer kunt omzetten in meer vissen op de kant.

Voor de rest zou ik zeggen.... Peace man 8)
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

25-07-2004 13:00

Zat afgelopen nacht ook te vissen op een water hier in de buurt en werd in mijn slaap gewekt door een pieper. Ik dus denken dat ik beet had maar bij de hengel aangekomen bleek het een egel te zijn die tegen mijn lijn lag. Dit is overigens al de tweede keer dat ik dit mee maak op dit water.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

25-07-2004 14:27

Misschien moet je dan je hengelsteunen wat hoger afstellen en/of je swingers wat hoger in de lijn hangen...?

vr gr Sjoerd
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

25-07-2004 16:04

Zou idd een oplossing kunnen zijn maar opzich is het niet zo'n probleem om dit heel af en toe (tot nu toe dus 2 keer) mee te maken. Het is namelijk niet zo dat hij de lijn beschadigd heeft en na een tijdje stil te hebben gelegen is hij ook weer vertrokken. Het leuke ervan was dat toen hij net 10 min weg was de hengel weer afging en toen was het dus wel raak en deze keer geen egel.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-07-2004 14:37

Je lijn per ongeluk naast de optonic leggen, een run van een boot krijgen, er met drie man doorheen slapen en de hengel terugvinden met de molen om de optonic geklemd en de spoel leeg.
oef... :oops:

Een vismaat die nadat je een kwartier ervoor hebt gebeld om te zeggen dat je er aankwam nog steeds met zijn vriendin ligt te neuken :roll:

Een andere vismaat die een run krijgt en op het moment dat je hem met zijn hengel in je hand wakkermaakt om hem te vertellen dat ie beet heeft stug beweert dat dat niet kan. Hij kwam er pas uit toen ik em aanbood om de hengel dan maar los te laten :P

In de buurt van Almelo controle krijgen van meneer "motormaus". Alles in orde, maar toen hij probeerde weg te rijden op zijn crossmotor ging hij vol onderuit :D
Gelukkig alles in orde (hoewel sommige mensen daar misschien minder blij mee zijn)

Op KSN kampen gebeuren ook gekke dingen.

Robin de Ronde die door een run van een boot heen slaapt en pas wakker wordt op het moment dat je in een sprint om zijn hengel te redden in het voorbijgaan zijn kussen onder zijn hoofd wegtrekt 8)

Terwijl je op de allerlaatste nacht nog wakker in je tent liggen opeens een run horen gaan. Het gaat maar door en gaat maar door. Voel je hem aankomen? Het was niet mijn eigen hengel, maar het viel me opeens op dat het wel erg veel op een delkim leek. Toen hoorde ik dat het uit onze hoek kwam. Eerst dacht ik nog aan de overkant, maar ik hoorde hem duidelijk van rechts komen. Even een sprintje ingezet, toen bleek dat jeroen beet had terwijl hij wakker in zijn tent lag in de volle overtuiging dat het één van mijn hengels was. Heb maar even voor hem aangeslagen, en guess what, het was een brasem :lol: Zelfs Stefan, die toch een heel eind verderop zat, kwam er al aanlopen met de vraag of een van ons beet had en of we er altijd zo lang over doen.

Verder was er nog iets met een nep run en veel mensen die door runs heen slapen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Dorus Prins
Berichten: 14
Lid geworden op: 26-02-2004 21:15
Locatie: Noordwijk

16-08-2004 00:52

Dit gebeurde overdag. Ik zit te vissen aan de bosbaan en om ong. 11 uur in de ochtend zat ik een beetje te doezelen, tot ik ineens een harde klap hoor achter me. Er reed een grote shovel langs van de gemeente. Zo'n ding maakt weleens meer herrie dacht ik. Totdat de jongens naast me ( bedankt nog gasten) riepen dat er iets met mijn auto was gebeurd. Ik kijken. De shovelchauffeur inmiddels ook gestopt. Had de goede man met zijn wielen mijn hele zijkant in elkaar gereden. Kan gebeuren toch? doet hij ook niet expres. Dus ik sta met hem te praten en te kijken naar de schade, ( zijn motor stond nog te ronken) hoor ik toch een fluittoon. Ik kon het niet thuisbrengen vanwege de herrie van die shovel. Had ik toch een megarun, ik rennen, mis, shit. Afijn schadeformulieren ingevuld en mijn hengel weer terug op de pod. Ja dan maar even een illegale buitenplas doen. Bij het eerste straaltje weer dezelfde mega run, alleen op mijn andere hengel deze keer. Die was wel raak.
Moraal v.h.verhaal; Een geluk bij een ongeluk.
ruim altijd je zooi op
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

16-08-2004 02:33

een nachjte vissen eerste nacht op stoeltje slapen en 2de nacht je onthaakmat te gebruiken als kussen dus lekker op de grond.

krijg midden in de nacht een run pak terwijl dat ik opspring zeg ik tijfus daar gaat me slaapplaats.

en me neef maar lachen. had het zelf niet eens door dat ik het gezegt had :lol:
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

16-08-2004 21:51

Euhm om 1 uur in de nacht wakker worden gemaakt door een 1 of andere maloot die ging vragen of we al wat gevangen hadden,

We (m'n vismaat en ik) hadden net een karper terug gezet, hengels opnieuw ingegooid (ik was trouwens snipverkouden en gigantisch moe) lag net een 5 of 10 minuten in me nest en de volgende karper zat al weer aan m'n aas te lebberen (mooie schub van 28 pondjes!) Hier zat ik overigens niet mee :D maar ik was wel zo suf als wat..,

M'n vismaat kreeg een run om 3 uur in de nacht, hij blijft relaxed door slapen en ik vlieg half over de kop door de tent heen door een gigantisch kleine opening in de tent met m'n slaapzak en lig/zit daar half uit m'n slaapzak met een hengel in m'n hand met een vis d'r aan te stuntelen om uit die slaapzak te komen (is wel gelukt :P) komt m'n vismaat d'r 20 seconden later aan kakken om het ff over te nemen!!

Naja dat was 't wel zo'n beetje, heb nog niet zo heel veel nachtsessies achter de rug!
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

17-08-2004 10:09

aan het vissen in het lage bergsche bos...hoor je ineens allemaal gekraak achter je in de bosrand...bleek dat er s'nachts (!!) 2 schotse hooglanders (uit de kluiten gewassen stieren) aan t ''stoeien'' waren... die beesten zijn behooorlijk groot en sterk...dus ik was niet helemaal op mn gemak... :)
Gebruikersavatar
richard de bruijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-06-2004 13:20
Locatie: capelle aan den ijssel

17-08-2004 12:26

men vismaat heeft een keer het volgende gepresteerd. Hij kreeg midden in de nacht een run terwijl hij in zijn tentje lag te pitten! Toen hij enkele seconden later buiten met een kromme hengel in zijn hand stond, was heel de tent nog afgesloten. Hij was met slaapzak en al, als een slang onder de ingang van zijn tent doorgekropen!
Ik wist niet een dat dit mogelijk was.

Zijn vage, maar snelle actie resulteerde wel in een karper!!

Gr. richard
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

17-08-2004 13:06

- Gaan zitten en niks geen vis verwachten........En je eigen toch helemaal klem vangen :D

- Liggen te slapen, je maat een run krijgen en je ziet je vismaat voorbij jou tent rennen en jou hengel aanslaan.....en verbaast vragen waarom??? :roll:

- Dat je vismaat heel het water bijelkaar snurkt terwijl hij nergens last van heeft :roll:

- Na een lekkere nacht snurken in de ochtend een run krijgen en met een slapende been naar je hengels toe strompelen :lol:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

17-08-2004 15:10

ik heb een tijdje in almere gewoond en ben daar ook regelmatig wezen nachtvissen. Je hebt daar alleen zulke rotbeesten vanaf eind juni. Miljarden muggen die ongelooflijk agressief zijn en in je ogen, mond, neus en oren gaan zitten. Verschrikkelijk. Een keer was het zo erg dat mijn vismaat naar huis is gegaan en ik heb de hengels maar ingedraaid en ben gaan slapen.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-08-2004 16:29

We waren op een vaart aan het vissen, komt er in het donker een vrouw
aan fietsen, en gaat gehurkt naast de lantaarn paal plassen. :D Ze had
ons niet gezien, omdat we achter wat bomen/struiken zaten.
Je vader komt even kijken, wil even met een vast stokkie vissen, wil op
de klapstoeltje gaan zitten; stoeltje klapt dubbel en pa ligt in het water! :D

groetjes Benny
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

18-08-2004 09:57

wat schoon vrouwenvolk zien passeren in hun bloten
Gebruikersavatar
John Vink
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-08-2004 15:35
Locatie: Rotterdam-Zuid

18-08-2004 15:48

Datzelfde heb ik ook met een maat meegemaakt, al was het ergens in de 80's.

We zitten te vissen in een wiel ergens in Alblasserdam en ineens midden in de nachts horen we een raar gegiechel dichterbij komen. We pakken beide een steun uit de grond (voor het geval dat) en gaan op onderzoek. Op de plek aangekomen (een strandje vlak naast onze stek) zien we ineens een schone spiernaakte dame (een beetje onder invloed) uit het water komen en glimlachend onze richting op gelopen.
Ik begon zelf ook te glimlachen, maar helaas kwam vlak daarna haar vriend ook uit het water het strand opgelopen :( .

Ik heb die nacht voor de rest niets gevangen, maar m'n maatje ving nog 2 hele mooie schub's :lol:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-08-2004 16:36

Was ik dat? Had jij niet iets met een labrador hahahaha.

Alles goed John? Lang geleden?

Die schub is trouwen wijlen :cry:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
John Vink
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-08-2004 15:35
Locatie: Rotterdam-Zuid

18-08-2004 16:48

Dat was jij Klaas en het is zeker lang geleden.
Jammer dat die schub dood is, maar er zullen er ongetwijfeld meerdere van dat formaat uitgehaald zijn. (ben er alleen al zo'n 14 jaar niet meer geweest)
Ik heb trouwens nog wat dia's van lang geleden van jou met een paar van onze grote vrienden.
Al veertien jaar vis ik niet meer, maar ik kwam het één en ander op het net tegen en nu begint mijn bloed weer te kriebelen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-08-2004 01:23

John,

Heel simpe': gaan!!!

In elk geval hebben we in oktober/november weer een regio meeting. Gewooon een keer komen.

MVG

Klaas
kherik@chello.nl
pepijn swagemakers

20-08-2004 15:12

's ochtends door je maat die eerder wakker is worden geroepen met de mededeling dat de lijnzwemmers van een kwartier terug geen loze piepjes waren , en dat je hengel2 meter verderop ligt :-?

met de vis was overigens niks aan het handje, was gewoon gaan liggen na een tijdje omdatie geen weerstand mer voelde(krijg je als je tegen de dresuur met een run rig vist).
Was overigens wel de vis die ik op dat water wilde vangen, op de eerste nachtsessie meteen prijs :D een mooie spiegel van net geen 20 pond, die als kweekvisje uit frankrijk is meegenomen :roll:
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

20-08-2004 16:19

he pepijn
wat is een runrig?
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

20-08-2004 22:47

Heeft weinig met het nachtvissen te maken, maar goed, wil het jullie toch niet onthouden.

Enkele dagen geleden ging ik samen met een vriend lekker relaxt op een pitoresk vennetje vissen. Eenmaal aangekomen besluiten we op de invalidenplek te gaan zitten. Niks geen problemen, en heerlijk om te zitten. Alleen wel een nadeel dat we de steunen niet de grond in kregen. Dan maar tegen het hekje gezet, ging ook goed.

Na een half uurtje krijgt mijn maat beet op zijn linkerstok. Lekker drillen, en ik zet sociaal zijn andere stok met de top onder water, krijgen we tenminste geen problemen. Enkele seconden later schiet deze echter met een noodvaart het water in.......

Ik spring erachteraan, gewoon het belenspoor volgen. Jezusmina, wat gaat die vis hard. Inmiddels lig ik met kleren aan in het midden van het water, en zie niks meer.

Klotezooi, dit is echt lullig.................

Ik zwem terug en kom erachter dat ik door drie meter takken gesprongen ben, kan amper meer terug. Mijn maat stond nog steeds vcerbijsterd, stok weg en ik er meteen achteraan, bleek er echt geweldig uit te hebben gezien........

Maar ik voel het dus als mijn schuld, en besluit om met mijn schepnetsteel te gaan dreggen, om allesnog te redden.

Ik duik, blijkt een zuigende prutbodem te zijn, verzuip bijna, kom proestend boven, en schop al spartellend mijn carbonnen exclusieve schepnetsteel diep de vlas/prutbodem in.

Een kwartier duiken levert niks op. Balend dus de kant weer op, bibberebd in t boxershort....

Echt nog nooit zoiets absurts in zo'n korte tijd meegemaakt. T was gewoon te bizar. Waarschijnlijk was de baitrunner dichtgeklapt. Kan gebeuren. Jammer.

We hebben ons echter wel helemaal kapotgelachen :D

La vita é bella, Erik
Roderik van Vliet
Berichten: 25
Lid geworden op: 08-08-2004 17:24
Locatie: Rockanje

21-08-2004 12:31

savonds zitten te vissen, wat krakende takken achter je horen en ineens een kudde wilde koeien weg zien rennen !

met stromende regen in een open tent liggen en de volgende dag wakker worden alles maar dan ook alles zeiknat, en een eigen meertje in je tent hebben :lol:

bij het zuiderdiep zitten snachts en ineens een grote jeep horen, een maat begint verhalen te vertellen over lijken dumpen bla bla, hun gingen kijken en ik bleef bij de hengels, ineens 3 man gillend voorbij zien rennen, 1 sprong het water in, 2 in de tent, jeep achter hun aan !
Ik kijk verbaasd op en zie 2 man keihard lachend in die jeep zitten

En later iedereen beweren dat ze niet bang waren maar ze gilden als wijven :lol:
nick koppers
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-10-2003 01:00

21-08-2004 22:11

een vismaat die zijn boilienaald in zijn vinger steekt en vervolgens volledig van zijn patje gaat... :o

echt niet grappig (op dat moment)... :wink:
Gebruikersavatar
olgaah grootenboer
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-08-2004 12:51
Locatie: paradijs

24-08-2004 19:43

ik ging vlak voor het donker mijn hengels opnieuw uitwerpen.dus ik doe aan mijn eigen kant tegen de rietkant aan.dus ik werp hem daar naar toe wil ik hem rustig uit de grond trekken blijk ik vast te zitten in het riet en ik maar trekken,totdat me lijn brak.ik dag ik doe gewoon mijn broek uit en loop rustig naar me plekje waar ik vast zat ik alles terug :Dik loop terug zie ik opeens een bever op me tent zitten donderd die bever van me tent af.komt die bever op me afgerent ik schrik me te pletter me broer en ik hebben ten echt zo hard gelachen dat ik nog bijna omviel in het water

mvg,

olgaah
Olgaah is op het board geweest!!!!!!!!!!