storm

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

24-06-2004 12:44

Sinds de afgelopen 24 uur heerst er over heel nederland een zware storm. Er zijn zelf windstoten gemeten tot 135 km/h. niet bepaald fijn als je op open veld zit te vissen.

Ik zelf heb een sessie maar afgelast waar ik stevig van baal. Achteraf toch maar goed.
Ik heb immers al een vistentje zien sneuvelen vanmorgen. Ook hoorde ik verhalen van hengels in het water en viskarren die weg waaien.
Hier in de tuin is een boom van een metertje of 4 omgewaait. Er steekt nu nog maar een stronk van 50 cm uit het gras.

Hoe hebben jullie deze afgelope 24 uur beleeft omtrend het vissen?

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-06-2004 13:07

Hey Luuk,


Ik ga zometeen weer voor een nacht op mn ouwe stekkie :D
En dat wordt 100% zeker vis vangen voor mij! :wink:
Aan het begin van dit seizoen was er ook van dit soort weer met storm en ik kreeg binnen een uur al een run(die dikke vis had ik verspeeld :cry: )niet veel later lag er een lange schub van 14 kilo op m'n mat 8)

Gewoon een superervaring met die wind in je gezicht en met een diep buigende hengel staan!
Al waait mn overwrap weg vannacht, vis vangen zal ik doen!

En idd klote voor je Luuk maar de volgende keer beter! Laten we het er maar op houden dat ik eigenwijs ben en jij de slimste bent! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

24-06-2004 13:24

ik heb vanochtend de storm getrotseerd en hoe. Binnen het uur twee vissen. Een graskarper en een prachtige bijna volschupspiegel :)
Het is bijna altijd raak met een zuidwester storm!
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

24-06-2004 13:37

Ik ben lekker binnen gebleven heb nu 2 sessies dit jaar achter de rug waar het ook zwaar slecht weer was en bij de laatste sessie had ik beet midden in het onweer en hoos regen om 3 uur s'nachts dat haalt niet zo heel lekker binnen dus ik heb het voor nu wel ff gehad met slecht weer.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

24-06-2004 14:19

gelukig is het hier opgeklaard.
Zonnetje schijnt, weinig wind, lekker temperatuurtje.

Alleen gedwongen om thuis te blijven omdat paps en mams bij de TT in assen zijn en iemand moet op de dieren thuis letten :wink:
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-06-2004 14:51

het waait hier wel stevig...toch zou ik er niet om thuis blijven.
machtig mooi om tussen de bomen, in je tentje te zitten.

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

24-06-2004 14:55

2 dagen geleden waaide het ook al hard, en dat heb ik ook gemerkt.
Ik was eigenlijk van plan om met me maat door te vissen maar de weersvoorspellingen waren niet al te best dus zijn we tog maar gaan opruimen en dat was maar goed ook want alle riet op onze stek ligt plat. Dat had waarschijnlijk ook met onze tentjes gebeurt. Maar vandaag is het alweer wat minder en zoek ik toch vanavond weer me hengelstje op om weer een nachtje te gaan proberen.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-06-2004 15:22

Dit doet me denken aan een rampzalige sessie van mij en mijn maat een jaar of twee geleden.

We schrijven ocktober 2002 (als ik me niet vergis). 's Morgens sta ik voor niks op de afgesproken plek. Na een telefoontje met mijn maat blijkt dat hij pas weg mag als het licht is omdat het weer heel slecht is. Een half uur later zitten we dan toch op de fiets en ruim een uur van wind en viaducten later zijn we op de stek. Snel bouwen we alles op. Hoewel we alleen overdag vissen heb ik toch mijn tent meegenomen. Ik denk dat deze beter bestand is tegen de harde wind dan mijn paraplu die vorige week kapotwaaide. Als eindelijk alles in ligt leg ik de boot op de kant en zet ik em vast met een paar haringen door de roeidollen. De tent staat no open. Ik loop even naar een andere visser aan de overkant. Hij heeft nog geen activiteit gezien en we zijn het er over eens dat de kansen slecht zijn, de watertemperatuur is vorige week al veel te vroeg ingezakt.
Eenmaal teurg op mijn stek komt de zoveelste windvlaag. In één keer worden 9 van de 10 haringen uit de grond gerukt en kan ik nog net de tent grijpen om te voorkomen dat hij evolueert in een vlieger.
Snel zet ik de tent weer vast en doe ik de ingang dicht. De wind wakkerd nog verder aan. De volgende windvlaag komt van de zijkant van de tent. Hij wordt half plat gedrukt. Aanvankelijk lijken de aluminium stokken het te houden, maar dan opeens is er een droge knal en steekt er een stuk stok door het doek. We bedenken ons geen moment en breken snel de tent af om te voorkomen dat hij nog verder kapot gaat. Als ik mijn uitterste best doe om de tent aan de grond te houden hoor ik achter me opeen 3 optonics tegelijk af gaan. Dat kan toch niet?! Toch wel, maar als ik omkijk zie ik dat ik geen beet heb, mijn rodpod staat te wankelen op zijn poten. Ik besluit in te pakken. Eindelijk zit de tent (wat er van over is) in de zak. Maar, waar is de boot gebleven? Die zat ook met haringen vast. Opeens ziet mijn maat hem achter in het weilind liggen! Het is een wonder dat hij niet in het prikkeldraad gewaaid is. Omdat ik mijn nieuwe, grotere fietskar bij me heb gaat het inpakken snel; alles wordt haf opgeruimt in de fietskarren gesmeten, weg hier, weg onder de bijna omwaaiende bomen!
Wat in wiens fietskar ligt zoeken we thuis wel uit, vijf minuten later stappen we al op de fiets.
Eerst denk ik nog dat het aan de tegenwind ligt, maar na een tijdje valt het me op dat mijn kar wel erg zwaar achter de fiets hangt. Als ik moet afremmen om over te steken ruik ik opeens de geur van brandend rubber. Jawel, mijn banden lopen tegen de kar aan. Ik kijk er onder, de as is kapot. Ik fiets toch maar door, het is nog ongeveer 6 km, maar mijn kar past toch niet in de auto. Eenmaal terug in hengelo rij ik het industrieterein op. Mijn maatje staat te schreeuwen, ik versta hem niet. Ik kijk achterom en zie hem wijzen. Bij een bestratingsbedrijf is een tuinhuisje dwars door het hek heen gewaaid. We hebben onderweg ook de eerste omgewaaide bomen al gezien, dit is een zware storm. Eenmaal over de brug besluit ik door een woonwijk te rijden, omdat we daar hopelijk minder last van de wind hebben. Waar ik niet bij nadenk is dat er ook meer hobbels en kuilen in de weg zitten. Ik ben al bijna thuis, maar krijg opeens de kar nog maar nauwelijks vooruit. De geur van verbrand rubber wordt erger. Ik laat mijn maatje eens aan de kar trekken, hij krijgt hem niet eens vooruit! Ik bel toch maar naar huis nu en voor de laatste meters moet de kar maar even in de auto, met de klep half open.
Eindelijk meer thuis, nog geen anderhalf uur gevist, maar 7 uur weggeweest.
In zo'n storm vissen? Als het even kan nooit weer :oops:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

24-06-2004 16:53

Tim,

Tja lekker tussen de bossen zitten is wel lekker ja. Aangezien ik alijd op open weiland vis... Ik wacht nog een paar uur af en als het beter wat beter word, trek ik er toch maar opuit vannacht.

Groeten,

Luuk
Laatst gewijzigd door luuk schenkelaars op 24-06-2004 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-06-2004 18:13

Ik ben net terug van een heel bekend en berucht karperwater hier in de buurt. :evil:

NIET om te vissen ( niet daar ! ) maar eigenlijk de naam van het water eer aangedaan, ben er namelijk wezen WINDSURFEN, en wind stond er genoeg dus het surfen lukte ook wel !! :D :D

Voel nu de spierpijn al opkomen...
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

24-06-2004 18:34

daaf,

die nacht was ik ook een van de gelukkige aan het water......
pffffffff....mijn titan vast moeten houden ..stormen..hengels van de rodpod afgewaaid....rodpod erachteraan!!.....tering....snachts om 2 uur hals overkop gemaakt dat ik daar weg kwam...
hoop dat nooit meer mee te maken..gr roy
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-06-2004 19:45

luuk,

ik zou met dit weer idd. niet graag in een weiland zitten, dan ist snel gebeurt met de rust en je tent :D

mit grunningse groet'n
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

24-06-2004 22:14

indd Tim,

Gelukkig is het hier wat opgeklaard en ik vertrek nu dus voor vannacht ;)

Groeten

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-06-2004 22:20

veel succes, ik hoor wel of je nog wat hebt gevangen.

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

24-06-2004 23:14

morgen ben ik aan de waterkant te vinden gemaal staat hoop ik aan :D
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

25-06-2004 12:05

ben net terug van een sessie en het viel eigenlijk nog wel mee.
Alleen om half 1 kwam er een goeie bui over van 3 kwartier, maar dat maakte me tog niet uit want me visje had ik al binnen, 11,8 kilo met een oog. :D .

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

25-06-2004 14:40

Tim,

tegen 23:00 uur lagen mijn hengels in. een half uurtje later hoor ik allemaal gerommel en ik zie zaf en toe een flits.
Nog geen kwartier later zie ik overal om me heen flitsen en het blijft donderen. Er zijn er zeker een paar ingeslagen in de buurt. Ik was dus als de doods.
Tegen 4 uur stopte het met onweren en regenen. Af en toe heb ik nog een flinke regenbui gehad. zomaar vanuit het niets en flinke windstoten.
Al met al heb ik helaas niets gevangen. Ik kreeg met het onweer wel beet, maar al snel zag in dat het geen karper was aan de aanbeet, dus lekker laten gaan. na 10 minuten hoorde ik niets meer en was de vis gelost.

Helemaal geen vis dus. :(

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

25-06-2004 15:28

[quote="luuk schenkelaars"]
Helemaal geen vis dus. :(

Groeten,

Luuk[/quote]

Niet de enigste Luuk,

Alles zag er perfect uit d8 ik......
Wind in het gat, goede voorbereiding maar je stootje gehad :cry:
Nu ik een er een paar ballen in heb geknalt ga ik weer met volle moed op naar de volgende sessie(morgen weer op dezelfde stek)! :D

Vang ze nog! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

25-06-2004 19:55

lange leve de aqua !!!! hij bleef mooi staan gaf geen kick en dan op een water van 90 hectare vol de wind op de kop !!! :D :D

groeten maarten lansink
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

26-06-2004 13:28

Niet alleen de aqau hoor, me x2 :oops: tent hield het ook mooi vol.
En bij mij zag het er toch anders uit, de vis bleef boeven komen met de onweer.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
harro stam01
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-02-2004 12:02
Locatie: zuidwolde
Contacteer:

28-06-2004 11:23

Ik ben donderdag nacht ook wezen nacht vissen.

Was echt beestenweer. Vergelijkbaar met een storm in La France.
Maar ja gewoon stug blijven zitten, met gevaar voor eigen leven. Wat we allemaal wel niet over hebben voor onze grote geschubde vrienden.

Toch nog karper kunnen vangen, dus volgende keer blijven we weer gewoon zitten. :lol:

groeten uit zuidwolde
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

04-07-2004 12:31

sorry voor het late antwoord, ik was in la france.
maar das idd. kut, volgende x beter. :wink:

ps ga volgende week ook weer es in het koude nederland zitten vissen :P

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gert Bangels
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-06-2003 02:00
Locatie: Alken

10-08-2004 13:40

is dat niet gevaarlijk, de bliksem kan toch inslaan op je stekken, en als jij dan dicht bij je stekke zit in je tent... jah...
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

10-08-2004 14:48

Gert,

Het is zowieso gevaarlijk om buiten te zitten tijdens onweer.. vooral in de buurt van bomen of hoge opstakels ;) Mij lijkt het in ieder geval helemaal geen goed idee om met onweer buiten te gaan zitten vissen! :P

Mvg, Tobias
Plaats reactie