wk karpervissen DreamTeam

Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-07-2004 09:33

Om te beginnen, wil ik even kwijt, dat karpervissen-indien ik in deze posting mezelf mag vertegenwoordigen-niets met dit soort wedstrijden heeft te maken, maar...

Als je in de positie zou zijn om een team samen te stellen voor het wk, welke vijf vissers zou jij opstellen voor dit evenement? waarom?

water is nog niet bekend .

Ben zeer benieuwd naar jullie reacties

Mitsz
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

09-07-2004 10:13

He Mitsz,

Als eerste zou ik natuurlijk mezelf selecteren en mijn vismaat, verder denk ik aan Piet Vogel, onze trouwe boarder Wil en A. Terlouw....

Op zich toch wel aardig om zoiets een keer mee te maken, veel hangt toch af van een stek die je krijgt toegewezen bij een loting!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-07-2004 10:18

Hoi Marijn,

dank voor reply, kun je er ff bij zetten waarom je deze mensen hebt geselcteerd. mbt bepaalde kwaliteiten etc

dank Mitsz
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

09-07-2004 13:58

Mitsz,

da's een goeie, maar goed.... Ik ga het proberen!

Als eerste mezelf: Da's helemaal een lastig omuit te leggen,maar goed, ik ga het proberen... Ik ben behoorlijk creatief en zal gedurende een sessie van alles proberen om vis op de kant te krijgen!
Zo vis ik nooit met hetzelfde haakaas, alle hengels krijgen een ander aas, bijvoorbeeld een boilie, een hazelnoot, of een tijgernoot. Voor de rest mogen andere maar beoordelen.

Wil: Aan zijn postings te zien weet hij waar hij het over heeft, ik zie hem geen postings kopieren van anderen, dus ik met Wil in je team neem je een hoop kennis mee.

Mijn vismaat: Die kan vreselijk goed en creatief koken... niet geheel onbelangrijk dacht ik zo.... Verder weet hij ook waar hij het over heeft, dus wat viskennis betreft nemen we weer een goede mee!

Piet Vogel: Gerespecteerde karpervisser die als pionier veel voor het hedendaagse vissen heeft betekend! Veel kennis van 'onbekende' wateren, waarin hij toch snel en goed kan inschatten waar de vis zich zal ophouden.

A. Terlouw: Hoef ik waarschijnlijk niks over te vermelden, 1 van de beste karpervissers van Nederland, dus dat geen kwaad voor het team...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-07-2004 14:08

Net zo serieus als ik het WK neem.

Moi, natuurlijk
Aart Lokhorst
Chris Bol
Willem Peters
Roelof Schut
Frank van Amerongen

Waarom?

Simpel. In elk geval een hoop lol, een goeie kok en iemand die op ons past en weer netjes thuis brengt. O ja en een roeier :lol:

6 zei ie. Shit. De famous 5 waren er ook 6 en anders ga ik wel voor spek en bonen mee.

MVG

Klaas
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

09-07-2004 17:07

Nou Klaas, ik zou Chris Boll toch niet selekteren. Is wel een goeie kok, maar als die aan de waterkant zit, dan denkt ie alleen maar aan slapen en vissen. Niet aan koken.
Maar ja, misschien is Chris ook wel een bolleboos bij de KSN!

Wiek
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

10-07-2004 00:21

ik zou m zelf mee nemen(uitstekkende kok :D )

frankie zou ik mee nem
koen voor het pen gedeelte
bertil(als die mee mag vanz e vrouw) voor de kunst aan de water kant.
me neef voor het roeien
jordy voor inzicht.

zo zou ik het wel aandurfen, maar of ik eeerste wordt?
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
jan van kranenburg

10-07-2004 02:32

Als 't pennen betreft, moet ik mezelf selecteren. Kun je gewoon niet omheen.
Jammer, maar helaas.

Koen Workels uiteraard; Jurgen ook een uitstekende optie. Jan Ververs mag absoluut niet ontbreken. De vierde en vijfde? Misschien jezelf, anders draag ik voor
Sjors Hempenius. Pannekoek en Frentrop als outsiders. Die laatse moet dan via de post worden uitgenodigd.

Wordt 't afstandvissen : dan moet je mij zeker niet nemen!
:D
mvg

Jan
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

10-07-2004 07:31

* Ik :lol:
* Mezelf :lol:
* De zoon van mijn vader :lol:
* De broer van mijn broer :lol:
* De man van mijn vrouw. :lol:

:D :roll: DREAM-TEAM :roll: :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2004 09:57

Ach Mitz,

Je mag jezelf vertegenwoordigen, maar de WK is gewoon onderdeel van de sport. Ikzelf heb er de instelling overigens ook niet voor. Hoe serieus je het moet nemen? Ach, het is populair om het niet serieus te nemen, maar het blijft een kans om de sport te promoten. Net als Carp in Zwolle, en dan doen we ook lekker mee. Zolang de sport gerespecteerd wordt is het mij best en doe ik mijn eigen ding.

Meer moeite heb ik met jouw dream team. Ik zoek naar karpervissers die de omstandigheden naar hun hand kunnen zetten. Die zullen er vast zijn in Nederland, maar bij mij is er geen blijven hangen. Wel wat grote visjes vangers, maar dat is weer een andere tak van de sport. Ik denk dat de Beats nu een goeie zou zijn. Wedstrijdvissers zijn doorgaans de betere vissers.

Bij gebrek aan klinkende namen ga ik voor onze Purmerenders van het WK 2003.

http://www.hengelsportcentrumpurmerend. ... amance.htm

Enig chauvinisme is mij kennelijk ook niet vreemd. Waarom? Zonder ze allemaal stuk voor stuk voor te stellen, die hebben tenminste de ervaring en nemen de sport serieus genoeg om ons land op gepaste wijze te vertegenwoordigen.

Groet, Kees
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

10-07-2004 11:15

Koppel 2 bestond uit drie Purmerenders t.w. [b]Jorgen Ouwehand [/b]en Leo Overmars met als bankrunner Maarten Brouwer

Kees, toch geen familie van??
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

10-07-2004 11:30

Kees, dit had ik van jou niet verwacht: "Ik zoek naar karpervissers die de omstandigheden naar hun hand kunnen zetten." Vind je dat niet een beetje te hoog gegrepen, de omstandigheden naar je hand kunnen zetten? Ik neem aan dat je hier bedoelt dat je vissers kunt onderscheiden in de mate waarin ze inspelen op de omstandigheden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2004 11:56

Ja Ron, inderdaad druk je het beter uit. Ik keerde het per abuis om en dan ga je de natuur veranderen. :roll:

Karpervissers die niet vastgeroest zitten in wetmatigheden maar inspelen op de omstandigheden. Die kunnen beroerd zijn, zoals mijn dream team ondervond. Tijd en plaats liggen bij wedstrijden nou eenmaal vast. En dat brengt mij op de volgende eigenschap. Volhardendheid, je niet laten afleiden ondanks het blanken. (Was niet alle landsvertegenwoordigers gegeven en is niet goed voor de sport.)

Natuurlijk is mijn zoon lid van mijn dream team. Zou het anders kunnen?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-07-2004 14:44

Nou Mannen,

mijn eigen lijstje dan maar. Moeilijk hoor.

-Evert Aalten, vanwege zijn wedstrijd ervaring. Evert is niet alleen zo succesvol geweest vanwege zijn voertje. Heeft een goed vermogen een water te lezen.

-Herman Koenen, volgens vele vissers de beste van Nederland. Hij zal er zelf wel geen zin in hebben.

-Jantje van Dooren, vangt op elke manier, overal en altijd karper. Drie jaar achter elkaar winnaar spiegelkarper project Amsterdam

- Vriend Sean, een "karperharker" van de bovenste plank. Vangt altijd en overal zijn (enorme) vissen

Met deze vier moet het lukken, dus kan ik zelf mee om de broodjes te smeren :D

Nu ik er over nadenk, lijkt het me toch wel een leuk idee om er een keer bij te zijn. Wat dacht je Kees? Teampje vormen?


groeten Mitsz
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-07-2004 15:39

Oooh das makkelijk,

Bart Janssen
Ray van den Bos
Thierry Stunnenberg
Evert Slappendel
Albert Buurman

Die namen zeggen jullie natuurlijk niks, maar mij heel veel! :wink:

Groeten,
Blank.
jan van kranenburg

11-07-2004 01:09

Mitsz,

Is het water inmiddels bekend?
Selecteren we "rig-artiesten" of "penkunstenaars"?

En Bart, je moet je keuze wel een beetje onderbouwen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-07-2004 07:54

Jan,

het water is nog niet bekend. Maar jij wordt m'n 5de man als je wil.

Wel eens een water gezien waar je niet uit de voeten kon met een penhengel?!

Zelf ben ik niet te beroerd om met het pennetje te vissen vanuit een bootje op de grotere meren.

Doe eens een voorstel mbt het te bevissen water
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-07-2004 11:35

Mitz,

Zullen we op zoek moeten naar een sponsor.

Het zijn koppels en je mag met 3 hengels de man vissen. Het maakt niet uit wie van de 2 de vis drilt. Dus als de partner van Jan maar de 5 hengels kan mannen, dan kan hij wel even pennen (in het vak). Maar wel in de buurt blijven voor als het druk wordt op de kant.

Groet, Kees
jan van kranenburg

11-07-2004 12:40

Mitsz, Kees e.a.

Dacht eerst dat jullie een imaginair W.K. wilde organiseren; dat laten plaatsvinden en dan daarvan verslag zouden gaan doen zoals in het
topic "vissessie plannen" opgestart door Henk de Jonge.

Maar jullie gaan daar echt voor, merk ik!

Ik zat meer te denken aan zo'n imaginair W.K. met 5 verwoede penvissers. Rustieke plas, veel natuur, 1 hengel per man en niet overmatig voeren, wellicht zelfs instant.
Niet echt een wedstrijd, maar meer een ontmoeting van en voor liefhebbers van dit onderdeel van het karperen.

En dan op dit board verslag doen van de imaginaire belevenissen.
Kan best heel leuk worden.

Sjors, Koen, Jan en wie is de vijfde, doen jullie mee?

En Mitsz, behalve een volkomen dichtgegroeide sloot, ben ik nog nooit een water tegengekomen waar ik met de pen niet uit de voeten zou kunnen.

Al moet ik eerlijkshalve wel opmerken dat ik in veel gevallen de voorkeur heb gegeven aan free-linen of vastlood-systeem.

Ik word dus niet number 5 van jouw team, vrees ik.
mvg

Jan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-07-2004 13:08

Kees,

wat kost dat, zo'n wedstrijdje?

Mitsz
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-07-2004 22:52

Mitsz, het WK karpervissen wordt in juni 2005 gehouden op de St-Lawrence, in het Amerikaanse gedeelte, in de buurt van Massena.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke 'happenings' maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Alleen al gezien de plaats waar deze wedstrijd wordt gehouden zullen de kosten dus zeer aanzienlijk zijn...
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-07-2004 23:42

[quote="Klaas van den Herik"]Net zo serieus als ik het WK neem.

Moi, natuurlijk
Aart Lokhorst
Chris Bol
Willem Peters
Roelof Schut
Frank van Amerongen

[/quote]

Haha Klaas. Wat een eer :-)

Bij mij zou het zowiezo anders zijn...
Zowiezo mensen die allen verschillende ervaringen hebben in verschillende omstandigheden.
Dwz. Een doorgewinterde riviervisser, groot openwater visser, iemand die zich veel bezig houd met aas, eentje die veel kennis in huis heeft over diverse rigs. Etc etc.
Zo blijf je aan de waterkant met elkaars hulp van het team, in alle omstandigheden het beste vissen voor je zelf.

Kan zo 1 2 3 geen namen hierbij noemen. Maar dit lijkt mij wel de beste oplossing.

mvg
Frank

PS. Verder totaal onzinnig :) We vissen toch voor ons zelf :) ...

Maar de Franse vissers die geilen hier wel op hoor, dat wedstrijd gedoe.
(l'enduro.. toch Aart?)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-07-2004 09:02

St Lawrence dus.

Ik denk, dat ik maar lekker thuis blijf mannen.Al die poespas. WK georganiseerd door de Amerikanen. Moeten alle gevangen vissen dood ter weging worden aangeboden :-?

Mijn thuiswatertje is me nog niet echt goedgezind geweest. Kostbare vistijd zou verloren gaan.

Toch maar geen WK voor Mitsz
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

12-07-2004 13:19

Mezelf natuurlijk ant het lijkt mij geweldig om dit mee te maken.

Me vismaat voor de gezelligheid.

Michiel pilaar omdat hij goed nadenkt over hoe hij iets wilt aanpakken.

Edwin otter omdat hij overal vis kan vangen.

Kiron zaal omdat hij een zeer goede visser is en overal een oplossing voor heeft. ( helaas is tie gestopt met vissen)

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

12-07-2004 16:06

Mijn toppie 5... (na enig denkwerk verricht te hebben)

- Aart Lokhorst (riviervisser en iemand die het simpel houd)
- Chris Noorlander (riviervisser)
- Jeroen Houdijk (wegens zeer goed denkwerk en doorzettingsvermogen)
- Mark van Balveren (nooit aan de waterkant gezien maar lijkt me een uitstekende visser)
- en ikzelf om van alle anderen de goede snufjes af te kijken :lol: