Vervoer van mensen onder de 18

Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

19-07-2004 17:42

Goedenmiddag,

Ik zat me af te vragen hoe het met jongeren onder de 18 zit qua vervoer. Bij ons ligt het karperwater niet voor de deur dus moet ik me laten brengen, een viskar heb ik niet. Mijn ouders doen daat heel moeilijk over, net als over nachtvissen. Ik heb dus 2 vragen,
Hoe vervoeren jongeren zich over langere afstanden?
Hoe staan jullie ouders tegenover nachtvissen?

(misschien heb ik hier nog iets aan bij mijn ouders :lol: )

Alvast bedankt!

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

19-07-2004 17:50

hallo pim,

Ik heb een grote viskar waarmee ik heel veel mee kan nemen. En eerst zeurden mijn ouders ook over nachtvissen maar ik zeurde heel erg, haalde goede cijfers op school en maakte duidelijk dat er weinig kan gebeuren en nu mag ik in de vakantie 5 nachten per week en met school 1 of 2 nachten.

mvg,pieter
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-07-2004 18:03

Pim,

ik mag dan 36 zijn, maar ben zowat m'n hele vissersleven met de fiets naar het water gegaan.

Probeer eens een fietskarretje te regelen via marktplaats of zo. Koppelstukjes zijn verkrijgbaar bij Halfords (7,50)

Dan komt de kunst van het weglaten. Neem alleen het noodzakelijke mee. Als er in de buurt van je stek een kraan met drinkwater beschikbaar is, dus lege flessen mee. Niet teveel lood etc.

Ik kan in/op m'n karretje al m'n spulletjes meenemen en daarbij nog voldoende proviand om het een klein weekje aan de waterkant vol te houden.

Wat betreft je ouders: zelfde probleem had ik dus zo'n dikke 20 jaar geleden. Veel zeuren en wel zorgen dat je presteert op school. Helpt big time! Neem ze een keertje mee om te kijken of zo.

succes ermee

Mitsz
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-07-2004 18:15

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-07-2004 18:29

Ik ging vroeger met mijn vismaat op 1 fiets vissen met al onze zooi voor een weekend sessie.
Van Nieuwegein fietste we naar Tul en Twaal, dat was pas zweten!

Later gingen we allebei op onze poechie vissen.
Ook wel gelachen met al die zooi.
Het is en blijft een hele opgave als je geen auto hebt.
Gelukkig heb ik vanaf mijn achtiende mijn rijbewijs en een auto.

Zelfs in mijn blitse levensvase (wou ik de binkie uithangen) ging ik vissen met mijn verlaagde BMW 3.25I 6 cilinder.
Tjonge jonge, zat ik een paar keer met mijn bodem vast op het ruige vis terrein.
Ook een paar keer op een boer zijn terrein aan de Lek vast gezeten in de modder.
Als ik een beetje had nagedacht had ik dat toen ook wel kunnen verzinnen.

Ach ja, al met al heb ik een hoop leuke herinneringen aan het vervoeren naar het water toe.
Het hoort er allemaal bij Pim :wink:

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

19-07-2004 18:55

Over paar maandjes ook een brom mobiel, maar eerst maar eens een kar vinden waar ik geen 60 kilometer op hoef te rijden. Het nadeel bij mij is dat mijn vismaat al helemaal niets mag. Maarja, goed zeiken helpt wel, tenzijn je(in mijn geval) een slecht schooljaar achter de rug hebt...
Voer en vang!!!

I love BTW
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-07-2004 19:01

Goddomme, wat herken ik dit allemaal!

Zal even in het kort uitleggen hoe ik dit aangepakt heb.

Ik viste vroeger met n goede vaste vismaat. Deze mocht alles, en in vergelijking tot hem , mocht ik niks (is kort door de bocht, maar om ff weer te geven).
Samen viste we wel eens een visnachtje.

Toen die vismaat stopte, toen hij (en ik) 15/16 waren. Ging ik alleen vissen.
Gelukkig ving ik overdag de vissen wel. Ik zeiken, zeiken, dat ik alleen mocht vissen.
Mocht ik eindelijk allleen.
Zal je denken "dan ga je meteen!" . Niet dus!
Hebh om alles kort te houden 4 halve nachtjes gevist. dwz midden in de nacht opruimen, omdat je je zelf helemaal gek maakt!
En ik vis nog altijd voor de lol en ben er mee gestopt.
Begin dit jaar heb ik me voor genomen om die nachtjes door te vissen :D

Heb nu dit jaar denk ik nog maar 7 nachtjes alleen gevist. Maar het begint mij te bevallen. Even als het alleen dagjesvissen. Dat beviel en bevalt mij wel!

Dus jongens, gewoon de tijd geven bij je ouders. En lekker overdag vangen.

Een leuk steuntje in de rug, wist je dat de meeste karpers op de meeste wateren (geen moeilijke watreren dan, maar dan nog) gewoon overdag gevangen kunnen worden!!!
Dus niks geen gesleep met die tentjes en stretcher. Lekker actief overdag vissen jongens!

Succes

Frank
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

19-07-2004 21:50

Hmmmm, maar ik vang nou eenmaal in de vroege en late uurtjes veel beter, want soms mag ik weer tot een beperkte tijd, dan gaan we om 4 uur naar het water, waarom niet de hele nacht? Zeggen ze het volgende: Het is niet dicht bij huis dus als er dan wat is (onderbreking: ga ik naar buurtbewoners). Maar ze vinden het "eng en gevaarlijk" om me nachten te laten draaien. Vaag, met een mobiel en maclight kan er niet veel mis gaan zeker niet in Friesland, waar heb je het nog over. Ow, ik mag trouwens wel nachtvissen op water waar geen karper zit!(dat ligt op 10 meter loopafstand).

Met treurende groet,

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
kenneth pepels

20-07-2004 10:01

Hallo,

Naar de wateren hier in de buurt ga ik gewoon met men eigen viskar.
De wateren die wat verder weg liggen vraag ik of men ouders me willen brengen en meestal heb ik het geluk dat ze dat ook nog willen.

groetjes kenneth
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

20-07-2004 10:57

Je kan wel van geluk spreken ja
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

20-07-2004 19:50

Ben onderhand 19 jaar maar nog niet in het bezit van een rijbewijs(ben bezig :wink: )

Ik ga iedere sessie met m'n viskar naar et water :-?
Begin het wel beu te worden onderhand maarja......niets is voor niets he! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

20-07-2004 19:56

TIP: KRANTENTAS........hierin kan je je hele hebben en houwen in transporteren.........
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

20-07-2004 21:10

Gelukkig viste ik nog niet op karper toen ik nog geen 18 was.

Ik ging toen op m'n fietsje naar Madestein of 't Westland in ;

Viskoffer achterop onder de snelbinders,
hengels en schepnet aan je frame vast maken met touwtjes,
hopend dat de dop van je vaste stok er niet af viel zodat je hengeltoppen naar voren schoten bij een noodstop,
stoeltje ook vastknopen aan het frame vd fiets ( fiets NIET lekker )
pukkel om de nek met daarin wat te eten en een blikje appelcider....

Nu als karpervisser gaat dat echt niet meer ,
heb al een aanhangwagentje nodig om alles mee te slepen onder het motto ;
beter mee verlegen als om verlegen !

En vanaf morgen ; Leve de bestelbus :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

21-07-2004 11:50

Pim,

Ik neem alles mee in een bolderkar, ook al moet ik eens 3 km lopen ik doe het toch. Het hoort er een beetje bij. Als je er koop koop dan wel een breede anders past je strechter er niet in.

Ik mocht toen ik 12 was al nachtvissen maar ik heb hele makkelijke ouders en me vismaat is bijna 2 jaar ouder dus dat ws ook al een voordeel een ouder iemand bij je hebben.

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je gaat nachtvisse, denk daar maar eens aan.

Zoals jij zegt ligt het water niet naast je huis dus als er wat gebeurt kunnen ze niet zo ff komen.
Ik vis op een water waar het rustig is en dat nog geen 500 meter van me huis af ligt. Dan heb je natuurlijk al een grotere kans dat je mag en dat ze er minder moeilijk over doen omdat ze zo bij jou zijn als er wat gebeurt.


mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

21-07-2004 14:31

ik rij ook nog met mijn viskar rond. Jammer dat ik hierdoor redelijk beperkt ben want in dit heuvelachtige landschap ben ik nie van plan verder dan 10 km daarmee te rijden :)
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

21-07-2004 22:28

Ik neem alles zonder kar op de fiets mee maar vis geen nachtjes...

Hengels, paraplu, steunen, net enz. gaan allen in het foudraal.

Stoeltje heeft een eigen foudraaltje wat ook om mn nek kan

Een grote eastpak rugzak transporteert kleine benodigdheden, aas, piepers en eten.

de onthaakmat (piepschuimmodel :lol: ) heb ik in mn rechterhand en de linker stuurt.

Het duivenvoer of de rubberboot komt op de snelbinder 8)
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

22-07-2004 00:19

fietse desnoods 2x en me laten brengen.
en me ouders me moeder vind het altijd wel goed me pa heeft er zo ze twijfels over maar ik zeg gewoon ma ik ga visse Xie je morge wel weer en weg ben ik.
ps.vette thomos :D
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Hugo Zonneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-07-2004 09:04

22-07-2004 21:52

Laat me brengen door m'n eigen ouders of die van m'n vismaat. Ze vinden het meestal niet leuk als ik weer een week of langer weg ben (hou niet van opruimen en opzetten dus ik ga altijd minimaal 5 dagen.;) En daar aan de waterkant zit. Maar ze willen nog wel eens even langs komen wippen (meestal op verzoek van mij om een berg voedsel langs te brengen).

Ik heb wel een scooter, maar nog geen viskar. Binnenkort ga ik ook een tomos (oid) + viskar kopen iig. Ben ik niet meer zo afhankelijk.
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-07-2004 22:03

Een skippybal?
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
pepijn swagemakers

23-07-2004 12:07

Je kunt natuurlijk ook zelf een kar maken,gewoon van hout een bak maken, stang er onder (laten) lassen die als as kan dienen, 2 oude wielen van een kinderfietsje van het grofvuil of van een bekende, stang er aan lassen, verbindingkje en klaar

als je iets technischer bent kun je ook en alu frame van een bak maken en daar plastic platen tussen maken, dat heeft mijn maat ook, heel stevig en ook niet te zwaar.

Als je goed kunt lassen, of iemand kent die dat kan, kun je ook een kar maken de ijn feite een raamwek is van buizen, met alleen een houten bodem en verder alleen buizen.

om dan nog wat ruimte te sparen kun je boven op je kar ook nog een constructie maken waar je foedraal op kan liggen, zodat je de ruimte in de kar zo goed mogelijk kan benutten.

neem ook niet overdreven veel mee, en probeer compact te pakken. ik heb bijvoorbeeld een foedraal waar veel vakken in zitten, daar zitten dus naast mijn hengels en schepnet ook mijn rigwallet, tacklebox, haakaas, fototoestel en nog wat klein spul in.
basie lengemann
Berichten: 44
Lid geworden op: 25-01-2004 18:50
Locatie: Geljxd
Contacteer:

23-07-2004 13:39

voor wateren in de buurt neem ik mijn spullen gewoon op de fiets zoals simon al zij . voor wateren die wat verder weg liggen ga ik meestal met de auto ik ga dan meestal mee met men vismaat . En voor het nachtvissen word ik meestal gebracht door men moeder :D .
Laatst gewijzigd door basie lengemann op 01-06-2011 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm on my way!!! it was just a speed bump not a stop sign!
Davey heimen
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-11-2004 16:13
Locatie: Herwen

07-01-2005 18:56

Ik ga altijd met mn citta + viskar naar het water toe ik krijg al mn spullen makkelijk mee omdat ik een redelijk grote viskar heb die je met de fiets niet echt vooruit krijgt:p Dit is wel relaxed en zo heb je ook geen gezeur van je ouders als je een keer op een zondagmorgen vroeg wil gaan vissen.

gr Davey
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

07-01-2005 20:10

Pim,

Ik ga normaal gesproken ook altijd met de viskar, maar sinds dat ik een voerbootje heb laat ik me meestal brengen...(misschien heb ik het gewoon getroffen met mn moeder? :D )
Nog 6 maandjes en dan mag ik ook eindelijk een poging doen om dat roze papiertje te behalen. :o :D

MVG Patrick
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-01-2005 16:36

Voor dagjes past bij mij alles altijd makkelijk in mijn fietskar, alleen op extreem moeilijk berijkbare plekken stouw ik mijn fietstassen vol en fiets ik met een grote tas en een ofudraal om me nek. Voor korte nachtjes is het enige wat ik extra mee moet nemen een slapzak en eventueel wat extra eten, ik slaap bijna altijd onder een paraplu. Voor langere sessie wordt mijn kar ongeveer een halve meter hoger door alle zooi die ik er extra bovenop pak. Dan komen mijn fietstassen ook weer lekker vol te zitten en heb ik soms nog een grote tas (voor de boot) om mijn nek hangen. Ik laat me vrijwel nooit brengen, daar zijn mijn ouders ook niet zo happig op. Voor een paar nachtjes fiets ik trouwens rustig 15 km als daar een mooi water ligt, voor dajes heb ik ook wel eens 10 km gefietst. Ik heb nooit moeite gehad met een eindje fietsen, zeker 's morgens vroeg vind ik het vaak heerlijk om op mijn gemak naar mijn stek te rijden.

Ik zat mijn eerste nachten geloof ik toen ik een jaar of 13 was. Toen nog altijd met een oudere vismaat erbij of op een campingvijver hier in de buurt. Tegenwoordig vis ik ook op andere plekken regelmatig alleen nachten, al moet ik toegeven dat mijn ouders de eerste keren dat ik dat deed vrijwel nooit wisten dat ik alleen zat, meestal had ik met een maatje afgesproken en ging ik gewoon als hij niet kon. Ik heb trouwens vaak genoeg het probleem gehad dat mijn maatje niet mocht en ik wel. Lang doorzeiken, zelf met die ouders gaan praten om de veilige situatie uit te leggen enz hielp op de lange termijn wel. Verwacht maar niet te snel succes, maar bedenk wel, hoe vaker het lukt hoe makkelijker het gaat worden omdat de ouders eraan wennen.
De mensen hier die vaak uitgaan of uitgingen kunnen zich misschien ook nog wel herinneren hoe dat ging. Eerst moest je om twee uur thuis zijn en zat mams altijd nog beneden te wachten, na een tijdje wordt die tijdsafspraak versoepeld en slapen je ouders al als je thuis komt.
Trouwens nog één ding over het zelf maken van fietskarren: Vergeet die assen maar, dat is het moeilijkste systeem wat je kan gebruiken. Een normale as zal namelijk onder het gewicht van die ingepakte fietskar en de klap die hij krijgt bij hobbels en kuilen vrij snel breken. Je hebt al snel een 20mm as nodig en daar moet je in veel gevallen een speciale naaf voor laten maken. Zo wordt het geheel een stuk ingewikkelder en als je niemand kent die het voor je kan doen ook een stuk duurder. Een stel simpele maar stevige beugels aan de zijkanten kom je veel verder mee.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

09-01-2005 11:19

Ik heb een vismaatje van 21 en die heeft een auto dat is dus wel makkelijk en als hij niet kan, brengen me ouders me naar een water.
Ik mocht vanaf mijn 13e alleen nachtvissen.
Maar dat komt...ik woon in een dorpie waar echt nauwelijks iets gebeurt...
FCG, Trots van het Noorden!